-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Медичні матеріали
Завершена
2 990 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 950.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 14 950.00 UAH
Номер:
cbb1c75f843d4aafa0c7cbfecf70996b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-11-17-000016
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.11.2022 00:00
Період моніторингу:
17.11.2022 14:51 - 09.12.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
17.11.2022
№ 53-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 17.11.2022 №53-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
9. UA-2021-12-15-005605-b Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог пункту 2 частини 2 статті 21 Закону та пунктів 3, 12, 13, 14 Порядку № 1082.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВІДЖИ МЕДІКАЛ Україна» установлено порушення вимог пункту 1 та 2 частини 1 статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством встановлено порушення вимог частини 5 статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель в частині внесення змін до договору установлено порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону та пункту 11.1 розділу ХІ Договору.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, дотримання вимог постанови № 710, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 17.01.2022 № 4, в тому числі застосування відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, приведення істотних умов Договору до вимог законодавства у сфері закупівель (зокрема зменшення ціни товарів за 1 одиницю виміру до рівня, визначеного умовами Договору), повернення зайво сплачених коштів (у разі здійснення постачання предмету закупівель з урахуванням змінених істотних умов Договору внесених додатковою угодою № 1) та, протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 листопада 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору, своєчасність надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Чернівецький обласний перинатальний центр» (далі - Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація Замовника від 15.12.2021 року, тендерна пропозиція учасника ТОВ «ВІДЖИ МЕДІКАЛ Україна», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 05.01.2022 № 4, повідомлення про намір укласти договір від 15.01.2022, договір про закупівлю від 17.01.2022 № 4, додаткова угода від 11.08.2022 № 1, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 11.08.2022, пояснення Замовника з копіями документів отримані через електронну систему закупівель 24.11.2022.
За результатами моніторингу повноти відображення Замовником інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог Закону встановлено наступне.
Відповідно до пункту 2 частини 2 статті 21 Закону, встановлено імперативну умову, що оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію про назву предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі.
Відповідно до вимог пункту 12 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі - Порядок № 1082), в електронній системі закупівель інформації про предмет закупівлі в окремих полях зазначається інформація щодо назви предмета закупівлі; коду предмета закупівлі відповідно до класифікаторів або назва згідно з ДСТУ, державних або галузевих будівельних норм, які передбачені для визначення предмета закупівлі відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Уповноваженим органом, та їх назви.
Поряд з цим, відповідно до пункту 13 Порядку № 1082, крім полів, визначених пунктом 12 Порядку № 1082, додатково в окремих полях заповнюється інформація, зокрема, щодо коду та назви медичного виробу відповідно до національного класифікатора НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 05.02.2019 № 159 (далі - НК 024:2019), у разі визначення предмета закупівлі - медичний виріб.
Якщо предмет закупівлі містить два та більше медичних виробів, замовником зазначаються код та назва кожного медичного виробу.
Також, вимогами пункту 14 Порядку № 1082 визначено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 Порядку № 1082, та інформація щодо назви товару кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, а також коду товару, визначеного згідно основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник), що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Відповідно до інформації про предмет закупівлі, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовником визначено назву предмету закупівлі «Медичні матеріали», код згідно ДК 021:2015: 33140000-3 (Єдиний закупівельний словник).
Проте, Замовником здійснюється закупівля 88 найменувань медичних матеріалів.
Отже, проведеним моніторингом, установлено, що Замовником під час розміщення та оприлюднення інформації щодо предмета закупівлі (оголошення про проведення відкритих торгів за номером ID: UA-2021-12-15-005605-b) в описі окремої частини або частин предмета закупівлі не зазначено код та назву кожного медичного виробу; назву товару кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, а також коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, чим не дотримано вимоги пункту 2 частини 2 статті 21 Закону та пунктів 12, 13, 14 Порядку № 1082.
Крім того, відповідно до вимог пункту 3 Порядку № 1082 розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника.
Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи.
Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку.
За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону засіб кваліфікованого електронного підпису - апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону.
Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис.
Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису).
Слід зазначити, що в листі Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 за № 1/06-3-1587 щодо роз’яснення законодавства у сфері електронних довірчих послуг, зазначено, що «якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим».
Однак, проведеною під час моніторингу перевіркою накладених Замовником електронних підписів (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що після внесення Замовником інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (річний план закупівель, оголошення про проведення відкритих торгів, повідомлення про намір укласти договір, тощо), на них накладено удосконалений електронний цифровий підпис саме фізичної особи Бейко Альони Володимирівни, а не посадової особи Замовника (тип носія особистого ключа - незахищений, тип підпису - удосконалений, сертифікат - кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом, чим не дотримано вимоги пункту 3 Порядку № 1082.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що тендерна пропозиція учасника-переможця процедури закупівлі ТОВ «ВІДЖИ МЕДІКАЛ Україна» не відповідає умовам тендерної документації Замовника.
Так, відповідно до пункту 6 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та пункту 6 Додатку № 1 тендерної документації, для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасників технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам предмета закупівлі, Замовником від учасників у складі тендерних пропозицій, імперативно вимагалось, надання оригіналу листа авторизації від виробника (у разі якщо товар не виробляється на території України, листом авторизації від представника товаровиробника в Україні), яким підтверджується можливість поставки товару у необхідній кількості та у потрібні терміни.
Однак, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВІДЖИ МЕДІКАЛ Україна», відсутній оригінал листа авторизації від виробника або від представника товаровиробника в Україні, який підтверджує можливість поставки у потрібні терміни надглоткового повітроводу №100 в кількості 5 упаковок, чим не дотримано вимоги пункту 6 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та пункту 6 Додатку № 1 тендерної документації.
Також, відповідно до пункту 6 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та пункту 9 Додатку № 1 тендерної документації, від учасників у складі тендерних пропозицій імперативно вимагалось, надання гарантійного листа щодо заміни товару учасником за власний рахунок впродовж 3-х банківських днів з дати постачання, у разі отримання його розпакованим або у неналежній упаковці.
У складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВІДЖИ МЕДІКАЛ Україна» надано гарантійний лист зміст якого не підтверджує заміну товару учасником за власний рахунок впродовж 3-х банківських днів з дати постачання, у разі отримання його розпакованим або у неналежній упаковці, а лише несе інформацію про те, що учасником товар буде передаватися замовнику в упаковці або тарі підприємства виробника, які не будуть деформовані або пошкоджені, чим не дотримано вимоги пункту 6 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та пункту 9 Додатку № 1 тендерної документації.
Крім того, відповідно до пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено імперативну умову, що «Під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій і здійснення їх оцінки, документи та дані створюються та подаються замовником та учасником з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» із накладанням кваліфікованого електронного підпису».
Однак, моніторингом установлено, що тендерна пропозиція учасника ТОВ «ВІДЖИ МЕДІКАЛ Україна» містить накладений електронний підпис директора Зеньковича Максима Михайловича, за результатами перевірки якого на сайті центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) засіб кваліфікованого електронного підпису надає інформацію, що тип підпису «удосконалений» на незахищеному носію, тобто накладений електронний підпис Зеньковича Максима Михайловича не може вважатися кваліфікованим, чим не дотримано вимоги пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.
Отже, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення вимог пункту 1 та 2 частини 1 статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію переможця ТОВ «ВІДЖИ МЕДІКАЛ Україна», як таку, що не відповідала встановленим абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та не відповідала іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 частини 1 статті 32 Закону встановлено імперативну умову, що Замовник відміняє тендер у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Аналізом питання дотримання Замовником законодавства в частині внесення змін до договору встановлено, що за результатом проведення вказаної процедури закупівлі Замовником укладено договір про закупівлю з учасником-переможцем торгів ТОВ «ВІДЖИ МЕДІКАЛ Україна» від 17.01.2022 за № 4 (далі - Договір), на загальну суму 2 979 271,83 грн (з ПДВ).
