-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Розподіл газу за кодом CPV за ДК 021:2015 — 65210000-8 ( розподіл природного газу)
Розподіл газу за кодом CPV за ДК 021:2015 — 65210000-8 ( розподіл природного газу) для закладів дошкільної та позашкільної освіти Овруцької міської ради
Завершена
318 595.79
UAH з ПДВ
Номер:
7600dd6ce1f7455aba7fd670bd659c88
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-11-15-000075
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
15.11.2022 00:00
Період моніторингу:
16.11.2022 10:11 - 08.12.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
15.11.2022 № 256
(дата)
м.Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка в.о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 15.11.2022 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 15.11.2022 № 256
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі
41 UA-2021-12-21-010568-b 21.12.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівельповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
В.о. заступника начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
За результатами розгляду питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правомірності обрання та застосування переговорної процедури закупівлі на умовах передбачених законом, повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, своєчасності укладення договору про закупівлю, наявності підстав для внесення змін до договору та їх оприлюднення, дотримання вимог Постанови №710, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 06 грудня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правомірності обрання та застосування переговорної процедури закупівлі на умовах передбачених законом, повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності
укладення договору про закупівлю, наявності підстав для внесення змін до договору та їх оприлюднення, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710), надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу з гуманітарних питань Овруцької міської ради (далі – Замовник) на 2022 рік(UA-P-2021-12-21-010155-b); протокол № 252 переговорів між АТ «Оператор газорозподільної системи «Житомиргаз» та відділом з гуманітарних питань Овруцької міської ради Житомирської області щодо переговорної закупівлі - Розподіл газу за кодом CPV за ДК 021:2015 — 65210000-8 (розподіл природного газу) від 20.12.2021; протокол розкриття тендерних пропозицій від 21.12.2021; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою відділу з гуманітарних питань Овруцької міської ради від 21.12.2021 № 252; повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) від 21.12.2021; типовий договір розподілу природного газу від 06.01.2022 № 094215MOD2FB108/42FBZh6728-18; додаткову угоду від 06.01.2022 №1 до типового договору; додаткову угоду від 14.01.2022 №2 до типового договору; додаткову угоду від 20.06.2022 №3 до типового договору; пояснення Замовник, наданими через електронну систему закупівель 21.11.2022
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено наступне. Так, Замовник оприлюднив типовий договір розподілу природного газу від 06.01.2022 № 094215MOD2FB108/42FBZh6728-18 (далі – Договір), укладений із Акціонерним товариством «Оператор газорозподільної системи «Житомиргаз» . Згідно з пунктом 1.3. Договору «Цей Договір є договором приєднання, що укладається з урахуванням вимог статей 633, 634, 641 та 642 Цивільного Кодексу України на невизначений строк. Фактом приєднання Споживача до умов цього Договору (акцептування договору) є вчинення Споживачем будь-яких дій, які засвідчують його бажання укласти Договір, зокрема надання підписаної Споживачем заяви-приєднання до цього Договору, яку в установленому порядку Оператор ГРМ направляє Споживачу Інформаційним листом за встановленою формою, та/або сплата рахунка Оператора ГРМ, та/або документально підтверджене споживання природного газу». Крім цього, згідно з пунктом 3.2. Договору «За умови включення Споживача до Реєстру споживачів будь-якого постачальника у розрахунковому періоді та відсутності простроченої заборгованості за цим Договором Оператор ГРМ забезпечує розподіл природного газу, що належить Споживачу, до межі балансової належності його об'єкта з дотриманням належного рівня надійності, безпеки, якості та величини тиску природного газу.
Приймання-передача обсягу газу, належного Споживачу, а також перехід експлуатаційної відповідальності за стан газових мереж від Оператора ГРМ до Споживача відбуваються на межі балансової належності об’єкта Споживача.
Споживач забезпечує належну експлуатацію власних газових мереж після межі балансової належності згідно з чинним законодавством, зокрема відповідно до вимог Правил безпеки систем газопостачання, затверджених наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 15 травня 2015 року № 285, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 08 червня 2015 року за № 674/27119, або укладає відповідний договір з будь-якою організацією, яка має право на виконання таких робіт, з урахуванням вимог Кодексу газорозподільних систем.
