-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Масло вершкове
Місцезнаходження Замовника: Юридична адреса: вул. Електрометалургів,3 м. Нікополь, Дніпропетровська обл., 53210. Фактична адреса: пр. Трубників,3 м. Нікополь, Дніпропетровська обл., 53210. Категорія Замовника: згідно п.3 ч.1 ст.2 ЗУ «Про публічні закупівлі» (юридична особа, яка є установою)Закупівля проводиться на очікувану вартість, після затвердження кошторису на 2022р. сума може бути змінена у відповідності до нього
Завершена
2 236 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 180.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 11 180.00 UAH
Номер:
3763df799949495092efcbd5a437b9ca
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-10-05-000031
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
05.10.2022 00:00
Період моніторингу:
05.10.2022 15:59 - 27.10.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
05.10.2022 № 38-з
Тернопіль
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 12 пункту 4, підпункту 13 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Роман СНІГУР
Додаток
до наказу
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Тернопільській області
від 05.10.2022 №38-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
9. UA-2021-12-15-015334-c від 15.12.2021 - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
Аналізом наявності підстав, щодо внесення змін у договір встановлено порушення пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані та його відповідність вимогам Закону, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів та тендерної документації вимогам Закону, розгляд тендерної пропозицій ПП «ЕКОПРОДМАРКЕТ», своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення при внесенні змін у договір (пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону) шляхом зменшення ціни вказаної у додатковій угоді №2 від 02.06.2022 до рівня ціни, визначеної у договорі при його підписанні (стаття 188 Господарського кодексу України), та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 21 жовтня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані та його відповідність вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів та тендерної документації вимогам Закону, розгляд тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти і науки Нікопольської міської ради (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 15.12.2021 №351, тендерну пропозицію Приватного підприємця «ЕКОПРОДМАРКЕТ» (далі – ПП «ЕКОПРОДМАРКЕТ»), протокол уповноваженої особи від 05.01.2022 за №5, щодо визначення переможця торгів, повідомлення про намір укласти договір від 05.01.2022, договір про закупівлю №30 від 24.01.2022, додаткові угоди №1 від 24.01.2022 та №2 від 02.06.2022, пояснення замовника оприлюднене в електронній системі закупівель від 08.10.2022 та 19.10.2022.
За результатами процедури закупівлі між Замовником та ПП «ЕКОПРОДМАРКЕТ» укладено договір №30 від 24.01.2022 (далі – договір) на суму 2 159 920,00 гривень.
В подальшому, 02.06.2022 до вказаного договору укладено додаткову угоду за №2 та збільшено ціну за одинцю товару. При цьому у додатковій угоді вказано, що керуючись пунктом 2 частини п’ятої статті 41 Закону та пунктом 11.3 договору сторони домовились збільшити ціну за одиницю товару не більше як на 10 відсотків та дійшли згоди зменшити ціну договору.
На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області від 19.10.2022, Замовником надано лист ПП «ЕКОПРОДМАРКЕТ» від 01.05.2022 в якому він просить згідно зі складним положенням на ринку продтоварів міста і області, яке склалося з 24.02.2022 у зв’язку з агресією Російської Федерації розглянути питання підвищення ціни на масло вершкове.
Окрім цього, до вказаного листа надано скріншот моніторингу цін м.Нікополь станом на 25.05.2022.
Відповідно до пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків зокрема збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару.
Під коливанням ціни необхідно розуміти зміну за певний період часу ціни товару на ринку чи то в сторону зменшення, чи в сторону збільшення. І таке коливання має відбуватись саме в період після укладання договорів на підставі поданої пропозиції і до внесення відповідних змін до нього.
При цьому необхідно зазначити, що замовником розпочато процедуру закупівлі 15.12.2021, а договір за результатами закупівлі укладено 24.01.2022, додаткову угоду №2 укладено 02.06.2022.
Відповідно, дані, викладені у листі ПП «ЕКОПРОДМАРКЕТ» від 01.05.2022 та скріншот моніторингу цін м. Нікополь станом на 25.05.2022 не підтверджують наявність коливання ціни між датою укладення договору та датою укладення додаткової угоди до договору.
Окрім цього, аналізом укладеного договору встановлено, що у ньому не передбачено підставу щодо підвищення ціни відповідно до пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону, а саме збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару.
Враховуючи вищевикладене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до Договору про закупівлю встановлено, що Замовником в порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону укладено додаткову угоду від 02.06.2022 за №2 до договору на збільшення ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання ціни товару на ринку в сторону збільшення його ціни .
Період усунення порушень:
21.10.2022 11:57 - 04.11.2022 23:00
Дата публікації висновку:
21.10.2022 11:57
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Порушення усунено
Дата публікації звіту:
25.10.2022 15:50
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionChanges: Так
Опис:
Порушення усунуто.
Дата публікації:
27.10.2022 09:45
Запити/Пояснення
Номер:
84b96066bdb14c0c8601840785705247
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
05.10.2022 16:32
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.10.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Масло вершкове», (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2021-12-15-015334-c), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
Яким чином та на підставі яких документів замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів?
Також, необхідно надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
b44dcc06b6c44835a6e40160941d0e89
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
08.10.2022 14:23
Опис:
Надання відповіді на запит на пояснення Державної аудиторської служби України ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ .
Замовнику Відділу освіти і науки Нікопольської міської ради(ідентифікаційний код
02142336 ) 05.10.2022 надійшов запит Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області в рамках моніторингу закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-12-15-015334-c (далі Закупівля), на отримання інформації про те, Яким чином та на підставі яких документів замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів?
Також, необхідно надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Предмет закупівлі код за кодом Класифікація за ДК 021:2015: 15530000-2 - Вершкове масло Відділ освіти і науки Нікопольської міської ради до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) надає відповіді на поставлені запитання.
І.
По першому запитанню Замовник повідомляє, що обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначення його очікуваної вартості здійснювалось відповідно до чинних нормативно-правових актів на день оголошення закупівлі.
Порядок визначення предмета закупівлі регламентується Наказом Міністерства економічного розвитку та торгівлі України від 15.04.2020 № 807. Відповідно до пункту 3 даного Наказу, визначення предмета закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Відповідно до пункту 34 частини першої статті1 Закону товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів.
Обґрунтування кількості :
Харчування учнів дошкільних закладів здійснюється відповідно до постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку надання послуг з харчування дітей у дошкільних закладах , учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладення податком на додану вартість» від 02.02.2011 № 116 та тільки в робочі дні.
Загальна кількість учнів у дошкільних закладах Відділу освіти і науки Нікопольської міської ради затвердженої рішенням 582 від 31.08.2021р., мережі дитячих садків міста на 2022 р. становить 3656. .
Виходячи з загальної кількості учнів дошкільних закладів та статистичних даних кількості учбових днів за попередні роки 249днів загальна кількість учнів дитячих садків склала 3656 .
Відповідно до норм харчування учнів у дошкільних закладах передбачених наказом №305 від 24 березня 2021 року « Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» було прораховано кількість продуктів необхідних для повноцінного та здорового дитячого харчування , а саме :
Масло вершкове – 8000 кг .
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі:
Згідно з пунктом 3 частини другої 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» в тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
На виконання норм пункту 3 частини другої статті 22 Закону Замовник в тендерній документації на Закупівлю зазначив інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі та документи, які повинен надати учасник для підтвердження відповідності зазначеним характеристикам (Додаток 3 до тендерної документації Технічні , якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі на закупівлю ДК 021:2015: 15530000-2 - Вершкове масло).
Додаток 3 до тендерної документації містить опис предмету закупівлі , технічні якісні характеристики , та вимоги до товару які необхідні Замовнику для забезпечення організації здорового та збалансованого харчування учнів дошкільного закладу.
Обгрунтування розрахунку очікуваної вартості послуги
Для обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі Замовником проаналізовано середньоринкові ціни, посилаючись на загальнодоступну інформацію, а саме:
- Висновку за результатами цінового моніторингу № 275 від 07.12.2021р.
( Положення про загальний порядок надання послуг з цінової інформації торгово-промисловими палатами в Україні затвердженого рішенням президії ТПП України від 30.01.2020р. № 52(4))
- https://www.ukrstat.gov.ua/ Держстат України: середні споживчі ціни на товари (послуги) дійсні на час проведення закупівлі
- https://agro.me.gov.ua/ Інформаційно-аналітичний портал АПК України.
- https://prozorro.gov.ua/- PROZORRO
Під час визначення очікуваної вартості Замовник мав на меті дотримання принципів здійснення закупівель, викладених у статті 5 Закону, зокрема принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності.
Для визначення очікуваної вартості предмета закупівлі було застосовано формулу.
ОВрег = V × Цтар,
де:
ОВрег – очікувана вартість закупівлі товарів/послуг;
V – кількість (обсяг) товару/послуги, що закуповується;
Цтар – ціна (тариф) за одиницю товару/послуги.
Таким чином, розрахована очікувана вартість закупівлі становила 2`236`000.00 грн (з ПДВ)грн.
І І
По другому питанню, дані щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі оприлюднені 15.12.2021 на веб-сайті Відділу освіти і науки Нікопольської міської ради за посиланням:
https://drive.google.com/file/d/1d3bsUC958KmiNAemumWpfg0O_zk1Mhbz/view
Крім того, на веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів - Нікопольської міської ради оприлюднено розширене обґрунтування, яке в умовах введеного в Україні воєнного стану є закритим, з метою запобігання використання ворогом інформації.
Номер:
460ba50a6aea4863a030b9fc59be9c53
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
18.10.2022 16:43
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.10.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Масло вершкове», (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2021-12-15-015334-c), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
За результатами процедури закупівлі між Замовником та ПП «ЕКОПРОДМАРКЕТ» укладено договір про закупівлю від 24.01.2022 за №30 на суму 2 236 000,00 гривень.
В подальшому, 02.06.2022 до вказаного договору укладено додаткову угоду за №2 та збільшено ціну за одинцю товару.
Враховуючи вищевикладене, надайте скан-копії підтверджуючих документів, на підставі яких укладено додаткову угоду за №2 від 02.06.2022 та збільшено ціну за одиницю товару?
Окрім цього надайте інформацію у якому пункті договору від 24.01.2022 за №30 передбачено підставу зміни істотних умов договору відповідно п.2 ч.5 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі».
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.