-
Переговорна процедура
-
Мультилотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Охоронні послуги
Завершена
1 543 984.20
UAH з ПДВ
Номер:
8bde289070d04e9ca62d543b1ba53d17
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-12-07-000001
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
07.12.2022 00:00
Період моніторингу:
07.12.2022 11:11 - 29.12.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
06.12.2022 № 361
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 06.12.2022 № 361.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2021-12-15-005666-c, 15.12.2021. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення Держаудитслужби України №003100-18/6851-2022 від 05.09.2022.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності, обґрунтованості та наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 19 грудня 2022 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності, обґрунтованості та наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Рівненського обласного виробничого комунального підприємства водопровідно-каналізаційного господарства «Рівнеоблводоканал» (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2021-12-15-005722-c), оприлюднене в електронній системі закупівель обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури від 15.12.2021 (за Лотами 1, 2), договір від 28.12.2021 №854 (Лот 1) та договір від 28.12.2021 №20109/Р/855 (Лот 2);опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до пункту 2 частини другої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником.
Згідно з пунктом 8 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - протягом одного дня з дня прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі.
Одночасно, відповідно до вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Моніторингом встановлено, що Замовником в опублікованому повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) умовою застосування переговорної процедури закупівлі зазначено відсутність конкуренції з технічних причин (пункт 2 частини другої статті 40 Закону), а в обгрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі здійснено посилання на постанову Кабінету Міністрів України від 21.11.2018 №975, якою затверджено категорії об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, що підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах.
Крім того, разом з наданим під час моніторингу поясненням Замовником, зокрема, надано скан-копію ліцензії, виданої Управлінню поліції охорони у Рівненській області на здійснення охоронної діяльності.
Водночас, на порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, при опублікуванні повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури не опубліковано.
Період усунення порушень:
19.12.2022 12:08 - 03.01.2023 00:00
Дата публікації висновку:
19.12.2022 12:08
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У зв’язку з проведеним моніторингом UA-M-2022-12-07-000001 були виявлені порушення в частині вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю.
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю.
Враховуючи рекомендації Держаудитслужби з Уповноваженою особою ДІДУХ Юлією була проведена роз’яснювальна бесіда щодо недопущення у подальшому порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю. Разом з тим, її було зобов’язано відвідати онлайн вебінар «Правильно переходимо до закупівель 2023 року: кейси, рекомендація, практика», який проводив журнал Радник в сфері публічних закупівель 20.12.2022. Також уповноважену особу зобов’язано відвідати онлайн вебінар «Особливості закупівель і закупівельні зміни за грудень», який відбудеться 29.12.2022.
Враховуючи вищенаведене, інформуємо, що здійснено комплекс заходів для усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, а також їх недопущення в подальшому.
Дата публікації звіту:
22.12.2022 09:42
Запити/Пояснення
Номер:
9c2502e6acd84ef196e6c73bd2b16cec
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
09.12.2022 12:00
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.12.2022 00:00
Опис:
Дата: 09.12.2022
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2021-12-15-005666-c, яка проводилась РОВКП ВКГ "Рівнеоблводоканал" (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
Відповідно до частини другої статті 41 Закону переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю, а також копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
2. Надати відповідну інформацію щодо надання учасником-переможцем переговорної процедури закупівлі за Лотом 1 та 2 при укладанні договору відповідних документів про підтвердження права підписання договору про закупівлю та копій ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності (з обов’язковим долученням до пояснення відповідних підтверджуючих документів)?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
0df348099a594a3daafdf9d1ba04f3d8
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
12.12.2022 14:42
Опис:
Керуючись вимогами статті 11 Закону України «Про публічні закупівлі», Положенням про уповноважену особу, що затверджене рішенням РОВКП ВКГ «Рівнеоблводоканал», згідно з частиною 5 статті 8 протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель.
Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
За результатами розгляду запиту Західного офісу Держаудитслужби від 09.12.2022, що опублікований в електронній системі закупівель, ID моніторингу: UA-M-2022-12-07-000001, надаються наступні пояснення та відповідна інформація.
Відповідь на 1 запитання.
Постановою Кабінету Міністрів України від 21.11.2018 р. № 975, затверджено категорії об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах. Водні об’єкти РОВКП ВКГ «Рівнеоблводоканал» є такими, що відносяться до даного переліку, а отже повинні охоронятися підрозділами поліції охорони.
Поліція охорони — єдина в Україні охоронна структура, працівники якої мають визначені Законом права та повноваження на озброєну охорону та застосування владних функцій щодо правопорушників.
Працівники поліції охорони проходять професійну підготовку та підвищення кваліфікаційного рівня особового складу, тобто здобувають знання, спеціальні уміннями і навички, необхідні для успішного виконання оперативно-службових завдань та постійно їх вдосконалюють. Підготовка особового складу проводиться на базі установ (закладів) Національної поліції, що діють для забезпечення організації відповідної спеціальної підготовки вперше прийнятих на службу працівників, підвищення кваліфікації і перепідготовки працівників поліції охорони.
Разом з тим, поліція охорони забезпечує централізовану пультову охорону об'єктів, використовуючи розробку, проектування, монтаж і інженерний супровід охоронної, пожежної і тривожної сигналізації. Цілодобовий контроль на об'єкті, що охороняється за допомогою систем охоронно-пожежної та тривожної сигналізації, виведених на пульт централізованої охорони. Для цього використовуються сучасні прилади, сигналізації та охоронні системи. Групи реагування допомагають негайного відреагувати на тривожні повідомлень з об'єктів під охороною. Вони постійно патрулюють, ведуть нагляд, та оперативно реагують на виклик.
Розмір очікуваної вартості даної закупівлі був сформований на основі аналізу листів Вх.№ 1250/01-10 від 30.11.2021 та Вх.№ 1301/01-10 від 14.12.2021.
Відповідь на 2 запитання.
Відповідно до частини другої статті 41 Закону переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю, а також копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Представником поліції охорони під час укладання договору про закупівлю були надані копії відповідних документів на право підпису договору про закупівлю та копію ліцензії.
Додатки:
1. Лист Вх.№ 1250/01-10 від 30.11.2021
2. Лист Вх.№ 1301/01-10 від 14.12.2021
3. Лист Вих.№ 2168/43/37/02-2021 від 14.12.2021
3. Копія ліцензії
4. Копія Наказу № 973 о/с від 20.11.2017
5. Копія Наказу № 1055 від 21.10.2019
6. Копія Положення «Про управління поліції охорони в Рівненській області»
7. Копія Довіреності №4/43/37/01-2021 від 04.01.2021