-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Ademetionine, Adenosine, Aethonium, Ambroxol, Ambroxol, Amino acids, Ascorbic acid (vit C), Bendazol, Betamethasone, Chlorophyllipt, Chlorophyllipt, Chloropyramine, Choline alfoscerate, Cocarboxylase, Comb drug, Comb drug, Comb drug, Comb drug, Comb drug, Comb drug, Comb drug, Comb drug, Comb drug, Comb drug, Comb drug, Dexketoprofen, Dexketoprofen, Dexketoprofen, Dexketoprofen, Dexketoprofen, Dimethyl sulfoxide, Diphenhydramine, Electrolytes, Electrolytes, Etamsylate, Gelatin agents, Gelatin agents, Hydrocortisone and antibiotics, Inosine, Iron, parenteral preparations, Ketorolac, Ketorolac, Lidocaine, Magnesium (different salts in combination), Meldonium, Methyluracil, Mono, Mono, Nefopam, Nikethamide, Ornithine, Ornithine, Pantoprazole, Pantoprazole, Papaverine, Pitofenone and analgesics, Pitofenone and analgesics, Platyphylline, Procaine, Sulfocamphocain, Thioctic acid, Tiazotic acid, Tobramycin, Viride nitens, Validol
Усі документи, що входять до складу тендерної пропозиції та підготовлені безпосередньо учасником, повинні бути складені українською мовою, якщо інше не передбачено умовами документації
Завершена
4 500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 22 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 22 500.00 UAH
Номер:
ffeec8f8870d4de482fc53f98ed3e77d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-10-26-000020
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
26.10.2022 00:00
Період моніторингу:
26.10.2022 15:59 - 16.11.2022 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
26.10.2022 № 265
Київ
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Начальник Олександр КАРАБАНОВ
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби
«Про початок моніторингу процедур закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
27 UA-2021-12-13-002748-b 13.12.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами здійсненого моніторингу встановлено порушення вимог абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 31, пункту 2 частини 2
статті 32 Закону. За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесенні змін до договору, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 листопада 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 13.12.2021 № 2 (далі – ТД), тендерні пропозиції ТОВ «КОРМЕД» (далі – Переможець), ТОВ «УКРЕРА», протокол розгляду тендерних пропозицій, реєстр пропозицій, протокол розкриття, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 26.01.2022 № 4, повідомлення про намір укласти договір від 26.01.2022, договір від 09.02.2022 № 27, додаткову угоду від 23.09.2022 № 1, відповідь Замовника на запит органу державного фінансового контролю від 28.10.2022 року. Моніторингом встановлено невідповідність тендерної пропозиції Переможця вимогам законодавства та умовам ТД.
Так, згідно з пунктом 3 частини 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації для підтвердження відповідності учасника процедури закупівлі кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» учасник надає довідку у довільній формі, за підписом керівника, скріплену печаткою учасника, з зазначенням договорів (договору) на поставку аналогічного товару, переліку організацій (замовників), сум договорів, які виконані в 2019 - 2021 роках, разом із копією договору, що вказаний в довідці. На виконання вищезазначених вимог учасник процедури закупівлі ТОВ «КОРМЕД» надав довідку про досвід виконання 3-х аналогічних договорів за 2019-2021 роки, аналогічні договори від 01.04.2019 № 214-Т, від 25.05.2020 № 129, від 21.07.2021 № 247, видаткові накладні. Проте, учасник не надав додаткові угоди від 09.09.2019 № 1, від 30.12.2019 № 2 та від 17.01.2020 № 4 до договору від 01.04.2019 № 214-Т, які відповідно до цих угод є його невід’ємними частинами. До того ж вищевказаними додатковими угодами змінено істотні умови договору (продовжено термін його дії та зменшено ціну договору). Вказані додаткові угоди на дату подання учасником ТОВ «КОРМЕД» тендерної пропозиції були оприлюднені в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2019-03-19-000845-а та були доступні для перегляду.
Також учасник не надав додаткові угоди від 07.07.2020 № 1, від 14.07.2020 № 2, від 05.08.2020 № 3, від 14.09.2020 № 4, від 13.10.2020 № 5, від 02.12.2020 № 7, від 02.12.2020 № 8 до договору від 25.05.2020 № 129, які відповідно до п. 7 цих угод є його невід’ємними частинами.
