-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
09310000-5 - Електрична енергія
1. Електрична енергія без розподілу - 756400кВт./год 2. Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції – українська
Завершена
4 160 200.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 20 801.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 20 801.00 UAH
Номер:
f0fb6bfd218b4b52b7344a0293273f27
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-01-17-000052
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.01.2022 00:00
Період моніторингу:
17.01.2022 16:03 - 08.02.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
17.01.2022 № 30
Луцьк
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 184 (із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291)
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Анатолій ОМЕЛЬЧУК
Додаток №1
до наказу Західного офісу Держаудитслужби
від 17.01.2022 №30
Перелік процедур закупівель для моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області.
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2021-12-10-018556-c від 10.12.2021. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі - Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю та відповідність оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону встановлено порушення норм пункту першого частини першої та частини третьої статті 10, абзацу другого частини третьої статті 20 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо відміни торгів відповідно до пункту 2 частини 1 статті 32 Закону, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 21 січня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладення договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2022 рік Відділу освіти Колківської селищної ради Волинської області (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням тендерного комітету Замовника від 10.12.2021 №97 (далі – тендерна документація), протокол засідання тендерного комітету від 29.12.2021 №102, повідомлення про намір укласти договір від 29.12.2022, договір від 14.01.2022 № 23-22/177/1, протокол про внесення змін до договору від 14.01.2022 №1, додаткова угода від 14.01.2022 №1, відповідь Замовника на запит від 20.01.2022.
Відповідно до частини третьої статті 10 Закону оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну для товарів і послуг – 133 тисячам євро. Згідно абзацу другого частини третьої статті 20 Закону у разі якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, строк для подання тендерних пропозицій не може бути менше, ніж 30 днів з дня його оприлюднення.
Курс євро визначається згідно з офіційним курсом, установленим Національним банком України станом на дату оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі.
Станом на день оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення вищевказаної процедури закупівлі (10.12.2021) офіційний курс Національного банку України відповідно до даних офіційного сайту(https://bank.gov.ua/ua/markets/exchangerates?date=10.12.2021&period=daily) становив – 30,6773 грн за 1 Євро, Замовником 10.12.2021 оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів очікуваною вартістю 4 160 200,00, що становить 135 611,68 (4160200/ 30,6773).
Однак, Замовником не оприлюднено додатково оголошення англійською мовою та встановлено строк для подання тендерних пропозицій менше 30 днів з дня його оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Отже, Замовником порушено норми пункту першого частини першої та частини третьої статті 10, абзацу другого частини третьої статті 20 Закону, оголошення англійською мовою не оприлюднене одночасно з основним оголошенням та встановлено строк для подання тендерних пропозицій менше 30 днів з дня його оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. Відповідно до пункту 2 частини першої статті 32 Закону Замовник відміняє торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Період усунення порушень:
21.01.2022 14:54 - 05.02.2022 00:00
Дата публікації висновку:
21.01.2022 14:54
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Порушення усунуто.
У зв’язку з висновком Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, виявлена невідповідність в частині вибору процедури закупівлі, дійшли згоди розірвати Договір про постачання електричної енергії споживачу №23-22/177/1 від 14 січня 2022року за взаємною згодою сторін від «19» січня 2022 року.
Дата публікації звіту:
25.01.2022 10:58
Запити/Пояснення
Номер:
2f5288a318514b019ba6e11c844da329
Назва:
Запит на пояснення
Дата опублікування:
18.01.2022 13:17
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.01.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі 09310000-5 - Електрична енергія, код ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія, (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-12-10-018556-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02 липня 2018 року № 184 (із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 № 291), постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1) Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2) Так, відповідно до частини 3 статті 10 Закону, оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель, у строки встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну: для товарів і послуг – 133 000 Євро; для робіт – 5 150 000 Євро. Курс Євро визначається згідно з офіційним курсом, установленим Національним банком України станом на дату оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі. Станом на день оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення вищевказаної процедури закупівлі (10.12.2021 року) офіційний курс Національного банку України відповідно до даних офіційного сайту (https://bank.gov.ua/ua/markets/exchangerates?date=10.12.2021&period=daily) становив – 30,6773 грн за 1 Євро, тобто вимоги частини 3 статті 10 Закону поширювались на процедури закупівель, оголошення щодо проведення яких оприлюднені в електронній системі закупівель 10.12.2021 року, якщо очікувана вартість закупівлі товарів перевищувала суму еквівалентну 4 080,080,9 грн. (133 000,00 Євро x 30,6773 гривень). Чому, в порушення вимог частини 3 статті 10 Закону, додатково не оприлюднено оголошення про проведення процедури закупівель відкритих торгів на англійській мові, враховуючи той факт, що очікувана вартість закупівлі за вищевказаним предметом становила 4 160 200,00 гривень, що перевищує суму, за якої в обов’язковому випадку інформація про закупівлю оприлюднюється на англійській мові?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
46c9287bef1f420d9075fdbc22a2fd01
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
20.01.2022 14:06
Опис:
Замовник здійснював розрахунок очікуваної вартості товарів методом порівняння ринкових цін керуючись примірною методикою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275 та наказу Адміністрації державної прикордонної служби України від 09.09.2019 № 480-аг «Про моніторинг цін під час здійснення закупівель».
