-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Електрична енергія
Торги відмінено
900 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 500.00 UAH
Номер:
4aea33d8ce2c4a00b35ca7eca868d770
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-01-18-000086
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.01.2022 00:00
Період моніторингу:
18.01.2022 16:45 - 09.02.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
Херсон
18.01.2022 № 34
Про початок моніторингу
процедури закупівлі
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедури закупівлі ID: UA-2021-12-20-002745-c.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеної у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка заступника начальника управління – начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області Владислава ЩЕРБЕНКА від 18.01.2022.
Начальник управління Південного офісу
Держаудитслужби в Херсонській області Дмитро КРУКОВСЬКИЙ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Несвоєчасне надання або ненадання замовником роз'яснень щодо змісту тендерної документації
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пунктів 2 та 14 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання своєчасності надання роз’яснень щодо тендерної документації встановлено порушення вимог частини першої статті 24 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі встановлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови № 710.
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ПІВНІЧНИЙ АЛЬЯНС» – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов’язує вжити заходів щодо відміни вказаної закупівлі або протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель аргументовані заперечення до висновку або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 25 січня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); своєчасності надання роз’яснень щодо тендерної документації; розгляду тендерної пропозиції; оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Каланчацької селищної ради Херсонської області (далі – Замовник) на 2022 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 20.12.2021; протокол розкриття тендерних пропозицій від 12.01.2022; тендерну пропозицію переможця ТОВ «ПІВНІЧНИЙ АЛЬЯНС», повідомлення про намір укласти договір від 19.01.2022; відповідь замовника від 21.01.2022 отриману через електронну систему закупівель.
За результатами проведеного моніторингу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено, що Замовником у підпунктах 5 і 6 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації, наведені підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі в редакції Закону, яка втратила чинність на підставі змін, внесених Законом України від 03.11.2020 № 954-IX «Про внесення змін до статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» у зв’язку з прийняттям Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення досудового розслідування окремих категорій кримінальних правопорушень».
Таким чином,у тендерній документації зазначено відомості, які не відповідають статті 17 Закону, чим порушено вимоги пункту 2 частини другої статті 22 цього закону.
Крім того, відповідно до пункту 14 частини другої статті 22 Закону, Замовник за змістом тендерній документації обов’язково визначає кінцевий строк подання учасниками тендерних пропозицій.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій за вказаною процедурою є 12.01.2022.
Проте, в порушення пункту 14 частини другої статті 22 Закону, тендерна документація не містить інформацію що строк подання тендерних пропозицій спливає 12.01.2022.
Відповідно, до вимог частини першої статті 24 Закону, замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону.
Проте, на запит щодо надання роз’яснень від 21.12.2021 Замовником відповідь на запит надано лише на 7 робочий день, а саме 04.01.2022, чим порушено вимоги частини першої статті 24 Закону.
Також, 19.01.2022 Управлянням направлено запит, через електронну систему закупівель щодо оприлюднення Замовником обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення інформації на власному веб-сайті відповідно до вимог пункту 4-1 Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова №710).
У наданій Замовником відповіді від 21.01.2022 на запит Управління відсутнє документальне підтвердження щодо виконання вимог пункту 4-1 Постанови №710.
Не оприлюднення Замовником на власному веб-сайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі порушує вимоги пункту 4-1 Постанови№710.
Період усунення порушень:
25.01.2022 15:37 - 09.02.2022 00:00
Дата публікації висновку:
25.01.2022 15:37
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання висновку за результатами моніторингу процедури закупівлі, ідентифікатор моніторингу UA-2022-01-18-000086, Замовником прийняте рішення про відміну процедури закупівлі Електрична енергія (UA-2021-12-20-002745-c) та оприлюднена інформація про відміну в електронній системі закупівель.
