-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Тверде паливо (гранули паливні з деревини)
Відповідно до протоколу №85 від 20.12.2021р. та у зв’язку з тим, що закупівля UA-2021-12-01-003630-c не відбулася
Завершена
1 625 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 125.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 125.00 UAH
Номер:
02121546b8a14340a2ab634b5ecd6cc1
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-09-29-000037
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
29.09.2022 00:00
Період моніторингу:
29.09.2022 21:52 - 21.10.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
29.09.2022 № 226
(дата)
м.Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка в.о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 29.09.2022 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 29.09.2022 № 226
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
64 UA-2021-12-20-003729-c 20 грудня 2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
В.о. заступника начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів встановлено порушення вимог пункту 14 Наказу № 1082 щодо зазначення коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, правомірності відхилення тендерної пропозиції ФОП «ПІДДУБНЯК МАРІЯ ВОЛОДИМИРІВНА» та ФОП «СИДОРОВИЧ МИКОЛА СЕРГІЙОВИЧ», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 12 жовтня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон України), повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, розгляду тендерних пропозицій, правомірності відхилення тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Клеванського професійного ліцею (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням тендерного комітету від 20.12.2021 року № 85 , реєстр отриманих тендерних пропозицій від 06.01.2022, протокол розкриття тендерних пропозицій від 17.01.2022, тендерна пропозиція фізичної особи – підприємця «ПІДДУБНЯК МАРІЯ ВОЛОДИМИРІВНА» (далі- ФОП «ПІДДУБНЯК МАРІЯ ВОЛОДИМИРІВНА»), тендерна пропозиція фізичної особи – підприємця «СИДОРОВИЧ МИКОЛА СЕРГІЙОВИЧ» (далі- ФОП «СИДОРОВИЧ МИКОЛА СЕРГІЙОВИЧ»), протокол рішення уповноваженої особи від 21.02.2022 №16 протокол рішення уповноваженої особи від 25.02.2022 №17, повідомлення про намір укласти договір від 25.02.2022, договір на закупівлю товару від 14.03.2022 №11/03-1/2022 (далі – Договір), пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель 07 жовтня 2022 року, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 15.02.2022 № 3144-р/пк-пз.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Колегії АМКУ, не здійснювався.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі в повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі не дотримано пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі», затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082) щодо зазначення коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 містить слідуючу позицію щодо товару, який має намір придбати Замовник згідно інформації, розміщеної у річному плані закупівель, а саме:
09111400-4 Деревне паливо.
Період усунення порушень:
12.10.2022 22:08 - 27.10.2022 00:00
Дата публікації висновку:
12.10.2022 22:08
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ у межах проведення моніторингу закупівлі
Тверде паливо (гранули паливні з деревини): ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо, (інформацію
про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2021-12-20-003729-c).
12 жовтня 2022 року було оприлюднено висновок про результат моніторингу.
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення
відкритих торгів встановлено порушення вимог пункту 14 Наказу № 1082 щодо зазначення коду
товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві
номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Повідомляємо наступне, що для правильності визначення предмету закупівлі, ми звертали увагу на
результати на основі аналізу - Cpv-tool
https://cpvtool.kse.ua/?search=%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%83%D0%BB%D0%B8
%20%D0%BF%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D1%96%20%D0%B7%20%D0%B
4%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8) – посилання
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному
плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації
вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, правомірності відхилення тендерної пропозиції
ФОП «ПІДДУБНЯК МАРІЯ ВОЛОДИМИРІВНА» та ФОП «СИДОРОВИЧ МИКОЛА СЕРГІЙОВИЧ»,
своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов
договору умовам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на
запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень
та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу
процедури закупівлі – порушень не встановлено.
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність
механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення
державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі»
Повідомляємо, що 20.12.21р. згідно ПРОТОКОЛУ №85 відбулось засідання ТЕНДЕРНОГО
КОМІТЕТУ, де розглядалось питання про затвердження тендерної документації щодо проведення
процедури відкритих торгів по предмету закупівлі «Тверде паливо (гранули паливні з деревини)»
ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо. (копія додається)
План закупівлі, затвердження тендерної докуметації та внесення всієї інформації про закупівлю
«Тверде паливо (гранули паливні з деревини)» було здійснено Головою Тендерного комітету (про
що свідчить Електронний підпис.).
04.01.2022р. було створено Наказ №7-ОД про «Про завершення діяльності тендерного комітету»
(копія додається), згідно п.3 даного Наказу головою тендерного комітету Віктором Мінічом було
передано, а уповноваженою особою Вікторією Мірчук прийнято справи щодо закупівель, які
розпочав тендерний комітет.
З огляду на вищесказане, в уповноваженої особи був відсутній механізм усунення порушень у
повноті відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення
встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб,
якими допущені порушення, повідомляємо наступне, що особа якою було допущене порушення, а
саме Віктор Мініч вже не має відношення до закупівель (згідно наказу «Про завершення діяльності
тендерного комітету») , а також згідно Наказу № 20-К Мініча Віктора Миколайовича увільнили від
роботи у зв’язку з призовом на військову службу.
Також повідомляємо, що для уникнення порушень законодавства в майбутньому, проведено
роз’яснювальну роботу з уповноваженою особою Вікторією Мірчук, щодо посилення уваги та
вжиття максимальних заходів щодо недопущення у подальшому порушень чинного
законодавства у сфері публічних закупівель, зобов’язуємось вжити заходи, а саме – провести додаткові навчання, забезпечити якісний юридичний
супровід та правовий аналіз в процесі проведення наступних закупівель.