За домовленістю Сторін експлуатаційна відповідальність Оператора ГРМ може бути поширена і на газові мережі (їх частину) Споживача, якщо це визначено в акті розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін, що є невід’ємною частиною цього Договору.
Порядок укладання акта розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності Сторін визначений Кодексом газорозподільних систем».
Таким чином, оприлюднивши Договір не в повному обсязі, в тому числі без Інформаційного листа за встановленою формою і акта розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін, Замовник не дотримав вимог пункту десятого частини першої статті 10 Закону, відповідно до якого замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом договір про закупівлю та всі додатки до нього.
На запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 16.11.2022 Замовник 21.11.2022 надав пояснення наступного змісту: «Згідно з ст. 10 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник має опублікувати договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення. Договір №094215MQD2FB108/42FBZh6728-18 з додатком (заявою - приєднання) опубліковано 06 січня 2022 року.
Відповідно п.1.3. договору «Факт приєднання Споживача до умов цього Договору (акцептування договору) є вчинення Споживачем будь-яких дій, які засвідчують його бажання укласти Договір, зокрема надання підписаної Споживачем заяви-приєднання до цього Договору, яку в установленому порядку Оператор ГРМ направляє Споживачу Інформаційним листом за встановленою формою та/або сплата рахунка Оператора ГРМ, та/або документально підтверджене споживання природного газу», інформаційний лист, як додаток до договору - не є обовязковим при заключенні договору .
Акт розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін складено в 2018 році на момент утворення відділу з гуманітарних питань Овруцької міської ради та заключення основного договору (без процедур закупівель), а не щорічно при проведенні закупівель даних послуг.
Щодо оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу актів розмежування балансової належності газопроводів та експлуатаційної відповідальності сторін, відділ повідомляє наступне, дані акти містять схему потоків газу через вузол обліку природного газу, його місце розташування на схемі, межу балансової належності та схематичне позначення обладнання. Дана інформація під час воєнного стану оприлюдненню не підлягають, так як, інформує про об’єкти критичної інфраструктури.»
Однак, зазначене пояснення не спростовує факт порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону в частині не оприлюднення Договору не в повному обсязі, в тому числі без Інформаційного листа за встановленою формою і акта розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін .
Період усунення порушень:
07.12.2022 21:46 - 22.12.2022 00:00
Дата публікації висновку:
07.12.2022 21:46
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
В. о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно – Східного офісу Державної аудиторської служби Ользі АЛЯБ’ЄВІЙ
На висновок про наявність або відсутність порушень законодавства по моніторингу закупівлі №UA-2021-12-21-010568-b «Розподіл газу за кодом CPV за ДК 021:2015 — 65210000-8 ( розподіл природного газу) », відділ з гуманітарних питань Овруцької міської ради повідомляє:
В відділі з гуманітарних питань Овруцької міської ради проведено роботу з відповідальними особами, спрямовану на недопущення встановлених випадків у подальшому.
Уповноважена особа Бортник М.І., яка проводила дану закупівлю, відповідно до наказу відділу з гуманітарних питань Овруцької міської ради від 07 липня 2022 року № 42-к звільнена з посади фахівця з публічних закупівель відділу з гуманітарних питань Овруцької міської ради у зв’язку з скороченням штату працівників 14 липня 2022 року (наказ додається).
Договір №094215MQD2FB108/42FBZh6728-18 від 06 січня 2022 року на закупівлю «Розподіл газу за кодом CPV за ДК 021:2015 — 65210000-8 ( розподіл природного газу) » діє до 31.12.2022 року та буде завершений по проведенні оплати за надані послуги по розподілу природного газу.
Додаток : сканкопія наказу відділу з гуманітарних питань Овруцької міської ради від 07 липня 2022 року № 42-к.
Заступник начальника відділу Анна ПІВЕНЬ
Дата публікації звіту:
14.12.2022 16:26
Запити/Пояснення
Номер:
7ffd31a43091497ab010cc20d80cca7d
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
16.11.2022 12:08
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.11.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Розподіл газу за кодом CPV за ДК 021:2015 — 65210000-8 ( розподіл природного газу)» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2021-12-21-010568-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Відповідно до інформації розміщеної в електронній системі закупівель замовником зазначено таку підставу для застосування переговорної процедури закупівлі – відсутність конкуренції з технічних причин. При цьому, відповідно до абзацу четвертого пункту 2 частини другої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток, у разі, зокрема, якщо послуги можуть бути надані виключно певним суб’єктом господарювання у зв’язку з відсутністю конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником.
