• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія

830559 кВт

Торги відмінено

4 297 644.49 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 21 488.22 UAH
Номер: 3d2c287dfe44488d9d3ae248c8800409
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-08-01-000045
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 01.08.2022 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40477150
Період моніторингу: 01.08.2022 19:28 - 23.08.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 01.08.2022 Одеса № 199 Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 01.08.2022. Начальник Наталія СТОЯНОВА Південного офісу Держаудитслужби від 01.08.2022 № 199 Витяг з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель унікальний номер дата оприлюднення 13 UA-2021-12-15-016893-c 15.12.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Адреса: Ukraine, Одеса
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 48) 705-31-96, liana_gichka@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Невиконання рішення Антимонопольного комітету України як органу оскарження за результатами розгляду скарг суб’єктів оскарження, подання яких передбачено законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Оператор Енергії» установлено порушення вимог абзацу 2 пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання щодо стану виконання рішення Антимонопольного комітету України, як органу оскарження встановлено порушення вимог частини двадцять другої статті 18 Закону. За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 14 частини 2 статті 22 Закону. За результатами аналізу питання внесення змін до ТД та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення частини другої статті 24 та пункту 3 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, надання роз’яснень до процедури, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом відміни торгів та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 09 серпня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), надання роз’яснень до процедури, внесення змін до ТД, розгляду тендерних пропозицій, стану виконання рішення Антимонопольного комітету України, як органу оскарження, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Екосервіс» (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою, ТД, ТД (зі змінами), затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 14.12.2022 № 46-21, роз’яснення щодо процедури, оприлюднене в електронній системі закупівель 21.12.2021, тендерні пропозиції учасників товариства з обмеженою відповідальністю «Одеська обласна енергопостачальна компанія» (далі - ТОВ «ООЕК»), товариства з обмеженою відповідальністю «Оператор Енергії» (далі – ТОВ «Оператор Енергії»), товариства з обмеженою відповідальністю «ЕРНЕРІНГ» (далі – ТОВ «ЕРНЕРІНГ»), протокол розгляду тендерних пропозицій, оприлюднений в електронній системі закупівель 17.01.2022, протокол щодо прийняття рішень уповноваженою особою від 26.01.2022 № 75, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 26.01.2022, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія, Орган оскарження) від 17.02.2022 № 3366-р/пк-пз, пояснення отримане 05.08.2022 через електронну систему закупівель. Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Колегії, не здійснювався. Замовник за результатами розгляду тендерних пропозицій допустив до оцінки тендерні пропозиції учасників ТОВ «ООЕК», ТОВ «Оператор Енергії», ТОВ «ЕРНЕРІНГ», як такі, що відповідають умовам ТД. За результатами оцінки тендерних пропозицій, шляхом застосування електронного аукціону, електронною системою закупівель автоматично визнано найбільш економічно вигідною пропозицію учасника ТОВ «Оператор Енергії» з ціновою пропозицією 3 488 347,80 грн з ПДВ. За результатами моніторингу установлено, що відповідно до підпункту 1.1 пункту 1 додатку 2 до ТД, учасник на підтвердження відповідності такому кваліфікаційному критерію як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору надає інформаційну довідку з зазначенням не менші двох договорів на поставку аналогічного предмету закупівлі (ДК 021:2015 - 09310000-5 – Електрична енергія), організації (замовника), суми договорів, разом із копією таких аналогічних договорів учасник має подати копії документів, які підтверджують виконання договорів – у вигляді відгуку та накладних (актів прийняття-передачі) на постачання відповідного товару. Так, учасником ТОВ «Оператор Енергії» у складі тендерної пропозиції надано інформаційну довідку від 28.12.2021 № 15, в якій зазначено інформацію про виконання лише одного аналогічного предмету закупівлі договору, чим не дотримано вимогу підпункту 1.1 пункту 1 додатку 2 до ТД. Однак, на порушення вимог абзацу 2 пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Оператор Енергії» у зв’язку із невідповідністю його такому кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону, як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів, а також допустив його до аукціону. З