-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
М'ясо (м'ясо свійської птиці свіже, свинина (свинина (мякиш без кістки) охолоджена, курятина (філе) охолоджена)) (код ДК 021:2015:15110000-2 - М’ясо)
Завершена
1 543 425.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 717.13 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 717.13 UAH
Номер:
6e9bc894613448b2a781c37739cd30c4
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-01-25-000065
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
25.01.2023 00:00
Період моніторингу:
25.01.2023 15:11 - 16.02.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
25.01.2023 № 4
Чернігів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Ірина БІЛАЗЕРСЬКА
Витяг з додатку
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
від 25.01.2023 № 4
Перелік процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1. UA-2021-12-22-014715-c 22.12.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації у річному плані закупівель встановлено порушення вимог частини першої статті 4 Закону.
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 14 Порядку №1082.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення абзацу третього пункту першого частини 1 статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання правомірності внесення змін до договору встановлено порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови № 710, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом приведення істотних умов Договору до вимог законодавства у сфері закупівель (зокрема зменшення ціни за одиницю товару до рівня, визначеного сторонами на дату підписання договору), проведення перерахунку вартості за одиницю товару, асортимент якого зазначений у специфікації, та повернення надмірно сплачених коштів внаслідок закупівлі за завищеними цінами) та подальшого припинення зобов’язань за Договором з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 лютого 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Торчинської селищної ради (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 22.12.2021 № 397), зі змінами (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Войтович Людмила Володимирівна (далі – ФОП Войтович Людмила Володимирівна), вимогу про усунення невідповідностей в строк до 10:22 год. 15.01.2022, протокол прийняття рішення уповноваженою особою від 17.01.2022 № 8, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 17.01.2022, договір про закупівлю від 31.01.2022 № 31, укладений між Замовником та ФОП Войтович Людмила Володимирівна (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі від 31.01.2022, додаткові угоди від 08.02.2022 № 1, від 03.06.2022 № 2, від 15.11.2022 № 3, від 28.12.2022 № 4, від 29.12.2022 № 5, від 30.01.2023 № 6 до Договору, повідомлення про внесення змін до договору, пояснення та документи Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області (далі – Управління), оприлюднені в електронній системі закупівель 31.01.2023.
За результатами аналізу питання повноти відображення закупівлі в річному плані закупівель встановлено, що Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів строк поставки товарів визначено до 31 грудня 2022, водночас, в оприлюдненому в електронній системі закупівель річному плані за номером ID: UA-P-2021-12-22-015961-c Замовником зазначено про закупівлю на 2021 рік, чим не дотримано вимоги частини першої статті 4 Закону.
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель встановлено, що в порушення вимог пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року № 610/34893, зі змінами (далі – Порядок № 1082), в оголошенні про проведення процедури закупівлі в окремих електронних полях не зазначена інформація щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Згідно з оголошенням про проведення відкритих торгів та вимогами тендерної документації номенклатурні позиції предмету закупівлі Замовником визначено як «Свинина (свинина (м’якиш без кістки) охолоджена)» та «М’ясо свійської птиці (курятина (філе)) охолоджена)».
При цьому, Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів код предмета закупівлі зазначено ДК 021:2015: 15110000-2 — М’ясо, але не зазначено в окремому електронному полі інформацію щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі (слід зазначити, що Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 містить позиції, що найбільше відповідають товару, який має намір придбати Замовник, а саме: 1511300-3 Свинина та 15112130-6 - Курятина).
В ході аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що в порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону, у тендерній документації не зазначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій.
В ході аналізу питання розгляду Замовником тендерної пропозиції ФОП Войтович Людмила Володимирівна встановлено її невідповідність кваліфікаційним критеріям, установленим Замовником у тендерній документації, та іншим вимогам тендерної документації, з огляду на наступне.
Відповідно до вимог підпункту 1.3 пункту 1.1 Кваліфікаційні критерії до учасників та перелік документів, що мають бути надані для підтвердження кваліфікації Додатку 1 до тендерної документації для підтвердження наявності обладнання та матеріально-технічної бази учасники у складі тендерних пропозицій повинні надати «Копію рішення компетентного органу про державну реєстрацію потужностей (споруди або комплексу споруд, приміщення, будівлі, обладнання та інших засобів, включаючи транспортні засоби, а також території, що використовуються у виробництві та /або обігу об’єктів санітарних заходів) - власних або орендованих Учасника, що будуть використовуватися при виробництві, переробці або реалізації харчових продуктів».