Водночас відповідно до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. З огляду на вищезазначене, прошу пояснити чому Вами не завантажено в електронній системі закупівель експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі?
2. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, та визначено його очікувану вартість?
Також, надати посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
3. Чому типовий договір розподілу природного газу від 06.01.2022 № 094215MOD2FB108/42FBZh6728-18 оприлюднено не в повному обсязі, а саме: без Додатку (інформаційний лист) – п.1.3 договору та без акту розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін ( п.3.2 договору)?
Пояснення з приводу вищевикладеного необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
Номер:
8764c01b082f4bd9928d9338858f97a0
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
21.11.2022 12:19
Опис:
В. о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно – Східного офісу Державної аудиторської служби Ользі АЛЯБ’ЄВІЙ
На Ваш запит про надання пояснень по закупівлі №UA-2021--12-21-010568-b «Розподіл газу за кодом CPV за ДК 021:2015 — 65210000-8 ( розподіл природного газу) », відділ з гуманітарних питань Овруцької міської ради повідомляє:
1. Частиною першою статті 37 Закону України від 9 квітня 2015 року № 329-VІІІ «Про ринок природного газу» встановлено, що оператор газорозподільної системи відповідає за надійну та безпечну експлуатацію, підтримання у належному стані та розвиток (включаючи нове будівництво та реконструкцію) газорозподільної системи, якою він користується на законних підставах.
Відповідно Закону України від 20 квітня 2000 року №1682-ІІІ «Про природні монополії», природна монополія – стан товарного ринку, при якому задоволення попиту на цьому ринку є більш ефективним за умови відсутності конкуренції внаслідок технологічних особливостей виробництва (у зв'язку з істотним зменшенням витрат виробництва на одиницю товару в міру збільшення обсягів виробництва), а товари (послуги), що виробляються суб'єктами природних монополій, не можуть бути замінені у споживанні іншими товарами (послугами), у зв'язку з чим попит на цьому товарному ринку менше залежить від зміни цін на ці товари (послуги), ніж попит на інші товари (послуги). Відповідно до частини першої статті 5 згаданого Закону до сфери діяльності суб'єктів природних монополій належить, серед іншого, розподіл природного і нафтового газу трубопроводами.
Відповідно до пункту 7 Порядку складання та ведення зведеного переліку суб’єктів природних монополій, затвердженого Розпорядженням Антимонопольного комітету України від 28 листопада 2012 року № 874-р, зведений перелік суб’єктів природних монополій розміщується щомісяця до 20 числа на офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України (http://www.amc.gov.ua).
Відповідно до даного зведеного переліку суб'єктів природних монополій України, станом на 30 листопада 2021 року, Акціонерне товариство «Оператор газорозподільної системи «ЖИТОМИРГАЗ» (ЄДРПОУ 03344071) визначено таким, що займає монопольне (домінуюче) становище по наданню послуг із розподілу природного газу на території Бердичівського, Коростенського, Новоград-Волинського районів, м. Житомир, Радомишль та інших… відповідно до постанови НКРЕКП ВІД 29.06.2017 №847(зі змінами ).
Будь-які альтернативи щодо закупівлі послуги з розподілу природного газу в інших підприємств (у тому числі з технічних причин) - відсутні.
Враховуючи вищезазначене, послуги з розподілу газу на території Коростенського району, а також закладів дошкільної та позашкільної освіти Овруцької міської ради, до яких здійснюється постачання природного газу в 2022 році, надає лише один оператор ГРМ, з яким укладено договір – це Акціонерне товариство «Оператор газорозподільної системи «ЖИТОМИРГАЗ».
Неукладання в подальшому з Акціонерним товариством «Оператор газорозподільної системи «ЖИТОМИРГАЗ» договору могло привести до негативних процесів, виникнення небажаних наслідків для наших закладів, що є недопустимим. Потреба в укладанні договору з Акціонерним товариством «Оператор газорозподільної системи «ЖИТОМИРГАЗ» обумовлюється також недопущенням виведення з ладу газопостачальної мережі, проблем технічного характеру, пов’язаних з експлуатацією та обслуговуванням.
