-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
«Реконструкція вул. Шевченка від вул. 8 Березня до вул. Солідарності і вул. Солідарності від вул. Шевченка до вул.Калібрової в м. Запоріжжі» ІІ черга
Завершена
53 483 666.40
UAH з ПДВ
Номер:
889c19451d20415eafb2cd0dd0359d88
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-04-04-000005
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
04.04.2023 00:00
Період моніторингу:
04.04.2023 10:48 - 26.04.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
Н А К А З
04.04.2023 № 29-З
Запоріжжя
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (зі змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3,
НАКАЗУЮ:
1. Почати на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник управління Геннадій ВАЩЕНКО
Додаток до наказу управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області
від 04.04.2023 №29-3
Перелік процедур закупівель,
по яким проводиться моніторинг
12. UA-2021-12-13-018889-c, яку проводить Комунальне підприємство "Управління капітального будівництва"
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання правомірності, обґрунтованості та наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі встановлено порушення вимог пункту 5 частини другої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання замовником законодавства при укладанні договору від 24.12.2021 № 041/21/107 встановлено порушення ч. 1 ст. 23, ч. 4 ст. 48 та п. 20 ч. 1 ст. 116 Бюджетного кодексу України.
За результатами аналізу питань дотримання замовником законодавства при укладанні додаткової угоди від 18.01.2022 №1 встановлено порушення ч. 1 ст. 23, ч. 4 ст. 48 та п. 20 ч. 1 ст. 116 Бюджетного кодексу України.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів, щодо припинення договірних відносин, враховуючи норми п.14.1 договору, Закону України «Про публічні закупівлі», Цивільного та Господарського кодексів України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: «25» квітня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, правомірності застосування переговорної процедури вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), укладання договору вимогам Закону та Бюджетного кодексу України.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Комунального підприємства "Управління капітального будівництва" (далі - Замовник) на 2021 рік; оголошення про проведення переговорної процедури, рішення Запорізької міської ради від 22.12.2021 № 61 та від 17.12.2022 № 129, повідомлення про намір укласти договір, договір від 24.12.2021 № 041/21/107, додаткові угоди від 18.01.2022 №1 та від 20.01.2022 №2, документи, надані Замовником на запит від 04.04.2023.
Обґрунтуванням застосування Замовником переговорної процедури закупівлі зазначено пункт 5 частини 2 статті 40 Закону, переговорна процедура закупівлі застосовується змовником як виняток у разі: якщо після укладення договору про закупівлю у замовника виникла необхідність у закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника.
В ході моніторингу встановлено, що електронна система prozorro.gov.ua містить інформацію щодо проведення Замовником процедури відкритих торгів за предметом «ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Реконструкція вул. Шевченка від вул. 8 Березня до вул. Солідарності і вул. Солідарності від вул. Шевченка до вул. Калібрової в м. Запоріжжі» ІІ черга)», код ДК 021:2015: 45454000-4 — Реконструкція, за ідентифікатором UA-2021-03-18-008286-a.
За результатами процедури укладено з Товариством з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ БУДРЕКОНСТРУКЦІЯ» (надалі – ТОВ «БК Будреконструкція») договір підряду від 28.04.2021 №041/21/14 на суму 118 296 726,40 грн. з ПДВ.
Додатковою угодою від 21.12.2021 №7 ціну договору зменшено з 118296726,40 грн до 76845386,40 гривень.
В подальшому, в ході проведення переговорної процедури укладено договір від 24.12.2021 № 041/21/107 з посиланням на пункт 5 частини 2 статті 40 Закону, в частині закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника (здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення тендера).
Таким чином, на порушення вимог пункту 5 частини другої статті 40 Закону, за результатами проведення переговорної процедури закупівлі UA-2021-12-13-018889-c Замовником договір підряду від 24.12.2021 № 041/21/107 з ТОВ «БК Будреконструкція» укладено з ціною, що перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення тендера (ціна договору підряду від 24.12.2021 № 041/21/107 – 53 392 341,60 грн з ПДВ, що складає 70,0 % від ціни договору про закупівлю від 28.04.2021 №041/21/14 станом на дату укладання договору підряду від 24.12.2021 № 041/21/107).
Додатковою угодою від 25.01.2023 №11 до договору підряду від 28.04.2021 №041/21/14 перенесено терміни виконання робіт та фінансування на наступні роки:
- 2021 рік – 41 212 770,53 грн;
- 2022 рік – 1 221 855,60 грн;
- 2023 рік – 1 915 445,00 грн;
- 2024 рік – 32 495 315,27 гривень.
За результатами проведеної процедури закупівлі між КП «Управління капітального будівництва» (далі – Замовник), в особі директора Бушова А.А. та ТОВ «БК Будреконструкція», в особі директора Айзеншток О.В. укладено договір від 24.12.2021 № 041/21/107 (далі – Договір № 041/21/107).
