• Переговорна процедура (скорочена)
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону

Пара, гаряча вода та пов’язана продукція

Завершена

1 305 260.00 UAH з ПДВ
Номер: 0031dc6c601f48b89e6200d56e013f04
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-01-18-000035
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 18.01.2022 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913650
Період моніторингу: 18.01.2022 10:21 - 09.02.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 18.01.2022 № 33 Чернівці Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 190, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області Павло ПЕРЕПІЧКА Витяг з Додатку до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 18 січня 2022 року № 33 № з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 1. UA-2021-12-22-008360-c від 22.12.2021 – Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області Катерина СКУТАР
Адреса: Ukraine, Чернівецька, Чернівці
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Чернівецька обл.), +38 (0 37) 255-28-80, innamoshuk@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами розгляду питань правомірності обрання та застосування переговорної процедури закупівлі на умовах передбачених законом та повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель встановлені порушення вимог абзацу четвертого пункту другого частини другої, пункту восьмого частини шостої статті 40 Закону. За результатами розгляду питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту десятого частини першої статті 10 Закону. За результатами розгляду питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), своєчасності укладання договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушень вимог пункту десятого частини першої статті 10, абзацу четвертого пункту другого частини другої, пункту восьмого частини шостої статті 40 Закону, зокрема, вжити заходів щодо розірвання договору із Міським комунальним підприємством «Чернівцітеплокомуненерго» від 19.01.2022 № 0191 з дотриманням норм частин першої – третьої статті 188 Господарського кодексу України, а в разі не досягнення сторонами згоди щодо його розірвання, звернутись до суду відповідно до частини четвертої статті 188 Господарського кодексу України щодо розірвання договору, та, протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 01 лютого 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правомірності обрання та застосування переговорної процедури закупівлі на умовах передбачених законом, повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю, оприлюднення договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Чернівецького фахового коледжу бізнесу та харчових технологій (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2021-12-03-002893-a); протоколи засідання тендерного комітету Замовника від 22.12.2021 № 1 та № 2; повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) від 22.12.2021 (далі – Повідомлення); договір купівлі-продажу теплової енергії від 19.01.2022 № 0191; пояснення Замовника, надані через електронну систему закупівель 19.01.2022 та 28.01.2022. Відповідно до частини другої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у випадках, передбачених пунктами 1-7 частини другої статті 40 Закону. Відповідно до частини четвертої статті 40 Закону, за результатами проведених переговорів з учасником (учасниками) процедури закупівлі замовник приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю. Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю обов’язково безоплатно оприлюднюється в електронній системі закупівель протягом одного дня після ухвалення рішення. Згідно з частиною шостою статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити, зокрема, інформацію щодо умови застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до частини другої цієї статті та обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Так, у Повідомленні Замовник зазначив умову застосування переговорної процедури закупівлі пари, гарячої води та пов’язаної продукції відповідно до абзацу четвертого пункту другого частини другої статті 40 Закону, а саме: відсутність конкуренції з технічних причин. Слід зазначити, що Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законів України щодо вдосконалення системи функціонування та оскарження публічних закупівель від 03.06.2021 № 1530-IX внесено зміни до статті 40 Закону, зокрема, абзацом четвертим пункту другого частини другої статті 40 Закону визначено, що відсутність конкуренції з технічних причин має бути документально підтверджена замовником. Зазначені вище зміни набрали чинності з 26.06.2021. Тобто, до 26.06.2021 замовник під час оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури закупівлі) мав право лише зазначити інформацію (посилання) щодо документів, якими він керується при застосуванні переговорної процедури закупівлі. Натомість, з 26.06.2021 потрібно завантажити в електронну систему закупівель відповідні документи, які підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури. Так, в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі Повідомлення Замовника відсутні експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі пари, гарячої води та пов’язаної продукції, що не відповідає вимогам абзацу четвертого пункту другого частини другої, пункту восьмого частини шостої статті 40 Закону. На підставі зазначеного вище, виникла необхідність в отриманні пояснень від Замовника з питання відсутності експертних, нормативних, технічних чи інших документів, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, тому, Замовнику 18.01.2022 через електронну систему закупівель оприлюднено запит про надання пояснень. У поясненні, оприлюдненому 19.01.2022, Замовник, зокрема, зазначив, що відповідно до інформації зведеного переліку суб’єктів природних монополій, розміщеного на офіційному вебсайті Антимонопольного комітету України (http://www.amc.gov.ua), Міське комунальне підприємство «Чернівцітеплокомуненерго» включено до зведеного переліку суб’єктів природних монополій на території Чернівецької області та підприємство має ліцензію на провадження господарської діяльності надання послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води. У зв’язку з вищевикладеним послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води можуть бути надані виключно Міським комунальним підприємством «Чернівцітеплокомуненерго» у зв’язку з відсутністю конкуренції з технічних причин. Слід зазначити, що положення Закону вимагають від замовника при розміщенні повідомлення про намір укласти договір про закупівлю оприлюднити експертні, нормативні, технічні або інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, чого Замовником в даному випадку зроблено не було. Таким чином, враховуючи вимоги абзацу четвертого пункту другого частини другої статті 40 Закону, за результатами моніторингу встановлено, що Замовник документально не підтвердив наявність умов щодо застосування переговорної процедури закупівлі пари, гарячої води та пов’язаної продукції із підстави, передбаченої абзацом четвертим пункту другого частини другої статті 40 Закону. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено наступне. Так, між Замовником та Міським комунальним підприємством «Чернівцітеплокомуненерго» укладено договір купівлі-продажу теплової енергії від 19.01.2022 № 0191 (далі – Договір) загальною вартістю 1 305 260,00 гривень. Відповідно до пункту 14.1 зазначеного вище договору невід’ємною частиною Договору є Додаток № 2 «Акт розмежування межі балансової належності теплових мереж та експлуатаційної відповідальності сторін», Додаток № 2-А «Схема теплових мереж, що перебуває на балансі Споживача», Додаток № 3 «Умови припинення продажу (постачання) теплової енергії». Проте, Замовник разом із Договором Додаток № 2, Додаток № 2-А та Додаток № 3 не оприлюднив, чим порушив вимоги пункту десятого частини першої статті 10 Закону, відповідно до змісту якого Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, договір про закупівлю та всі додатки до нього протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Період усунення порушень: 01.02.2022 14:08 - 16.02.2022 00:00
Дата публікації висновку: 01.02.2022 14:08

Запити/Пояснення