-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Послуги із захоронення відходів на полігоні
Завершена
1 008 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
711c4cc886bd427c975ce8ae6c1d886f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-09-13-000074
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.09.2022 00:00
Період моніторингу:
14.09.2022 11:57 - 06.10.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
13.09.2022 № 226
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Начальник Олександр КАРАБАНОВ
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби
від 13.09.2022 № 226
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Номер ID закупівлі Найменування замовника Предмет закупівлі Очікувана вартість, грн Опис підстав для здійснення моніторингу
29 UA-2021-12-21-000624-c КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МІСЬКЕ ПАРКОВЕ ГОСПОДАРСТВО" НІКОПОЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Послуги із захоронення відходів на полігоні 1 008 000,00 Пункт 4 частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі»
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами здійсненого моніторингу встановлено порушення пункту 2 частини другої та пункту 8 частини шостої статті 40 Закону № 922.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 26 вересня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, перевірки підстав для проведення переговорної процедури закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2022 рік, оголошення про проведення переговорної процедури, обґрунтування проведення переговорної процедури закупівлі, протокол визначення переможця від 20.12.2021 № 136, повідомлення про намір укласти договір від 21.12.2021, договір від 04.01.2022 № 1 укладений з ПП «Полігон 32», відповідь КП «Міське паркове господарство» Нікопольської міської ради (далі – Замовник) на запит органу державного фінансового контролю від 20.09.2022.
Аналізом інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу встановлено, що відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі та укладеного договору від 04.01.2022 № 1, Замовником проведено переговорну процедуру закупівлі послуг із захоронення відходів на полігоні відповідно до пункту 2 частини другої статті 40 Закону Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922) (відсутність конкуренції з технічних причин).
Зважаючи на вищезазначене, Північний офіс Держаудитслужби 15.09.2022 надав запит Замовнику на пояснення в частині обґрунтування очікуваної вартості та надання документального підтвердження відсутності конкуренції з технічних причин.
У відповідь, Замовником повідомлено наступне: «Враховуючи те, що в м. Нікополь існує тільки один сміттєзвалювальний полігон, який є спеціалізованим підприємством, що може задовольнити у повному обсязі вимоги по захороненню відходів (великий досвід роботи у зазначеному напрямку, наявність необхідної спеціалізованої техніки, штат спеціалістів, комунальні зручності, спеціалізований інвентар, графік роботи) та не вимагатиме додаткових фінансових витрат бюджетних коштів, є ПП «Полігон 32», що є уповноваженою особою від спільної діяльності з ТОВ «Полігон СД № 32». Також на основі Постанови НКРЕКП № 1085 від 07.09.2017 ТОВ «Полігон СД№32» має ліцензію на право провадження господарської діяльності з захоронення відходів. Враховуючи об’єктивну відсутність конкуренції щодо захоронення міського сміття єдиним виконавцем послуг з поводженням із безпечними сміттям і відходами та їх утилізації є ПП «Полігон 32», що є уповноваженою особою від спільної діяльності з ТОВ «Полігон СД № 32».
До вказаних пояснень Замовником завантажено договір про сумісну діяльність від 17.12.2014, укладений між ТОВ «Полігон СД№32» та ПП «Полігон 32», та витяг з Постанови НКРЕКП від 07.09.2017 № 1085 щодо видачі ліцензії ТОВ «Полігон СД№32».
При цьому, за результатами здійсненої переговорної процедури, між Замовником та ПП «Полігон 32», укладено договір від 04.01.2022 № 1 (далі – договір № 1).
Відповідно до пункту 1.1 розділу 1 договору № 1 предметом закупівлі є послуги із захоронення на полігоні твердих відходів та відходів 4 класу небезпеки.
Пунктами 31 та 32 частини 1 статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 № 222-VIII, передбачено, що ліцензуванню підлягають такі види господарської діяльності, як перероблення та захоронення побутових відходів.
Враховуючи зазначене, вказаний вид господарської діяльності, зокрема послуги із захоронення на полігоні твердих відходів, підлягає ліцензуванню.
Згідно з інформацією та документами, наданими Замовником, у
ПП «Полігон 32» відсутня ліцензія на проведення господарської діяльності, яка пов’язана з переробленням побутових відходів та захороненням побутових відходів.
Виходячи з вищезазначеного, ПП «Полігон 32» не має права здійснювати відповідну господарську діяльність.
Крім того, Замовником документально не підтверджено відсутність конкуренції з технічних причин, чим порушено пункт 2 частини другої статті 40 Закону № 922, оскільки відповідно до частини 1 статті 20 Закону № 922 відкриті торги є основною процедурою закупівлі.
