-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015:код 55520000-1 Кейтерингові послуги(Послуги з організації харчування учнів 1-4 класів, 5-11класів Кароліно-Бугазького та Затоківського закладів загальної середньої освіти)
Завершена
4 340 613.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 21 703.07 UAH
мін. крок: 0.5% або 21 703.07 UAH
Номер:
c4601e7cbf6342d1828980bf901150e1
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-10-03-000111
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.10.2022 00:00
Період моніторингу:
04.10.2022 17:25 - 26.10.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
03.10.2022 №60-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами, доручення Державної аудиторської служби України від 05 вересня 2022 року №003100-18/6851-2022,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби
у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 03.10.2022 №60-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
11.UA-2021-12-20-012430-c 20.12.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення інформації щодо закупівлі установлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови №710.
За результатами аналізу питання щодо оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог частини третьої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 14 жовтня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розміщення та оприлюднення інформації щодо закупівлі, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель (UA-P-2021-12-20-013980-c) відділу освіти, культури, сім'ї, молоді та спорту Кароліно-Бугазької сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області (далі - Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням голови тендерного комітету (протокол від 20 грудня 2021 року), тендерну пропозицію ТОВ "ТОНАР К", протокол уповноваженої особи від 06 січня 2022 року, повідомлення про намір укласти договір від 06 січня 2022 року, договір від 21 січня 2022 року №2 та пояснення від 12 жовтня 2022 року, отримане від Замовника через електронну систему закупівель.
Пунктом 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року №710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі – Постанова №710) зобов’язано головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктів господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на вебпорталі Open Budget - Державний вебпортал бюджету для громадян (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/44086967/profile) Замовник є головним розпорядником бюджетних коштів.
На запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 07 жовтня 2022 року про надання пояснення, зокрема, щодо посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі Замовник не надав зазначену інформацію.
Отже, Замовник на порушення вимог пункту 4-1 Постанови №710 не оприлюднив інформацію про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, яка розміщується на сторінці вебсайту.
Відповідно до частини третьої статті 10 Закону оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну: для товарів і послуг - 133 тисячам євро. Курс євро визначається згідно з офіційним курсом, установленим Національним банком України станом на дату оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі.
При цьому, моніторингом установлено, що Замовником на порушення вимог частини третьої статті 10 Закону оголошення про проведення відкритих торгів, додатково не оприлюднено на вебпорталі Уповноваженого органу англійською мовою, тоді як очікувана вартість даної закупівлі згідно з офіційним курсом Національного банку України, встановленим на день надання для оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі (20 грудня 2021 року), перевищує суму, еквівалентну 133 тисячам євро (для товарів і послуг).
Період усунення порушень:
14.10.2022 16:19 - 29.10.2022 00:00
Дата публікації висновку:
14.10.2022 16:19
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відділом освіти, культури, сім’ї молоді та спорту Кароліно-Бугазької сільської ради 14.10.2022 року через електрону систему закупівель було отримано висновок Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-12-20-012430-c, яким встановлено порушення при проведені закупівлі та зобов’язано здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
На виконання вказаного висновку Відділом освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Кароліно-Бугазької сільської ради було проведено службове розслідування з дослідження встановлених фактів за результатами якого головного спеціаліста-уповноважена особа відділу Конокеєнко Ю.М. притягнуто до дисциплінарної відповідальності та задля недопущення в подальшому вказаних порушень – рекомендовано пройти курси чи семінари чи вебінари з метою покращення рівня знань в сфері публічних закупівель.
Крім того, начальником відділу було прийнято рішення щодо розірвання договору, укладеного за результатами процедури публічної закупівлі, в якій допущенні порушення.
На підтвердження вищезазначених обставин додається акт службового розслідування від 18.10.2022 року та направлено звернення до постачальника з метою укладення додаткової угоди про розірвання Договору № 2 від 21.01.2022 року.
Дата публікації звіту:
21.10.2022 14:01
Запити/Пояснення
Номер:
17d74486d7fb485e8cea3ba62a2b6f34
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
07.10.2022 15:53
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.10.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі кейтерингових послуг (послуги з організації харчування учнів 1-4 класів, 5-11 класів Кароліно-Бугазького та Затоківського закладів загальної середньої освіти) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2021-12-20-012430-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснень з питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку вебсайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі;
2. Відповідно до частини третьої статті 10 Закону оголошення про проведення процедури закупівлі у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюється на вебпорталі Уповноваженого органу англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну: для товарів і послуг - 133 тисячам євро; для робіт - 5150 тисячам євро. Курс євро визначається згідно з офіційним курсом, установленим Національним банком України станом на дату оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі.
Так, замовник проводить закупівлю кейтерингових послуг (послуги з організації харчування учнів 1-4 класів, 5-11 класів Кароліно-Бугазького та Затоківського закладів загальної середньої освіти) за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 55520000-1 – «Кейтерингові послуги» очікуваною вартістю 4340613,00 грн, що станом на 20 грудня 2021 року відповідно до курсу євро згідно з офіційним курсом Національного банку України становить 140,7 тисяч євро, та перевищує 133 тисячі євро.
Зважаючи на зазначене, поясніть чому оголошення про проведення відкритих торгів додатково не оприлюднено на вебпорталі Уповноваженого органу англійською мовою?