метою неупередженого та ефективного захисту своїх прав і законних інтересів учасник процедури закупівлі ТОВ «ЕРНЕРІНГ», у порядку визначеному статтею 18 Закону, 04.02.2022 звернувся до Колегії зі скаргою від 03.02.2022 № 03021137 (номер скарги: UA-2021-12-15-016893-c.c1) на рішення Замовника про визначення переможцем процедури закупівлі учасника ТОВ «Оператор Енергії». Так, у скарзі зазначено, що відповідно до інформації, оприлюдненої на вебпорталі Уповноваженого органу, переможцем при поданні тендерної пропозиції зазначено ціну пропозиції – 4 253 303,00 грн. Подання зазначеної ціни свідчить про наявність від’ємної маржі вже при поданні пропозиції, а не лише за результатами аукціону. Рішенням Колегії від 17.02.2022 № 3366-р/пк-пз встановлено, що за такої ціни пропозиції, відповідно до формули розрахунку суми пропозиції, наведеної в ТД, маржа є від’ємною. Враховуючи наведене, переможець не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Так, Колегією розглянувши вищезазначену скаргу, прийнято рішення від 17.02.2022 № № 3366-р/пк-пз, в якому зобов’язано Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ «ОПЕРАТОР ЕНЕРГІЇ» переможцем процедури закупівлі. Відповідно до частини двадцять другої статті 18 Закону, якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження. Також Замовник на запит Південного офісу Держаудитслужби про надання пояснень стосовно вищезазначеного питання надав 05.08.2022 інформацію, що не оскаржував у судовому порядку рішення Органу оскарження від 17.02.2022 № 3366-р/пк-пз. Також Замовник зазначив, що рішення про скасування переможця опубліковано на сайті «Прозоро» 22.02.2022 та необхідність закупівлі електричної енергії запланованих обсягів відпала, тому договір з переможцем тендерної закупівлі ТОВ «ООЕК» не складався. Станом на момент проведення моніторингу процедури закупівлі в електронній системі закупівель наявна інформація щодо визначення переможцем учасника ТОВ «Оператор Енергії» та оприлюднено повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 26.01.2022. Проте на порушення частини двадцять другої статті 18 Закону Замовником не виконано рішення Органу оскарження (прийнято 17.02.2022) та не скасовано рішення про визначення ТОВ «ОПЕРАТОР ЕНЕРГІЇ» переможцем процедури закупівлі. За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону встановлено, що Замовником у пункті 1.1 частини 1 розділу IV «Подання та розкриття тендерної пропозиції» ТД не вказано кінцевий строк подання тендерних пропозицій, чим не дотримано вимоги пункту 14 частини 2 статті 22 Закону, яким визначено, що тендерна документація повинна містити відомості про кінцевий строк подання тендерних пропозицій. За результатами аналізу питання внесення змін до ТД та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено наступне. Відповідно до частини 2 статті 24 Закону зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зазначена у цій частині інформація оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 Закону. Водночас відповідно до пункту 3 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та Законом, зміни до тендерної документації та роз’яснення до неї (у разі наявності) у машинозчитувальному форматі – протягом одного дня з дня прийняття рішення про їх внесення або надання роз’яснень. За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовником внесені зміни до ТД в додатку 5 «Перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію», які розміщені та відображені в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації 21.12.2021 о 13:25, але не оприлюднено разом із змінами до ТД в окремому документі перелік змін, що вносяться, чим не дотримано вимоги частини другої статті 24 та пункту 3 частини першої статті 10 Закону. Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 32 Закону Замовник відміняє тендер у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Період усунення порушень: 09.08.2022 16:53 - 24.08.2022 00:00
Дата публікації висновку: 09.08.2022 16:53

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Уповноважена особа на здійснення заходів щодо усунення виявлених порушень законодавства у сфері закупівель Південним офісом Держаудитслужби, прийняла рішення відмінити торги код ДК 021:2015-09310000-5 Електрична енергія на підставі передбаченої ч.1 п.1 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі» та опублікувала протокол №97 від 10.08.2022 р на сайті «Прозоро». Після опублікування протоколу змінити причину відміни торгів на ч.1 п. 2 ст. 32 не має технічної можливості. Відповідно ЗУ «Про публічні закупівлі» період осварження відміни торгів складає 10 днів. Статус процедури на «Закупівля скасована» зміниться з 22.08.2022р.
Дата публікації звіту: 15.08.2022 16:26

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionPublicDisclosure: Так
  • corruptionBiddingDocuments: Так
  • corruptionAwarded: Так
  • other: Так
  • notComplyDecisionACU: Так
Опис: .
Дата публікації: 22.08.2022 09:59

Запити/Пояснення