Дата публікації звіту:
27.01.2022 12:11
Запити/Пояснення
Номер:
8da849d700b04ce98b365afe2678d4f9
Назва:
запит на пояснення
Дата опублікування:
19.01.2022 09:02
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.01.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі товарів за кодом ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія, що проводить Каланчацька селищна рада Херсонської області (далі – Замовник) за № UA-2021-12-20-002745-c вартістю 900 000, 00 гривень та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6, пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань:
1. Чому відповідь, на звернення від 21.12.2021 опубліковане через електронну систему закупівель, надана з пропущенням 3 денного терміну, всупереч вимогам частини першої статті 24 Закону?
2. Чому при допущенні цього порушення, не відмінено процедуру закупівлі, у зв’язку із неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, відповідно до вимог пункту другого частини першої статті 32 Закону?
3. Надати пояснення (інформацію та документи), яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення та копії підтверджуючих документів необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
fb1b05f03e71433c9ab39100d71baf26
Назва:
Відповідь на запит на пояснення від 19.01.2022 року
Дата опублікування:
21.01.2022 19:54
Опис:
Щодо вашого запиту на пояснення від 19.01.2022 року зазначаємо наступне.
1. Щодо того, чому відповідь, на звернення від 21.12.2021 опубліковане через електронну систему закупівель, надана з пропущенням 3 денного терміну, всупереч вимогам частини першої статті 24 Закону.
Так, відповідно до інформації з електронної системи закупівель, до закупівлі Електрична енергія, UA-2021-12-20-002745-c, 21.12.2021 року було подане запитання, відповідь на яке була надана 04.01.2022 року, тобто з пропущенням строку, передбаченого частиною першою статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон).
Пропущення строку надання відповіді на запитання до закупівлі сталося через завантаженість роботи уповноваженої особи Замовника.
Однак зазначаємо, що відповідно до абзаців 3, 4 частини другої статті 24 Закону, У разі несвоєчасного надання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації електронна система закупівель автоматично призупиняє перебіг тендеру.
Для поновлення перебігу тендеру замовник повинен розмістити роз’яснення щодо змісту тендерної документації в електронній системі закупівель з одночасним продовженням строку подання тендерних пропозицій не менш як на сім днів.
У відповідності до зазначеної норми, Замовником був продовжений строк подання тендерних пропозицій на 7 днів, тобто до 12.01.2022 року, та надана відповідь на поставлене запитання.
2. Щодо того, чому при допущенні цього порушення, не відмінено процедуру закупівлі, у зв’язку із неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, відповідно до вимог пункту другого частини першої статті 32 Закону.
Зазначаємо, що відповідно до пункту 2 частини першої статті 32 Закону, Замовник відміняє тендер у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Однак, відповідно до абзаців 3, 4 частини другої статті 24 Закону, У разі несвоєчасного надання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації електронна система закупівель автоматично призупиняє перебіг тендеру.
Для поновлення перебігу тендеру замовник повинен розмістити роз’яснення щодо змісту тендерної документації в електронній системі закупівель з одночасним продовженням строку подання тендерних пропозицій не менш як на сім днів.
З вищевказаного зрозуміло, що порушення строку надання відповіді на звернення, передбаченого частиною першою статті 24 Закону, не є порушенням, що неможливо усунути.
У відповідності до зазначеної норми, Замовником був продовжений строк подання тендерних пропозицій на 7 днів, тобто до 12.01.2022 року, та надана відповідь на поставлене запитання, тим самим було усунене допущене порушення. Тому Замовником не була відмінена закупівлі UA-2021-12-20-002745-c.
3. Щодо яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість.
Якісні характеристики визначено відповідно до вимогам Закон України «Про ринок електричної енергії». Очікувана вартість обрахована відповідно до середньоринкового рівня цін, визначеного на базі цін на сайті https://minfin.com.ua/, 3-х Постачальників у регіоні Замовника у відповідності до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України №275 від 18.02.2020 року.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі розміщене окремим розділом у Річному плані закупівель за посиланням: https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2021-12-20-000487-a.
Оприлюднення Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі у річному плані закупівель не є порушенням вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), так як доступ до зазначеної інформації є вільним та публічних.
Рекомендації щодо можливості Оприлюднення Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі у річному плані закупівель зазначені на офіційному сайті Prozorro.