-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Пелети паливні гранульовані
Закупівля на 2022 рік, яку оголошують у 2021 році. Номенклатурна позиція код ДК 021:2015 09111400-4 Деревне паливо
Завершена
1 878 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 392.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 9 392.50 UAH
Номер:
8b55f42a8d894ae8aab6c288e2fc09f7
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-10-20-000038
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
20.10.2022 00:00
Період моніторингу:
20.10.2022 17:07 - 10.11.2022 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
20.10.2022 №27-з
Ужгород
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185, із внесеними змінами,
НАКАЗУЮ:
1. На виконання доручення Держаудитслужби, доведеного листом від 05.09.2022 № 003100-18/6851-2022, почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Світлана МИГОЛИНЕЦЬ
Додаток
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області
від 20.10.2022 №27-з
Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
5 UA-2021-12-15-004828-b 15.12.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом установлено порушення абзацу першого частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані на 2022 рік, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII (зі змінами) та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення таких порушень в подальшому та з дотриманням вимог абзацу першого частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VII (шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо), та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 09 листопада 2022 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані на 2022 рік, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі - Постанова № 710) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Радивилівського професійного ліцею (далі – Замовник) на 2022 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію зі змінами, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 23.12.2021 №2; тендерні пропозиції Приватного підприємства «ВестЕнерджиГруп» (далі – ПП «ВестЕнерджиГруп») та фізичної особи - підприємця Неглядюк Віталія Івановича (далі – ФОП Неглядюк Віталій Іванович); протокольне рішення уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції ПП «ВестЕнерджиГруп» від 05.01.2022 №4; протокольне рішення уповноваженої особи про визначення переможця та прийняття рішення про намір укласти договір з ФОП Неглядюк Віталій Іванович від 05.01.2022 № 6; повідомлення про намір укласти договір від 06.01.2022; договір про закупівлю пелет паливних гранульованих від 25.01.2022 №5; додаткові угоди від 26.01.2022 № 1, від 08.02.2022 № 2 та від 01.07.2022 № 3.
В ході аналізу питання наявності підстав для внесення змін до істотних умов договору (укладання додаткових угод) встановлено наступне.
Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовником за результатами проведеної процедури закупівлі «Пелети паливні гранульовані» з переможцем ФОП Неглядюк Віталій Іванович укладено договір договір про закупівлю пелет паливних гранульованих від 25.01.2022 №5 (далі – Договір) на загальну суму 1 875 610,00 гривень; додаткові угоди від 26.01.2022 № 1, від 08.02.2022 №2 та від 01.07.2022 №3.
В подальшому, Замовник та ФОП Неглядюк Віталій Іванович керуючись пунктом 2 частини п’ятої статті 41 Закону № 922-VIII, інформацією Рівненської торгово-промислової палати від 28.01.2022 №56.03/47 та від 10.06.2022 №56.03/198, уклали додаткові угоди від 08.02.2022 №2 та від 01.07.2022 №3 до Договору щодо збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків у зв’язку із коливанням ціни такого товару на ринку.
Відповідно до пункту 2 частини 5 статті 41 Закону № 922-VIII, істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю.
При цьому, з роз’яснення Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 24 листопада 2020 року №3304-04/69987-06 слідує, що внесення змін до договору про закупівлю у випадках, які передбачені Законом та умовами такого договору, має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим у спосіб, встановлений у договорі.
Окрім того, згідно зазначеного роз’яснення, під пропорційністю розуміється збільшення ціни на такий відсоток, на який вона проколивалася на ринку, але не більше ніж на 10 відсотків. Водночас, під коливанням ціни необхідно розуміти зміну за певний період часу ціни товару на ринку чи то в сторону зменшення, чи в сторону збільшення. І таке коливання має відбуватись саме в період після укладання договорів на підставі поданої пропозиції і до внесення відповідних змін до нього.
Отже, в залежності від коливання ціни товару на ринку сторони протягом дії договору можуть змінювати визначену в договорі ціну за одиницю товару пропорційно зміні ціни такого товару на ринку у порядку, передбаченому договором про закупівлю з дотриманням вимог Закону № 922-VIII.
З огляду на вищенаведене, у відповідності до частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII, в ході проведення моніторингу для з’ясування наявності підстав для внесення змін до Договору щодо збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків, а також щодо дотримання вимог Постанови № 710 в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, Замовнику через електронну систему закупівель 21 жовтня 2022 року було направлено запит про надання пояснень та підтверджуючих документів, проте відповіді та/або документів у строки, встановлені законодавством, Замовником не надано, чим порушено абзац перший частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII.