ФОП Войтович Людмила Володимирівна в порушення вищевказаної вимоги Замовника не надано Копію рішення компетентного органу про державну реєстрацію потужностей, а саме транспортного засобу, що буде використовуватися учасником (автомобіль FORD TRANSIT 2014 року), чим не дотримано вимоги підпункту 1.3 пункту 1.1 Кваліфікаційні критерії до учасників та перелік документів, що мають бути надані для підтвердження кваліфікації Додатку 1 до тендерної документації.
Відповідно до пункту 1.1 Кваліфікаційні критерії до учасників та перелік документів, що мають бути надані для підтвердження кваліфікації Додатку 1 до тендерної документації на підтвердження наявності в учасників документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Замовником вимагалося подання учасниками «Копії аналогічного договору (не менше 1-го договору) та документів (документа), що підтверджують виконання цього договору, а саме первинних документів (документа), що визначені в аналогічному договорі (видаткові накладні/акти виконаних робіт/акти наданих послуг/тощо)».
ФОП Войтович Людмила Володимирівна на підтвердження вказаної вимоги надано договір від 05.01.2021 № 08/5, укладений з Коршовецьким дошкільним навчальним закладом «Сонечко» Луцького району Волинської області, та від 23.09.2021 № 23/09-2, укладений з Коршівським закладом дошкільної освіти «Ромашка» Луцького району Волинської області. Проте, у складі тендерної пропозиції ФОП Войтович Людмила Володимирівна відсутні документи, що підтверджують виконання цих договорів, а саме первинних документів, що визначені в аналогічних договорах - видаткові накладні/акти виконаних робіт/акти наданих послуг/тощо, чим не дотримано вимоги пункту 1.1 Кваліфікаційні критерії до учасників та перелік документів, що мають бути надані для підтвердження кваліфікації Додатку 1 до тендерної документації.
Відповідно до вимог Додатку 4 до тендерної документації «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» передбачено, що «продукція, що постачатиметься за даною закупівлею, повинна бути сертифікована, тому додатково в складі пропозиції учасник надає: 1. Декларацію виробника на готову продукцію (посвідчення якості, сертифікат відповідності), документальне підтвердження безпечності походження тваринної сировини та тварин або інші документи, які підтверджують якість товару».
У складі тендерної пропозиції ФОП Войтович Людмила Володимирівна надано договір поставки від 04.01.2022, укладений з ТОВ «Піддубецьке м’ясопереробне підприємство», та відповідно до пункту 1.3 якого, ТОВ «Піддубецьке м’ясопереробне підприємство» є виробником товару. Також ФОП Войтович Людмила Володимирівна надано декларацію виробника (ТОВ «Піддубецьке м’ясопереробне підприємство») на шинку свинячу та декларацію виробника, відповідно до якої підприємством – виробником товару (філе бройлера) є ПП «Куртушка».
Таким чином, тендерна пропозиція ФОП Войтович Людмила Володимирівна не відповідала вимогам Додатку 4 до тендерної документації «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Замовника, оскільки, предметом закупівлі є м'ясо охолоджене, а не шинка, а крім того, у складі тендерної пропозиції відсутні будь-які документи, що підтверджують взаємовідносини ФОП Войтович Людмила Володимирівна та ПП «Куртушка».
Враховуючи вищевикладене, тендерна пропозиція ФОП Войтович Людмила Володимирівна підлягала відхиленню на підставі абзацу третього пункту першого частини 1 статті 31 Закону, натомість Замовником з ФОП Войтович Людмила Володимирівна укладено Договір.
За результатами аналізу питання правомірності внесення змін до договору встановлено порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону з огляду на наступне.
У ході моніторингу встановлено, що за результатами відкритих торгів Замовником з ФОП Войтович Людмила Володимирівна укладено Договір, яким передбачено постачання товару (за кодом ДК 021:2015:15110000-2: М’ясо), відповідно до специфікації, сумою 1543245,44 грн без ПДВ.
В подальшому Замовником укладено додаткові угоди від 03.06.2022 № 2 та від 15.11.2022 № 3, відповідно до яких збільшено ціну за одиницю товару та відповідно зменшено обсяги товару.
