-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Масло солодко-вершкове вагове 73% жирності
Завершена
290 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 450.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 450.00 UAH
Номер:
53c0d7aef5bb42b2aae800c47a772a64
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-08-01-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
01.08.2022 00:00
Період моніторингу:
02.08.2022 10:03 - 24.08.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
01.08.2022 № 16-з
Тернопіль
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 12 пункту 4, підпункту 13 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Роман СНІГУР
Додаток
до наказу
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Тернопільській області
від 01.08.2022 №16-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
4. UA-2021-12-17-015618-c від 17.12.2021 - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу, питання відповідності тендерної документації вимогам законодавства у сфері публічних закупівель встановлено порушення частини третьої статті 17 Закону, пунктів 2, 11,13,19 частини другої статті 22 Закону, статті 24 Закону.
За результатами моніторингу відповідності пропозиції ФОП Прусік О.Ю. умовам тендерної документації встановлено порушення пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
Аналізом наявності підстав, щодо внесення змін у договір встановлено порушення пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані та його відповідність вимогам Закону, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону, наявності підстав щодо відхилення пропозиції – ФОП – Гнатьо Н.І. та пропозиції ФОП – Батіг Н.П., своєчасності укладення договору про закупівлю, його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов'язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема, шляхом припинення зобов’язань за договором від 24.01.2022 №11, відповідно до норм частини другої статті 202 Господарського кодексу України, з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 19 серпня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані та його відповідність вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність оголошення про проведення відкритих торгів та тендерної документації вимогам Закону, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладення договору про закупівлю, його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Теребовлянського психоневрологічного будинку-інтернату (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену протокольним рішенням тендерного комітету від 17.12.2021 №109 та тендерну документацію затверджену протокольним рішенням тендерного комітету (із змінами) від 17.12.2021 №109, тендерні пропозиції: фізичної особи – підприємця – Гнатьо Наталія Іллівна (далі – ФОП – Гнатьо Н.І.), фізичної особи – підприємця – Батіг Надія Петрівна (далі ФОП – Батіг Н.П.), фізичної особи – підприємця Прусік Оксана Юріївна (далі - ФОП Прусік О.Ю.), протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 10.01.2022 №3, від 11.01.2022 №5 та від 12.01.2022 №8, повідомлення про намір укласти договір від 12.01.2022, договір про закупівлю товарів за державні кошти від 24.01.2022 №11, додаткову угоду від 23.03.2022 №1, пояснення Замовника від 02.08.2022, оприлюднене в електронній системі закупівель.
Моніторингом тендерної документації встановлено, що в порушення:
- частини третьої статті 17 Закону, пункту 2 частини другої статті 22 Закону Замовником у тендерній документації (додаток 3 та 6 до тендерної документації) не зазначено спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктом 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону для надання таких документів переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель;
- пункту 2 частини другої статті 22 Закону Замовником у тендерній документації (додаток 3 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону «Про публічні закупівлі» до тендерної документації) зазначено вимогу щодо надання інформації, яка міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, а саме копію Витягу або Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;
- пункту 11 частини другої статті 22 Закону Замовником у пункті 4 «Строк, протягом якого тендерні пропозиції є дійсними» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено, що «Тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій» тоді як необхідно зазначити, що «із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій»;
- пункту 13 частини другої статті 22 Закону, Замовником у тендерній документації у пункті 7 «Інформація про мову (мови), якою (якими) повинно бути складено тендерні пропозиції» розділу І «Загальні положення» не зазначено інформацію про мову (мови), якою (якими) повинно бути складено тендерні пропозиції;
- пункту 19 частини другої статті 22 Закону, Замовником у тендерній документації у пункті 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» не зазначено опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, перелік яких, затверджений Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за №715/34998, (далі – Наказ № 710).
Окрім цього, згідно частини другої статті 24 Закону у разі несвоєчасного надання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації електронна система закупівель автоматично призупиняє перебіг тендеру. Однак, Замовником у пункті 1 «Процедура надання роз’яснень щодо тендерної документації» розділу ІІ «Порядок внесення змін та надання роз'яснень до тендерної документації» тендерної документації в порушення частини другої статті 24 Закону вказано, що у разі несвоєчасного надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації строк подання тендерних пропозицій автоматично продовжується електронною системою не менше як на сім днів.
Наведений в пункті 2 «Внесення змін до тендерної документації» розділу II «Порядок внесення змін та надання роз'яснень до тендерної документації» тендерної документації порядок внесення змін до неї не відповідає порядку, визначеному у статті 24 Закону. Так Замовником зазначено «Положення тендерної документації, до яких уносяться зміни, відображаються у вигляді закреслених даних та повинні бути доступними для перегляду після внесення змін до тендерної документації», однак такі вимоги статтею 24 Закону не передбачені.
Окрім цього встановлено невідповідність тендерної документації Замовника вимогам Закону, а саме:
- в пункті 1 «Перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію» розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації, Замовником здійснено посилання на статтю 28 Закону, в той час коли розгляд та оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, відповідно до статті 29 Закону;
- у пункті 4 «Істотні умови, що обов’язково включаються до договору про закупівлю» розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації зазначено що, договір про закупівлю укладається в письмовій формі відповідно до положень Цивільного та Господарського кодексів України, а також відповідно до вимог статей 36, 37 Закону. В даному випадку здійснено посилання на невідповідні статті чинної редакції Закону (статті 36 і 37 замість статті 41 та 43 Закону).