Дата публікації звіту:
18.10.2022 18:28
Запити/Пояснення
Номер:
bbe56ec54c864f238e9a4cef39343270
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
04.10.2022 16:46
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.10.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі Тверде паливо (гранули паливні з деревини): ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо, (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2021-12-20-003729-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Відповідно до додаткової угоди №2 від 07.06.2022 до договору від 14.03.2022 № 1/03-1/2022 була збільшена збільшена ціна за одиницю на 10 відсотків, просимо надати обгрунтування підвищення ціни.
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення з приводу вищевикладеного необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
Номер:
4840bad984004a5c8fc407ad1cf9c9d0
Назва:
На запит Північно-східного офісу Держаудитслужби, опублікованого в електронній системі закупівель 04.10.2022 р. у межах проведення моніторингу закупівлі Тверде паливо (гранули паливні з деревини): ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо (UA-2021-12-20- 003729-c)
Дата опублікування:
07.10.2022 16:38
Опис:
На запит Північно-східного офісу Держаудитслужби, опублікованого в електронній
системі закупівель 04.10.2022 р. у межах проведення моніторингу закупівлі Тверде паливо
(гранули паливні з деревини): ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо (UA-2021-12-20-
003729-c) щодо надання пояснень, Клеванський професійний ліцей повідомляє наступне:
Щодо правомірності прийняття рішень, а саме: яким чином та на підставі яких
документів Замовником здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних
характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість зазначаємо:
обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та
визначення його очікуваної вартості здійснено Замовником згідно Наказу № 275 від
18.02.2020 МІНІСТЕРСТВА РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО
ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ «Про затвердження примірної методики визначення
очікуваної вартості предмета закупівлі». Враховувалася інформація про ціни на товари,
що міститься в мережі інтернет у відкритому доступі, зокрема, на сайтах виробників та
постачальників відповідної продукції. Здійснювалося дослідження на основі метода
порівняння цін, який базується на зборі і аналізі цінової інформації з реального ринку
товару та аналізі реальних угод купівлі-продажу відповідного товару за минулі роки
згідно потреб Замовника як навчального закладу.
Отож, основними джерелами інформації для визначення ціни одиниці товару
використовувались: 1. Прайс-листи виробників та постачальників відповідної продукції,
які є у вільному доступі у мережі Інтернет. 2. Спеціалізовані торгівельні майданчики –
інтернет ресурси. 3. Дані власних угод і публічна інформація з ProZorro.
Для визначення очікуваної вартості з масиву проаналізованих цінових даних
використовувалась формула середнього арифметичного значення, з урахуванням індексу
інфляції з урахуванням прогнозування у потребі відповідного товару на запланований
період, ОВ = V * (Ц1 + … +Цк)/К, де: ОВ – очікувана вартість товару; V – кількість
(обсяг) товару, що закуповується; Ц1, Цк – ціни отримані з відкритих джерел інформації;
К – кількість цін отриманих з відкритих джерел інформації. Предмет закупівлі (Товар)
повинен бути відповідної якості, мати сертифікат якості, відповідати діючим стандартам
якості. За своїми характеристиками предмет закупівлі має відповідати якісним показникам
та наступним критеріям: Волога – не більше 10%, Зольність – не більше 1%, Вміст сірки –
не більше 0,04%, насипна щільність - не менше 600, діаметр – 6-8 мм,теплота згоряння –
не нижче 17.5, упаковка – міні-бег 15,25,30,50 кг. Кількість паливних гранул розраховано
на основі споживання минулих років та економічних розрахунків споживання. Замовник
під час проведення публічних закупівель діє виключно в межах Закону України "Про
публічні закупівлі".
Щодо збільшення ціни за одиницю на 10%.
Згідно з п. 6 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон),
договір про закупівлю — це господарський договір, що укладається між замовником і
учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та
передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару. Отже, у разі,
коли замовником у розумінні Закону передбачено придбання товарів, робіт чи послуг,
така закупівля здійснюється відповідно до вимог Закону в один із способів, керуючись
відповідними вартісними межами.
Відповідно до ч. 1 ст. 41 Закону, договір про закупівлю укладається згідно норм
Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених
цим Законом. Порядок зміни ціни чітко прописаний в умовах договору. Законом України
«Про публічні закупівлі» передбачена можливість збільшення ціни за одиницю товару до
10% пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання цін.
Між Замовником та Постачальником укладено додаткову угоду № 2 від 07.06.22р.,
до договору № 1/03-1/2022 від 14.03.2022 р. (далі – Додаткова угода № 2» (копія
додається)). Керуючись п.2 ч.5 ст.41 Закону України "Про публічні закупівлі" та пунктом
11.3 Договору, Сторони домовились збільшити ціну за одиницю товару з 5500,00 грн на
6050,00 грн., тобто не більше ніж на 10 відсотків у зв’язку із коливанням ціни такого
товару на ринку та без збільшення загальної вартості Договору. Обгрунтуванням внесення
зазначених змін є збільшення ціни на гранули паливні з деревини по Рівненській області
станом на 07.06.22р., що підтверджує Постачальник листом Рівненської торгово-
промислової палати № 56.03/188 від 07.06.2022 р. (копія додається).
При цьому зазначаємо, що ціна згідно укладеної угоди не перевищує ціни по
Рівненській області, адже середня ціна станом на 07.06.2022 року становить – 7000,00 –
7500,00 грн/т., а ціна на гранули паливні з деревини згідно укладеної додаткової угоди
становить 6050,00 грн/т., що свідчить про економію бюджетних коштів Замовником
торгів. Також наголошуємо, що підвищення ціни за одиницю товару не призвело до
збільшення загальної суми договору.
Щодо посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційного веб-сайту
головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної
власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного
сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних
характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі
повідомляємо, що обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі,
розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі оприлюднено на
власному веб-сайті за посиланням: https://kpnl.co.ua/?page_id=10.
Виходячи з вищевикладеного, вважаємо, що Замовником не було порушено
вимог Закону.