-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
М’ясо свинини – без кістки, шкіри та сала охолоджене, м’ясо яловиче, філе куряче охолоджене
Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад (або справжність підпису перекладача) - засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою.
Завершена
2 767 650.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 27 676.50 UAH
мін. крок: 1% або 27 676.50 UAH
Номер:
2375ca446d8b4811b716102ba58c9ed0
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-10-25-000010
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
25.10.2022 00:00
Період моніторингу:
25.10.2022 13:58 - 15.11.2022 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
25.10.2022 № 314
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 25.10.2022 № 314.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2021-12-21-003514-a, 21.12.2021. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення Держаудитслужби України №003100-18/6851-2022 від 05.09.2022.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог частини третьої статті 17 Закону та пункту 2 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, розгляду тендерних пропозицій, надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору вимогам тендерної документації та умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) виявлених порушень вимог частини третьої статті 17 Закону та пункту 2 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 листопада 2022 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VІІІ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору вимогам тендерної документації та умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Dідділу освіти Баранівської міської ради (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2021-12-21-005959-b), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника та внесені до неї зміни, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол уповноваженої особи №8 від 11.01.2022, тендерну пропозицію ФОП Лівшун Оксани Василівни, повідомлення про намір укласти договір, опубліковані переможцем тендеру після аукціону документи та інформацію, договір №7 від 24.01.2022, додаткові угоди №1 від 01.02.2022, №2 від 01.03.2022 та №3 від 19.09.2022 до вказаного договору, опубліковані під час моніторингу Замовником інформацію та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм пункту 2 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Крім цього, за нормами частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, а також відповідно до частини третьої статті 17 Закону – замовник визначає спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті для надання таких документів переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель.
Зокрема, відповідно до пунктів 5 та 6 частини першої статті 17 Закону замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі (службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію), була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
Проте, моніторингом встановлено, що у пункті 5.5 розділу 3 тендерної документації Замовника при наведенні переліку документів, які підтверджують відсутність підстав для відмови в участі в процедурі закупівлі, що подаються переможцем торгів, вказано, що на підтвердження відсутності підстав, визначених пунктами 5 та 6 частини першої статті 17 Закону переможець повинен надати: довідку, видану уповноваженим органом про те, що фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі (службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію) не була засуджена за злочин, учинений з корисливих мотивів (зокрема, пов’язаний з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
Водночас, відповідно до частини першої статті 11 Кримінального кодексу України (далі – КК України) кримінальним правопорушенням є передбачене цим Кодексом суспільно небезпечне винне діяння (дія або бездіяльність), вчинене суб’єктом кримінального правопорушення.
Згідно із статтею 12 КК України кримінальні правопорушення поділяються на кримінальні проступки і злочини (частина перша статті 12), кримінальним проступком є передбачене цим Кодексом діяння (дія чи бездіяльність), за вчинення якого передбачене основне покарання у виді штрафу в розмірі не більше трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або інше покарання, не пов’язане з позбавленням волі (частина друга статті 12).
Таким чином, термін «кримінальне правопорушення» є узагальнюючим поняттям, яке охоплює, як злочини, незалежно від ступеня їх тяжкості, так і кримінальні проступки.
Отже, Замовником у тендерній документації, на порушення норм частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону, не встановлено спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених у пунктах 5 та 6 частини першої статті 17 Закону для переможця.
Період усунення порушень:
15.11.2022 13:07 - 30.11.2022 00:00
Дата публікації висновку:
15.11.2022 13:07
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На усунення порушень, які виявлені під час моніторингу, було вжито таких заходів: 1. Проведено роз’яснювальну роботу з уповноваженою особою – фахівцем з державних закупівель Старушко Оленою Броніславівною 2. Уповноважена особа пройшла курси підвищення кваліфікації «Правові та практичні аспекти публічних закупівель в Україні» (з 09.11.2022 р. по 11.11.2022 р.).
Дата публікації звіту:
17.11.2022 15:36
Запити/Пояснення
Номер:
9b724104b2f041fcaaf1f305c7e5cd29
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
26.10.2022 17:04
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
31.10.2022 23:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2021-12-21-003514-a, яка проводилась Відділом освіти Баранівської міської ради (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Відповідно до частини другої статті 41 Закону переможець процедури закупівлі/спрощеної закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю, а також копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3. Надати інформацію щодо виконання переможцем тендеру при укладанні договору вимоги частини другої статті 41 Закону (з обов’язковим долученням відповідних підтверджуючих документів).