Поряд з цим, між Замовником та ТОВ «ВІДЖИ МЕДІКАЛ Україна» до Договору укладено додаткову угоду від 11.08.2022 № 1, якою внесено зміни до істотних умов вказаного Договору в частині збільшення ціни за одиницю товару на підставі пункту 2 частини 5 статті 41 Закону.
Пунктом 2 частини 5 статті 41 Закону встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії.
Слід зазначити, що в роз’ясненні Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 24.11.2020 року № 3304-04/69987-06 зазначено, що внесення змін до договору про закупівлю на підставі частини 5 статті 41 Закону має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим у спосіб, встановлений у договорі. При цьому інформацію щодо коливання ціни товару на ринку можуть надавати уповноважені на те згідно з законодавством органи, установи, організації.
Разом з тим, в залежності від коливання ціни сторони можуть як збільшувати ціну за одиницю товару так і зменшувати.
Слід відмітити, що у постановах Верховного Суду від 16.04.2019 у справі № 915/346/18 та від 18.08.2022 у справі № 480/9489/20 висловлено аналогічну правову позицію щодо підтвердження наявності підстав, передбачених пунктом 2 частини 4 статті 36 Закону (в редакції Закону до 19.04.2020), які надають законодавчі підстави збільшення ціни за одиницю товару, шляхом документального підтвердження наявності коливання ціни товару на ринку в кожному окремому випадку у проміжок часу між укладенням договору та укладенням додаткової угоди № 1, у проміжок часу між укладенням додаткової угоди № 1 та укладенням додаткової угоди № 2 і т.д.
Також, аналогічну правову позицію висловлено в постановах Верховного Суду від 23.01.2020 у справі 907/788/18 та від 18.08.2022 у справі № 480/9489/20, в якій зазначено, що внесення змін до договору про закупівлю можливе у випадку коливання ціни такого товару на ринку, яке (коливання) повинно бути обґрунтованим і документально підтвердженим та відповідати запропонованим змінам (а саме, необхідно підтвердити наявність коливання ціни товару на ринку у період з дати укладення Договору до дати набрання чинності додатковими угодами до Договору).
Крім цього, Верховним Судом в постановах від 18.06.2021 року у справі № 927/491/19 та від 19.07.2022 у справі № 927/568/21, щодо збільшення ціни за одиницю товару на підставі пункту 2 частини 4 статті 36 Закону (в редакції Закону до 19.04.2020 року), зазначено, що «обмеження 10% застосовується як максимальний ліміт щодо зміни ціни, визначеної в договорі, незалежно від того, як часто відбуваються такі зміни (кількість підписаних додаткових угод)».
Поряд з цим, пунктом 11.1 розділу ХІ Договору передбачено, що істотні умови договору не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, зміни ціни за одиницю товару на більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. Належними документами для обґрунтування збільшення ціни за одиницю товару у такому випадку є довідки видані уповноваженими на те органами (довідки з Торгово-промислової палати, органів статистики, клопотання з обґрунтуванням коливання ціни такого товару на ринку, підтверджуючі документи щодо підвищення закупівельної ціни, тощо).
Відповідно до наданих Замовником копій документів та пояснення, підстави внесення змін до істотних умов відповідно до додаткової угоди до Договору від 11.08.2022 № 1 Замовником обґрунтовуються листом ТОВ «ВІДЖИ МЕДІКАЛ Україна» від 25.07.2022 № 1/072022, щодо підвищення відпускних цін на товари медичного призначення на 25 %, у зв’язку із підвищенням офіційного курсу гривні по відношенню до долара США на 25%, без надання інформації щодо коливання ціни товару на ринку в сторону збільшення від уповноважених на те згідно з законодавством органів, установ, організацій.
