• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

Тверде паливо

Тендерні пропозиції, підготовлені Учасниками - резидентами України, викладаються українською мовою. Якщо в складі тендерної пропозиції надається документ, що складений на іншій мові, учасник надає переклад цього документу українською мовою, завірений підписом уповноваженої особи Учасника. При цьому установчі документи учасника, документи про призначення/обрання керівника, документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, а також документи, що підтверджують відповідність товару технічним, якісним та кількісним характеристикам предмету закупівлі (в тому числі технічній специфікації), які викладені в оригіналі російською мовою, не потребують перекладу українською мовою. Додатково власні назви, торгові марки, моделі, назва виробника, дилера, дистриб’ютора, найменування адміністративних одиниць, адреси, абревіатури, значення технічних характеристик, топоніми, фірмові бланки, адреси сайтів, посилання, які викладені іншою мовою ніж українська, в документах, що входять до складу тендерної пропозиції, не потребують перекладу українською мовою. Тендерні пропозиції підготовлені Учасниками - нерезидентами України можуть бути викладені іншою мовою, при цьому повинні мати переклад українською мовою, вірність перекладу (або справжність підпису перекладача) повинна бути засвідчена нотаріально або документ повинен бути легалізований у встановленому законодавством України порядку. У разі розбіжностей з текстом оригіналу перевага надається україномовному тексту.

