-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Молоко та вершки
Завершена
1 690 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 450.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 450.00 UAH
Номер:
3c9448c840974fb2b3e57b687e3e852e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-10-24-000098
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
24.10.2022 00:00
Період моніторингу:
24.10.2022 16:36 - 14.11.2022 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
24.10.2022 №33-з
Чернівці
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктів 4 і 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.06.2022 №186,
НАКАЗУЮ:
1. На виконання доручення Держаудитслужби, доведеного листом від 05.09.2022 № 003100-18/6851-2022 почати моніторинг процедур закупівель відповідно до додатку.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Павло ПЕРЕПІЧКА
Витяг з Додатку до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області
від 24 жовтня 2022 року № 33-з
№ з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
3. UA-2021-12-16-003449-a від 16.12.2021 – Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Катерина СКУТАР
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання правомірності внесення змін до істотних умов договору встановлено порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
За результатами розгляду питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону, дотримання порядку внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону шляхом припинення зобов’язань за додатковою угодою від 25.04.2022 № ВТ-25/2 із застосуванням юридичних наслідків до правочину, укладеного з порушенням Закону з подальшим виконанням договірних зобов’язань відповідно до основного договору (в частині визначення ціни 1 кг молока пастеризованого жирністю не менше 2,5%, що діяла на час укладання договору від 20.01.2022 № ВТ-25) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 11 листопада 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), дотримання порядку внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, правомірності внесення змін до істотних умов договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти виконкому Інгулецької районної у місті ради (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2021-12-16-008040-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника, протокол від 16.12.2021, із змінами від 17.12.2022 (далі – тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій від 04.01.2022; тендерну пропозицію учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «Молокозавод № 1»; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 06.01.2022 № 1; повідомлення про намір укласти договір від 06.01.2022; договір про закупівлю товарів за державні кошти від 20.01.2022 № ВТ-25 (далі – Договір № ВТ-25); додаткова угода від 25.04.2022 № ВТ-25/2 до Договору № ВТ-25; повідомлення про внесення змін до договору від 25.04.2022; додаткова угода від 31.10.2022 № ВТ-25/3 до Договору № ВТ-25; повідомлення про внесення змін до договору від 31.10.2022; пояснення Замовника із документами, надане через електронну систему закупівель 01.11.2022 (далі – Пояснення).
За результатами аналізу питання правомірності внесення змін до істотних умов договору встановлено наступне.
Між Замовником та ТОВ «Молокозавод № 1» (далі - Сторони) укладено договір про закупівлю товарів за державні кошти від 20.01.2022 № ВТ-25 загальною вартістю 1 497 600 ,00 грн., а саме: молоко пастеризоване жирністю не менше 2,5% свіже 65000 кг за ціною 23,04 грн. з ПДВ на суму 1 497 600,00 грн.;
Згодом, Сторони уклали Додаткову угоду від 25.04.2022 № ВТ-25/2 до Договору № ВТ-25 (далі – Додаткова угода № ВТ-25/2), якою внесли зміни до істотних умов Договору № ВТ-25 в частині збільшення ціни за одиницю товару до 10% на підставі пункту другого частини п’ятої статті 41 Закону у зв’язку з коливанням цін на продукти харчування.
Так, Додатковою угодою № ВТ-25/2 збільшено ціну за 1 кг молока пастеризованого жирністю не менше 2,5% з 23,04 грн до 25,08 грн. з ПДВ, або на 8,8% від ціни Договору № ВТ-25, при цьому обсяг товару зменшено на 4893,68 кг.
В ході проведення моніторингу постала потреба у наданні Замовником пояснень (інформації) та підтверджуючих документів щодо коливання ціни на ринку молока пастеризованого жирністю не менше 2,5%, які стали підставою для збільшення Додатковою угодою № ВТ-25/2 ціни за одиницю товару.
Замовник на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області надав Пояснення, в якому зазначив, що підвищення ціни на предмет закупівлі відбулось на підставі Листа-звернення ТОВ «Молокозавод № 1» від 15 квітня 2022 року № 141 та листа Головного управління статистики у Дніпропетровській області (далі - ГУС у Дніпропетровській області) від 11.04.2022 № 06-08/980-22 «Про споживчі ціни на продукти харчування» за березень 2022 року.