Згідно п. 1.1 Договору № 041/21/107 Підрядник, в межах договірної ціни, приймає на себе обов’язки власними або залученими силами виконувати роботи з реконструкції, які забезпечать введення в експлуатацію об’єкта: «Реконструкція вул. Шевченка від вул. 8 Березня до вул. Солідарності і вул. Солідарності від вул. Шевченка до вул. Калібрової в м. Запоріжжя» ІІ черга (код ДК 021:2015 – 45454000-4 (Реконструкція) в обумовлений цим Договором термін та з належною якістю в межах затвердженої проектної документації, та узгодженої ціни робіт, вимог національних стандартів, будівельних норм і правил, вимог техніки безпеки і охорони праці.
Згідно п. 2.1 Договору № 041/21/107 ціна договору визначена на підставі договірної ціни, яка є невід’ємною частиною договору, у п. 2.2 зазначено, що договірна ціна є динамічною і складає 53 392 341,6 грн з ПДВ, у тому числі: у 2021 році – 6 464 596,08 грн, у 2022 році – 46 927 745,52 грн (з урахуванням витрат на утримання служби замовника склала 54 464 592,12 грн, у тому числі: у 2021 році – 6 580 893,99 грн, у 2022 році – 47 883 698,13 грн).
Строк виконання робіт встановлюється відповідно з Графіком: початок робіт – з 24.12.2021; закінчення робіт – 27.12.2022.
Строк дії Договору: до 31.12.2022.
Моніторингом встановлено, до Договору № 041/21/107 укладено дві додаткові угоди в частині змін обсягів фінансування виконаних робіт та строків виконання робіт шляхом внесення змін до Графіку виконання робіт.
Додатковою угодою від 18.01.2022 №1 внесені зміни в частині перерозподілу обсягів фінансування у 2021 році склав – 0,0 грн, в 2022 році – 14 624 720,05 грн, в 2023 році – 38 767 621,55 грн (з урахуванням витрат на утримання служби замовника у 2022 році склала 14 908 692,27 грн, у 2023 році – 39 555 899,85 грн), строк виконання робіт згідно графіку виконання робіт: початок виконання робіт – 24.12.2021, закінчення робіт 29.12.2023. Термін дії до 31.12.2023 року.
В ході проведення моніторингу встановлено наступне. За даними бухгалтерського обліку за період з 22.12.2021 по 05.04.2023 КП «Управління капітального будівництва» прийнято будівельні роботи по Договору № 041/21/107 на суму 11 109 662,40 грн, з яких оплачено 11 109 662,40 гривень.
Крім того, опрацюванням електронної системи закупівель Prozorro встановлено, що для виконання робіт по об’єкту «Реконструкція вул. Шевченка від вул. 8 Березня до вул. Солідарності і вул. Солідарності від вул. Шевченка до вул. Калібрової в м. Запоріжжя» КП «Управління капітального будівництва» укладено 8 договорів, а саме:
- від 10.11.2020 № 69/20/П з ТОВ «Проектний інститут «Запорізький ПРОМБУДПРОЕКТ» (UA-2020-10-30-003702-c) на виконання проектних робіт, до якого додатковою угодою від 08.06.2021 № 6 визначено обсяг фінансування у 2021 році – 3 233 674,91 гривень;
- від 28.04.2021 № 041-21-14 з ТОВ «БК Будреконструкція» (UA-2021-03-18-008286-a) на виконання будівельних робіт, до якого додатковою угодою від 22.12.2021 № 8 визначено обсяг фінансування у 2021 році – 42 048 870,45 грн, у 2022 році – 36 359 752,57 гривень. Додатковою угодою від 18.01.2022 № 9 визначено обсяг фінансування у 2021 році – 42 044 436,13 грн, у 2022 році – 4 081 240,0 грн, у 2023 році – 32 282 946,89 гривень;
- від 05.05.2021 № 041-21-22 з ТОВ «Анстрой Лімітед» (UA-2021-03-23-008198-c) на виконання будівельних робіт, до якого додатковою угодою від 21.12.2021 № 9 визначено обсяг фінансування у 2021 році – 13 454 828,9 грн, у 2022 році – 2 996 028,7 грн (з урахуванням витрат на утримання служби замовника у 2021 році склала 13 736 138,97 грн, у 2022 році – 3 056 040,29 грн). Додатковою угодою від 18.01.2022 № 10 визначено обсяг фінансування у 2021 році – 13 454 828,9 грн, у 2022 році – 0,0 грн, у 2023 році – 2 996 028,7 грн (з урахуванням витрат на утримання служби замовника у 2021 році склала 13 736 138,97 грн, у 2022 році – 0,0 грн, у 2023 році – 3 056 040,29 грн);
