• Переговорна процедура
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону
  • 1

Пара, гаряча вода та пов’язана продукція

Завершена

3 115 230.97 UAH з ПДВ
Номер: 8aae16a3827748638cbaff05e7ae270f
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-12-23-000078
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 23.12.2021 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913624
Період моніторингу: 23.12.2021 16:27 - 19.01.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ Н А К А З 23.12.2021 № 812 м. Рівне Про початок моніторингу закупівель Відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 187, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до Додатку 1, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у Додатку 1 до цього наказу. 3. Контроль за виконання даного наказу залишаю за собою. Начальник управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області Анатолій КАРП’ЮК Додаток 1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області від 23.12.2021 № 812 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 11 UA-2021-12-21-001372-a 21.12.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області Віктор ГРИГОРУК
Адреса: Ukraine, Рівненська, Рівне
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Рівненська обл.), +38 (0 97) 117-57-11, strina629@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відображення закупівлі в річному плані встановлено порушення норм частини першої статті 4 Закону. За результатами аналізу питання повноти відображення інформації про публічну закупівлю встановлено порушення норм пункту 8 частини шостої статті 40 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, наявність підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5, 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом вжиття заходів з недопущення вказаних порушень у подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 14 січня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, повноти відображення інформації про публічну закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, наявність підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства "Дубровицька міська лікарня" Дубровицької міської ради (далі – Замовник) на 2021 рік за номером UA-P-2021-12-21-002753-b, Повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) за номером ID: UA-2021-12-21-001372-a; Договір № 2 від 04.01.2022, пояснення Замовника отримане через електронну систему закупівель 24.12.2021. Проведеним аналізом інформації, розміщеної на веб - порталі Уповноваженого органу встановлено, що Замовником 21.12.2021 оприлюднено оголошення про проведення переговорної процедури на закупівлю послуг «Пара, гаряча вода та пов’язана продукція, Опалення за адресою м.Дубровиця, вул.Воробинська,180, Гаряча вода за адресою м.Дубровиця вул.Воробинська, 180». Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 01 січня 2022 — 31 грудня 2022. Між Замовником та Дочірім підприємством "Теплосервіс" Комунального підприємства "Теплосервіс" Дубровицької міської ради укладено договір № 2 від 04.01.2022 При цьому в електронній системі закупівель Prozorro відсутня інформація щодо планування Замовником вказаної закупівлі та відповідні відображення у Річному плані закупівель на 2022 рік. Натомість оголошення про проведення переговорної процедури по вищевказаному предмету закупівлі містить посилання на план закупівель на 2021 рік, що оприлюднений в електронній системі закупівель Prozorro за № UA-P-2021-12-21-002753-b (вкладка «Перейти до плану закупівель» оголошення про проведення). Згідно з частиною першою статті 4 Закону, закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Тобто, закупівля по вищевказаному предмету закупівлі проведена не у відповідності до вимог частини першої статті 4 Закону, в частині не відображення вищезазначеної процедури закупівлі у формі річного плану закупівель на 2022 рік. На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, який оприлюднений через електронну систему закупівель, Замовником 24.12.2021 надано пояснення, в якому зазначено, що було допущено технічну помилку щодо року закупівлі, а саме: замість 2022 року зазначено 2021 рік. Замовником долучено до пояснень Протокол засідання тендерного комітету від 20.12.2021 № 127 про внесення змін до річного плану закупівель на 2022 рік. За результатами аналізу питання повноти відображення інформації про публічну закупівлю встановлено наступне. Відповідно до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Так, в повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури, наявна інформація з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, щодо наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі з підстав визначених пунктом 2 частини другої статті 40 Закону. Однак, в порушенням вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону, в повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури за номером ID: UA-2021-12-21-001372-a відсутні експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі (документальне підтвердження). Тобто, переговорна процедура закупівлі застосована Замовником за наявності умов, передбачених пунктом 2 частини другої статті 40 Закону, проте з порушенням норм пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
Період усунення порушень: 14.01.2022 14:06 - 29.01.2022 00:00
Дата публікації висновку: 14.01.2022 14:06