Таким чином, відділ з гуманітарних питань Овруцької міської ради Житомирської області, як замовник, через відсутність конкуренції з технічних причин, не мав можливості здійснювати закупівлю послуг з розподілу природного газу у інших операторів газорозподільної системи. Дані послуги за місцезнаходженням приміщень Замовника надаються лише певним оператором ГРМ, а саме Акціонерним товариством «Оператор газорозподільної системи «ЖИТОМИРГАЗ» (ЄДРПОУ 03344071). Інша альтернатива відсутня.
Тому, враховуючи відсутність конкуренції з технічних причин на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником (єдиний можливий постачальник-природний монополіст Акціонерне товариство “Оператор газорозподільної системи “Житомиргаз”, відповідно до пункту 2 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» застосовано переговорну процедуру закупівлі.
2. Загальна кількість необхідного до закупівлі обсягу послуги замовленої потужності природного газу обрахована відповідно до актів приймання передачі спожитого газу в газовому році та відповідно до постанови НКРЕКП від 30.12.2020 року № 2769 «Про встановлення тарифу на послуги розподілу природного газу для АТ «ЖИТОМИРГАЗ», розмір тарифу на послуги розподілу природного газу із 01 січня 2021 року затверджений у розмірі 2,016 грн. з урахуванням ПДВ за 1 кубічний метр замовленої потужності та згідно отриманої консультації Оператора ГРМ так, як тарифи Оператором на момент проведення закупівлі ще не затверджені на 2022рік.
Вартість предмета закупівлі на момент переговорів – 318 595 грн. 79 коп.(триста вісімнадцять тисяч п’ятсот дев’яносто п’ять грн. 79 коп. ) з ПДВ.
Бюджетні призначення – місцевий (міський ) бюджет.
На виконання п.4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 зі змінами, обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розмір бюджетного призначення, розмір очікуваної вартості предмета закупівлі №UA-2021--12-21-010568-b «Розподіл газу за кодом CPV за ДК 021:2015 — 65210000-8 ( розподіл природного газу) », опубліковано на сайті Овруцької міської ради 23.12.2021 року : https://ovruch.in.ua/2021/12/23/obgruntuvannya-tehnichnyh-ta-yakisnyh-harakterystyk-predmeta-zakupivli-rozmiru-byudzhetnogo-pryznachennya-rozmiru-ochikuvanoyi-vartosti-predmeta-zakupivli-rozpodil-gazu-za-kodom-cpv-za-dk-021-2015-652/
3. Згідно з ст. 10 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник має опублікувати договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення. Договір №094215MQD2FB108/42FBZh6728-18 з додатком (заявою - приєднання) опубліковано 06 січня 2022 року.
Відповідно п.1.3. договору «Факт приєднання Споживача до умов цього Договору (акцептування договору) є вчинення Споживачем будь-яких дій, які засвідчують його бажання укласти Договір, зокрема надання підписаної Споживачем заяви-приєднання до цього Договору, яку в установленому порядку Оператор ГРМ направляє Споживачу Інформаційним листом за встановленою формою та/або сплата рахунка Оператора ГРМ, та/або документально підтверджене споживання природного газу», інформаційний лист, як додаток до договору - не є обовязковим при заключенні договору .
Акт розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін складено в 2018 році на момент утворення відділу з гуманітарних питань Овруцької міської ради та заключення основного договору (без процедур закупівель), а не щорічно при проведенні закупівель даних послуг.
Щодо оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу актів розмежування балансової належності газопроводів та експлуатаційної відповідальності сторін, відділ повідомляє наступне, дані акти містять схему потоків газу через вузол обліку природного газу, його місце розташування на схемі, межу балансової належності та схематичне позначення обладнання. Дана інформація під час воєнного стану оприлюдненню не підлягають, так як, інформує про об’єкти критичної інфраструктури.
Додаток :
1. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі,
розміру бюджетного призначення, розміру очікуваної вартості предмета
закупівлі №UA-2021--12-21-010568-b «Розподіл газу за кодом CPV за ДК 021:2015 — 65210000-8 ( розподіл природного газу) ».
Начальник відділу Василь ТКАЧУК