В якості обґрунтування коливання ціни товару (М’ясо (м'ясо свійської птиці свіже, свинина (свинина (мякиш без кістки) охолоджена, курятина (філе) охолоджена))) Замовником використано довідки Головного управління статистики у Волинській області від 23.05.2022 № 03.2-07/303-22, від 23.05.2022 № 03.2-07/304-22 та від 10.11.2022 03.2-07/730-22.
Як вбачається, у довідці Головного управління статистики у Волинській області від 23.05.2022 № 03.2-07/304-22 наведена інформація про середню споживчу ціни на філе куряче по Волинській області у лютому 2022 року, у довідці Головного управління статистики у Волинській області від 23.05.2022 № 03.2-07/303-22 наведена інформація про середні споживчі ціни на окремі продукти харчування, у тому числі загалом на свинину (але, без ідентифікаційних ознак м’яса, зокрема частини туші, ступені термічної обробки та інших критеріїв, від яких залежить ціна на товар) у квітні 2022 року, у довідці Головного управління статистики у Волинській області від 10.11.2022 № 03.2-07/730-22 наведена інформація про середні споживчі ціни на окремі продукти харчування, у тому числі загалом на свинину (але, без ідентифікаційних ознак м’яса, зокрема частини туші, ступені термічної обробки та інших критеріїв, від яких залежить ціна на товар) у вересні 2022 року.
Пунктом 2 частини п’ятої статті 41 Закону передбачено виключні випадки зміни істотних умов договору про закупівлю після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, у тому числі збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару.
Водночас, внесення таких змін до договору про закупівлю повинно бути обґрунтованим та документально підтвердженим. Стаття 652 Цивільного кодексу України передбачає, що у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, договір може бути змінений або розірваний за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті зобов`язання. Зміна обставин є істотною, якщо вони змінилися настільки, що, якби сторони могли це передбачити, вони не уклали б договір або уклали б його на інших умовах.
Коливання ціни товару на ринку передбачає динаміку ціни товару у бік збільшення за період з моменту укладення договору та до моменту виникнення необхідності у внесенні відповідних змін, зумовлених таким коливанням.
Зокрема, повинно бути доведено наявність коливання ціни у бік підвищення на ринку такого товару за період з дати укладення основного договору до дати укладення додаткової угоди.
Слід зазначити, що надані довідки Головного управління статистики у Волинській області від 23.05.2022 № 03.2-07/303-22, від 23.05.2022 № 03.2-07/304-22 та від 10.11.2022 03.2-07/730-22 не є підтвердженням коливання ціни на товар та не є належним обґрунтуванням такого підвищення, при цьому укладеними додатковими угодами від 03.06.2022 № 2 та від 15.11.2022 № 3 змінено істотні умови договору про закупівлю, чим порушено вимоги пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
Період усунення порушень:
15.02.2023 15:44 - 02.03.2023 00:00
Дата публікації висновку:
15.02.2023 15:44
Оскарження висновку в суді
Опис:
Подана позовна заява про визнання протиправним та скасування висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області від 15 лютого 2023 року (№ моніторингу UA-M-2023-01-25-000065) за результатом моніторингу закупівлі «М'ясо (м'ясо свійської птиці свіже, свинина (свинина (мякиш без кістки) охолоджена, курятина (філе) охолоджена)) (код ДК 021:2015:15110000-2 - М’ясо)» (№ закупівлі UA-2021-12-22-014715-c)
Дата публікації:
02.03.2023 09:08
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Заперечення
до висновку про результати моніторингу закупівлі
Відповідно до положень частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (із змінами) Замовник торгів вважає за необхідне надати аргументовані заперечення до висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області про результати моніторингу закупівлі за номером ID: UA-2021-12-22-014715-c, наступного змісту.
1. Щодо не дотримано вимоги частини першої статті 4 Закону, а саме, Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів строк поставки товарів визначено до 31 грудня 2022, водночас, в оприлюдненому в електронній системі закупівель річному плані за номером ID: UAP-2021-12-22-015961-c Замовником зазначено про закупівлю на 2021 рік.
Відповідно до частини першої статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» (із змінами), планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
Також, згідно частиною другою статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» (із змінами) визначено чіткий перелік інформації, яка повинна міститися у річному плані.