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій у тендерній документації (пункт 1 «Кінцевий строк подання тендерної пропозиції» розділу ІV «Подання та розкриття тендерної пропозиції») зазначено не коректно - 02.01.2021, має бути 02.01.2022.
Аналізом питання відповідності пропозиції ФОП Прусік О.Ю. вимогам тендерної документації встановлено наступне.
Так, згідно пункту 1.1 «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів» додатку 2 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» (далі – додаток 2) тендерної документації замовником зазначено вимогу що, учасник має подати скановані копії виконаних договорів з усіма додатками та додатковими угодами, ВСІХ зазначених у довідці та документів, що підтверджують виконання зобов’язань за цими договорами (акти прийняття-передачі товару підписані сторонами договору тощо) у повному обсязі, або позитивний лист-відгук від контрагентів про виконання договорів у повному обсязі.
ФОП Прусік О.Ю. не подано у складі пропозиції документів, що підтверджують виконання зобов’язань за договором від 28.10.2021 №81, укладеним з Мельнице-Подільською сільською радою.
Також не всі документи завантажено для підтвердження досвіду виконання аналогічного договору від 09.02.2021 №14 укладеного з Чортківською спеціалізованою школою-інтернатом №3 спортивного профілю І-ІІІ ступенів ім. Романа Ільяшенка, а саме: додаток №3 «Специфікація №2» до вищезазначеного договору.
Однак Замовник, в порушення пункту 1 частини першої статті 31 Закону не відхилив пропозицію ФОП Прусік О.Ю., так як учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 цього Закону.
За результатами процедури закупівлі між Замовником та ФОП Прусік О.Ю. укладено договір від 24.01.2022 №11 на суму 184 400,00 гривень.
В подальшому, 23.03.2022 до вказаного договору укладено додаткову угоду за №1 та збільшено ціну за одинцю товару. При цьому у додатковій угоді вказано, що керуючись пунктом 2 частини п’ятої статті 41 Закону сторони домовились збільшити ціну за одиницю товару на 9,9 відсотків у зв’язку із коливанням ціни такого товару на ринку та без збільшення загальної вартості договору.
На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області від 02.08.2022, Замовником надано лист Головного управління статистики у Тернопільській області від 22.03.2022 за №09.1-04/551-22 у додатку якого вказано інформація щодо середньої споживчої ціни у січні 2022 року на масло вершкове (масло вершкове жирністю 72-82,5% фасоване, пачка 200 грам).
При цьому необхідно зазначити, що замовником розпочато процедуру закупівлі 17.12.2021, де технічними вимогами до предмету закупівлі передбачено масло фасоване моноліт по 5 кг у картонному ящику, учасниками закупівлі подано власні пропозиції 30.12.2021-01.01.2022 та договір за результатами закупівлі укладено - 24.01.2022.
Відповідно до пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків зокрема збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару.
Під коливанням ціни необхідно розуміти зміну за певний період часу ціни товару на ринку чи то в сторону зменшення, чи в сторону збільшення. І таке коливання має відбуватись саме в період після укладення договору на підставі поданої пропозиції і до внесення відповідних змін до нього.
Відповідно, дані викладені у листі Головного управління статистики у Тернопільській області від 22.03.2022 за №09.1-04/551-22 (технічні характеристики предмета закупівлі якого не відповідають зазначеним Замовником у тендерній документації) не можуть підтверджувати наявність коливання ціни між датами укладення договору і додаткової угоди до договору.
Враховуючи вищевикладене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до Договору про закупівлю встановлено, що Замовником в порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону укладено додаткову угоду від 23.03.2022 за №1 до договору на збільшення ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання ціни товару на ринку в сторону збільшення його ціни.
Період усунення порушень:
19.08.2022 11:33 - 03.09.2022 00:00
Дата публікації висновку:
19.08.2022 11:33
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У зв’язку з тим, що можливість виправити помилку у тендерній документації на даному етапі процедури відкритих торгів у відповідності зі Законом України «Про публічні закупівлі» відсутня було прийнято рішення укласти додаткову угоду про розірвання договору на постачання масла.
Дата публікації звіту:
24.08.2022 12:47
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
- corruptionChanges: Так
Опис:
Порушення усунуто
Дата публікації:
30.08.2022 09:33
Запити/Пояснення
Номер:
e83503b3a01e416e9c5e7b7e9257f015
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
02.08.2022 10:49
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.08.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Масло солодко-вершкове вагове 73% жирності» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2021-12-17-015618-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
1. Яким чином та на підставі яких документів замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів.
Також, необхідно надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. За результатами процедури закупівлі між Замовником та ФОП Прусік О.Ю. укладено договір про закупівлю товарів за державні кошти від 24.01.2022 за №11 на суму 184 400,0 гривень.
В подальшому, 23.03.2022 до вказаного договору укладено додаткову угоду за №1 та збільшено ціну за одинцю товару. При цьому у додатковій угоді вказано, що керуючись пунктом 2 частини п’ятої статті 41 Закону домовились збільшити ціну за одиницю товару на 9,9 відсотків у зв’язку із коливанням ціни такого товару на ринку та без збільшення загальної вартості договору.
Коливання ціни на ринку має бути підтверджено відповідним документом виданим Уповноваженим на те органом.
Враховуючи вищевикладене, надайте документальне підтвердження (скан-копії документів, на підставі яких укладено додаткову угоду №1) коливання ціни на ринку при укладенні додаткової угоди №1 до вищевказаного договору.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.