-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Гранули паливні з деревини – пелети
Торги відмінено
560 000.00
UAH без ПДВ
Номер:
4590bdf9424d4f9a93fd7280abb1aa38
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-01-13-000058
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.01.2022 00:00
Період моніторингу:
13.01.2022 16:25 - 04.02.2022 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
13.01.2022 № 20
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 13.01.2022 №20.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2021-12-15-007607-b, 15.12.2021. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення встановлено порушення вимог пункту 5 частини восьмої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності, обґрунтованості та наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
Під час моніторингу Замовником відмінено торги, про що опубліковано відповідну інформацію в електронній системі закупівель 14.01.2022.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 25 січня 2022 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності, обґрунтованості та наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального закладу Львівської обласної ради «Винниківська загальноосвітня санаторна школа І-ІІІ ступенів» (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-12-15-020695-c), оприлюднені в електронній системі закупівель обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, протокол № 54 від 14.12.2021, опубліковану інформацію щодо оскарження рішення Замовника (рішення Органу оскарження від 22.12.2021 №28124-р/пк-пз та від 04.01.2022 № 99-р/пк-пз), протокол розкриття тендерних пропозицій, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 14.01.2022 №21, опубліковані Замовником під час моніторингу (18.01.2022) пояснення на запит органу державного фінансового контролю.
Моніторинг закупівлі щодо питань, порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Органом оскарження (рішення від 22.12.2021 №28124-р/пк-пз та від 04.01.2022 № 99-р/пк-пз), не проводився.
У відповідності до частини сьомої статті 40 Закону замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п’ять днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Проведеним моніторингом своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення встановлено, що в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір опубліковано 15.12.2021, кінцевий строк оскарження наміру укласти договір – 21.12.2021, проте, станом на дату прийняття рішення про початок моніторингу та опублікування повідомлення про початок проведення моніторингу договір в електронній системі закупівель не опубліковано.
Отже, з врахуванням наданого під час моніторингу Замовником пояснення, у визначений частиною сьомою статті 40 Закону строк договір про закупівлю не укладено.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 5 частини восьмої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі відміняється замовником у разі непідписання договору про закупівлю у строк 35 днів (20 днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Однак, на порушення вимог пункту 5 частини восьмої статті 40 Закону станом на час прийняття рішення про проведення моніторингу та опублікування повідомлення про початок проведення моніторингу Замовником не відмінено переговорну процедуру закупівлі.
Замовником на запит Західного офісу Держаудитслужби під час моніторингу (14.01.2022) повідомлено про прийняття рішення про відміну переговорної процедури закупівлі на підставі пункту 3 частини восьмої статті 40 Закону.
Відповідно до наданого пояснення Замовника та опублікованого протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 21 від 14.01.2022 в електронній системі закупівель Замовник відмінив торги.
Період усунення порушень:
25.01.2022 12:05 - 09.02.2022 00:00
Дата публікації висновку:
25.01.2022 12:05
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionCancelled: Так
- other: Так
Опис:
Замовником усунено порушення шляхом відміни торгів.
Дата публікації:
26.05.2022 09:21
Запити/Пояснення
Номер:
74524583ad1f4154bbd47d8f8cbe80eb
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
14.01.2022 15:48
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.01.2022 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2021-12-15-007607-b, яка проводилась Комунальним закладом Львівської обласної ради «Винниківська загальноосвітня санаторна школа І-ІІІ ступенів» (далі – Замовник) за переговорною процедурою (скорочена), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Так, встановлено, що джерелом фінансування закупівлі є місцевий бюджет.
1. Зокрема, просимо надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
У відповідності до частини сьомої статті 40 Закону замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п’ять днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
В електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір опубліковано 15.12.2021, оскарження наміру укласти договір датується 21.12.2021.