Розрахунок очікуваної вартості для проведення закупівлі на 2022 рік проводився згідно з аналізом цін постачальників на електричну енергію на дату формування очікуваної вартості предмета закупівлі, прогноз цін, до ціни електричної енергії включена вартість електричної енергії, яку закуповує постачальник електроенергії на оптовому ринку електричної енергії (внутрішньодобовому ринку або ринку електричної енергії на добу наперед), послуги з передачі електричної енергії, націнка з ПДВ та всі визначені законодавством податки та збори. Також врахували інфляційний звіті за жовтень 2021 року в якому НБУ прогнозує, що тарифи на електроенергію підвищуватимуться високими темпами (20-25% на рік) враховуючи такий прогноз та зростання ціни в листопаді та грудні 2021року – планування електроенергії проводилось по ціні 5,70 кВт/год.
Кількісною характеристикою предмета закупівлі є обсяг споживання електричної енергії. За одиницю виміру кількості електричної енергії приймається кіловат-година, яка дорівнює кількості енергії, спожитої пристроями потужністю в один кіловат протягом однієї години. Обсяг, необхідний для забезпечення діяльності та власних потреб об’єктів замовника, та враховуючи обсяги споживання переднього календарного року в закупівлі ID: UA-2021-12-10-018556-c) становить -756400кВт./год
Технічні та якісні характеристики предмету закупівлі встановлені щоб відповідали технічним умовам та стандартам, передбаченим законодавством України, діючими на період постачання товару. Якість постачання передбачена як безперервна. Учасник-постачальник повинен забезпечувати дотримання загальних та гарантованих стандартів якості постачання електричної енергії, в тому числі, що передбачені згідно з Порядком забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання, затвердженого постановою НКРЕКП від 12.06.2018 № 375, Закону України «Про ринок електричної енергії», Правилами роздрібного ринку електричної енергії, затвердженими постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, інших нормативно-правових актів. Згідно ст. 18 Закону України «Про ринок електричної енергії» показники якості електропостачання повинні відповідати величинам, що затверджені Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг. Відповідно до положень пункту 11.4.6 глави 11.4 розділу XI Кодексу систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 310, параметри якості електричної енергії в точках приєднання споживачів у нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення». Учасник зобов'язується забезпечити комерційну якість постачання електричної енергії, що передбачає вчасне та повне інформування Замовника про умови постачання електричної енергії, ціни на електричну енергію та вартість послуг, що надаються, надання роз'яснень положень актів чинного законодавства, якими регулюються відносини Сторін, ведення точних та прозорих розрахунків із Замовником, а також можливість вирішення спірних питань шляхом досудового врегулювання.
Враховуючи зауваження, щодо невірного розрахунку курсу євро на період оголошення відкритих торгів на постачання електроенергії, що призвело до додаткового не оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівель відкритих торгів на англійській мові. Неможливість усунення виявлених порушень для належної, безперебійної діяльності, уникнення зриву в частині проведення освітнього процесу.
З метою уникнення ознак порушення діючого законодавства у сфері публічних закупівель прийнято рішення щодо розірвання договору № 23-22/177/1 від 14.01.2022 року та провести нову процедуру закупівлі з урахуванням зауважень та вимог Закону України «Про публічні закупівлі»