- від 05.05.2021 № 041-21-23 з ТОВ «АВТО-М» (UA-2021-03-24-005844-b) на виконання будівельних робіт, до якого додатковими угодами від 17.12.2021 № 8 та від 18.01.2022 № 9 визначено обсяг фінансування у 2021 році – 12 460 158,0 грн, у 2022 році – 5 409 038,4 грн (з урахуванням витрат на утримання служби замовника у 2021 році склала 12 719 873,21 грн, у 2022 році – 5 521 830,91 грн);
- від 11.05.2021 № 12-21 з ТОВ «Проектний інститут «Запорізький ПРОМБУДПРОЕКТ» (UA-2021-05-11-004681-b) на авторський нагляд у 2021 році у сумі 157 140,0 грн, у 2022 році – 16 200,0 гривень;
- від 13.12.2021 № 041-21-104-П з ТОВ «Проектний інститут «Запорізький ПРОМБУДПРОЕКТ» (UA-2021-11-29-013391-c) на виконання проектних робіт у 2021 році на суму 523 446,0 грн, у 2022 році – 643 034,4 гривень;
- від 24.12.2021 № 041/21/106 з ТОВ «Анстрой Лімітед» (UA-2021-12-13-018709-c) на виконання будівельних робіт на загальну суму 6 072 925,2 грн, у тому числі: у 2021 році – 5 139 141,6 грн, у 2022 році – 933 783,6 грн (з урахуванням витрат на утримання служби замовника склала 6 199 862,21 грн, у тому числі: у 2021 році – 5 246 774,81 грн, у 2022 році – 953 087,4 грн). Додатковою угодою від 18.01.2022 № 1 визначено обсяги фінансування у 2021 році у сумі 0,0 грн, у 2022 році – 5 140 083,6 грн, у 2023 році – 932 841,6 грн (з урахуванням витрат на утримання служби замовника у 2022 році склала 5 247 736,82 грн, у 2023 році – 952 125,39 грн);
- від 24.12.2021 № 041/21/108 з ТОВ «Авто-М» (UA-2021-12-13-019119-c) на виконання будівельних робіт на загальну суму 425 212,8 грн, у тому числі: у 2021 році – 233 211,2 грн, у 2022 році – 191 901,6 грн (з урахуванням витрат на утримання служби замовника склала 431 438,01 грн, у тому числі: у 2021 році – 237 745,52 грн, у 2022 році – 193 692,49 грн). Додатковою угодою від 18.01.2022 № 1 визначено обсяги фінансування у 2021 році у сумі 0,0 грн, у 2022 році – 235 000,0 грн, у 2023 році – 190 212,8 грн (з урахуванням витрат на утримання служби замовника у 2022 році склала 239 500,0 грн, у 2023 році – 191 938,01 грн).
Відповідно даних бухгалтерського обліку КП «Управління капітального будівництва», які надано на запит в ході моніторингу, за 2021 рік прийнято та оплачено робіт по 8 вищевказаним договорам на загальну суму 69 692 834,22 грн, за період з 01.01.2022 по 05.04.2023 року – 9 034 737,0 гривень.
Згідно Додатку 6 до рішення Запорізької міської ради від 22.12.2021 № 20, яким внесені зміни до бюджету Запорізької територіальної громади на 2021 рік, обсяг видатків бюджету розвитку, які спрямовуються на будівництво об'єкта «Реконструкція вул. Шевченка від вул. 8 Березня до вул. Солідарності і вул. Солідарності від вул. Шевченка до вул. Калібрової в м. Запоріжжя» на 2021 рік, на момент укладання договорів від 24.12.2021 № 041/21/106, № 041/21/107 та № 041/21/108, складав 99 756 621,0 грн, що на 15 272 063,14 грн більше, ніж обсяги фінансування по вищевказаним 9 договорам (з урахуванням витрат на утримання служби замовника).
Затверджений обсяг видатків бюджету на 2021 рік більше фактично прийнятих та оплачених робіт по 9 договорам з урахуванням витрат на утримання служби замовника на загальну суму 26 703 692,79 гривень.
Проте, на момент укладання договорів від 24.12.2021 № 041/21/106, № 041/21/107 та № 041/21/108, обсяги видатків бюджету, які спрямовуються на будівництво об'єкта на 2022 рік затверджено рішенням Запорізької міської ради від 22.12.2021 № 61 (дата оприлюднення 24.12.2021) у сумі 30 000 000,0 грн, що на 64 627 336,19 грн менше, ніж обсяги фінансування по вищевказаним 9-и договорам (з урахуванням витрат на утримання служби замовника).
Затверджений обсяг видатків бюджету на 2022 рік більше фактично прийнятих робіт по 9 договорам за період з 01.01.2022 по 01.11.2022 з урахуванням витрат на утримання служби замовника на загальну суму 14 116 458,07 грн, оплачених – на 14 719 064,06 гривень.