Керуючись статтею 4 Закону України «Про публічні закупівлі» (із змінами), в оприлюдненому в електронній системі закупівель річному плані за номером ID: UAP-2021-12-22-015961-c Замовником в розділі «Специфікація закупівлі» в графі «Рік» зазначено: 2021, та в графі «Орієнтовний початок проведення процедури» зазначено: Грудень, 2021.
Окрім того, статтею 4 Закону України «Про публічні закупівлі» (із змінами), згідно Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року №610/34893, не визначено щодо обов’язку оприлюднення Замовником в електронній системі закупівель інформації у річному плані, із зазначенням на який рік здійснюється оголошена закупівля.
2. За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель встановлено, що в порушення вимог пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року №610/34893, зі змінами (далі – Порядок № 1082), в оголошенні про проведення процедури закупівлі в окремих електронних полях не зазначена інформація щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 15.04.2020 №708 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 09 червня 2020 року за №500/34783, (далі - Наказ №708), затверджено порядок визначення предмета закупівлі.
Згідно пункту 3 Наказу №708, предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Відповідно до пункту 5 Наказу №708, замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг.
Отже, Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів код предмета закупівлі ДК 021:2015:15110000-2 - М’ясо визначено відповідно до вимог пункту 3 Наказу №708.
3. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що в порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону, у тендерній документації не зазначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій.
Відповідно до пункту 1 розділу IV «Подання та розкриття тендерної пропозиції» тендерної документації, кінцевий строк подання тендерних пропозицій відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів.
Згідно оголошення про проведення відкритих торгів UA-2021-12-22-014715-c на закупівлю м'яса (м'ясо свійської птиці свіже, свинина (свинина (мякиш без кістки) охолоджена, курятина (філе) охолоджена)) (код ДК 021:2015:15110000-2 - М’ясо) в розділі «Дати та строки» в графі «Кінцевий строк подання тендерних пропозицій» зазначено: 12.01.2022 10:36.
4. За результатами аналізу питання правомірності внесення змін до договору встановлено порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону, та Замовника зобов’язано здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом приведення істотних умов Договору до вимог законодавства у сфері закупівель (зокрема зменшення ціни за одиницю товару до рівня, визначеного сторонами на дату підписання договору), проведення перерахунку вартості за одиницю товару, асортимент якого зазначений у специфікації. Надані довідки Головного управління статистики у Волинській області від 23.05.2022 №03.2-07/303-22, від 23.05.2022 №03.2-07/304-22 та від 10.11.2022 №03.2-07/730-22 не є підтвердженням коливання ціни на товар та не є належним обґрунтуванням такого підвищення, при цьому укладеними додатковими угодами від 03.06.2022 №2 та від 15.11.2022 №3 змінено істотні умови договору про закупівлю, чим порушено вимоги пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
Відповідно до пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі», не зазначено спосіб документального підтвердження інформації щодо коливання ціни товару на ринку та переліку органів, установ, організацій, які можуть надати таке підтвердження.
Згідно листа Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 24.11.2020 №3304-04/69987-06 надано рекомендації щодо укладення, виконання, внесення змін та розірвання договору про закупівлю у системі Прозорро, а саме, внесення змін до договору про закупівлю у випадках, які передбачені Законом та умовами такого договору, має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим у спосіб, встановлений у договорі.
Відповідно до Положення про Державну службу статистики України, затверджене Постановою Кабінету Міністрів України від 23.09.2014 №481, Державна служба статистики України, є спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері статистики, одним з основних завдань якого є збирання, збереження, оброблення, аналіз, захист та поширення офіційної державної статистичної інформації щодо масових явищ і процесів, які відбуваються в економічній, соціальній, демографічній, екологічній, культурній та інших сферах життя суспільства в Україні та її регіонах.
Згідно Положення про Головне управління статистики у Волинській області, затверджене наказом Державної служби статистики 30.09.2015 №230, Головне управління статистики у Волинській області є територіальним органом Державної служби статистики України, що в межах наданих повноважень здійснює реалізацію державної політики у сфері статистики.
Враховуючи вищезазначене, на підставі звернення постачальника та наданих довідок Головного управління статистики у Волинській області від 23.05.2022 №03.2-07/303-22, від 23.05.2022 №03.2-07/304-22 та від 10.11.2022 №03.2-07/730-22 внесено зміни до істотних умов договору.
