• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Антибіотики

Ванкоміцин Іміпенем,циластатин Лінезолід Меропенем Даптоміцин Цефазолін Цефотаксим Цефтазидим Цефтріаксон Цефепім

Завершена

3 480 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 400.00 UAH
Номер: d3936bae8bdb4cfc9c4d08161a3671ee
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-11-17-000009
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 17.11.2022 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919579
Період моніторингу: 17.11.2022 14:45 - 09.12.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 17.11.2022 № 53-З Житомир Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 17.11.2022 №53-З. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 15. UA-2021-12-21-004585-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Житомир
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 67) 493-74-43, lenaradchenko1992@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю та повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів встановлено, що Замовник здійснив поділ предмету закупівлі «Фармацевтична продукція» на частини, та уникнув застосування положень частини 3 статті 10 Закону, чим не дотримано вимоги абзацу 2 пункту 1 частини 1, частини 10 статті 3, частини 3 статті 10 Закону. Як наслідок, Замовником встановлені строки для подання тендерних пропозицій з недотриманням вимог абзацу 2 частини 3 статті 20 Закону, що в подальшому призвело до розгляду тендерних пропозицій з недотриманням вимог абзацу 3 частини 1 статті 28, та частини 2 та 12 статті 29 Закону. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено порушення вимог передбачених пунктом 19 частини 2 статті 22 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), дотримання вимог постанови № 710, розгляду тендерної пропозиції переможця торгів ТОВ «ДІАТОМ», своєчасності надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству у сфері закупівель, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 24.01.2022 № 24, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 08 грудня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), відповідність тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству у сфері закупівель, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Обласного комунального некомерційного підприємства «Чернівецька лікарня швидкої медичної допомоги» (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи Замовника від 21.12.2021 № 307, тендерна пропозиція учасника – переможця торгів ТОВ «ДІАТОМ», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 10.01.2022 № 10, повідомлення про намір укласти договір від 10.01.2022, договір про закупівлю від 24.01.2022 № 24, додаткові угоди до вказаного договору від 22.02.2022 № 1, від 14.04.2022 № 2, від 11.05.2022 № 3, від 24.05.2022 № 4, від 21.06.2022 № 5, від 11.07.2022 № 6, від 02.08.2022 № 7, від 16.08.2022 № 8, від 21.09.2022 № 9, від 14.10.2022 № 10, повідомлення про внесення змін до договору від 23.02.2022, від 18.04.2022, від 13.05.2022, 27.05.2022, від 22.06.2022, від 12.07.2022, від 02.08.2022, від 22.08.2022, від 23.09.2022, від 19.10.2022, пояснення Замовника з копіями документів, що отримані через електронну систему закупівель 24.11.2022, 30.11.2022 та 06.12.2022. За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства встановлено, що в порушення вимог пункту 19 частини 2 статті 22 Закону, тендерна документація Замовника не містить приклади та опис формальних помилок, допущення яких не призведе до відхилення тендерної пропозиції учасника торгів, які передбачені Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 року № 710 «Перелік формальних помилок», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за № 715/34998. Крім того, проведеним моніторингом інформації розміщеної в електронній системі закупівель встановлено, що Замовником проведено протягом 2022 року 6 процедур закупівель відкритих торгів за одним і тим же предметом закупівлі в розумінні Закону (по предмету закупівлі «Фармацевтична продукція», за кодом 33600000-6 національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749, оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднені в електронній системі закупівель за номерами ID: UA-2021-12-21-004585-a, UA-2021-12-24-008829-b, UA-2021-12-28-007275-b, UA-2021-12-29-003013-a, UA-2022-01-25-002867-a, UA-2022-02-28-000750-a), загальною очікуваною вартістю 14 560 000,00 гривень. Відповідно до абзацу 2 частини 10 статті 3 Закону визначено, що замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів/спрощених закупівель або застосування цього Закону, зокрема положень частини 3 статті 10 цього Закону. Частиною 3 статті 10 Закону передбачено, що оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель, у строки встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну: для товарів і послуг – 133 000 євро; для робіт - 5 150 000 євро. Поряд з тим, згідно вимог абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 10 та абзацу 2 частини 3 статті 20 Закону, встановлено умову, що у разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини 3 статті 10 цього Закону, строк для подання тендерних пропозицій не може бути менше ніж 30 днів з дня його оприлюднення. Разом з тим, відповідно до підпункту 22 частини 1 статті 1 Закону, зокрема визначено, що предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Слід зазначити, що за період з 21.12.2021 по 28.02.2022 (період, протягом якого оголошено Замовником про закупівлю лікарських засобів) офіційний курс Національного банку України відповідно до даних офіційного сайту Міністерства фінансів України (https://minfin.com.ua/ua/currency) коливався від 30,7661 грн до 38,4866 грн за 1 євро, тобто вимоги частини 3 статті 10 Закону поширювались на процедури закупівель, оголошення щодо проведення яких оприлюднені в електронній системі закупівель, якщо очікувана вартість закупівлі товарів перевищувала суму еквівалентну 4 091 891,30 грн - 5 118 717,80 гривень. Враховуючи вищевикладене, Замовником проведено 6 процедур закупівель відкритих торгів за одним і тим же предметом закупівлі в розумінні Закону по предмету закупівлі «Фармацевтична продукція» (оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднені в електронній системі закупівель за номерами ID: UA-2021-12-21-004585-a, UA-2021-12-24-008829-b, UA-2021-12-28-007275-b, UA-2021-12-29-003013-a, UA-2022-01-25-002867-a, UA-2022-02-28-000750-a), загальною очікуваною вартістю 14 560 000,00 грн, що перевищує суму, за якої в обов’язковому випадку інформація про закупівлю оприлюднюється на англійській мові і строк для подання тендерних пропозицій якої не може бути менше ніж 30 днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель. Враховуючи вищевикладене, за результатами проведеного моніторингу установлено, що Замовник здійснив поділ предмету закупівлі «Фармацевтична продукція» на частини, та уникнув застосування положень частини 3 статті 10 Закону, чим не дотримано вимоги абзацу 2 пункту 1 частини 1, частини 10 статті 3, частини 3 статті 10 Закону. Як наслідок, Замовником встановлені строки для подання тендерних пропозицій з недотриманням вимог абзацу 2 частини 3 статті 20 Закону, що в подальшому призвело до розгляду тендерних пропозицій з недотриманням вимог абзацу 3 частини 1 статті 28, та частини 2 та 12 статті 29 Закону.
Період усунення порушень: 08.12.2022 15:49 - 23.12.2022 00:00
Дата публікації висновку: 08.12.2022 15:49