Також, на момент укладання додаткових угод до договорів від 24.12.2021 № 041/21/106, № 041/21/107 та № 041/21/108, обсяги видатків бюджету, які спрямовуються на будівництво об'єкта на 2022 рік затверджено рішенням Запорізької міської ради від 22.12.2021 № 61 у сумі 30 000 000,0 грн, що на 658 234,4 грн менше, ніж обсяги фінансування по вищевказаним 9 договорам (з урахуванням витрат на утримання служби замовника).
Крім того, на момент укладання додаткових угод до договорів від 24.12.2021 № 041/21/106, № 041/21/107 та № 041/21/108, обсяги видатків бюджету, які спрямовуються на будівництво об'єкта на 2023 рік не були затверджені відповідними рішеннями Запорізької міської ради.
Лише у грудні 2022 року рішенням Запорізької міської ради від 17.12.2022 № 129 затверджено фінансування об’єкту на 2023 рік у сумі 2 000 000,0 гривень
Станом на момент проведення моніторингу (25.04.2023) фінансування об’єкту на 2023 рік залишається на рівні 2 000 000,00 гривень, не виконаними залишаються 6 договорів на реконструкцію вищезазначеного об’єкту на загальну суму 86 221 560,97 грн, в тому числі:
- від 28.04.2021 № 041-21-14 з ТОВ «БК Будреконструкція» (UA-2021-03-18-008286-a) – 34 410 760,27 грн;
- від 24.12.2021 № 041/21/107 з ТОВ «БК Будреконструкція» (UA-2021-12-13-018889-c) – 42 282 679,20 грн;
- від 05.05.2021 № 041-21-23 з ТОВ «АВТО-М» (UA-2021-03-24-005844-b) – 5409038,40 грн;
- від 05.05.2021 № 041-21-22 з ТОВ «Анстрой Лімітед» (UA-2021-03-23-008198-c) – 2 996 028,70 грн;
- від 24.12.2021 № 041/21/106 з ТОВ «Анстрой Лімітед» (UA-2021-12-13-018709-c) – 932 841,6 грн;
- від 24.12.2021 № 041/21/108 з ТОВ «Авто-М» (UA-2021-12-13-019119-c) – 190 212,8 грн
Враховуючи вищезазначене, в порушення вимог ч. 1 ст. 23, ч. 4 ст. 48 Бюджетного кодексу внаслідок укладання договору від 24.12.2021 № 041/21/107 та додаткової угоди від 18.01.2022 №1 до нього на виконання робіт по об’єкту «Реконструкція вул. Шевченка від вул. 8 Березня до вул. Солідарності і вул. Солідарності від вул. Шевченка до вул. Калібрової в м. Запоріжжя», КП «Управління капітального будівництва» взято бюджетні зобов’язання без відповідних бюджетних асигнувань, що є порушенням п. 20 ч. 1 ст. 116 Бюджетного кодексу України.
Період усунення порушень:
27.04.2023 15:15 - 12.05.2023 00:00
Дата публікації висновку:
27.04.2023 15:15
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання вимоги висновку про результати моніторингу процедури закупівлі КП "УКБ" надає лист від 01.05.2023 за №367 про відмову від договору підряду №041/21/107 від 24.12.2021 укладеного між комунальним підпрємстовм "Управління капітального будівництва" (Замовник) та ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "БУДРЕКОНСТРУКЦІЯ" (Підрядник)
Дата публікації звіту:
02.05.2023 14:32
Запити/Пояснення
Номер:
fba8948c3dbc479cafc350fa837a184a
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
04.04.2023 16:13
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.04.2023 00:00
Опис:
Запит про надання пояснень
У межах проведення моніторингу процедури за предметом ДК 021:2015: 45454000-4 — Реконструкція, яка проводиться Комунальним підприємством "Управління капітального будівництва" (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-12-13-018889-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-ХІІ, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів):
За результатами проведеної процедури закупівлі між КП «Управління капітального будівництва» (далі – Замовник), в особі директора Бушова А.А. та ТОВ «БК Будреконструкція», в особі директора Айзеншток О.В. укладено договір від 24.12.2021 № 041/21/107 (далі – Договір № 041/21/107).
Згідно п. 1.1 Договору № 041/21/107 Підрядник, в межах договірної ціни, приймає на себе обов’язки власними або залученими силами виконувати роботи з реконструкції, які забезпечать введення в експлуатацію об’єкта: «Реконструкція вул. Шевченка від вул. 8 Березня до вул. Солідарності і вул. Солідарності від вул. Шевченка до вул. Калібрової в м. Запоріжжя» ІІ черга (код ДК 021:2015 – 45454000-4 (Реконструкція) в обумовлений цим Договором термін та з належною якістю в межах затвердженої проектної документації, та узгодженої ціни робіт, вимог національних стандартів, будівельних норм і правил, вимог техніки безпеки і охорони праці.