Вищевказаними додатковими угодами зменшено ціну договору, оприлюднено ці угоди в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2020-04-17-001581-c. Крім того, у складі пропозиції ТОВ «КОРМЕД» не надало додаткову угоду від 29.12.2021 № 1 до договору від 21.07.2021 № 247, яка відповідно до п. 6 цієї угоди є його невід’ємною частиною. Вищевказаною додатковою угодою змінено істотні умови договору (продовжено термін його дії) та оприлюднено її в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-06-16-005890-b.
Відповідно до абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону. Враховуючи вищевикладене, в порушення вимог абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «КОРМЕД» як таку, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та укладено з ним договір від 09.02.2022 № 27. Крім того, вищевказане призвело до порушення пункту 2 частини 2 статті 32 Закону, відповідно до якої тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій у процедурі відкритих торгів, у разі якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону.
Період усунення порушень:
17.11.2022 13:53 - 02.12.2022 00:00
Дата публікації висновку:
17.11.2022 13:53
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Комунальним некомерційним підприємством "Хмельницький обласний протипухлинний центр" Хмельницької обласної ради Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-12-13-002748-b, розглянуто. За результатами розгляду, на підставі ч.8 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі», надаємо аргументовані заперечення до Висновку та інформацію про причини неможливості усунення виявлених нібито порушень.
По-перше, щодо ненадання ТОВ "КОРМЕД" додаткових угод до договорів.
Так, відповідно до умов тендерної документації на закупівлю товару п.п. 3.5.2. п. 5 Розділу ІІІ, для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати у порядку визначеному цією документацію всі документи згідно переліку, вказаного нижче, а саме:
Для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів» надається довідка у довільній формі, за підписом керівника, скріплена печаткою Учасника, з зазначенням договорів (договору) на поставку аналогічного товару, переліку організацій (замовників), сум договорів, які виконані в 2019 - 2021 роках, разом із копією договору, що вказаний в довідці.
З аналізу положень тендерної документації слідує, що Замовником не вимагалося надання учасниками усіх додаткових угод до договорів. ТОВ "КОРМЕД" у складі тендерної пропозиції надані копії аналогічних договорів із усіма наявними додатками.
На виконання вищезазначених вимог учасник процедури закупівлі ТОВ «КОРМЕД» надав довідку про досвід виконання 3-х аналогічних договорів за 2019-2021 роки, аналогічні договори від 01.04.2019 № 214-Т, від 25.05.2020 № 129, від 21.07.2021 № 247.
Згідно аналізу вищевказаних договорів невід’ємною частино їх являється лише – СПЕЦИФІКАЦІЯ (Дадаток №1), іншого умовами договорів не передбачається.
Зауважимо, що для підтвердження кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів» достатньо надання копії 1 (одного) аналогічного договору.
Крім того, повідомляємо Вас, що Законом не встановлено обов’язку для замовників здійснювати перевірку в електронній системі закупівель наданих учасниками аналогічних договорів та наявності додаткових угод до них. Вважаємо, що така робота є проявом зайвої бюрократії, яка жодним чином не впливає на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію.
Таким чином, вважаємо, що учасником ТОВ "КОРМЕД" у повній мірі виконано умови документації стосовно підтвердження кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів».
По-друге, щодо зобов’язання здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення.
Згідно із ст. 19 Конституції України, органи державної влади та їх посадові особи зобов’язанні діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що чітко передбачені Конституцією та Законами України.
Відповідно до пункту 5 ч.7 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» у висновку обов`язково зазначаються, зокрема, зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Згідно п. 19 ч. 1 ст. 4 КАС України індивідуальний акт - акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк.
Оскільки висновок за результатами проведеного моніторингу публічних закупівель встановлює для Замовника певні обов`язки, такий висновок є актом індивідуальної дії, що приймається Держаудитслужбою в межах наданих їй повноважень та на виконання покладених на неї завдань, тому має бути перевірений судом на відповідність п. п. 1, 3 ч. 2 ст.2 КАС України.
Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення суб`єктом владних повноважень конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб`єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), яких слід вжити підконтрольній установі для усунення порушень.
Зазначеним Висновком Держаудитслужбою зобов`язано Замовника здійснити заходів щодо усунення виявлених порушень, шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, проте не конкретизовано яких саме заходів має вжити Замовник, відтак такий висновок є неконкретизованим, не містить чітких вимог або рекомендацій щодо способу усунення виявлених під час моніторингу порушень. Його зміст фактично зводиться до спонукання замовника самостійно визначити, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень.
