-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з прання і сухого чищення для МРЦ
Завершена
1 705 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 525.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 525.00 UAH
Номер:
3aeb1a55abdc4e68836b51d43f836636
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-10-20-000037
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
20.10.2022 00:00
Період моніторингу:
20.10.2022 17:06 - 10.11.2022 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
20.10.2022 №27-з
Ужгород
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185, із внесеними змінами,
НАКАЗУЮ:
1. На виконання доручення Держаудитслужби, доведеного листом від 05.09.2022 № 003100-18/6851-2022, почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Світлана МИГОЛИНЕЦЬ
Додаток
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області
від 20.10.2022 №27-з
Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
4 UA-2021-12-15-006233-b 15.12.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII встановлено, що тендерна документація складена з порушеннями пункту 2, 19 частини другої статті 22, частини першої статті 16 Закону № 922-VIII та Наказу № 710.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані на 2022 рік, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання вимог Постанови № 710, розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону № 922-VIII, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення таких порушень в подальшому та з дотриманням вимог пункту 2, 19 частини другої статті 22, частини першої статті 16 Закону № 922-VIII та Наказу № 710 (шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо), та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 07 листопада 2022 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані на 2022 рік, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами від 16.12.2020 № 1266, далі - Постанова № 710) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Медичного реабілітаційного центру МВС України «Перлина Прикарпаття» (далі – Замовник) на 2022 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену головою тендерного комітету від 25.11.2021; тендерну пропозицію Фізичної особи підприємця Головко Марти Василівни (далі – ФОП ГОЛОВКО МАРТА ВАСИЛІВНА); протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про намір укласти договір з ФОП ГОЛОВКО МАРТА ВАСИЛІВНА від 12.01.2022 №35; повідомлення про намір укласти договір від 12.01.2022; договір від 25.01.2022 №11/40; пояснення та документи, надані Замовником через електронну систему закупівель на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області 24.10.2022.
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII встановлено, що Замовником тендерну документацію складено з порушенням частини другої статті 22 Закону № 922-VIII, а саме: відповідно до пункту 19 частини другої статті 22 Закону № 922-VIII у тендерній документації зазначаються такі відомості – опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Відповідно до пункту 11 частини першої статті 9 Закону № 922-VIII розроблення та затвердження, в тому числі, переліку формальних помилок, є однією з основних функцій Уповноваженого органу. Так, Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України у відповідності до абзацу дванадцятого пункту 11 частини першої статті 9 Закону № 922-VIII 15.04.2020 видано наказ №710 (далі – Наказ № 710) та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 № 715/34998 «Про затвердження Переліку формальних помилок» з детальним описом помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Проте, за результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону встановлено, що тендерна документація Замовника не відповідає вимогам Наказу № 710, чим порушено пункт 19 частини другої статті 22 Закону № 922-VIII.
Згідно пункту 31 частини першої статті 1 Закону № 922-VIII, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і має містити відомості, визначені частиною другою статті 22 Закону № 922-VIII, зокрема, один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям згідно із законодавством.
У відповідності до частини другої статті 16 Закону № 922-VIII замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Водночас, у відповідності до частини першої статті 16 Закону № 922-VIII Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
При цьому, зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеним критеріям, встановленим у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі
Проте, в тендерній документації на підтвердження відповідності учасників кваліфікаційним критеріям щодо наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід вимагається: надання документів, складених у довільній формі, які підтверджують наявність матеріально-технічної бази та відповідного обладнання, необхідних для забезпечення надання Послуг та наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, необхідні для забезпечення надання Послуг, що є Предметом даної закупівлі, які носять суто інформативний характер, не є документами та/або підтвердженням змісту інформації, отже не можуть вважатися документальним підтвердженням інформації про відповідність учасників установленим кваліфікаційним критеріям.
Враховуючи викладене, тендерна документація не містить вимог до учасників щодо надання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, що є порушенням вимог частини першої статті 16 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону № 922-VIII.
Період усунення порушень:
07.11.2022 15:29 - 22.11.2022 00:00
Дата публікації висновку:
07.11.2022 15:29
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідь на моніторинг
Дата публікації звіту:
10.11.2022 11:56
Запити/Пояснення
Номер:
18d97a2251964570b7e8db1dc7219291
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
21.10.2022 09:43
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.10.2022 00:00
Опис:
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу процедури закупівлі «Послуги з прання і сухого чищення для МРЦ» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-12-15-006233-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 №185 зі змінами, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питань:
Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, та визначено його очікувану вартість?
Також, просимо надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення (інформацію та підтвердні документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.