Слід зазначити, що під коливанням ціни необхідно розуміти зміну за певний період часу ціни товару на ринку чи то в сторону зменшення, чи в сторону збільшення.
При цьому, лист Головного управління статистики в Дніпропетровській області від 11.04.2022 № 06-08/980-22 щодо надання виконкому Криворізької міської ради статистичної інформації про середні споживчі ціни, що склались у торгівельній мережі по Дніпропетровській області за березень 2022 року на окремі продукти харчування, а саме: молоко пастеризоване жирністю до 2,6% включно (пастеризоване, ультрапастеризоване фасоване) – 29,65 грн. за 1000 г не містить інформації про зростання чи зниження цін, а лише інформацію про середню споживчу ціну у березні 2022 року на конкретний тип товару, та не може слугувати документальним підтвердженням коливання цін на ринку товару (молока пастеризованого) в період між укладанням Договору № ВТ-25 та Додаткової угоди № ВТ-25/2.
Отже, за результатами аналізу питання правомірності внесення змін до істотних умов договору встановлено, що Замовником безпідставно збільшено ціну за одиницю товару до 10% під час укладання Додаткової угоди №ВТ-25/2 до Договору № ВТ-25, чим порушено вимоги пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
Вищезазначені дії можуть призвести до недоотримання Замовником активів, а саме: 4893,68 кг молока пастеризованого жирністю не менше 2,5%.
Період усунення порушень:
11.11.2022 10:23 - 26.11.2022 00:00
Дата публікації висновку:
11.11.2022 10:23
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На висновок Державної аудиторської служби України Західного Офісу Держаудитслужби управління західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області Замовником надаються пояснення (інформація) та підтверджуючі документи щодо коливання ціни на ринку «молока пастеризованого жирністю не менше 2,5%»,які стали підставою для збільшення Додаткової угоди №ВТ-25/2 ціни за одиницю товару.
Збільшення ціни товару здійснювалось на підставі листів Держстату Головного управління статистики у Дніпропетровській області (ГУС у Дніпропетровській області) «Про споживчі ціни на продукти харчування», з 10.12.2021 року -11.04.2022 року.
Замовник надає сканкопії підтверджуючих документів.
На момент оприлюднення відкритих торгів 16 грудня 2021 року та на період подання тендерних пропозицій до 03.01.2022 року замовник керувався листом Держстату Головного управління статистики у Дніпропетровській області (ГУС у Дніпропетровській області) від 10.12.2021 №06-08/3941-21 «Про споживчі ціни на продукти харчування», де зазначена ціна на «молоко пастеризоване жирністю до 2,6 % включно (пастеризоване,ультра пастеризоване фасоване) 1000 г» - 27,01 грн.
Лист Держстату Головного управління статистики у Дніпропетровській області (ГУС у Дніпропетровській області) від 11.01.2022 р №06-08/79-22 «Про споживчі ціни на продукти харчування», з ціною 27,38 грн.
Лист Держстату Головного управління статистики у Дніпропетровській області (ГУС у Дніпропетровській області) від 10.02.2022 р. №06-05/657/22 «Про споживчі ціни на продукти харчування», з ціною 27,98 грн.
Лист Держстату Головного управління статистики у Дніпропетровській області (ГУС у Дніпропетровській області) від 11.03.2022 №06-08/882-22 «Про споживчі ціни на продукти харчування», з ціною 29,02 грн.
Лист Держстату Головного управління статистики у Дніпропетровській області (ГУС у Дніпропетровській області) від 11.04.2022 №06-08/980-22 «Про споживчі ціни на продукти харчування», з ціною 29,65 грн.
11.04.2022 року ціна на молоко «молоко пастеризоване жирністю до 2,6 % включно (пастеризоване, ультрапастеризоване фасоване) 1000 г» збільшилась порівняно з 10.12.2021 року на 9,77 % (27,01*9,77 %=29,65 грн.).