Відповідно до позиції Верховного суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду (постанова від 10.12.2019 по справі №160/9513/18), зміст спірного висновку, який є індивідуально-правовим актом та породжує права і обов`язки для позивача, полягає в тому, щоб «усунути виявлені порушення»", встановлені Держаудитслужбою, не відповідає критеріям, встановленим частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України.
Верховний суд зазначає, що можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб`єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), яких слід вжити уповноваженій особі замовника для усунення порушень.
Спонукання позивача самостійно визначити на підставі невизначених норм, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень, в свою чергу, може призвести до нового можливого порушення позивачем чинного законодавства. Зазначене є порушенням вимог закону в частині змісту висновку як акту індивідуальної дії. Суд визнає, що зобов`язальний характер вимоги щодо усунення правопорушення свідчить про встановлення цього порушення, так і визначення імперативного обов`язкового способу його усунення.
Також Верховний Суд у постановах від 23 квітня 2020 року у справі №160/5735/19, від 11 червня 2020 року у справі №160/6502/19, від 21 січня 2021 року у справі №400/4458/19, від 28 січня 2021 року №160/12925/19, від 13 травня 2021 року №160/13090/19, від 12 серпня 2020 року у справі №160/11304/19, від 26 листопада 2020 року у справі №160/11367/19, від 21 січня 2021 року у справі N 400/4458/19, від 05 лютого 2021 року у справі N 160/4347/19, від 05 березня 2021 року у справі N 640/467/19, де вирішувався спір у подібних правовідносинах, підтримав зазначену вище правову позицію про те, що спонукання позивача самостійно визначити на підставі невизначених норм, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень, в свою чергу, може призвести до нового можливого порушення позивачем чинного законодавства.
Зобов`язальний характер вимоги щодо усунення правопорушення свідчить про встановлення цього порушення, так і визначення імперативного обов`язкового способу його усунення. Але орган контролю не конкретизував, які саме заходи має вжити Замовник, не визначив, на підставі яких саме норм Замовник має припинити зобов'язання за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору.
Крім того, зобов`язання у спірному висновку усунути порушення шляхом припинення зобов'язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору є не тільки не обґрунтованим законодавчо, а і не відповідає іншому принципу, визначеному статтею 2 Кодексу адміністративного судочинства.
Прийняття рішення пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване ці рішення (дії), цей критерій відображає принцип пропорційності (адекватності). Метою дотримання цього принципу є досягнення розумного балансу між публічними інтересами, на забезпечення яких спрямовані рішення або дії суб`єкта владних повноважень, та інтересами конкретної особи.
Принцип пропорційності, зокрема, передбачає, що здійснення повноважень, як правило, не має спричиняти будь-яких негативних наслідків, що не відповідали б цілям, яких заплановано досягти; несприятливі наслідки для прав, свобод та інтересів особи внаслідок рішення чи дії суб`єкта владних повноважень мають бути значно меншими від тієї шкоди, яка могла б настати за відсутності такого рішення чи дії.
Отже, визнання недійсним/нікчемним договору має призвести до непропорційно великих негативних наслідків як для сторін договору, так і для бюджету.
Хоча, як вбачається з висновку за результатами моніторингу, Офіс не встановив неефективного, незаконного, нецільового використання бюджетних коштів.
Окрім того, Висновком зобов`язано Замовника здійснити заходів щодо усунення виявлених порушень, шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору
Такий висновок містить вказівки щодо варіанту поведінки підконтрольної установи, які є взаємовиключними.
Так, відповідно до ч.ч.1, 2 ст. 598 Цивільного кодексу України - зобов'язання припиняється частково або у повному обсязі на підставах, встановлених договором або законом. Припинення зобов'язання на вимогу однієї із сторін допускається лише у випадках, встановлених договором або законом.
Припинення зобов'язання - погашення прав та обов'язків сторін, що складають його зміст. Це означає, що кредитор і боржник більше не пов'язані правами та обов'язками.