Згідно п. 2.1 Договору № 041/21/107 ціна договору визначена на підставі договірної ціни, яка є невід’ємною частиною договору, у п. 2.2 зазначено, що договірна ціна є динамічною і складає 53 392 341,6 грн з ПДВ, у тому числі: у 2021 році – 6 464 596,08 грн, у 2022 році – 46 927 745,52 грн (з урахуванням витрат на утримання служби замовника склала 54 464 592,12 грн, у тому числі: у 2021 році – 6 580 893,99 грн, у 2022 році – 47 883 698,13 грн).
Строк виконання робіт встановлюється відповідно з Графіком: початок робіт – з 24.12.2021; закінчення робіт – 27.12.2022.
Строк дії Договору: до 31.12.2022.
Ревізією встановлено, до Договору № 041/21/107 укладено дві додаткові угоди в частині змін обсягів фінансування виконаних робіт та строків виконання робіт шляхом внесення змін до Графіку виконання робіт.
Додатковою угодою від 18.01.2022 №1 внесені зміни в частині перерозподілу обсягів фінансування у 2021 році склав – 0,0 грн, в 2022 році – 14 624 720,05 грн, в 2023 році – 38 767 621,55 грн (з урахуванням витрат на утримання служби замовника у 2022 році склала 14 908 692,27 грн, у 2023 році – 39 555 899,85 грн), строк виконання робіт згідно графіку виконання робіт: початок виконання робіт – 24.12.2021, закінчення робіт 29.12.2023. Термін дії до 31.12.2023 року.
В ході проведення ревізії КП «Управління капітального будівництва» у січні-березні 2023 року встановлено наступне. За даними бухгалтерського обліку за період з 01.01.2022 по 01.11.2022 КП «Управління капітального будівництва» прийнято будівельні роботи по Договору № 041/21/107 на суму 9 164 382,0 грн (з урахуванням витрат на утримання служби замовника склала 9 337 125,9 грн), з яких оплачено 8 573 970,0 грн (з урахуванням витрат на утримання служби замовника склала 8 734 519,91 грн).
Крім того, опрацюванням електронної системи закупівель Prozorro встановлено, що для виконання робіт по об’єкту «Реконструкція вул. Шевченка від вул. 8 Березня до вул. Солідарності і вул. Солідарності від вул. Шевченка до вул. Калібрової в м. Запоріжжя» КП «Управління капітального будівництва» укладено 8 договорів, а саме:
- від 10.11.2020 № 69/20/П з ТОВ «Проектний інститут «Запорізький ПРОМБУДПРОЕКТ» (UA-2020-10-30-003702-c) на виконання проектних робіт, до якого додатковою угодою від 08.06.2021 № 6 визначено обсяг фінансування у 2021 році – 3 233 674,91 гривень;
- від 28.04.2021 № 041-21-14 з ТОВ «БК Будреконструкція» (UA-2021-03-18-008286-a) на виконання будівельних робіт, до якого додатковою угодою від 22.12.2021 № 8 визначено обсяг фінансування у 2021 році – 42 048 870,45 грн, у 2022 році – 36 359 752,57 гривень. Додатковою угодою від 18.01.2022 № 9 визначено обсяг фінансування у 2021 році – 42 044 436,13 грн, у 2022 році – 4 081 240,0 грн, у 2023 році – 32 282 946,89 гривень;
- від 05.05.2021 № 041-21-22 з ТОВ «Анстрой Лімітед» (UA-2021-03-23-008198-c) на виконання будівельних робіт, до якого додатковою угодою від 21.12.2021 № 9 визначено обсяг фінансування у 2021 році – 13 454 828,9 грн, у 2022 році – 2 996 028,7 грн (з урахуванням витрат на утримання служби замовника у 2021 році склала 13 736 138,97 грн, у 2022 році – 3 056 040,29 грн). Додатковою угодою від 18.01.2022 № 10 визначено обсяг фінансування у 2021 році – 13 454 828,9 грн, у 2022 році – 0,0 грн, у 2023 році – 2 996 028,7 грн (з урахуванням витрат на утримання служби замовника у 2021 році склала 13 736 138,97 грн, у 2022 році – 0,0 грн, у 2023 році – 3 056 040,29 грн);
- від 05.05.2021 № 041-21-23 з ТОВ «АВТО-М» (UA-2021-03-24-005844-b) на виконання будівельних робіт, до якого додатковими угодами від 17.12.2021 № 8 та від 18.01.2022 № 9 визначено обсяг фінансування у 2021 році – 12 460 158,0 грн, у 2022 році – 5 409 038,4 грн (з урахуванням витрат на утримання служби замовника у 2021 році склала 12 719 873,21 грн, у 2022 році – 5 521 830,91 грн);
