• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Бензин А-95, А-92, Дизельне паливо (ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти)

Місцезнаходження Замовника: вул. Миколайчука, 9, м. Львів, 79059. Категорія Замовника: підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої ст. 2 Закону України "Про публічні закупівлі". Мова якою викладено - українська.

Завершена

1 790 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 950.00 UAH
Номер: 85a829f8ba854292a13857baaba62ab9
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-10-17-000022
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 17.10.2022 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 41168685
Період моніторингу: 17.10.2022 15:37 - 07.11.2022 23:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 17.10.2022 №7-з Херсон Про початок моніторингу процедури закупівлі Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеної у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: доповідна записка головного державного аудитора відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області Олега Коротєєва від 17.10.2022. Начальник управління Дмитро КРУКОВСЬКИЙ Додаток до наказу Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області 17.10.2022 №7-з Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, оприлюднений на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2021-12-17-007056-c Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі: пункт 4 частини другої статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі"
Адреса: Ukraine, Херсон
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 55) 222-60-07, olegkoroteev@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
  • Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ТРАСТОІЛ» встановлено порушення вимог частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання внесення змін до договору про закупівлю встановлено порушення пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель; оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності внесення змін до тендерної документації, своєчасності надання відповіді на звернення учасників, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яке є значущим, через необ'єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов`язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов`язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 04 листопада 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); своєчасності внесення змін до тендерної документації; своєчасності надання відповіді на звернення учасників; розгляду тендерних пропозицій; укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, наявності підстав внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Львівське територіальне медичне об’єднання «Багатопрофільна клінічна лікарня інтенсивних методів лікування та швидкої медичної допомоги» (далі - Замовник) на 2022 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, що затверджена рішенням тендерного комітету від 17.12.2021 року (зі змінами від 20.12.2021 р.) повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей від 20.12.2021 р.; реєстр отриманих пропозицій; тендерні пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТРАСТОІЛ» (далі – ТОВ «ТРАСТОІЛ) та ТОВ «ТД МКТ»; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокол відхилення тендерної пропозиції від 05.01.2022 р.; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 05.01.2022; Договір № 10 від 20.01.2022 р. (далі – Договір № 10); додаткові угоди до Договору №10 від 20.01.2022: від 04.02.2022 № 1; від 21.02.2022 б/н, від 23.02.2022 №3, від 18.04.2022 р. №4, від 20.04.2022 р. №5, від 12.05.2022 р. № 6, від 13.05.2022 р. № 7; цінові довідки торгово-промислової палати. За результатами проведеного моніторингу встановлено, що відповідно до протоколу відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТРАСТОІЛ» від 05.01.2022 р. Уповноваженою особою Замовника прийнято рішення про відхилення пропозиції учасника ТОВ «ТРАСТОІЛ», як таку що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства з наступних причин: 1. На тендерну пропозицію учасника накладений електронний підпис, який не ідентифікує особу уповноваженого представника юридичної особи, тобто не містить прив’язки до ТОВ «ТРАСТОІЛ», підписувачем є фізична особа ЧУМАЧЕНКО ВЯЧЕСЛАВ ВІКТОРОВИЧ, сертифікат виданий АЦСК АТ КБ «ПРИВАТБАНК». Аналізом правомірності розгляду та відхилення вищезазначеного учасника встановлено, що тендерна документація не містить вимоги щодо визначення в електронному підписі посади особи чи прив’язки даної особи до учасника процедури закупівлі, що не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції, як такої що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Слід зазначити, що відповідно до поданих ТОВ «ТРАСТОІЛ» у складі тендерної пропозиції документів, що вимагались тендерною документацією, зокрема виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, завіреної приватним нотаріусом Лучніковою Ю.В., ЧУМАЧЕНКО ВЯЧЕСЛАВ ВІКТОРОВИЧ значиться керівником ТОВ «ТРАСТОІЛ». 2. Замовник вказує на недостатню кількість АЗС на території м. Львів та достатньо далеку їх відстань від місця знаходження юридичної особи Замовника понад 10 км., що є підставою для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТРАСТОІЛ». Аналізом наявності підстав для відхилення тендерної пропозиції встановлено, що Учасником на виконання вимог Технічної специфікації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) подано файл «Довідка про наявність АЗС по м. Львів та області» де учасник підтверджує наявність АЗС в Львівській області, місті Львів в загальній кількості 14 АЗС в тому числі 2 та території м. Львів при цьому відповідно до тендерної документації Замовником не вимагалась та не зазначалась необхідна кількість АЗС, а також відстань місцезнаходження від Замовника, а отже дана обставина не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції, як такої що не відповідає вимогам тендерної документації. Враховуючи вищевикладене Замовником безпідставно відхилена найбільш економічно вигідна тендерна пропозиція ТОВ «ТРАСТОІЛ», чим порушено вимоги частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання правомірності внесення змін до договору встановлено, що в ході виконання договору між Замовником та ТОВ «ТД МКТ» (далі – Учасник), Замовником укладено ряд додаткових угод до Договору №10 від 20.01.2022 що збільшують ціну за одиницю товару який зазначений у специфікації до Договору № 10. Підставою для внесення змін Замовником визначено пункт 2 частини п’ятої статті 41 Закону - збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії. З метою з’ясування наявності ознак порушень органом державного фінансового контролю в ході моніторингу було надано запит замовнику щодо документального обґрунтування підстав для збільшення ціни за одиницю товару. Згідно отриманої інформації від Замовником надано роз’яснення, що підставою для укладання додаткових угод були експертні висновки та цінові довідки надані торгово - промисловою палатою України які завантажувались у електронну систему «Прозоро» разом із додатковими договорами, а також інформація отримана на веб порталі https://index.minfin.com.ua та дані сайту https://vseazs.com/ Відповідно до Додаткової угоди від 04.02.2022 № 1 (далі – Додаткова угода № 1) Замовником збільшено ціну на товар на 10%, який зазначений у специфікації до Договору № 10. В обґрунтування збільшення ціни за одиницю товару Замовником завантажено в електронну систему закупівель експертний висновок Запорізької торгово-промислової палати від 07.02.2022 року № ОИ-891 щодо визначення середньоринкової вартості товару станом на 19 січня 2022 та станом на 07 лютого 2022 на підставі аналізу ринку світлих нафтопродуктів в Україні, відповідно до якого підтверджено коливання вартості нафтопродуктів у періоді з 19 січня 2022 по 07 лютого 2022 у бік збільшення: бензини марок А-95 + 7,76%; А-92 +7,82 %; Дизельне паливо + 8,42 %. Отже, враховуючи вищевикладене при фактичному коливанні ціни предмету закупівлі у бік збільшення у періоді з 20.01.2022 року по 04.02.2022 року (з дати укладання Договору № 10 до дати укладання Додаткової угоди № 1) в межах 7,76 % - 8,42 %, замовником під час укладання Додаткової угоди № 1 застосовано максимальний ліміт збільшення ціни предмету закупівлі у розмірі 10 %, чим порушено пункт 2 частини п’ятої статті 41 Закону. Відповідно до Додаткової угоди від 21.02.2022 № 2 (далі – Додаткова угода № 2) Замовником збільшено ціну на товар, який зазначений у специфікації до Додаткової угоди № 1, а саме Бензин А- 92 на 8 % А-95 та Дизельне паливо на 10 %, при цьому серед завантажених в електронну систему закупівель документів щодо коливання ціни на ринку (експертні висновки, цінові довідки) відсутні документи що підтверджують коливання ціни на ринку нафтопродуктів у проміжку часу в якому укладені додаткові угоди № 1 та № 2 (з 04.02.2022 р. по 21.02.2022 р.). Аналогічно при відсутності документального підтвердження коливання ціни на ринку нафтопродуктів у періоді з 21.02.2022 р. по 23.02.2022 (з дати укладання Додаткової угоди № 2 до дати укладання Додаткової угоди № 3) Замовником Додатково угодою № 3 збільшено ціну на товар, який зазначений у специфікації до Додаткової угоди № 2, а саме А-95 на 4,3 % та Дизельне паливо на 3,5 %. Загалом, відповідно до додаткових угод № 1, 2, 3 Замовником збільшено ціну на товар який зазначений у специфікації до Договору № 10 у розрізі нафтопродуктів: бензин марки А-92 на 18,4 % (з 28,02 грн./л до 33,18 грн./л.) ; А-95 на 26,2 % (з 27,00 грн./л до 34,08 грн./л.); Дизельне паливо на 25,1 % (з 26,52 грн./л до 33,18 грн./л.). При цьому, відповідно до даних веб порталу https://index.minfin.com.ua вартість світлих нафтопродуктів в Україні (бензин марок А-95, А-92, дизельне паливо) у періоді з 20.01.2022 року по 23.02.2022 року в середньому збільшилась: бензин марки А-92 на 12,5 %, бензин марки А-95 та Дизельне паливо на 12,1 %. Таким чином враховуючи вищевикладене, при відсутності документального підтвердження коливання ціни на ринку нафтопродуктів Замовником укладено додаткові угоди № 2 та № 3, що збільшують ціну одиниці предмета закупівлі, який зазначений у специфікації до Договору № 10, чим порушено пункт 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
Період усунення порушень: 04.11.2022 17:13 - 19.11.2022 00:00
Дата публікації висновку: 04.11.2022 17:13

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Замовником припинено зобов’язання за укладеним Договором з ТОВ «ТД МТК» з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України.
Дата публікації звіту: 09.11.2022 16:03

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionChanges: Так
  • rejectionOfBidsNotByLaw: Так
Опис: Замовником припинено зобов’язання за укладеним Договором з ТОВ «ТД МТК» з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України.
Дата публікації: 11.11.2022 16:53

Запити/Пояснення