До переліку підстав припинення зобов'язання ЦК України відносить:
- належне виконання (ст. 599 ЦК України);
- передання відступного (ст. 600 ЦК України);
- зарахування (ст. 601 ЦК України);
- домовленість сторін, у тому числі новація (ст. 604 ЦК України);
- прощення боргу (ст. 605 ЦК України);
- поєднання боржника і кредитора в одній особі (ст. 606 ЦК України);
- неможливість виконання (ст. 607 Ц ЦК України);
- смерть фізичної особи, ліквідація юридичної особи (статті 608, 609 ЦК України).
Перелік не має вичерпного характеру, зобов'язання можуть припинятися і з інших підстав, передбачених договором або законом. Так, стосовно окремих видів договорів цивільне законодавство України передбачає додаткові підставі припинення відповідних зобов'язань. До них, зокрема, належить відмова страхувальника або страховика за договором страхування (ст.997 ЦК), загибель майна, переданого в управління за договором управління майном (ст.1044 ЦК), припинення права правоволодільця на торговельну марку чи інше позначення, визначене в договорі, без його заміни аналогічним правом за договором комерційної концесії (ст.1126 ЦК), визнання недієздатним, безвісно відсутнім, обмежено дієздатним учасника договору простого товариства за цим договором (ст.1141 ЦК) та ін. Іноді закон пов'язує припинення зобов'язання зі спливом (пропущенням) певних строків. Наприклад, кредитор спадкодавця, який не пред'явив вимоги до спадкоємців, що прийняли спадщину, у строки, встановлені ст.1281 ЦК, позбавляється права вимоги, що свідчить про припинення зобов'язання. Про припинення зобов'язання свідчить вказівка законодавця на погашення вимоги (наприклад, ст.113 ЦК), її втрату кредитором або позбавлення.
Таким чином, аналізуючи наведені норми законодавства, припиненням зобов’язання є фактично його повне виконання або двостороння домовленість сторін, або погашення зобов’язання. Одностороннє припинення зобов’язань не допускається.
Відповідно до ст.611 ЦК України, припинення зобов'язання внаслідок односторонньої відмови від зобов'язання, або розірвання договору допускається лише у випадку якщо це встановлено договором або законом і лише у разі порушення зобов'язання іншою стороною зобов’язання.
Отже, з огляду на наведені норми законодавства, у Замовника відсутні підстави для одностороннього припинення зобов’язання, в інакшому випадку це буде вважатись порушенням Замовником умов договору, і учасник матиме право звертатись до Замовника про притягнення його до відповідальності.
У випадку припинення зобов’язань не наступають наслідки, які передбачені у випадку визнання договору недійсним/нікчемним.
Правові наслідки у випадку припинення правочину (Договору) є наступними:
- Внаслідок припинення зобов’язання сторони договору не повертають одна одній все отримане за договором.
- Момент припинення зобов’язання наступає в день коли настала відповідна обставина для припинення, а не з дня укладення правочину.
- Припинений правочин СТВОРЮЄ юридичні наслідки для сторін з моменту його укладення і до моменту його припинення.
Що ж стосується недійсних правочинів та їх наслідків.
За ступенем недійсності правочини поділяються на нікчемні та оспорювані. Нікчемні – абсолютно недійсні правочини за законом. Оспорювані – такі, що можуть бути недійсними лише за певних умов.
Нікчемні правочини.
Нікчемними за законом вважаються правочини що вчинені:
1. без додержання обов’язкової письмової форми (для яких встановлена законом виключно письмова форма) (стаття 208 ЦК України);
2. без додержання вимоги закону про нотаріальне посвідчення (стаття 220 ЦК України);
3. малолітньою особою за межами своєї цивільної дієздатності (стаття 221 ЦК України);
4. особою, цивільна дієздатність якої обмежена за межами її цивільної дієздатності (стаття 223 ЦК України);
5. без дозволу органів опіки та піклування (стаття 224 ЦК України);
6. якщо своєю суттю порушують публічний порядок (стаття 228 ЦК України).
Рішення суду щодо недійсності цих правочинів не вимагається. Слід зазначити, що деякі правочини (або їх частини) можуть бути визнані дійсними в судовому порядку. Це виключення стосується правочинів що вчинені без додержання обов’язкової письмової форми, якщо буде доведено, що сторони виконали свої зобов’язання або настали бажані наслідки, та правочинів що вчинені без дозволу органів опіки та піклування, якщо буде доведено, що правочин відповідає інтересам особи, над якою встановлена опіка.
Оспорювані правочини.