Дата публікації звіту:
21.02.2023 10:50
Запити/Пояснення
Номер:
022ed9139c7f4b5496e7fca49179fc5d
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
27.01.2023 14:43
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.02.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури відкритих торгів на закупівлю м'яса (м'ясо свійської птиці свіже, свинина (свинина (мякиш без кістки) охолоджена, курятина (філе) охолоджена)) (код ДК 021:2015:15110000-2 - М’ясо), очікуваною вартістю 1 543 425,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-12-22-014715-c), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
1. Яким чином та на підставі яких документів (надати копії) здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також, просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Просимо надати документи, підтверджуючі коливання ціни на м'ясо свійської птиці свіже, свинина (свинина (мякиш без кістки) охолоджена, курятина (філе) охолоджена)), на підставі яких було внесено зміни до договору про закупівлю товарів від 31.01.2022 № 31 (далі – Договір), укладеного між Торчинською селищною радою та ФОП Войтович Людмила Володимирівна, шляхом укладання додаткових угод від 03.06.2022 № 2 та від 15.11.2022 №3 до Договору.
3. Додатковою угодою від 29.12.2022 № 5 до Договору продовжено строк дії Договору на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку 2023 року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної у Договорі.
Просимо повідомити (з наданням підтверджуючих документів) загальну суму Договору з урахуванням додаткової угоди від 29.12.2022 № 5 та повідомити ціну за одиницю товару без ПДВ (у розрізі номенклатурних позицій), за якими здійснювалась закупівля товару в період дії додаткової угоди від 29.12.2022 № 5.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
8f6a23380de847bca809a8a3445ee35c
Назва:
Про надання пояснень з приводу рішення про моніторинг
Дата опублікування:
31.01.2023 11:47
Опис:
Торчинська селищна рада (надалі - Замовник) надає пояснення на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області (опублікований в ЦБД Prozorro: 27.01.2023 14:43:27) у межах проведення моніторингу процедури відкритих торгів на закупівлю м'яса (м'ясо свійської птиці свіже, свинина (свинина (мякиш без кістки) охолоджена, курятина (філе) охолоджена)) (код ДК 021:2015:15110000-2 - М’ясо), очікуваною вартістю 1 543 425,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-12-22-014715-c), а саме, яким чином та на підставі яких документів (надати копії) здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також, надати посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). Надати документи, підтверджуючі коливання ціни на м'ясо свійської птиці свіже, свинина (свинина (мякиш без кістки) охолоджена, курятина (філе) охолоджена)), на підставі яких було внесено зміни до договору про закупівлю товарів від 31.01.2022 №31 (далі – Договір), укладеного між Торчинською селищною радою та ФОП Войтович Людмила Володимирівна, шляхом укладання додаткових угод від 03.06.2022 №2 та від 15.11.2022 №3 до Договору. Додатковою угодою від 29.12.2022 №5 до Договору продовжено строк дії Договору на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку 2023 року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної у Договорі. Повідомити (з наданням підтверджуючих документів) загальну суму Договору з урахуванням додаткової угоди від 29.12.2022 №5 та повідомити ціну за одиницю товару без ПДВ (у розрізі номенклатурних позицій), за якими здійснювалась закупівля товару в період дії додаткової угоди від 29.12.2022 №5. Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
1. Яким чином та на підставі яких документів (надати копії) здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Також, надати посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Розмір бюджетного призначення визначений на підставі попередніх розрахунків до проекту бюджету на 2022 рік та річного плану закупівель на 2022 рік. Розміру бюджетного призначення становить 1 543 425.00 гривень (з ПДВ).
На сайті Торчинської селищної ради в розділі «Публічні закупівлі» в рубриці «Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі» розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі М'ясо (м'ясо свійської птиці свіже, свинина (свинина (мякиш без кістки) охолоджена, курятина (філе) охолоджена)) (код ДК 021:2015:15110000-2 - М’ясо) (https://torchynska-gromada.gov.ua/myaso-myaso-svijskoi-ptici-svizhe-svinina-svinina-myakish-bez-kistki-oholodzhena-kuryatina-file-oholodzhena-kod-dk-0212015151100002).