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відповідно до абз. 2 п. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник надає інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень по моніторингу UA-M-2022-11-17-000009 шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 24.01.2022р. № 24 (далі - Договір) Враховуючи, що підстави для розірвання договору про закупівлю (якщо згідно висновку це мається на увазі) передбачені законодавством та умовами укладеного договору про закупівлю, а не висновками за результатами моніторингу, повідомляємо наступне. Згідно з частиною 1 статті 651 Цивільного кодексу України (далі — ЦК України), зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Відповідно до частини 2 статті 651 ЦК України, договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї зі сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Згідно з частиною 1 статті 654 ЦК України, зміна або розірвання договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає зі звичаїв ділового обороту. Інформуємо, що у п.6.2.1 Договору передбачено, що Покупець (ОКНП "Чернівецька лікарня швидкої медичної допомоги") має право: Достроково розірвати цей Договір уразі невиконання Продавцем зобов’язань, повідомивши про це його у строк десять календарних днів. Оскільки інших для розірвання підстав не передбачено, то Договір може бути розірвано тільки за згодою обох сторін, так як виконання висновку органу оскарження має безпосередній вплив на права і обов`язки не лише Замовника, а і іншої сторони договору ТОВ «ДІАТОМ». Отже, законодавство та умови Договору не визначає висновок як окрему підставу для розірвання договору про закупівлю. Навіть маючи висновок, в якому чітко зазначено про необхідність усунення порушень законодавства шляхом розірвання договору про закупівлю, замовник не має права в односторонньому порядку розірвати договір про закупівлю, якщо інше не передбачено самим договором. Прийнявши рішення про розірвання договору про закупівлю без дотримання вимог закону, керуючись лише висновком, замовник ризикує порушити права інших осіб та понести відповідну майнову відповідальність. Крім того зазначаємо, що предметом закупівлі Договору є «Антибіотики», а тому розірвання Договору призведе до затримки у повноцінному наданні якісних медичних послуг пацієнтам лікарні в т.ч. переселенцям та військовим, які перебувають на лікуванні у Замовника. Уповноважена особа з питань публічних закупівель - Артур Масловський
Дата публікації звіту: 15.12.2022 15:10

Запити/Пояснення