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На висновок Державної аудиторської служби України від 14.01.2022 року надаємо наступне пояснення: Згідно з ч. 1 ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі-Закон), переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі. Переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі наявності підстав, що визначені згідно з ч. 2 ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі така процедура може бути застосована у разі відсутність конкуренції з технічних причин на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи. Замовник застосовує скорочену процедуру закупівлі згідно ч. 7 ст. 40 Закону, а саме: Замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п’ять днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Дочірне підприємство « Теплосервіс » Комунального підприємства « Теплосервіс » Дубровицької міської ради відповідно до статуту створене за погодженням Дубровицької районної ради комунальним підприємством « Теплосервіс» Дубровицької районної ради ( рішення районної ради № 425 від 31 липня 2019 року) відповідно до Господарського кодексу України, Цивільного Кодексу України, інших нормативно-правових актів України для надання загально необхідних послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води для задоволення потреб мешканців та суб’єктів господарювання міста Дубровиця. Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про природні монополії» від 20.04.2000 № 1682-ІІІ регулюється діяльність суб’єктів природних монополій у таких сферах: транспортування теплової енергії. Відповідно до частини 2 статті 5 Закону України «Про природні монополії» від 20.04.2000 № 1682-ІІІ зведений перелік суб’єктів природних монополій ведеться Антимонопольним комітетом України на підставі реєстрів суб’єктів природних монополій у сфері житлово-комунального господарства, що формуються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, а в інших сферах, у яких діють суб’єкти природних монополій, — національними комісіями регулювання природних монополій у відповідній сфері або органами виконавчої влади, що здійснюють функції такого регулювання до створення зазначених комісій. Відповідно до інформації зведеного переліку суб’єктів природних монополій, розміщеного на офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України, встановлено, що Дочірне підприємство « Теплосервіс » Комунального підприємства « Теплосервіс » Дубровицької міської ради включено до зведеного переліку суб’єктів природних монополій на території Рівненської області (дана інформація долучена до Повідомлення про намір укласти договір) . Інформацією, що міститься у Ліцензійному реєстрі Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, на офіційному веб-сайті Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), встановлено, що Дочірне підприємство « Теплосервіс » Комунального підприємства « Теплосервіс » Дубровицької міської ради має ліцензію на провадження господарської діяльності надання послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води. У зв’язку з вищевикладеним, послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води можуть бути надані виключно Дочірнім підприємством « Теплосервіс » Комунального підприємства « Теплосервіс » Дубровицької міської ради у зв’язку з відсутністю конкуренції з технічних причин та наявною ліцензією, згідно Розпорядження голови обласної державної адміністрації № 891 від 24.10.2019 року. Отже, відповідно до пункту 2 частини другої статті 40 Закону, а саме: «у разі відсутність конкуренції з технічних причин на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи» для транспортування теплової енергії може бути застосована переговорна процедура закупівлі. Крім того, на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області Замовником надано пояснення про те, що під час публікації річного плану закупівель на 2022 рік допущено технічну помилку (замість 2022 року зазначено 2021 рік) та долучено до пояснень протокол засідання тендерного комітету від 20.12.2021 року №127 «Про затвердження змін до річного плану закупівель на 2022 рік». Разом з тим, на електронному майданчику відсутня технічна можливість на виправлення зазначеної помилки. На виконання пункту 8 частини шостої статті 40 Закону Замовником у п.3 протоколу проведення переговорів від 20 грудня 2021 року №128 між Комунальним некомерційним підприємством «Дубровицька міська лікарня» Дубровицької міської ради та Дочірнім підприємством «Теплосервіс» Комунального підприємства «Теплосервіс» Дубровицької міської ради на закупівлю постачання теплової енергії та підігріву води на 2022 рік зазначено, що ДП «Теплосервіс» як природній монополіст, внесений до зведеного переліку суб’єктів природних монополій, розміщеного на офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України. Крім того, згідно реєстру Суб’єктів природних монополій у сфері енергетики та комунальних послуг, з яким можна ознайомитись на сайті Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) ДП «Теплосервіс» КП «Теплосервіс» включений до реєстру суб’єктів природних монополій у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та централізованого водовідведення. В зв’язку з тим, що Закон не містить вичерпного переліку документів, які можна вважати обґрунтуванням застосування переговорної процедури закупівлі, експертними, нормативними, технічними та іншими документами, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, Замовником прийнято рішення взяти інформацію із зазначених відкритих джерел інформації та долучити до Повідомлення про намір укласти договір скан-копію витягу зі зведеного переліку суб’єктів природних монополій, розміщеного на офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України. Разом з тим, у Повідомленні про намір укласти договір про закупівлю (Переговорна закупівля) затвердженого протоколом засідання тендерного комітету від 21.12.2021року №129 у п.8, зазначено обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, зокрема зазначено посилання на нормативний документ. Додаток: Протокол проведення переговорів від 20.12.2021 року № 128; Протокол засідання тендерного комітету від 21.12.2021 року №129 з додатком 1; Витяг з реєстру Суб’єктів природних монополій у сфері енергетики.
Дата публікації звіту: 18.01.2022 10:36

Запити/Пояснення