-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Бензин і дизельне пальне
Завершена
395 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 975.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 975.00 UAH
Номер:
e67bb4e9d94748479a399b470d08d51c
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-01-17-000031
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.01.2022 00:00
Період моніторингу:
17.01.2022 13:17 - 08.02.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
17.01.2022 № 12
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Управління Північно –
східного офісу Держаудитслужби
в Полтавській області Вадим ЄВТУХОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби
від 17.01.2022 № 12
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
3. UA-2021-12-22-015499-c 22.12.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
В.о. начальника Управління Північно –
східного офісу Держаудитслужби
в Полтавській області Вадим ЄВТУХОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону встановлено порушення абзацу 3 пункту чотирнадцятого Порядку № 1082.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення абзацу 3 частини другої статті 24 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; дотримання вимог Постанови № 710; розгляду тендерних пропозицій; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю, своєчасності укладання договору - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому Законом порядку, зокрема шляхом вжиття заходів недопущення порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 24 січня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710); відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); відповідності тендерної документації вимогам Закону; розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору, своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Виконавчого комітету Мартинівської сільської ради Полтавського району Полтавської області (далі – замовник) на 2022 рік; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 22.12.2021 №111; тендерну пропозицію учасника ТОВ «Татнєфть - АЗС – Україна»; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою замовника від 10.01.2022 № 4; повідомлення про намір укласти договір від 10.01.2022; дговір про закупівлю товарів від 21.01.2022 №1; відповідь замовника на запит органу державного фінансового контролю, оприлюднена в електронній системі закупівель 21.01.2022.
Моніторингом питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів установлено, що замовник в порушення абзацу 3 пункту чотирнадцятого Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 (далі – Порядок № 1082), в оголошенні про проведення процедури закупівлі, а саме в окремому електронному полі «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» не вказав код товару, визначений згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Так, відповідно до пункту 22 частини першої статті 1 Закону предмет закупівлі – це товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Порядок визначення предмета закупівлі затверджений наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 (далі – Порядок № 708).
Разом з тим, пунктом 14 Порядку № 1082 передбачено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим - четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо: назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі; коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Отже, на виконання пункту 14 Порядку № 1082 в електронній системі закупівель зазначається кожна номенклатурна позиція предмета закупівлі, а саме перелік конкретних найменувань товарів або послуг, який замовник закуповує в межах предмета закупівлі.
Так, згідно з відомостями веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів UA-2021-12-22-015499-c в графі «Назва номенклатурної позиції предмета закупівлі» в окремих рядках зазначено такі номенклатурні позиції: «бензин», «дизельне паливо».
Навпроти кожного відповідного рядка в графі таблиці «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» визначено «ДК 021:2015:09130000-9: «Нафта і дистиляти»».
В той же час, відповідно до Національного класифікатора України Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження національного класифікатора України ДК 021:2015 та скасування національного класифікатора України ДК 021:2007» від 23.12.2015 № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), код товару, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі «бензин» становить код «ДК 021:2015: 09132000-3 – Бензин», номенклатурній позиції предмета закупівлі «дизельне паливо» становить код «ДК 021:2015: 09134200-9 – Дизельне паливо».
Моніторингом питання відповідності тендерної документації установлено, що замовник у тендерній документації (розділ 2 «Порядок унесення змін та надання роз’яснень до тендерної документації») вказав: «У разі несвоєчасного надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації строк подання тендерних пропозицій автоматично продовжується електронною системою не менше як на сім днів».
Водночас, нормами абзацу 3 частини другої статті 24 Закону передбачено «У разі несвоєчасного надання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації електронна система закупівель автоматично призупиняє перебіг тендеру».
Період усунення порушень:
25.01.2022 14:33 - 09.02.2022 00:00
Дата публікації висновку:
25.01.2022 14:33
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
За результатами перевірки Державної аудиторської служби України були виявлені певні недоліки:
1. За результатами аналізу питання відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону встановлено порушення абзацу 3 пункту чотирнадцятого Порядку № 1082, а саме "коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі." Але беручи до уваги наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України №708 від 15.04.2020 року "Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.".Отже, в даному випадку предмет закупівлі був визначений вірно відносно наказу і порядку визначення предмета закупівлі.
2. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення абзацу 3 частини другої статті 24 Закону - порушення проаналізоване і головному спеціалісту - упровноваженій особі було повідомлено з метою недопущення в подальшому даних порушень.
Дата публікації звіту:
01.02.2022 14:59
Запити/Пояснення
Номер:
a65c8048c5be4d91a56929c2b9ac674b
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
18.01.2022 16:26
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.01.2022 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі очікуваною вартістю 395 000,00 грн. (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-12-22-015499-c та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів з наступного питання:
- яким чином забезпечено виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель?
- яким чином забезпечено виконання вимог Наказу Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» в частині формування очікуваної вартості предмету закупівлі?
Інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
bad0896999cd4c4796032d780cc37df1
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
21.01.2022 13:50
Опис:
Обґрунтування технічних та якісних характеристик закупівлі:
1. Обґрунтування доцільності закупівлі: придбання дизельного палива необхідне для забезпечення потреб транспортних засобів в кількості 1 одиниць та придбання бензину необхідне для забезпечення потреб 4 одиниць трнаспортних засобів виконавчого комітету Мартинівської сільської ради під час виконання завдань за призначенням, .
2. Обґрунтування обсягів закупівлі: обсяги визначено на основі фактичного використання паливно-мастильних матеріалів у попередньому періоді та обсягу фінансування на 2021 рік.
Обґрунтування очікуваної вартості закупівлі:
очікувана вартість визначена методом моніторингу та аналізу ринкових цін паливно-мастильних матеріалів, а саме на основі інформації по АЗС і були визначені наступні дані:
1. Станом на 22.03.2021 року вартість бензину приблизно дорівнювала 25 грн за літр, по ДП була аналогічна ситуація (різниця в вартостях обраних ПММ не велика, беремо середнє значення 25 грн за літр).
2. Станом на 6.12.2021 року ціна на бензин складала приблизно 30 грн за літр.
Маємо - протягом 9 місяців 2021 року ціна на ПММ збільшилася на 5 гривень.
Виходячи з цього: на кінець грудня 2021 року ціна ПММ коливалася в районі 30 гривень за літр. Тому при плануванні взяли вартість ПММ приблизно 35 грн. за літр.