-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Послуги з постачання теплової енергії (пара, гаряча вода та пов’язана продукція - за ДК 021:2015 - 09320000-8)
Завершена
600 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
c7828a4330524ee398edd8e6414505f4
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-01-05-000009
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
05.01.2022 00:00
Період моніторингу:
06.01.2022 09:43 - 29.01.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
05.01.2022 №4
Хмельницький
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02 липня 2018 року № 189,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Заступник начальника Західного
офісу Держаудитслужби Анатолій МАРЦЕНЮК
Додаток до наказу від 05.01.2022 № 4
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
1
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
Особа,
відповідальна за здійснення моніторингу
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
13
UA-2021-12-22-003803-a 22.12.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Шинкаренко Г.В.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до Закону, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору змісту узгодженої ціни пропозиції учасника переговорної процедури закупівлі, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених Законом, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушення у подальшому, зокрема не допускати порушень у відображенні інформації в повідомленні про намір укласти договір про закупівлю, встановлених пунктом 8 частини шостої статті 40 Закону.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 18 січня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір про закупівлю, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору змісту узгодженої ціни пропозиції учасника переговорної процедури закупівлі, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік Шепетівської районної державної адміністрації Хмельницької області (далі – Замовник), протокол переговорів від 22.12.2021 повідомлення про намір укласти договір від 22.12.2021, договір про надання послуг з постачання теплової енергії від 28.12.2021 5/1, пояснення Замовника, отримані через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель 12.01.2022.
Відповідно до частини четвертої статті 40 Закону за результатами проведених переговорів з учасником (учасниками) процедури закупівлі замовник приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю.
Моніторингом встановлено, що Замовник 22.12.2021 оприлюднив в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю з товариством з Шепетівським підприємством теплових мереж.
Відповідно до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Виходячи зі змісту статті 40 Закону необхідною складовою застосування і проведення переговорної процедури закупівлі є наявність документально підтвердженої умови для застосування, виключний перелік яких визначений частиною другою статті 40 Закону, що підтверджують винятковість ситуації щодо неможливості застосувати іншу, конкурентну, процедуру закупівлю.
Відповідно до інформації, розміщеної в електронній системі закупівель Замовником зазначено умову для застосування переговорної процедури закупівлі – відсутність конкуренції з технічних причин.
При цьому, відповідно до абзацу четвертого пункту 2 частини другої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток, у разі, зокрема, якщо товар може бути наданий виключно певним суб’єктом господарювання у зв’язку з відсутністю конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником.
Так, 26.06.2021 набув чинності Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законів України щодо вдосконалення системи функціонування та оскарження публічних закупівель», яким внесено зміни в тому числі щодо виключення у пункті 8 частини шостої статті 40 Закону слова «з посиланням на», а також щодо викладення абзацу четвертого пункту 2 частини другої статті 40 Закону в такій редакції «відсутність конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником».
Таким чином, застосування переговорної процедури закупівлі на підставі абзацу четвертого пункту 2 частини другої статті 40 Закону у зв’язку з відсутністю конкуренції з технічних причин повинно бути обов’язково документально підтверджено Замовником, а оприлюднене Замовником повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити саме документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Підтвердженням наявності умов для застосування переговорної процедури закупівлі згідно пункту 2 частини другої статті 40 Закону є документи замовника, які підтверджують відсутність конкуренції на відповідному ринку.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, в порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону в оприлюдненому Замовником повідомленні про намір укласти договір про закупівлю в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі відсутні експертні, нормативні, технічні та інші документи, що документально підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 2 частини другої статті 40 Закону.
Період усунення порушень:
18.01.2022 15:24 - 02.02.2022 00:00
Дата публікації висновку:
18.01.2022 15:24
Запити/Пояснення
Номер:
028d5d9c1e604b02a2c3066f41ae6be0
Назва:
Про надання інформації (пояснень)
Дата опублікування:
06.01.2022 10:33
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.01.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-12-22-003803-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість. Також, просимо надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. Відповідно до інформації розміщеної в електронній системі закупівель замовником зазначено таку підставу для застосування переговорної процедури закупівлі – відсутність конкуренції з технічних причин. При цьому, відповідно до абзацу четвертого пункту 2 частини другої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток, у разі, зокрема, якщо товар може бути наданий виключно певним суб’єктом господарювання у зв’язку з відсутністю конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником.