Оспорюваними є правочини:
1. що вчинені неповнолітньою особою за межами своєї цивільної дієздатності (стаття 222 ЦК України);
2. що вчинені фізичною особою, що обмежена у дієздатності, без згоди піклувальника (стаття 223 ЦК України);
3. що вчинені під впливом помилки (стаття 229 ЦК України);
4. що вчинені під впливом тяжкої обставини (стаття 233 ЦК України);
5. фіктивні (стаття 234 ЦК України);
6. удавані (стаття 235 ЦК України).
Правові наслідки визнання правочину недійсним/нікчемним.
- Недійсний правочин НЕ СТРОВОРЮЄ юридичних наслідків, крім тих, що пов'язані з його недійсністю.
- У разі недійсності правочину кожна із сторін зобов'язана повернути другій стороні у натурі все, що вона одержала на виконання цього правочину, а в разі неможливості такого повернення — відшкодувати вартість того, що одержано.
- Якщо у зв'язку із вчиненням недійсного правочину другій стороні або третій особі завдано збитків та моральної шкоди, вони підлягають відшкодуванню винною стороною.
Таким чином, з наведеного вище, випливає, що для припинення зобов’язання законодавством вимагаються одні правові підстави, а для визнання договору недійсним вимагаються інші правові підстави.
Наслідки припинення зобов’язання та наслідки визнання договору недійсним зовсім інші та фактично протилежні.
Тому вказівка Офісу для Замовника усунити виявлене порушення шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, є не конкретною, не чітко визначеною, такою, що може призвести до неправомірних дій та збитків для Замовника, а також суперечливою та взаємовиключною.
Крім того, аналізуючи неведені вище норми закону, укладений між сторонами Договір про закупівлю не містить критеріїв та підстав для визнання його недійсним та умов для його дострокового припинення, оскільки ТОВ "КОРМЕД" умови договору не порушені.
Враховуючи вищевикладене, в Замовника відсутні правові підстави щодо усунення виявленого нібито порушення шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору.
Дата публікації звіту:
22.11.2022 13:57
Запити/Пояснення
Номер:
51aad4b428154adbbbdad89e1e1891f8
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
26.10.2022 20:48
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
31.10.2022 23:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі фармацевтичної продукції (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-12-13-002748-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-ХІІ, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі? Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
4ab1ad99a24c46449455adc7b16b8e06
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
28.10.2022 14:12
Опис:
Доброго дня, КНП "ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ПРОТИПУХЛИННИЙ ЦЕНТР" ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ уважно вивчило Ваш Запит на надання пояснень від 2022-10-26 20:48:10 та повідомляє наступне.
І. При здійсненні закупівлі по предмету: «Фармацевтична продукція - код Основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник"– 33600000-6» (Ademetionine, Adenosine, Aethonium, Ambroxol, Ambroxol, Amino acids, Ascorbic acid (vit C), Bendazol, Betamethasone, Chlorophyllipt, Chlorophyllipt, Chloropyramine, Choline alfoscerate, Cocarboxylase, Comb drug, Comb drug, Comb drug, Comb drug, Comb drug, Comb drug, Comb drug, Comb drug, Comb drug, Comb drug, Comb drug, Dexketoprofen, Dexketoprofen, Dexketoprofen, Dexketoprofen, Dexketoprofen, Dimethyl sulfoxide, Diphenhydramine, Electrolytes, Electrolytes, Etamsylate, Gelatin agents, Gelatin agents, Hydrocortisone and antibiotics, Inosine, Iron, parenteral preparations, Ketorolac, Ketorolac, Lidocaine, Magnesium (different salts in combination), Meldonium, Methyluracil, Mono, Mono, Nefopam, Nikethamide, Ornithine, Ornithine, Pantoprazole, Pantoprazole, Papaverine, Pitofenone and analgesics, Pitofenone and analgesics, Platyphylline, Procaine, Sulfocamphocain, Thioctic acid, Tiazotic acid, Tobramycin, Viride nitens, Validol) Уповноваженою особою було залучено фахівців, які відповідають за подальше використання товарів, що будуть закуплені, як того вимагає положення пункту 2 Розділу ІІ «Етапи визначення очікуваної вартості» Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, що затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020р № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі».
Технічні та якісні характеристики предмету сформовано на основі службової записки головної медичної сестри. Під час визначення технічних та якісних характеристик процедури закупівлі було враховано потребу закладу та пацієнтів центру онкології.
КНП "ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ПРОТИПУХЛИННИЙ ЦЕНТР" ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ (надалі – Замовник) закупівлі здійснюються у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та із дотриманням визначених ним принципів.
Звертаємо увагу, що для забезпечення максимальної конкуренції та економії Замовником в технічному завданні передбачено що у разі, коли в описі предмета закупівлі містяться посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, то разом з цим враховувати вираз "або еквівалент".
Очікувана вартість закупівлі також формувалась відповідно до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020р № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі».
У відповідності до пункту 3 Розділу ІІ «Етапи визначення очікуваної вартості» Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі Замовником було використано загальнодоступну інформацію щодо цін та асортименту товарів, які містились у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель "Prozorro" і т.д.
Окрім того, з метою об’єктивного визначення очікуваної вартості нами здійснювався аналіз ринку (через систему Прозорро)
ІІ. Щодо надання посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі повідомляємо наступне.
Відповідно до пункту 38 частини першої статті 2 Бюджетного кодексу України одержувач бюджетних коштів - суб'єкт господарювання, громадська чи інша організація, яка не має статусу бюджетної установи, уповноважена розпорядником бюджетних коштів на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, та отримує на їх виконання кошти бюджету.
Згідно пункту 47 частини першої статті 2 Бюджетного кодексу України розпорядник бюджетних коштів - бюджетна установа в особі її керівника, уповноважена на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов'язань, довгострокових зобов’язань за енергосервісом, середньострокових зобов’язань у сфері охорони здоров’я та здійснення витрат бюджету.
Відповідно до інформації, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Замовник з 15.10.2019 року втратив статус закладу охорони здоров’я (далі — ЗОЗ) та був реорганізований в результаті перетворення із бюджетної установи у комунальне некомерційне підприємство (далі — КНП).
Враховуючи вищевикладене починаючи з 15.10.2019 року Замовник втратив статус розпорядника бюджетних коштів, на даний час Замовник, як КНП має статус лише їх одержувача.
Відповідно до положень пункту 41 Постанови Кабінету України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 р. № 710 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 р. № 1266). головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити:
обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Підсумовуючи вищевикладене та враховуючи той факт, що ми не є бюджетною установою та як наслідок розпорядником бюджетних коштів обов’язку розміщення на власному веб-сайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі в нас немає.
Повідомляємо, що нами, як Замовником було проінформовано розпорядників бюджетних коштів про проведення закупівлі «Фармацевтична продукція - код Основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник"– 33600000-6» (Ademetionine, Adenosine, Aethonium, Ambroxol, Ambroxol, Amino acids, Ascorbic acid (vit C), Bendazol, Betamethasone, Chlorophyllipt, Chlorophyllipt, Chloropyramine, Choline alfoscerate, Cocarboxylase, Comb drug, Comb drug, Comb drug, Comb drug, Comb drug, Comb drug, Comb drug, Comb drug, Comb drug, Comb drug, Comb drug, Dexketoprofen, Dexketoprofen, Dexketoprofen, Dexketoprofen, Dexketoprofen, Dimethyl sulfoxide, Diphenhydramine, Electrolytes, Electrolytes, Etamsylate, Gelatin agents, Gelatin agents, Hydrocortisone and antibiotics, Inosine, Iron, parenteral preparations, Ketorolac, Ketorolac, Lidocaine, Magnesium (different salts in combination), Meldonium, Methyluracil, Mono, Mono, Nefopam, Nikethamide, Ornithine, Ornithine, Pantoprazole, Pantoprazole, Papaverine, Pitofenone and analgesics, Pitofenone and analgesics, Platyphylline, Procaine, Sulfocamphocain, Thioctic acid, Tiazotic acid, Tobramycin, Viride nitens, Validol). КНП "ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ПРОТИПУХЛИННИЙ ЦЕНТР" ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ не володіє інформацією про розміщення на веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. З вказаним питанням рекомендуємо звернутись безпосередньо до головного розпорядника бюджетних коштів.
Принагідно повідомляємо, що на офіційному сайті КНП "ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ПРОТИПУХЛИННИЙ ЦЕНТР" ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ за посиланням: http://hood.net.ua/departments/administrativniy-pidrozdil/ наявна інформація про очікувану вартість, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.