Завершена

1 900 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 19 000.00 UAH
Номер: 147ffbd584784a109d35dd5f771b8843
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-10-25-000013
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 25.10.2022 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 25.10.2022 13:59 - 15.11.2022 23:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 25.10.2022 № 314 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 25.10.2022 № 314. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2021-12-17-008338-c, 17.12.2021. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення Держаудитслужби України №003100-18/6851-2022 від 05.09.2022. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 4-1 Постанови КМУ №710. За результатами аналізу внесення змін до договору встановлено порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону та статті 526 Цивільного кодексу України. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, а саме на усунення порушень умов Договору №9-ДЗ, норм статті 526 Цивільного кодексу України та пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ФОП Арсірій О.В. - щодо повернення зайво перерахованих коштів внаслідок безпідставного збільшення ціни на товар за відповідний період з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України. Крім того, вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому порушення вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710 при розміщенні та оприлюдненні відповідної інформації про закупівлю. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 07 листопада 2022 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державного навчального закладу «Олександрійський професійний ліцей» (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2021-12-17-006533-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокол уповноваженої особи щодо організації та проведення процедур закупівель від 13.01.2022, тендерну пропозицію фізичної особи – підприємця Арсірій Оксани Вікторівни (далі – ФОП Арсірій О.В.); повідомлення про намір укласти договір; опубліковані переможцем документи після аукціону; договір від 26.01.2022 №9-ДЗ та додаткові угоди від 26.01.2022 №1/12, від 20.05.2022 №2, від 06.09.2022 №3/54 до вказаного договору; опубліковані під час моніторингу пояснення та документи Замовника на запити органу державного фінансового контролю. Відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання бюджетних коштів» (далі – Постанова КМУ №710) постановлено головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктам господарювання державного сектору економіки забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; та оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Під час моніторингу на запит Західного офісу Держаудитслужби Замовником надано відповідь, у якій зазначено, що відповідно до приписів Закону України «Про публічні закупівлі», зазначених в попередньому абзаці, оприлюднення в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування – не є обов’язковим. Також Замовником зазначено, що відповідно до ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Враховуючи вищенаведене, відсутні законодавчі підстави для обов’язкового розміщення та можливості надання посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. Слід зазначити, що згідно зі статтею 117 Конституції України, Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов'язковими до виконання. Також, за нормою статті 49 Закону України від 27.02.2014 № 794-VII «Про Кабінет Міністрів України», Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, видає обов’язкові для виконання акти - постанови і розпорядження. Акти Кабінету Міністрів України нормативного характеру видаються у формі постанов Кабінету Міністрів України. Так, 19.12.2020 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710», якою запроваджено чергові заходи підвищення ефективності використання державних коштів, а саме: з 19.12.2020 головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки доручено забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель. Відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації джерелом фінансування закупівлі є кошти місцевого бюджету. Також, відповідно до даних Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів Замовник є розпорядником бюджетних коштів. Таким чином, Замовником (як розпорядником бюджетних коштів) не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів), чим порушено вимогу пункту 4-1 Постанови КМУ №710. За результатами проведеної процедури закупівлі Замовником укладено з ФОП Арсірій О.В. договір від 26.01.2022 №9-ДЗ (далі – Договір №9-ДЗ) щодо закупівлі твердого палива на суму 1 757 100,00 грн з ПДВ, а саме: вугілля кам’яного АС (6-13) в кількості 175 т за ціною за 1 т – 8 050,00 грн без ПДВ (або 9 660,00 грн з ПДВ) та паливні брикети в кількості 10 т за ціною за 1 т – 5 550,00 грн без ПДВ (або 6 660,00 грн з ПДВ). Слід зазначити, що за нормами статті 180 Господарського кодексу України зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов'язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов'язкові умови договору відповідно до законодавства. Статтею 526 Цивільного кодексу України встановлено, що зобов’язання має виконуватися належним чином, зокрема відповідно до умов договору. Разом з тим, виходячи зі змісту частини першої статті 653 Цивільного кодексу України, у разі зміни договору зобов’язання сторін змінюються відповідно до змінених умов. За умовами п.11.2 Договору №9-ДЗ договір може бути змінено та доповнено за згодою сторін, що оформлюється у письмовій формі та підписується уповноваженими представниками обох сторін. Також, відповідно до п.11.2 Договору №9-ДЗ сторона договору, яка вважає за необхідне внести зміни у договір, повинна надіслати відповідну пропозицію другій стороні, така пропозиція має містити обґрунтування необхідності внесення таких змін договору і виражати намір особи, яка її зробила, вважати себе зобов’язаною у разі її прийняття. Так, згідно з нормою пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі у випадку збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Аналогічна умова міститься у підпункті 2 п. 11.5 Договору №9-ДЗ. При цьому за умовами підпункту 2 п. 11.5 Договору №9-ДЗ під поняттям «коливання ціни на ринку» сторони розуміють порівняння ціни з дати завершення аукціону торгів до дати підписання договору та часу ініціювання порядку перегляду змін до договору в частині встановлення вартості за одиницю товару, при цьому сторони домовились, що такі порівняння цін в різні періоди підтверджуються довідками торгово-промислової палати, які видані в місяць настання відповідної події (юридичного факту). Разом з тим, відповідно до підпункті 2 п. 11.5 Договору №9-ДЗ фактом «коливання ціни на ринку» є розбіжність в абсолютних даних за цінами, що зафіксовані у відповідних довідках торгово-промислової палати, а також даних за результатами аукціону торгів, першої редакції договору та ініціативи встановити нову ціну за листом однієї із сторін, а датою, коли сторони дізналися про зміну ціни на ринку, є дата формування ініціативного листа про перегляд відповідної договірної ціни та її направлення стороні, а не дата укладання додаткової угоди чи її публікації в електронній системі закупівель Prozorro/ Проведеним моніторингом встановлено, що додатковою угодою від 20.05.2022 №2 (далі – Додаткова угода №2) до Договору №9-ДЗ збільшено ціну за одиницю товару, що є предметом договору, а саме: на вугілля кам’яне АС (6-13) з 8 050,00 грн без ПДВ до 8 853,33 грн без ПДВ (або на 9,98%) без зміни суми договору. Підставою збільшення ціни у Додатковій угоді №2 вказано пункти 1, 2 частини п’ятої статті 41 Закону, пункти 11.2 та 11.5 Договору №9-ДЗ, а також підвищення ціни на вугілля кам’яне марки АС (6-13) на ринку, з посиланням на довідку Кіровоградської торгово-промислової палати №В-184 від 03.05.2022. Разом з Додатковою угодо №2 Замовником в електронній системі закупівель опубліковано висновок за результатами цінового моніторингу Кіровоградської торгово-промислової палати №В-184 від 03.05.2022 (далі – Цінова довідка №В-184). Вказана Цінова довідка №В-184 містить інформацію про середню ринкову вартість на вугілля марки АС (6-13) на ринку Кіровоградської області та м. Кропивницького станом на 03.05.2022 (11 900,00 грн з ПДВ). Також, на запит Західного офісу Держаудистлужби до моніторингу надано лист ФОП Арсірій О.В. від 04.05.2022 №4, який містить звернення до Замовника щодо погодження і підписання додаткової угоди про збільшення ціни з посиланням на коливання ціни вугілля кам’яного марки АС (6-13) на ринку та Цінову довідку №В-184. Як зазначено вище, за умовами Договору №9-ДЗ (підпункт 2 п. 11.5) сторони домовились, що порівняння цін в різні періоди (з дати завершення аукціону торгів до дати підписання договору та часу ініціювання порядку перегляду змін до договору в частині встановлення вартості за одиницю товару) підтверджуються довідками торгово-промислової палати, які видані в місяць настання відповідної події (юридичного факту). Проте, Цінова довідка №В-184 не містить інформації щодо цін на товар, що є предметом Договору №9-ДЗ, в різні періоди (з дати завершення аукціону торгів до дати підписання договору та часу ініціювання порядку перегляду змін до договору в частині встановлення вартості за одиницю товару) та, відповідно не підтверджує коливання ціни відповідного товару на ринку, оскільки містить дані про середню ринкову вартість на вугілля марки АС (6-13) на ринку лише станом на конкретну дату (03.05.2022). Будь-яких інших довідок торгово-промислових палат на підтвердження наявності коливання ціни товару, що є предметом Договору №9-ДЗ, на ринку відповідно до умов підпункту 2 п. 11.5 Договору №9-ДЗ, у зв’язку з чим було укладено Додаткову угоду №2, Замовником до моніторингу не надано. Таким чином, з врахуванням вищевикладеного, сторонами Договору №9-ДЗ безпідставно внесені зміни до істотних його умов Додатковою угодою №2, якою збільшено ціну вугілля кам’яного марки АС(6-13) на 803,33 грн без ПДВ за 1 т (або на 964,00 грн з ПДВ за 1 т) за відсутності належного документального підтвердження коливання ціни товару на ринку відповідно до умов п.11.5 Договору №9-ДЗ, чим порушено вимоги пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону та статті 526 Цивільного кодексу України. Також проведеним моніторингом встановлено, що додатковою угодою від 06.09.2022 №3/54 (далі – Додаткова угода №3/54) сторонами внесені зміни до Договору №9-ДЗ в частині збільшення ціни на вугілля кам’яне марки АС(6-13) до 11 633,28 грн без ПДВ або на 31,4 % від ціни товару, встановленої Додатковою угодою №2 (8 853,33 грн). Підставою збільшення ціни у Додатковій угоді №3/54 вказано пункти 1, 2 частини п’ятої статті 41 Закону, пункти 11.2 та 11.5 Договору №9-ДЗ, а також підвищення ціни на вугілля кам’яне марки АС (6-13) на ринку, з посиланням на довідку Кіровоградської торгово-промислової палати №В-332 від 02.09.2022. На запит Західного офісу Держаудистлужби до моніторингу надано лист ФОП Арсірій О.В. від 02.09.2022 №4, який містить звернення до Замовника щодо погодження і підписання додаткової угоди про збільшення ціни з посиланням на коливання ціни вугілля кам’яного марки АС (6-13) на ринку та довідку Кіровоградської торгово-промислової палати №В-332 від 02.09.2022. Також до моніторингу надано висновок за результатами цінового моніторингу Кіровоградської торгово-промислової палати №В-332 від 02.09.2022 (далі – Цінова довідка №В-332). Вказана Цінова довідка №В-332 містить інформацію про середню ринкову вартість на вугілля марки АС (6-13) на ринку України станом на 02.09.2022 (14 900,00 грн з ПДВ). З урахуванням представлених до моніторингу Цінових довідок №В-184 та №В-332 підтверджується коливання (збільшення) ціни на ринку товару, що є предметом Договору №9-ДЗ, в період між Додатковою угодою №2 та Додатковою угодою №3/54. Проте, Додатковою угодою №3/54 ціну на вугілля кам’яне марки АС (6-13) збільшено на 31,4 % від ціни товару, встановленої Додатковою угодою №2 (8 853,33 грн), чим порушено вимогу пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. Окрім цього, з врахуванням збільшення ціни на вугілля кам’яного марки АС (6-13) з 8 050,00 грн без ПДВ (ціна, встановлена при укладенні Договору №9-ДЗ) до 11 633,28 грн (ціна, встановлена Додатковою угодою №3/54) в цілому по Договору №9-ДЗ ціну на вказаний товар збільшено на 3 583,28 грн без ПДВ або на 44,5 % від початкової ціни договору. Нормою пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону передбачено можливість підняття ціни товару у межах до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Відповідно до наданих до моніторингу підтверджуючих документів щодо постачання та оплати товару за Договором №9-ДЗ (видаткова накладна, рахунок-фактура, платіжне доручення) ФОП Арсірій О.В. поставлено Замовнику у вересні (07.09.2022) 2022 року 51,576 т вугілля кам’яного марки АС 96-13) за ціною 11 633,28 грн з ПДВ (на суму 600 000,00 грн без ПДВ), яке оплачено Замовником в повному обсязі. Отже, з врахуванням безпідставного збільшення ціни товару Додатковою угодою №2 без належного документального підтвердження коливання ціни товару на ринку та збільшення у завищеному розмірі ціни товару за Додатковою угодою №3/54 Замовником придбано вугілля кам’яного марки АС(6-13) за завищеною ціною на суму 143 334,09 грн (51,576 т х 2 779,09 грн (11 633,28 грн – 8050,00 грн х 9,99%). Слід зазначити, що Договір №9-ДЗ укладений між Замовником (Державний навчальний заклад «Олександрійський професійний ліцей») та Постачальником (ФОП Арсірій О.В.) на суму 1 757 100,0 з врахуванням ПДВ проте згідно наданих до пояснення документів (видаткова накладна, рахунок-фактура, платіжне доручення) про отримання товару (вугілля кам’яного марки АС(6-13) постачання товару та його оплата здійснено ФОП Арсірій О.В., без ПДВ.
Період усунення порушень: 07.11.2022 15:01 - 22.11.2022 00:00
Дата публікації висновку: 07.11.2022 15:01

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ФОП Арсірій О.В. було направлено рекомендованний цінний лист - претензія про повернення надміру плачених коштів
Дата публікації звіту: 14.11.2022 15:09

Запити/Пояснення