- від 11.05.2021 № 12-21 з ТОВ «Проектний інститут «Запорізький ПРОМБУДПРОЕКТ» (UA-2021-05-11-004681-b) на авторський нагляд у 2021 році у сумі 157 140,0 грн, у 2022 році – 16 200,0 гривень;
- від 13.12.2021 № 041-21-104-П з ТОВ «Проектний інститут «Запорізький ПРОМБУДПРОЕКТ» (UA-2021-11-29-013391-c) на виконання проектних робіт у 2021 році на суму 523 446,0 грн, у 2022 році – 643 034,4 гривень;
- від 24.12.2021 № 041/21/106 з ТОВ «Анстрой Лімітед» (UA-2021-12-13-018709-c) на виконання будівельних робіт на загальну суму 6 072 925,2 грн, у тому числі: у 2021 році – 5 139 141,6 грн, у 2022 році – 933 783,6 грн (з урахуванням витрат на утримання служби замовника склала 6 199 862,21 грн, у тому числі: у 2021 році – 5 246 774,81 грн, у 2022 році – 953 087,4 грн). Додатковою угодою від 18.01.2022 № 1 визначено обсяги фінансування у 2021 році у сумі 0,0 грн, у 2022 році – 5 140 083,6 грн, у 2023 році – 932 841,6 грн (з урахуванням витрат на утримання служби замовника у 2022 році склала 5 247 736,82 грн, у 2023 році – 952 125,39 грн);
- від 24.12.2021 № 041/21/108 з ТОВ «Авто-М» (UA-2021-12-13-019119-c) на виконання будівельних робіт на загальну суму 425 212,8 грн, у тому числі: у 2021 році – 233 211,2 грн, у 2022 році – 191 901,6 грн (з урахуванням витрат на утримання служби замовника склала 431 438,01 грн, у тому числі: у 2021 році – 237 745,52 грн, у 2022 році – 193 692,49 грн). Додатковою угодою від 18.01.2022 № 1 визначено обсяги фінансування у 2021 році у сумі 0,0 грн, у 2022 році – 235 000,0 грн, у 2023 році – 190 212,8 грн (з урахуванням витрат на утримання служби замовника у 2022 році склала 239 500,0 грн, у 2023 році – 191 938,01 грн).
За даними бухгалтерського обліку КП «Управління капітального будівництва» за 2021 рік прийнято та оплачено робіт по 8 вищевказаним договорам на загальну суму 69 692 834,22 грн, за період з 01.01.2022 по 01.11.2022 року – 6 180 276,0 грн (з урахуванням витрат на утримання служби замовника на загальну суму 73 052 928,21 грн, за період з 01.01.2022 по 01.11.2022 року – 6 546 416,03 грн).
Згідно Додатку 6 до рішення Запорізької міської ради від 22.12.2021 № 20, яким внесені зміни до бюджету Запорізької територіальної громади на 2021 рік, обсяг видатків бюджету розвитку, які спрямовуються на будівництво об'єкта «Реконструкція вул. Шевченка від вул. 8 Березня до вул. Солідарності і вул. Солідарності від вул. Шевченка до вул. Калібрової в м. Запоріжжя» на 2021 рік, на момент укладання договорів від 24.12.2021 № 041/21/106, № 041/21/107 та № 041/21/108, складав 99 756 621,0 грн, що на 15 272 063,14 грн більше, ніж обсяги фінансування по вищевказаним 9 договорам (з урахуванням витрат на утримання служби замовника).
Затверджений обсяг видатків бюджету на 2021 рік більше фактично прийнятих та оплачених робіт по 9 договорам з урахуванням витрат на утримання служби замовника на загальну суму 26 703 692,79 гривень.
Проте, на момент укладання договорів від 24.12.2021 № 041/21/106, № 041/21/107 та № 041/21/108, обсяги видатків бюджету, які спрямовуються на будівництво об'єкта на 2022 рік затверджено рішенням Запорізької міської ради від 22.12.2021 № 61 (дата оприлюднення 24.12.2021) у сумі 30 000 000,0 грн, що на 64 627 336,19 грн менше, ніж обсяги фінансування по вищевказаним 9-и договорам (з урахуванням витрат на утримання служби замовника).
Затверджений обсяг видатків бюджету на 2022 рік більше фактично прийнятих робіт по 9 договорам за період з 01.01.2022 по 01.11.2022 з урахуванням витрат на утримання служби замовника на загальну суму 14 116 458,07 грн, оплачених – на 14 719 064,06 гривень.