2. Надати документи, підтверджуючі коливання ціни на м'ясо свійської птиці свіже, свинина (свинина (мякиш без кістки) охолоджена, курятина (філе) охолоджена)), на підставі яких було внесено зміни до договору про закупівлю товарів від 31.01.2022 №31 (надалі – Договір), укладеного між Торчинською селищною радою та ФОП Войтович Людмила Володимирівна, шляхом укладання додаткових угод від 03.06.2022 №2 та від 15.11.2022 №3 до Договору.
Надаємо копії документів, підтверджуючі коливання ціни на м'ясо свійської птиці свіже, свинина (свинина (мякиш без кістки) охолоджена, курятина (філе) охолоджена)), на підставі яких було внесено зміни до договору про закупівлю товарів від 31.01.2022 №31 шляхом укладання додаткових угод від 03.06.2022 №2 та від 15.11.2022 №3 до Договору, а саме, клопотання ФОП Войтович від 30 травня 2022 року, довідки Головного управління статистики у Волинській області від 23 травня 2022 року №03.2-07/304-22, від 23 травня 2022 року №03.2-07/303-22, від 15 листопада 2022 року №15, довідок Головного управління статистики у Волинській області від 10 листопада 2022 року №03.2-07/730-22.
3. Повідомити (з наданням підтверджуючих документів) загальну суму Договору з урахуванням додаткової угоди від 29.12.2022 №5 та повідомити ціну за одиницю товару без ПДВ (у розрізі номенклатурних позицій), за якими здійснювалась закупівля товару в період дії додаткової угоди від 29.12.2022 №5.
З урахуванням додаткової угоди від 29.12.2022 №5 та від 30.01.2023 №6 загальна сума Договору від 31.01.2022 №31 становить 257 055,97 гривень. Ціна за одиницю товару становить згідно додаткової угоди від 15.11.2022 №3.
Номер:
cc888559ea7a42cfb6562b9949df7d7b
Назва:
Роз’яснення змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку
Дата опублікування:
17.02.2023 11:58
Опис:
За результатами розгляду висновку про результати моніторингу процедури закупівлі за номером ID: UA-2021-12-22-014715-c.
Відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» у Замовника виникла необхідність в отриманні роз’яснення змісту висновку та його зобов’язань, щодо усунення виявлених порушень, оскільки, це прямо залежить від чіткого визначення суб`єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), яких слід вжити уповноваженій особі замовника для усунення порушень.
1. Згідно наказу від 25.01.2023 №4 підставою для проведення моніторингу є «Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель».
Враховуючи викладене, з метою обізнаності Замовника просимо надати таку інформацію, які саме органом державного фінансового контролю виявлені ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, що стали підставою здійснення моніторингу закупівлі?
2. Пунктом 2 Розділу ІІ Висновку, за результатами аналізу питання правомірності внесення змін до договору встановлено порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону, та Замовника зобов’язано здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом приведення істотних умов Договору до вимог законодавства у сфері закупівель (зокрема зменшення ціни за одиницю товару до рівня, визначеного сторонами на дату підписання договору), проведення перерахунку вартості за одиницю товару, асортимент якого зазначений у специфікації, та повернення надмірно сплачених коштів внаслідок закупівлі за завищеними цінами) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Враховуючи викладене, з метою обізнаності Замовника просимо надати роз’яснення з наступних питань:
- Які саме норми законодавства (постанова, закон, кодекс) визначають і конкретизують перелік підтвердних документів в яких зазначено ідентифікаційні ознаки товару та органів, які їх мають видавати, що підтверджують факт коливання ціни конкретного предмета закупівлі?
- Яким чином здійснити проведення перерахунку вартості за одиницю товару, асортимент якого зазначений у специфікації, та повернення надмірно сплачених коштів внаслідок закупівлі за завищеними цінами?
- Яким чином здійснити зменшення ціни за одиницю товару до рівня, визначеного сторонами на дату підписання договору?
3. Пунктом 3 Розділу ІІ Висновку, Замовника зобов’язано здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Враховуючи викладене просимо надати роз’яснення з наступних питань:
- Яким нормативним актом передбачені заходи щодо усунення виявлених порушень Замовником за результатами проведеного моніторингу закупівлі?
- Які норми законодавства (постанова, закон, кодекс, Конституція) дозволяють в даному випадку Замовнику в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору?