-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Код ДК 021-2015 (CPV) 15330000-0 – Оброблені фрукти та овочі (Курага, Фрукти сушені, сухофрукти (суміш), Родзинки, Чорнослив)
Закупівля здійснюється для забезпечення потреб на 2022 рік. Місцезнаходження замовника: м. Черкаси, вул. Гоголя, 251; Категорія замовника: відповідно до п.1 ч. 1 ст. 2 Закону; Вид закупівлі: відповідно до абз. 1 п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону Джерело фінансування – кошти місцевого бюджету; Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі-відповідно до ч. 6 р. ІІІ тендерної документації та додатку
Торги відмінено
1 760 940.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 804.70 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 804.70 UAH
Номер:
df4bcaf14bcc47d89c100b54a03b868d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-01-11-000157
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
12.01.2022 00:00
Період моніторингу:
12.01.2022 15:57 - 03.02.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
12.01.2022 №6
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Управління Північного
офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Сергій МЕЛЬНИК
Додаток
до наказу Північного офісу
Держаудитслужби
від 12.01.2022 № 6
Витяг із переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі
UA-2021-12-10-019062-c, 10.12.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення частини десятої статті 3, частини третьої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі в частині питань, що не були предметом розгляду Колегії АМКУ – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законом порядку, зокрема шляхом виконання вимог пункту 2 частини першої статті 32 Закону, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі в частині питань, що не були предметом розгляду постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України (далі – Колегія АМКУ).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік Департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради (далі – Замовник); оголошення про проведення процедури відкритих торгів; інформацію про відкриті торги UA-2021-12-10-019033-с, оприлюднену на вебпорталі Уповноваженого органу з питань закупівель https://prozorro.gov.ua; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 10.12.2021 (далі – тендерна документація); тендерні пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Каштан-Плюс» та Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Ходак» в частині питань, що не були предметом розгляду Колегії АМКУ; протокольне рішення уповноваженої особи від 05.01.2022; повідомлення про намір укласти договір; документи, надані Товариством з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Ходак» відповідно до частини шостої статті 17 Закону та вимог тендерної документації; пояснення та документи, отримані від Замовника 17 і 18 січня 2022 року в електронній системі закупівель.
Аналізом питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено, що 10 грудня 2021 року Замовник оприлюднив на вебпорталі Уповноваженого органу з питань закупівель оголошення про проведення відкритих торгів UA-2021-12-10-019062-с та UA-2021-12-10-019033-с на придбання оброблених овочів та фруктів (предмет закупівлі ДК 021:2015: 15330000-0 «Оброблені овочі та фрукти» очікуваною вартістю 1 760 940,00 грн та 3 306 479,91 грн відповідно. Згідно з частиною третьою статті 10 Закону оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну для товарів і послуг – 133 тисячам євро. Курс євро визначається згідно з офіційним курсом, установленим Національним банком України станом на дату оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі. Відповідно до частини десятої статті 3 Закону Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів/спрощених закупівель або застосування цього Закону, зокрема положень частини третьої статті 10 цього Закону. Станом на 10.12.2021 офіційний курс євро до гривні становив 30,6773 грн за 1 євро, тобто очікувана вартість предмета закупівлі «Оброблені фрукти та овочі» 10.12.2021 становила 5 067 419,91 грн і перевищувала суму, еквівалентну для товарів 133 тисячам євро. На порушення частини десятої статті 3 Закону Замовник поділив предмет закупівлі на частини та одночасно оголосив дві процедури відкритих торгів без застосування положень частини третьої статті 10 цього Закону.
Моніторинг щодо тих порушень, обставин, підстав, що були предметом розгляду Колегії АМКУ не здійснювався.
Період усунення порушень:
08.02.2022 10:13 - 23.02.2022 00:00
Дата публікації висновку:
08.02.2022 10:13
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З урахуванням висновку за результатами моніторингу та зобовязання усунути виявлені порушення, керуючись п. 2 ч.1 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі» відмінити процедуру відкритих торгів «Код ДК 021-2015 (CPV) 15330000-0 – Оброблені фрукти та овочі (Курага, Фрукти сушені, сухофрукти (суміш), Родзинки, Чорнослив)» в зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути, а саме неможливість усунення порушення, що полягає у помилковому оголошенні процедури закупівлі «відкриті торги» всупереч положень частини десятої статті 3 Закону. При цьому зобовязуємось не допускати подібних порушень в майбутньому.
Дата публікації звіту:
08.02.2022 16:24
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionPublicDisclosure: Так
Опис:
Процедура закупівлі відмінена
Дата публікації:
09.02.2022 08:32
Запити/Пояснення
Номер:
68572925c7634942bede8bfd3c8584bd
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
12.01.2022 16:36
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.01.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі оброблених фруктів та овочів, інформацію про яку опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-12-10-019062-с, та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснень із питання:
- чому оголошення про проведення відкритих торгів не оприлюднене відповідно до вимог частини третьої статті 10 Закону, якщо 10 грудня 2021 року також оголошено процедуру відкритих торгів UA-2021-12-10-019033-c на придбання оброблених фруктів та овочів (ДК 021:2015: 15330000-0 – Оброблені фрукти та овочі) очікуваною вартістю 3 306 479,91 грн та сукупна очікувана вартість закупівлі станом на 10.12.2021 перевищує суму, еквівалентну для товарів 133 тисячам євро?
- чи забезпечено відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель? Якщо так, то надайте посилання.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
9d9ae5c6ef5d424688b386a84d090b54
Назва:
Надання пояснень
Дата опублікування:
17.01.2022 17:51
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «ДК 021:2015:03210000-6: Зернові культури та картопля» інформацію про яку опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-12-14-008358-c пояснюємо наступне:
- яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі?
Обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі здійснено замовником на підставі ЕКСПЕРТНОГО ВИСНОВОКУ № О - 1005 від 02.11.2021 р. та ЕКСІІЕРТНОГО ВИСНОВКУ № О – 978 від 06.10.2021 р.
- чи забезпечено відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель?
Постановою Кабінету міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» зокрема передбачено, РЕКОМЕНДУВАТИ з урахуванням затверджених цією постановою заходів органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Статтею 10 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю. Водночас, частиною четвертою даної статті вказано, що інформація про закупівлі МОЖЕ додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Тобто, вказаними нормами чинного законодавства визначені правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад, а також затверджені заходи для ефективного використання державних коштів, та передбачається додаткове право та рекомендація для Замовників процедур закупівель, які здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг, додатково оприлюднювати інформацію про такі закупівлі, окрім електронної системи закупівель на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування в тому числі обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення.
На разі питання щодо реалізації оприлюднення інформації про проведення закупівель, обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення, окрім електронної системи закупівель на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, на веб-сайті замовника вивчається з урахуванням технічної можливості такого веб-сайту.
- чому оголошення про проведення відкритих торгів не оприлюднене відповідно до вимог частини третьої статті 10 Закону, якщо 13 грудня 2021 року також оголошено процедуру відкритих торгів UA-2021-12-13-005166-b за тим же предметом (ДК 021:2015:03210000-6: Зернові культури та картопля») очікуваною вартістю 1 705 770,90 грн та сукупна очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну для товарів 133 тисячам євро?
Закон України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) застосовується до Замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує відповідні вартісні межі, встановлені в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону.
Згідно з частиною першою статті 4 Закону закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
Відповідно до частини 10 ст. 3 Закону забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом.
Згідно з частиною першою статті 13 Закону закупівлі можуть здійснюватися шляхом застосування однієї з таких конкурентних процедур: відкриті торги; торги з обмеженою участю; конкурентний діалог. Згідно з частиною третьою статті 13 Закону Замовник здійснює процедури закупівлі шляхом використання електронної системи закупівель.
Відповідно до частини першої ст. 20 Закону відкриті торги є основною процедурою закупівлі.
Згідно частини 3 статті 10 оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну: для товарів і послуг - 133 тисячам євро; для робіт - 5 150 тисячам євро.
Разом з тим на момент оголошення даної процедури закупівлі (закупівля товару) за офіційним курсом НБУ її вартість НЕ перевищувала 133 тисячі євро, отже обрана замовником основна процедура закупівлі – відкриті торги є вірною.
Крім того, ані Законом України «Про публічні закупівлі», ані будь-яким іншим нормативним актом Замовникам не заборонено проведення декількох процедур закупівель за одним і тим самим Кодом ДК протягом поточного року.
Таким чином, замовник може проводити декілька процедур закупівель, передбачених статтею 12 Закону у поточному році за одним і тим самим предметом закупівлі, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує відповідні вартісні межі, встановлені частиною першою статті 2 Закону.
Окрім того, ст. 164-14 КУпАП в даному випадку не може бути застосована, адже не містить даного складу правопорушення.
Номер:
3db5ac3c73544ef68031394e4b03ab00
Назва:
Пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
18.01.2022 17:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі оброблених фруктів та овочів з питання «чому оголошення про проведення відкритих торгів не оприлюднене відповідно до вимог частини третьої статті 10 Закону, якщо 10 грудня 2021 року також оголошено процедуру відкритих торгів на придбання оброблених фруктів та овочів (ДК 021:2015: 15330000-0 – Оброблені фрукти та овочі) очікуваною вартістю 3 306 479,91 грн та сукупна очікувана вартість закупівлі станом на 10.12.2021 перевищує суму, еквівалентну для товарів 133 тисячам євро?» надаємо наступні додаткові пояснення:
Згідно ч. 17 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовнику забороняється вчиняти будь-які дії та приймати будь-які рішення щодо процедури закупівлі, у тому числі приймати рішення про відміну тендеру чи визнання його таким, що не відбувся, відміну переговорної процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю, крім дій, спрямованих на усунення порушень, зазначених у скарзі.
Рішення замовника за даною процедурою закупівлі оскаржено до Антимонопольного Комітету України.
Разом з тим, Замовник зобовязується з метою усунення порушень, що виникли під час публікації даної закупівлі, відмінити процедуру після винесення АМКУ рішення, та не допускати подібних порушень в майбутньому.
Номер:
9cb073a87f384f3e857caaee53d1c6eb
Назва:
Щодо зупинення рішення про початок моніторингу процедур закупівель
Дата опублікування:
20.01.2022 11:32
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
20.01.2022 №18
Черкаси
Щодо зупинення рішення
про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини тринадцятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з огляду на прийняття органом оскарження до розгляду скарг за номерами в електронній системі закупівель UA-2021-12-10-019062-c.a1, UA-2021-12-10-019033-c.b1,
НАКАЗУЮ:
Зупинити рішення про початок моніторингу процедур закупівель за унікальними номерами оголошення про проведення процедури закупівлі ID: UA-2021-12-10-019062-c, ID: UA-2021-12-10-019033-c, прийняте наказом Північного офісу Держаудитслужби від 12.01.2022 № 6 «Про початок моніторингу процедур закупівель», вважати його таким, що зупинене з 20 січня 2022 року до моменту опублікування рішень органу оскарження.
В. о. начальника Управління Північного
офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Сергій МЕЛЬНИК