Також, під час моніторингу встановлено, що у відповідності до умов укладеного договору №7 від 24.01.2022 («Специфікація №1» - Додаток № 1) передбачено закупити товари - «М'ясо свинини – без кістки, шкіри та сала охолоджене» у кількості 2280,00 кг за ціною 125,00 грн без ПДВ на загальну суму 285 000,00 грн без ПДВ, «М'ясо яловиче» у кількості 2230,00 кг за ціною 190,00 грн без ПДВ на загальну суму 423 700,00 грн без ПДВ та «Філе куряче охолоджене» у кількості 16200,00 кг за ціною 120,00 грн без ПДВ на загальну суму 1 944 000,00 грн без ПДВ.
В той же час, згідно з умовами додаткової угоди №3 від 19.09.2022 збільшено ціну на товар, зокрема: «М'ясо свинини – без кістки, шкіри та сала охолоджене» до 137,30 грн без ПДВ, «М'ясо яловиче» до 196,60 грн без ПДВ та «Філе куряче охолоджене» до 131,80 грн без ПДВ.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
4. Надати документальне підтвердження наявності коливання ціни товару на ринку, що було підставою для укладання додаткової угоди №3 від 19.09.2022.
5. Надати інформацію та відповідні підтверджуючі документи (рахунки, акти приймання-передачі, платіжні доручення, видаткові накладні тощо) про обсяги поставленого та оплаченого Замовником товару (кількість, ціна та сума) – в розрізі кожної поставки та в розрізі встановленої згідно з договором ціни (з врахуванням внесених додатковою угодою змін).
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
1bea0c6dec5041c5ba0cb5fdb7e7067d
Назва:
Пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
31.10.2022 15:53
Опис:
Гуманітарний відділ Баранівської міської ради, як правонаступник ліквідованого відділу освіти Баранівської міської ради (код ЄДРПОРУ 41067449), надає пояснення щодо моніторингу закупівлі по предмету «М’ясо свинини – без кістки, шкіри та сала охолоджене, м’ясо яловиче, філе куряче охолоджене» (код ДК 021:2015: 15110000-2- М’ясо) за номером ID: UA-2021-12-21-003514-a, а саме:
1. Розмір бюджетного призначення визначений відповідно до кошторису затвердженого рішенням сесії Баранівської міської ради від 23.12.2021 р. №1388 «Про бюджет Баранівської територіальної громади на 2022 рік», за КЕКВ 2230.
Технічні та якісні характеристики: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі визначена на підставі вимог ДСТУ, Законом України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» та відповідно до Постанови КМУ від 24.03.2021 р. №305.
Визначення очікуваної вартості: очікувана вартість обрахована відповідно до середньоринкового рівня цін, визначеного на базі цін 3-х постачальників даної продукції станом на 21.12.2021р.
2. Посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі: https://drive.google.com/drive/folders/1oi6kfaRFij-LyXSCM9c9YtW0oRGHPRy8
Також, звертаємо Вашу увагу, що Законом України «Про публічні закупівлі», зокрема, пунктом 14 частини 1 статті 1 чітко визначено поняття «моніторинг процедури закупівлі» як процедуру здійснення аналізу дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. У свою чергу, положення абзацу 1 частини 4 статті 3 Закону, передбачає, що відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюється виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, встановлених цим Законом.
Таким чином, вимога щодо надання посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) не може бути предметом моніторингу.
3. Відповідно до частини другої статті 41 Закону переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю надав відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю, а також пояснення, що відповідно до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» здійснює господарську діяльність, яка не підлягає ліцензуванню та не передбачає отримання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності (документи додаються).
4. Підставою для укладання додаткової угоди №3 від 19.09.2022 щодо збільшення ціни на товар, зокрема: «М'ясо свинини – без кістки, шкіри та сала охолоджене» до 137,30 грн без ПДВ, «М'ясо яловиче» до 196,60 грн без ПДВ та «Філе куряче охолоджене» до 131,80 грн без ПДВ, є довідка з Головного управління статистики у Житомирській області від 27.06.2022 р. №03.2-16/1-79 та довідка з Головного управління статистики у Житомирській області від 13.09.2022 р. №03.2-16/1-171(документи додаються).
Під час укладання Додаткової угоди №3 Відділ керувався положеннями пункту 2 частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі».
5. Надаємо копії накладних та платіжних доручень.