• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Паливні брикети типу RUF, або еквівалент (ДК 021-2015 - 09110000-3 Тверде паливо)

Завершена

939 300.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 696.50 UAH
Номер: d147d5d610cf447393c93533cba754a9
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-08-29-000142
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 29.08.2022 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919579
Період моніторингу: 29.08.2022 21:09 - 20.09.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 29.08.2022 № 33-З Житомир Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 29.08.2022 № 33-З. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 9. UA-2021-12-17-018264-c Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Житомир
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 98) 977-36-09, galunijyasinska@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено порушення вимог частини 4 статті 23 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель в частині внесення змін до Договору встановлено порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог Закону, розгляду тендерних пропозицій учасників ТОВ «ЕКОБІОФУЛ» та ФОП Сидорович Микола Сергійович, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом приведення істотних умов договору про закупівлю від 27.01.2022 № 20/01 до вимог законодавства у сфері закупівель (зокрема зменшення ціни паливних брикетів типу RUF за 1 т до рівня, визначеного умовами Договору), повернення зайво сплачених коштів (у разі здійснення постачання предмету закупівель з урахуванням змінених істотних умов Договору), та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 07 вересня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Чоповицької селищної ради (далі - Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація Замовника від 17.12.2021 року, тендерна пропозиція учасника товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКОБІОФУЛ» (далі - ТОВ «ЕКОБІОФУЛ»), тендерна пропозиція переможця фізичної особи-підприємця Сидоровича Миколи Сергійовича (далі - ФОП Сидорович Микола Сергійович), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей від 06.01.2022, протокольні рішення уповноваженої особи від 10.01.2022 № 2 та № 3, повідомлення про намір укласти договір від 10.01.2022, договір про закупівлю від 27.01.2022 № 20/01, додаткова угода від 16.02.2022 № 1, повідомлення про внесення змін до договору від 16.02.2022, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 31.08.2022. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що в порушення вимог частини 4 статті 23 Закону, технічна специфікація Замовника в тендерній документації (Додаток № 1 до тендерної документації) містить посилання на конкретний тип товару (RUF) з виразом «або еквівалент», але без обґрунтування необхідності такого посилання. Аналізом питання дотримання Замовником законодавства в частині внесення змін до договору встановлено, що між Замовником та переможцем торгів ФОП Сидорович Микола Сергійович до договору про закупівлю від 27.01.2022 № 20/01 (далі - Договір) укладено додаткову угоду від 16.02.2022 № 1, якою внесено зміни до істотних умов вказаного Договору в частині збільшення ціни за одиницю предмету закупівель на підставі пункту 2 частини 5 статті 41 Закону. Разом з тим, частиною 5 статті 41 Закону встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії. Відповідно до умов Договору, станом на 27.01.2022 ціна за 1 т паливних брикетів типу RUF становила 5 215,00 гривень (без ПДВ). Додатковою угодою від 16.02.2022 № 1 до істотних умов Договору внесено зміни в частині збільшення ціни за одиницю предмету закупівлі, а саме, ціна за 1 т паливних брикетів типу RUF зросла до 5 735,00 гривень (без ПДВ). Слід зазначити, що в роз’ясненні Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 24.11.2020 року № 3304-04/69987-06 зазначено, що внесення змін до договору про закупівлю на підставі частини 5 статті 41 Закону має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим у спосіб, встановлений у договорі. Слід відмітити, що у постанові Верховного суду від 16.04.2019 у справі № 915/346/18 висловлено аналогічну правову позицію щодо підтвердження наявності підстав, передбачених пунктом 2 частини 4 статті 36 Закону (в редакції Закону до 19.04.2020), які надають законодавчі підстави збільшення ціни за одиницю товару, шляхом документального підтвердження наявності коливання ціни товару на ринку в кожному окремому випадку у проміжок часу між укладенням договору та укладенням додаткової угоди № 1, у проміжок часу між укладенням додаткової угоди № 1 та укладенням додаткової угоди № 2. Відповідно до наданих Замовником пояснень та копій документів підстави внесення змін до істотних умов Договору, відповідно до додаткової угоди № 1 до Договору, Замовником обґрунтовуються листом ФОП Сидорович Микола Сергійович від 14.02.2022 № 15-02/42 та листом Рівненської торгово-промислової палати від 07.02.2022 № 56.03/65. Однак, моніторингом встановлено, що лист Рівненської торгово-промислової палати від 07.02.2022 № 56.03/65 не містить даних про коливання ціни на паливні брикети типу RUF в період з 27.01.2022 (дата укладання Договору) по 16.02.2022 (дата укладання додаткової угоди № 1), оскільки містить лише інформацію шодо середніх цін на паливні брикети типу RUF по Житомирській області станом на 20.01.2022 (до укладання Договору) та 07.02.2022, а відтак не можуть використовуватись як підстава для укладання даної додаткової угоди. Враховуючи вищевикладене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до Договору встановлено, що Замовником на порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону, безпідставно внесено зміни (додаткова угода від 16.02.2022 № 1) до істотних умов Договору, якими зменшено обсяг закупівлі паливних брикетів типу RUF та збільшено при цьому їх ціну за 1 тонну (без ПДВ).
Період усунення порушень: 07.09.2022 16:30 - 22.09.2022 00:00
Дата публікації висновку: 07.09.2022 16:30

Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності

Номер протоколу: 06/49/2022/пр.

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання вимог, викладених у висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області про результати моніторингу закупівлі № UA-2021-12-17-018264-c, та положень абз. 2 п. 8 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі за текстом – Закон) Чоповицька селищна рада повідомляє про наступне: 1. Відповідно до змісту пункту 1, констатуючої частини висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області про результати моніторингу закупівлі № UA-2021-12-17-018264-c, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено порушення вимог частини 4 статті 23 Закону. Стосовно посилання на конкретний тип товару «RUF», повідомляємо, що згідно з частиною 3 статті 23 Закону встановлено, що технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент". Слід зазначити, що RUF (РУФ) – це пресований брикет з вторсировини дерева, що є стандартною характеристикою для такого товару. Тому нами, як Замовником, додаванням виразу «або еквівалент», було виконано вимоги законодавства про публічні закупівлі. 2. Відповідно до змісту пункту 2, констатуючої частини висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області про результати моніторингу закупівлі № UA-2021-12-17-018264-c, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель в частині внесення змін до Договору встановлено порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону. На заперечення вищезазначеного, повідомляємо, що ціна, зазначена у договорі від 27.01.2022 р. № 20/01 була сформована 04.01.2022 року, за результатами аукціону, і незважаючи на постійне зростання цін, вказана ціна, відповідно до вимог законодавства, була збережена і зафіксована у договорі. Тому, період коливання цін, зазначений в листі Рівненської торгово-промислової палати (надалі за текстом – ТПП) від 07.02.2022 р. № 56.03/65 (20.01.2022 – 07.02.2022), повністю відповідає датам необхідним для визначення пропорційного збільшення ціни товару, оскільки ціна, зазначена в договорі від 27.01.2022 р. була зафіксована до обраної ТПП дати порівняння 20.01.2022 р., а саме: 04.01.2022 р. – дати аукціону. Відтак зростання вартості товару, документально підтверджене висновком ТПП, відбулося вже після того, як учасник надав свою цінову пропозицію, а замовник її акцептував. При цьому ні Закон України «Про публічні закупівлі», ні роз`яснення Мінекономіки не містять вимоги щодо необхідності укладати додаткові угоди одночасно з отриманими документами про збільшення (коливання) цін на товари на ринку. А орган ДФК не надав доказів, що ціни у вказаний період не зростали чи падали після такого зростання. Виходячи з вищевикладеного, вважаємо, що висновок Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 07.09.2022 року про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-12-17-018264-c містить необґрунтовані та передчасні висновки про порушення Чоповицькою селищною радою, як Замовником, вимог частини 3 статті 22 та пункту 2 частини 5 статті 41 Закону.
Дата публікації звіту: 14.09.2022 11:17

Запити/Пояснення