Згідно Додаткової угоди №ВТ-25/2 від 25.04.2022 року до Договору №ВТ-25 ціна за одиницю товару «молоко пастеризоване жирністю не менше 2,5 % пл. свіже збільшується на 8,85 % ціна договору (23,04*8,85%=25,08).
Дата публікації звіту:
14.11.2022 16:12
Запити/Пояснення
Номер:
75f85b5f2b1f43c4981a883a86672fae
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
28.10.2022 14:17
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.11.2022 23:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Молоко та вершки» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-12-16-003449-а) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119 із змінами, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) із наступних питань:
1. Яким чином і на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Надайте посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
3. Яким (якими) документом (документами) підтверджується коливання ціни товару на ринку, що стало підставою для внесення Додатковою угодою від 25.04.2022 № ВТ-25/2 змін до Договору про закупівлю товарів за державні кошти від 20.01.2022 № ВТ-25 в частині збільшення цін за одиницю товару до 10 відсотків? Надайте, будь ласка, такі підтверджуючі документи.
4. Чи надано переможцем торгів ТОВ «Молокозавод №1» забезпечення виконання договору про закупівлю товарів за державні кошти в розмірі 5% його вартості шляхом перерахування коштів на рахунок Замовника? Надайте документи, які підтверджують надання переможцем забезпечення виконання договору про закупівлю товарів за державні кошти згідно умов тендерної документації.
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
aad74cda6b0a4481b850e8dc54f02633
Назва:
Відповідь замовника на пояснення
Дата опублікування:
01.11.2022 14:17
Опис:
1) 1. Щодо інформації про те,яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення,технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість,повідомляємо наступне.
Розмір бюджетного призначення здійснюється відповідно до затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 28 січня 2022 року №57 (у редакції наказу Міністерства фінансів України 04.12.2015 №1118) Кошторису на 2022 рік Відділу освіти виконкому Інгулецької районної у місті ради.
Очікувана вартість закупівлі розрахована відповідно до Наказу Міністерства розвитку економіки,торгівлі та сільського господарства України №275 від 18.02.2020 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», визначення Замовником очікуваної вартості предмета закупівлі обумовлено, виходячи із цін згідно аналогічних тендерних власних договорів попередніх бюджетних періодів, а також був врахований прогнозний індекс інфляції на 2022 рік, а також відповідно до постанови КМУ від 24.03.2021 №305 «Про затвердження норм та порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку».
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначено згідно Національного стандарту України, також згідно вимог чинних нормативних документів: ДСТУ або ТУ або ГОСТ.
2) Щодо посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення,очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення), повідомляємо наступне.
У зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України,яка стала підставою введення воєнного стану з 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року, відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», продовженим згідно Указу Президента України від 17.05.2022 №341/2022 та від 12.08.2022 №573/2022 станом на 31.10.2022 року офіційний вебпортал міста Кривого Рогу «Криворізький ресурсний центр», з метою захисту інформації,що підлягає оприлюдненню, працює у режимі обмеженого доступу для користувачів. Розділ «Закупівлі» та інформація щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі,розміру бюджетного призначення,очікуваної вартості предмета закупівлі станом на 31.10.2022 не доступні для користувачів.
3.Підтверджуючими документами коливання ціни товару на ринку,що стало підставою для внесення Додатковою угодою від 25.04.2022 №ВТ-25/2 змін до Договору про закупівлю товарів за державні кошти від 20.01.2022 №ВТ-25 в частині збільшення цін за одиницю товару до 10 відсотків є : Лист-звернення №141 від 15 квітня 2022 р. та лист Головного управління статистики у Дніпропетровській області (ГУС у Дніпропетровській області) від 11.04.2022 №06-08/980-22 «Про споживчі ціни на продукти харчування», дані документи будуть викладені в електрону систему закупівлі.
4)Переможцем торгів ТОВ «Молокозавод №1» надано забезпечення виконання договору про закупівлю товарів за державні кошти в розмірі 5% його вартості шляхом перерахування коштів на рахунок Замовника. Замовником надано в електронну систему закупівель Виписку Державної казначейської служби за 20.01.2022 р.