Враховуючи зазначене, здійснення перевірки питань щодо наявності підстав для внесення змін до істотних умов Договору та дотримання вимог Постанови № 710 в ході моніторингу не проводилось.
Період усунення порушень:
09.11.2022 14:12 - 24.11.2022 00:00
Дата публікації висновку:
09.11.2022 14:12
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
13-02-0097/2022
Дата відкриття провадження:
28.12.2022 00:00
Номер відкриття провадження :
13-02-0096/2022
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.1]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
щодо оприлюднення інформації та/або
документів про усунення порушення (порушень),
викладених у висновку від 09.11.2022 року
Відповідно до статті 11 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі є уповноважена особа. Рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою.
У зв’язку з проведенням моніторингу Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області (наказ від 20.10.2022 №27-з «Про початок моніторингу процедур закупівель», керуючись п.п. 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 №185 зі змінами, по закупівлі UA-2021-12-15-004828-b, предметом закупівлі якого є: «Пелети паливні гранульовані», Код ДК 021:2015 «09110000-3 Деревне паливо» та «09» листопада 2022 року в електронній системі закупівель оприлюднено Висновок про результати моніторингу закупівлі (далі - Висновок).
За результатами проведеного моніторингу органом державного фінансового контролю були виявлені ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Згідно з абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Враховуючи зміст Висновку, у замовника виникла необхідність усунути порушення, викладені у Висновку шляхом здійснення заходів щодо недопущення таких порушень в подальшому та з дотриманням вимог а.1 ч.5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо), а також оприлюднити інформацію та/або документи, що свідчать про усунення таких порушень через електронну систему закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю Висновку. Керуючись вищезазначеними нормами уповноважена особа, –
ВИРІШИЛА:
1. Повідомити керівника Замовника про проведення даного моніторингу та надати інформацію, що вимагалась у запиті від 21.10.2022 року, а саме: надати інформацію та обґрунтування щодо законодавчих підстав укладання зазначених додаткових угод до вказаного договору, з наданням відповідного документального підтвердження коливання ціни товару (Пелети паливні гранульовані) на ринку в сторону збільшення (листи, довідки, висновки та інше) (Додаток: сканкопії листів Рівненської торгово-промислової палати №56.03/47 від 28.01.2022 року та №56.03/198 від 10.06.2022 року.
2. Оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку щодо Закупівлі у порядку та строки передбачені Законом.
Дата публікації звіту:
11.11.2022 11:04
Запити/Пояснення
Номер:
e76ae93623544bb7a1def98cf1ffc02e
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
21.10.2022 09:44
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.10.2022 00:00
Опис:
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу процедури закупівлі «Пелети паливні гранульовані» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-12-15-004828-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 №185 зі змінами, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питань:
1.Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, та визначено його очікувану вартість?
Також, просимо надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Відповідно до частини п’ятої статті 41 Закону, істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Таким чином, однією з підстав внесення змін до істотних умов договору в частині збільшення ціни товару за одиницю до 10 відсотків є саме підтвердження сторонами договору коливання ціни товару на ринку в бік збільшення.
В ході проведення моніторингу згідно інформації, розміщеної в електронній системі закупівель встановлено, що Радивилівським професійним ліцеєм (далі Замовник), додатковими угодами від 28.02.2022 №2 та від 01.07.2022 №3 до договору від 25.01.2022 року №5, укладеного з Фізичною особою підприємцем Неглядюк Віталій Іванович, сторонами внесено зміни до істотних умов договору в частині збільшення ціни за одиницю товару.
Враховуючи вищевикладене, просимо надати інформацію та обґрунтування щодо законодавчих підстав укладання зазначених додаткових угод до вказаного договору, з наданням відповідного документального підтвердження коливання ціни товару (Пелети паливні гранульовані) на ринку в сторону збільшення (листи, довідки, висновки та інше).
Окрім того, надайте інформацію та підтверджуючі документи (накладні, акти приймання-передачі, тощо) щодо поставки та приймання товару за якістю і кількістю, що передбачена договором від 25.01.2022 року №5, а також проведення оплати за отриманий товар.
Пояснення/інформацію та підтвердні документи до кожного пункту запиту необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.