Також, відповідно до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону № 922, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівлі повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
На порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону № 922 обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі не містить посилань на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Період усунення порушень:
28.09.2022 19:19 - 13.10.2022 00:00
Дата публікації висновку:
28.09.2022 19:19
Оскарження висновку в суді
Опис:
Позовна заява подана до суду про скасування висновку
Дата публікації:
05.10.2022 16:28
Дата відкриття провадження:
24.10.2022 00:00
Номер відкриття провадження:
160/16576/22 Адміністративний позов
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
093d981a6ec04e38a313b462e692c336
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
15.09.2022 10:08
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
21.09.2022 00:00
Опис:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість по даній закупівлі? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. Просимо надати документальне підтвердження відсутності конкуренції з технічних причин.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
5ffc88895b42413e8b1b1a2620c473cf
Назва:
ПОЯСНЕННЯ НА ЗАПИТ Північного офісу Держаудитслужби в межах здійснення маніторінгу закупівлі за ID моніторингу: UA-M-2022-09-13-000074
Дата опублікування:
20.09.2022 11:33
Опис:
Уповноважена особа КП «Міське паркове господарство» НМР розглянула запит Північного офісу Держаудитслужби Дніпропетровської області по моніторингу переговорної закупівлі за кодом ДК 021:2015:90510000-5 Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером: UA-2021-12-21-000624-c) та надає пояснення через електрону систему закупівель:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість по даній закупівлі? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
З урахуванням положень Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки,
торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, КП «Міське паркове господарство» здійснює розрахунок очікуваної вартості послуги з утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям на підставі закупівельних цін попередніх періодів. Розрахунок очікуваної вартості послуги складається на підставі фактичних даних попереднього періоду використання послуги з урахуванням збільшення обсягу запланованих робіт з вивозу та захоронення твердих побутових відходів на 2022 рік. Ціна послуги за 2021 рік складала 240,00 грн. з ПДВ за 1 т. Ціна послуги за 1 т на 2022 р. залишилася без змін. Враховуючи заплановану кількість вивозу сміття на 2022 рік обсяг збільшився до 4200 т.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №710 від 11 жовтня 2016 року зі змінами, з метою ефективного та раціонального використання коштів більшості замовників рекомендовано забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
А саме таким замовникам:
- Пенсійному фонду України, фондам загальнообов’язкового державного соціального страхування;
- органам місцевого самоврядування;
- головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня);
- суб’єктам господарювання державного сектора економіки.
Повідомляємо, що КП «Міське паркове господарство» є одержувачем бюджетних коштів, а не розпорядником і тому не підпадає під обов’язкове розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі на сторінці власного веб-сайту. Відповідно до протоколу КП «Міське паркове господарство» НМР №134 від 20.12.2021 року тендерним комітетом розглянуто обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі. Розрахунок очікуваної вартості послуги складається на підставі фактичних даних попереднього періоду використання послуги з урахуванням збільшення обсягу запланованих робіт з вивозу та захоронення твердих побутових відходів на 2022 рік.
2. Просимо надати документальне підтвердження відсутності конкуренції з технічних причин. Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що в м. Нікополь існує тільки один сміттєзвалювальний полігон, який є спеціалізованим підприємством, що може задовольнити у повному обсязі вимоги по захороненню твердих побутових відходів (великий досвід роботи у зазначеному напрямку, наявність необхідної спеціалізованої техніки, штат спеціалістів, комунальні зручності, спеціалізований інвентар, графік роботи) та не вимагає додаткових фінансових витрат бюджетних коштів. Це є підприємство ПП «Полігон 32», що є Уповноваженою особою від спільної діяльності з ТОВ «Полігон СД № 32».
На підставі Постанови НКРЕКП №1085 від 07.09.2017 р. ТОВ «Полігон СД№32» має ліцензію на право провадження господарської діяльності з захоронення відходів. Враховуючи об’єктивну відсутність конкуренції щодо захоронення міського сміття єдиним виконавцем послуг з поводженням із безпечними сміттям і відходами та їх утилізації є ПП «Полігон 32», що є Уповноваженою особою від спільної діяльності з ТОВ «Полігон СД № 32».
Дадаток:
1. Протоколу КП «Міське паркове господарство» НМР №134 від 20.12.2021 року.
2. Договір про сумісну діяльність ПП «Полігон 32» з ТОВ «Полігон СД № 32» від 17.12.2014 р.
3. Постанова НАЦІОНАЛЬНОЇ КОМІСІЇ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ №1085 від 07.09.2017 р. Про видачу ліцензії з захоронення побутових відходів ТОВ «ПОЛІГОН СД № 32».