Крім того, проведеним аналізом, встановлено, що відповідно до умов вищевказаної додаткової угоди, сторонами збільшено ціну за одиницю товару з перевищенням максимального ліміту щодо зміни ціни, передбаченого пунктом 2 частини 5 статті 41 Закону.
Отже, враховуючи вищевикладене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що Замовником на порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону та пункту 11.1 розділу ХІ Договору, до Договору укладено додаткову угоду від 11.08.2022 № 1, на збільшення ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання ціни товару на ринку в сторону збільшення його ціни та з перевищенням максимального ліміту щодо зміни ціни передбаченого пунктом 2 частини 5 статті 41 Закону.
За результатами моніторингу питання щодо своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, встановлено, що Замовник, на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу процедури закупівель, від 18.11.2022 надав через електронну систему закупівель пояснення щодо прийнятих рішень 24.11.2022, тобто, протягом чотирьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень, чим порушив вимоги частини 5 статті 8 Закону.
Період усунення порушень:
28.11.2022 18:46 - 13.12.2022 00:00
Дата публікації висновку:
28.11.2022 18:46
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Здійсненні заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 17.01.2022 № 4, в тому числі застосування відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, приведення істотних умов Договору до вимог законодавства у сфері закупівель (зокрема зменшення ціни товарів за 1 одиницю виміру до рівня, визначеного умовами Договору), повернення зайво сплачених коштів (у разі здійснення постачання предмету закупівель з урахуванням змінених істотних умов Договору внесених додатковою угодою № 1) та, висновки оприлюдненні через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Дата публікації звіту:
30.11.2022 11:37
Запити/Пояснення
Номер:
a3e3b1d1910f4e7cadba41932d80ce0b
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
18.11.2022 20:31
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
24.11.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Медичні матеріали» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-12-15-005605-b ) та відповідно до ч. 5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні інформації та копії документів.
Відповідно до ч. 5 ст. 41 Закону, істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Таким чином, однією з підстав внесення змін до істотних умов договору в частині збільшення ціни товару за одиницю до 10 відсотків є саме підтвердження сторонами договору коливання ціни товару в бік збільшення.
В ході проведення моніторингу встановлено, що відповідно до інформації розміщеної в електронній системі закупівель КНП «Чернівецький обласний перинатальний центр», додатковою угодою від 11.08.2022 № 1 до договору від 17.01.2021 № 4, укладеного з ТОВ «ВІДЖИ МЕДІКАЛ Україна», сторонами внесено зміни до істотних умов договору в частині збільшення ціни за одиницю товару.
Враховуючи вищевикладене, просимо надати інформацію та обґрунтування щодо законодавчих підстав укладання зазначених додаткових угод до вказаного договору, з наданням відповідного документального підтвердження коливання ціни медичних матеріалів на ринку в сторону збільшення (листи, довідки, висновки та інше) (внесення змін до істотних умов договору у відповідності до вимог п. 2 ч. 5 ст. 41 Закону).
Крім того, поясніть, яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість?
Пояснення та копії документів необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
158198496a794aa6a9470ea68daab221
Назва:
надання поясненнь
Дата опублікування:
24.11.2022 08:23
Опис:
Керуючись положеннями укладеного між сторонами Договору, положеннями Закону України «Про публічні закупівлі» (стаття 41 п. 5 ч. 2) та враховуючи коливання ринкових цін на товари, сторони дійшли згоди щодо збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю – не частіше ніж один раз на 90, так як з моменту підписання договору пройшло більше 180 днів та листом від постачальника №1/072022 від 25.07.2022р (лист додаємо), підписали дану угоду.
Очікувана вартість та закупівлі визначена шляхом множення сформованої необхідної кількості товару, що підлягає закупівлі на середню ціну, шляхом збору та аналізу загальнодоступної інформації про ціни, що містятся в мережі інтернет у відкритому доступі.
Обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснюється на підставі поданих керівниками структурних підрозділів підприємства заявок з додаванням опису та вимог (кількісних та якісних) до предмета закупівлі.