Також, на момент укладання додаткових угод до договорів від 24.12.2021 № 041/21/106, № 041/21/107 та № 041/21/108, обсяги видатків бюджету, які спрямовуються на будівництво об'єкта на 2022 рік затверджено рішенням Запорізької міської ради від 22.12.2021 № 61 у сумі 30 000 000,0 грн, що на 658 234,4 грн менше, ніж обсяги фінансування по вищевказаним 9 договорам (з урахуванням витрат на утримання служби замовника).
Крім того, на момент укладання додаткових угод до договорів від 24.12.2021 № 041/21/106, № 041/21/107 та № 041/21/108, обсяги видатків бюджету, які спрямовуються на будівництво об'єкта на 2023 рік не були затверджені відповідними рішеннями Запорізької міської ради.
Лише у грудні 2022 року рішенням Запорізької міської ради від 17.12.2022 № 129 затверджено фінансування об’єкту на 2023 рік у сумі 2 000 000,0 гривень
Станом на момент проведення моніторингу (04.04.2023) фінансування об’єкту на 2023 рік залишається на рівні 2 000 000,0 гривень
Враховуючи вищезазначене, прошу надати пояснення, чому в порушення вимог ч. 1 ст. 23, ч. 4 ст. 48 Бюджетного кодексу внаслідок укладання договорів та додаткових угод до них на виконання робіт по об’єкту «Реконструкція вул. Шевченка від вул. 8 Березня до вул. Солідарності і вул. Солідарності від вул. Шевченка до вул. Калібрової в м. Запоріжжя», КП «Управління капітального будівництва» взято бюджетні зобов’язання без відповідних бюджетних асигнувань, що є порушенням п. 20 ч. 1 ст. 116 Бюджетного кодексу України?
Також, прошу надати пояснення, чому в недотримання вимог п.14.1 договору від 24.12.2021 № 041/21/107 КП «Управління капітального будівництва» в односторонньому порядку не розірвано договір станом на 04.04.2023?
Також, прошу надати інформацію щодо стану розрахунків за договором на звітні дати, в тому числі 01.01.2022, 01.01.2023 та 01.04.2023 із зазначенням перерахованих коштів, виконаних робіт, наявності дебіторської/кредиторської заборгованості.
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Валерій ГОЛУБ
Номер:
5ec58776d9cc444f8d523af264247060
Назва:
Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області Начальнику відділу контролю у сфері закупівель Валерію ГОЛУБ
Дата опублікування:
07.04.2023 15:10
Опис:
Щодо запиту замовнику на пояснення від 04.04.2023 (моніторинг від 04.04.2023 згідно Наказу №29-3) (щодо закупівлі UA-2021-12-13-018889-c) замовником у відповідності до вимог ч. 5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» надають наступні пояснення з додатками.
У запиті наведено перелік договорів, які укладені КП «УКБ» з підрядними організаціями та до яких укладені додаткові угоди, з проханням надати пояснення, чому, на думку запитувача, в порушення вимог ч.1 ст.23, ч.4 ст.48 БК України внаслідок укладання договорів та додаткових угод до них на виконання робіт по об’єкту «Реконструкція вул.Шевченко від вул.8 березня до вул.Солідарності і вул.Солідарності від вул.Шевченка до вул.Калібрової в м.Запоріжжя» КП «УКБ» взято бюджетні зобов’язання без відповідних бюджетних асигнувань, що є порушенням п.20 ч.1 ст.116 БК України. Також необхідно надати пояснення чому, на думку запитувача, в недотримання вимог п.14.1 договору від 24.12.2021 №041/21/107 КП «УКБ» в односторонньому порядку не розірвано договір станом на 04.04.2023?. Також вимагається надати інформацію щодо стану розрахунків за договорами на звітні дати, в т.ч. 01.01.2022, 01.01.2023 та 01.04.2023 із зазначенням перерахованих коштів, виконаних робі, наявної заборгованості.
Відповідно до п.14 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель;
Перелік питань, які наведені в запиті, не входять у предмет моніторингу згідно вищенаведеної норми закону.
Вказані питання були предметом перевірки ревізії, про що зазначено в Акті від 01.03.2023 №040817-20/1.
Відповідно до ч.5 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Разом з тим, в наказі від 04.04.2023 №29-3 про початок моніторингу закупівель не визначено конкретну посадову особу на проведення моніторингу та не визначено особу, яка має право запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи), що є порушенням вказаної норми (ч.5 ст.8 Закону №922).
Також в наказі про проведення моніторингу зазначена закупівля UA-2021-12-13-018889-c, однак моніторинг проводився в т.ч. по договорам та закупівлям, які не мають відношення до вказаної процедури закупівлі.