Відповідне пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
188be10c1a8648d2bf3ddb4b98bb2aaa
Назва:
відповідь на звернення
Дата опублікування:
12.10.2022 20:53
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі кейтерингових послуг (послуги з організації харчування учнів 1-4 класів, 5-11 класів Кароліно-Бугазького та Затоківського закладів загальної середньої освіти) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2021-12-20-012430-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 вдповідним контролюючим органом відділу освіти, культури, молоді та спорту Кароліно-Бугазької селищної ради були поставлені наступні питання:
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку вебсайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі;
2. Відповідно до частини третьої статті 10 Закону оголошення про проведення процедури закупівлі у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюється на вебпорталі Уповноваженого органу англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну: для товарів і послуг - 133 тисячам євро; для робіт - 5150 тисячам євро. Курс євро визначається згідно з офіційним курсом, установленим Національним банком України станом на дату оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі.
Так, замовник проводить закупівлю кейтерингових послуг (послуги з організації харчування учнів 1-4 класів, 5-11 класів Кароліно-Бугазького та Затоківського закладів загальної середньої освіти) за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 55520000-1 – «Кейтерингові послуги» очікуваною вартістю 4340613,00 грн, що станом на 20 грудня 2021 року відповідно до курсу євро згідно з офіційним курсом Національного банку України становить 140,7 тисяч євро, та перевищує 133 тисячі євро.
Зважаючи на зазначене, поясніть чому оголошення про проведення відкритих торгів додатково не оприлюднено на вебпорталі Уповноваженого органу англійською мовою?
Щодо питання першого зазначаємо наступне:
Очікувану вартість визначено з урахуванням наказу Мінекономіки від 18 лютого 2020 року № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» методом порівняння ринкових цін за результатами моніторингу цін на вказані позиції предмету закупівлі на протязі 2021 року в електронній системі закупівель за аналогічними закупівлями (у відповідності до цін, вказаних у договорах про закупівлю) та шляхом аналізу положень і цін аналогічного договору попереднього періоду (укладеного на 2021 рік) з врахуванням чинників інфляції та підвищення цін на продукти харчування. Розрахунок очікуваної вартості складено з урахуванням загального обсягу необхідних послуг із розрахунку зареєстрованих здобувачів освіти в закладах загальної середньої освіти Кароліно-Бугазької селищної громади, які відповідно до положень Законів України «Про освіту» та «Про загальну середню освіту» повинні забезпечуватися гарячим харчуванням. Очікувана вартість закупівлі була сформована на підставі середнього значення минулорічних показників та інформації з відкритих даних за аналогічними закупівлями на платформі PROZZORRO і становить: 4 340 613 грн. з урахуванням ПДВ з розрахунку харчування 439 дітей протягом навчального року (приблизно 56,5 грн за одну особу на день).
Очікуваний обсяг закупівлі визначено на підставі аналізу попередніх періодів та виходячи з фактичної кількості зареєстрованих здобувачів освіти в закладах загальної середньої освіти Кароліно-Бугазької селищної ради з урахуванням об’єднання громад. Розмір бюджетного призначення на здійснення даної закупівлі визначено відповідно до потреби замовника, доведених граничних сум на 2022 рік та планових надходжень коштів по загальному фонду в 2022 році.
Технічні характеристики предмету закупівлі визначено відповідно до діючих норм і стандартів України для даного виду послуг, а саме:
1. Порядку надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладення податком на додану вартість, затвердженого постановою КМУ від 02.02.2011 № 116.
2. Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах, затвердженого наказом МОЗ і МОН від 01.06.2005 № 242/329.
3. Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів».
4.САНІТАРНОМУ РЕГЛАМЕНТУ для закладів загальної середньої освіти, затвердженому Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 25 вересня 2020 року № 2205.
5.Постанові КМУ «Про затвердження норм та порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24.03.2021 № 305.
Щодо надання посилання на веб сторінку власного сайту зазначаємо, що відділ освіти, культури,сім’ї, молоді та спорту Кароліно-Бугазької селищної ради не має власного сайту, так як є новоствореним органом (що утворився після об’єднання громад) і у кошторисі якого не було визначено план асигнувань на здійснення видатків зі створення та обслуговування сайту, а у штатному розписі відділу відсутні відповідні спеціалісти, як мають можливість здійснювати такі роботи власними силами. Закупівля кейтерингових послуг для харчування учнів є соціально значущою закупівля та повинна здійснюватися невідкладно для організації безперервного освітнього процесу. Отже, замовник не мав технічної можливості публікації відповідної інформації на власному сайті, однак, враховуючи соціальне значення закупівлі не міг не розпочати її планування та організацію.
Щодо питання другого зазначаємо наступне: відповідно до частини третьої статті 10 Закону оголошення про проведення процедури закупівлі у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюється на вебпорталі Уповноваженого органу англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну: для товарів і послуг - 133 тисячам євро; для робіт - 5150 тисячам євро. Для формування оголошення англійською мовою з метою правильного визначення предмету закупівлі іноземною мовою та уникнення розбіжностей між очікуваним предметом закупівлі та пропонованим и Учасниками послугами Замовник має правильно та коректно сформувати предмет закупівлі як українською так і англійською мовами. Однак уповноважена особа Замовника не володіє англійською мовою на відповідному рівні та не має можливості здійснити правильне та коректне формування оголошення про проведення закупівлі англійською мовою. Крім того, закупівля вказаних послуг мала бути проведена в якомога коротші строки з метою отримання здобувачами освітніх послуг гарячого харчування та недопущення порушень Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту».