Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 4-1 Постанови КМУ №710 та вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до вимог Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому порушення вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710 та вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю, а також вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 07 листопада 2022 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до вимог Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2021-12-16-008600-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ТОВ «Проект Інвест ХХІ»; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.01.2022 №16; повідомлення про намір укласти договір; оприлюднені переможцем тендеру документи та інформацію після аукціону; договір від 24.01.2022 №24, додаткову угоду від 05.04.2022 №1 до договору від 24.01.2022 №24 та додаткову угоду від 01.08.2022 №2 до договору від 24.01.2022 №25; опубліковані під час моніторингу Замовником відповідь та документи на запити органу державного фінансового контролю.
Відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання бюджетних коштів» (далі – Постанова КМУ №710) постановлено головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктам господарювання державного сектору економіки забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; та оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації джерелом фінансування закупівлі UA-2021-12-16-009586-b є кошти місцевого бюджету. Також, відповідно до даних Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів Замовник є розпорядником бюджетних коштів.
Під час моніторингу, Західним офісом Держаудитслужби 25.10.2022 опубліковано в електронній системі закупівель запит Замовнику щодо надання інформації щодо надання посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Замовником 28.10.2022 на запит Західного офісу Держаудитслужби надано посилання https://chornomorsk.odessaedu.net/uk/site/publichni-zakupivli.html.
Проведеним під час моніторингу аналізом інформації на офіційному сайті Замовника (https://chornomorsk.odessaedu.net/uk/site/publichni-zakupivli.html) наявності інформації щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі UA-2021-12-16-009586-b не виявлено, при переході за даним посиланням (вкладка «ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ» у розділі «Публічні закупівлі» на сайті Замовника https:// chornomorsk.odessaedu.net) здійснюється перепосилання на головну сторінку електронної платформи Prozorro.
Таким чином, Замовником (як розпорядником бюджетних коштів) не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, а також обгрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі UA-2021-12-16-009586-b шляхом розміщення на власному веб-сайті або на веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, чим порушено вимогу пункту 4-1 Постанова КМУ №710.
Відповідно до вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
У тендерній документації Замовника (частина 5 розділу 5) наведено перелік (опис) формальних помилок, що відповідає Переліку, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710.
Водночас, на порушення пункту 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації Замовника не наведено прикладів формальних помилок.
Відповідно до вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін.
Проведеним моніторингом встановлено, що в електронній системі закупівель Замовником за вище вказаною процедурою закупівлі оприлюднено додаткову угоду від 05.04.2022 №1 до договору від 24.01.2022 №24 та додаткову угоду від 01.08.2022 №2 до договору від 24.01.2022 №25.
Відповідно до наданої Замовником під час моніторингу на запит органу державного фінансового контролю інформації Замовником до договору №24 від 24.01.2022 було укладено додаткову угоду№2 від 01.08.2022 (щодо зменшення обсягів постачання продуктів харчування).
Проте, Замовником додаткову угоду №2 від 01.08.2022 до договору від 24.01.2022 №24 та повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю у зв’язку з укладанням додакової угоди №2 від 01.08.2022 до договору від 24.01.2022 №24 протягом трьох робочих днів з дня внесення змін не опубліковано.
Замовником у наданому на запит Західного офісу Держаудитслужби поясненні зазначено, що додаткова угода №2 від 01.08.2022 до договору № 24 від 24.01.2022 була відсканована та підготовлена для оприлюднення за процедурою закупівлі UA-2021-12-16-009586-b, однак при публікації додаткової угоди сталася технічна помилка (замість додаткової угоди №2 від 01.08.2022 до договору №24 від 24.01.2022 була опублікована додаткова угода №2 від 01.08.2022 до договору № 25). Також у поясненні зазначено, що технічна помилка виправлена – додаткова угода №2 від 01.08.2022 до договору №24 від 24.01.2022 завантажена.
Замовником під час моніторингу (03.11.2022) опубліковано додаткову угоду №2 від 01.08.2022 до договору від 24.01.2022 №24 та повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю.
Таким чином, Замовником додаткову угоду №2 від 01.08.2022 до договору від 24.01.2022 №24 та повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю у зв’язку з укладанням додакової угоди №2 від 01.08.2022 до договору від 24.01.2022 №24 опубліковано з порушенням (перевищенням) строку, встановленого у пункті 11 частини першої статті 10 Закону (протягом трьох робочих днів з дня внесення змін не опубліковано).
Період усунення порушень:
07.11.2022 13:53 - 22.11.2022 00:00
Дата публікації висновку:
07.11.2022 13:53
Опис звіту:
Інформація
щодо усунення порушення, викладеного у висновку Західного офісу Держаудитслужби ( обл.) про результати моніторингу процедури закупівлі
UA-2021-12-16-009586-b
Зміст
На виконання приписів Висновку держаудитслужби від 07.11.2022, повідомляємо Західний офіс Держаудитслужби (обл.) про те, що керівництвом Відділу освіти Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області (далі – Замовник) була проведена роз’яснювальна робота з Уповноваженою особою щодо недопущення у подальшому порушення вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710, вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю, вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації, з організацією найближчим часом економічних навчань відповідальних за проведення публічних закупівель осіб, а також розглянуте питання щодо притягнення до відповідальності осіб з боку яких допущені встановлені порушення.
Дата публікації звіту:
21.11.2022 20:07