Що стосується укладання договорів та додаткових угод до них на виконання робіт по обєкту «Реконструкція вул.Шевченко від вул.8 березня до вул.Солідарності і вул.Соліідарності від вул.Шевченка до вул.Калібрової в м.Запоріжжя» КП «УКБ» взято бюджетні зобов’язання без відповідних бюджетних асигнувань
КП УКБ» не може погодитися з твердження, що договори підряду, які наведені у запиті, укладалися без відповідних бюджетних асигнувань, оскільки така інформація не відповідає дійсності і спростовується інформацією, яка наведена в запиті по оплаті вартості виконаних робіт та залученим документами до цих пояснень.
На час укладання договорів підряду був визначений розпорядник коштів, також були передбачені відповідні видатки з бюджету на фінансування виконаних робіт.
Відносно укладання додаткових угод на 2023 рік.
Частиною першої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Відповідно до ч. 1 ст. 626 ЦК України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.
Положеннями ч. 1 ст. 627 ЦК України передбачено, що ідповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Укладаючи договори підряду по об’єкту «Реконструкція вул.Шевченко від вул.8 березня до вул.Солідарності і вул.Солідарності від вул.Шевченка до вул.Калібрової в м.Запоріжжя» КП «УКБ» виходило, в першу чергу, з того, що вказаний об’єкт є важливим для громади м.Запоріжжя і його необхідно побудувати та здати в експлуатацію.
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» було введено воєнний стан на території України. Таке рішення було прийнято у зв’язку із повномасштабною військовою агресією рф проти України та на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони. Верховна Рада України 5 березня 2022 року затвердила проект Закону України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» та в подальшому продовжила дію військового стану (відповідно до Законами України від 15.03.2022 № 2119-IX, від 21.04.2022 № 2212-IX, від 22.05.2022 №2263-IX), та на даний час правовий режим воєнного стану є чинним.
Через введення воєнного стану виникли обставини, які значно ускладнили виконання робіт, внаслідок чого КП «УКБ» через виникнення форс-мажорних обставин було змушене вносити зміни до укладених договорів в частині визначення термінів виконання робіт та обсягів фінансування на відповідні періоди.
Право укладати такі додаткові угоди з наведених підстав передбачено укладеними договорами підряду, ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі».
Під час виконання будівельних робіт на об’єкті виникали питання щодо якості виконаних робіт, усунення недоліків у виконаних роботах.
Наприкінці 2022 року КП «УКБ» вимагала від підрядника – ТОВ «БК «Будреконструкція» усунення недоліків у виконаних роботах (лист від 10.11.2022 №394, від 12.10.2022 №319, 05.12.2022 №495).
Враховуючи, що не всі недоліки були усунуті, у 2023 році КП «УКБ» продовжувало здійснювати контроль за усуненням недоліків виконаних робіт (лист від 17.01.2023 №46).
Вважаємо, що в рамках діючого договору підряду у КП «УКБ» більше повноважень щодо контролю за якість виконаних робіт, усунення недоліків, усунення фактів завищення вартості робіт, тощо.
У разі розірвання договору виникають правові наслідки, передбачені договором.
Підрядник зобов’язаний передати КП «УКБ» об’єкт незавершеного виробництва, оплачені матеріальні ресурси, проектну та виконавчу документацію. Також необхідно прийняти роботи, які були виконані на дату розірвання договору, оплатити товарно-матеріальні цінності, які були придбані підрядниками та не відпрацьовані на дату розірвання договору. Також підрядні організації можуть пред’явити збитки через дострокове розірвання договору у разі відсутності їхньої вини.
При цьому КП «УКБ» не має ні фінансової, ні фізичної можливості здійснювати охорону об’єкту.
Передати об’єкт незавершеного будівництва експлуатуючій організації яких як мінімум три значно складно, така передача потребує тривалого часу.
При діючому договорі вся відповідальність за схоронність об’єкту несе підрядник.
Також КП «УКБ» звертає увагу, що розпорядником бюджетних коштів – департаментом інфраструктури та благоустрою ЗМР до цього часу не прийнято остаточного рішення щодо фінансування об’єкту, що вбачається з листа департаменту від 06.01.2023, що також впливає на прийняття рішення про розірвання договорів підряду.
Враховуючи, що департамент інфраструктури та благоустрою ЗМР знаходиться в стадії ліквідації, до цього часу не визначено нового розпорядника по об’єкту.
Виходячи з вищенаведених міркувань КП «УКБ» приймались рішення про укладання додаткових угод.
Що стосується не розірвання договору в односторонньому порядку відповідно до вимог п.14.1 договору від 24.12.2021 №041/21/107
Розірвання договору з підстав, наведених у п.14.1 договору від 24.12.2021 №041/21/107 є правом замовника. Рішення про розірвання договору не приймалося у зв’язку з вищевикладеними обставинами.
Що стосується інформації щодо стану розрахунків за договорами.
КП «УКБ» надає зазначену інформацію у вигляді актів звірки, згідно додатку.
(див.у файлах)