Проте, станом на 14.01.2021 договір в електронній системі закупівель не опубліковано.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 5 частини восьмої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі відміняється замовником у разі непідписання договору про закупівлю у строк 35 днів (20 днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3. Причини та підстави не відміни переговорної процедури закупівлі?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
83301540ffb64e199d73dce7b509054d
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
18.01.2022 17:04
Опис:
Щодо питання не відміни переговорної процедури закупівлі повідомляємо наступне. Замовником 15.12.2021 року було оголошено переговорну процедуру (скорочену) на закупівлю «ДК 021:2015: 09110000-3 Тверде паливо (CPV) (Гранули паливні з деревини – пелети)» (ідентифікатор закупівлі UA-2021-12-15-007607-b) для потреб установи на 2021 рік. Однак зазначена процедура була оскаржена в АМКУ. Однак, рішення щодо відмови Скаржнику прийнято лише 04.01.2022. (рішення №99-р/пк-пз від 04.01.2021 р.)
Відповідно до частин 17 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» після оприлюднення в електронній системі закупівель скарги електронна система закупівель автоматично призупиняє початок електронного аукціону та не оприлюднює рішення замовника про відміну тендеру чи визнання його таким, що не відбувся, відміну переговорної процедури закупівлі, договір про закупівлю і звіт про результати проведення закупівлі.
Замовнику забороняється вчиняти будь-які дії та приймати будь-які рішення щодо процедури закупівлі, у тому числі приймати рішення про відміну тендеру чи визнання його таким, що не відбувся, відміну переговорної процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю, крім дій, спрямованих на усунення порушень, зазначених у скарзі.
У разі усунення замовником порушень, зазначених у скарзі, замовник протягом одного робочого дня з моменту усунення порушення повинен повідомити про це орган оскарження та розмістити підтвердження в електронній системі закупівель.
Укладення договору про закупівлю під час оскарження забороняється.
Розгляд скарги зупиняє перебіг строків, установлених частинами десятою та дванадцятою статті 29, частиною шостою статті 33, частиною сьомою статті 40 цього Закону.
Перебіг зазначених строків продовжується з дня, наступного за днем прийняття рішення органом оскарження за результатами розгляду скарги, рішення про припинення розгляду скарги або рішення про залишення скарги без розгляду.
Після прийняття органом оскарження за результатами розгляду скарги рішення про відмову в задоволенні скарги, рішення про припинення розгляду скарги або рішення про залишення скарги без розгляду електронна система закупівель автоматично, не раніше ніж через два дні з дня розміщення такого рішення в електронній системі закупівель, визначає дату і час проведення електронного аукціону та розсилає повідомлення усім особам, які подали тендерні пропозиції.
Згідно частини 22 ст 18 Закону «Рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.
Враховуючи, на час оскарження в АМКУ Замовник був позбавлений права вчиняти будь-які дії, а рішення АМКУ оприлюднено лише 05.01.2022, а також беручи до уваги зміни до законодавства у зв’язку з припиненням дії тендерного комітету та передання повноважень уповноваженій особі, Замовник врегулювавши всі організаційні зміни, відмінив переговорну процедуру на закупівлю «ДК 021:2015: 09110000-3 Тверде паливо (CPV) (Гранули паливні з деревини – пелети)», відповідно до п. 3, ч. 8 ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням того, що дана закупівля проводилась для забезпечення потреб 2021 року, та бюджетні призначення на закупівлю вищенаведеного предмету було виділено на 2021 р
Протокол про відміну оприлюднено в системі Прозоро
Щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, то технічні та якісні характеристики закупівлі товару визначні з врахуванням фактичної потреби . Замовник самостійно визначає очікувану вартість предмета закупівлі, зважаючи на його специфіку, з дотриманням принципів, закріплених у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон), згідно яких закупівлі здійснюють за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка регламентується наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі може здійснюватися різними методами, серед яких зокрема - розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг методом порівняння ринкових цін.
Отже, очікувану вартість при проведенні закупівлі послуг по забезпеченню паливними пелетами визначено шляхом проведення моніторингу цін на вказаний вид товару.
Стосовно розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на сторінці власного веб-сайту, повідомляємо що на даний момент розробником сайту здійснюється технічних несправностей офіційного сайту установи, відповідно до якого буде оприлюднюватись інформація в подальшому.