Водночас відповідно до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обгрунтування застосування переговорної процедури закупівлі експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
З огляду на вищезазначене, прошу пояснити чому Вами не завантажено в електронній системі закупівель експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі ?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснення необхідно долучити його документальне підтвердження.
Номер:
45e7efb9378244fab3233663b1c81c35
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
12.01.2022 16:55
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-12-22-003803-a) надаємо пояснення Державній аудиторській службі відповідно до поставлених питань щодо закупівлі:
Згідно ст. 13 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі можуть здійснюватися шляхом застосування однієї з таких конкурентних процедур: відкриті торги; торги з обмеженою участю; конкурентний діалог. Як виняток та відповідно до умов, визначених у частині другій статті 40 цього Закону, замовники можуть застосовувати переговорну процедуру закупівлі. Відповідно до частини першої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі. Переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі, якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання, зокрема, у випадку відсутності конкуренції з технічних причин (абз. 4 п. 2 ч.2 ст.40 Закону). Відповідно до статті 1 Закону України «Про теплопостачання» місцевою (розподільчою) тепловою мережею є сукупність енергетичних установок, обладнання і трубопроводів, яка забезпечує транспортування теплоносія від джерела теплової енергії, центрального теплового пункту або магістральної теплової мережі до теплового вводу споживача. Господарська діяльність, пов’язана з наданням теплової енергії (теплоносія) споживачам за допомогою технічних засобів транспортування та розподілом теплової енергії на підставі договору є постачанням теплової енергії (теплопостачанням). Враховуючи те, що теплова мережа будівлі, користувачем якої є Шепетівська районна державна адміністрація, що знаходиться у м. Шепетівка, і приєднана до загальної теплової мережі Шепетівського підприємства теплових мереж, тому Шепетівська районна державна адміністрація не має технічної можливості отримувати послуги з постачання теплової енергії у інших суб’єктів господарювання. Відтак відсутня конкуренція з технічних причин. З огляду на наведене, Замовником прийнято рішення про застосування переговорної процедури з підстав, визначених п. 2 cт. 40 Закону України «Про публічні закупівлі».
Шепетівською районною державною адміністрацією оголошено закупівлю відповідно до ч.2 ст. 40 Закону України "Про публічні закупівлі" Послуги з постачання теплової енергії (пара, гаряча вода та пов’язана продукція - за ДК 021:2015 - 09320000-8) (UA-2021-12-22-003803-a) за переговорною процедурою (скороченою), яка обгрунтовувалась тим, що даний вид послуг може постачати постачальник, який не має конкуренції у місті Шепетівка та є єдиним постачальником даного виду послуг що підтверджується відомостями з Реєстру природніх монополій за посиланням https://www.nerc.gov.ua/storage/app/sites/1/Docs/Reestry/Reestr_pryrodnuh_monopolii/reestr_monopol_teplo-vodo.pdf ( «Шепетівське підприємство теплових мереж» порядковий номер 31, код ЄДРПОУ 2091981), а також розпорядженням голови Хмельницької обласної державної адміністрації від 15.10.2019 року № 725/2019-р «Про видачу ліценції» (додається).
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розмір бюджетного призначення, очікувана вартість предмета даної закупівлі розміщено за посиланням https://sheprda.gov.ua/wp-content/uploads/2022/01/ilovepdf_merged.pdf
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розмір бюджетного призначення, очікувана вартість предмета закупівлі та обґрунтування проведення самої закупівлі описано в протоколі переговорів стосовно закупівлі послуг за предметом закупівлі Послуги з постачання теплової енергії (пара, гаряча вода та пов’язана продукція - за ДК 021:2015 - 09320000-8) від 22.12.2021 року що розміщено сайті Уповноваженого органу за ідентифікатором закупівлі UA-2021-12-22-003803-a.
Замовником було оголошено закупівлю та внесено інформацію відповідно до пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року №1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року за №610/34893, який передбачає, те що, під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо:
назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі;
коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.