-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги їдалень
Послуги їдалень. Мова (мовами), якою (якими) повинні буди складені тендерні пропозиції – українська. Категорія Замовника: орган місцевого самоврядування. Математична формула для розрахунку приведеної ціни – не застосовується.
Завершена
28 100 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 281 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 281 000.00 UAH
Номер:
338b4302c5044a6188a2ab9045dd8848
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-06-23-000003
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.06.2022 00:00
Період моніторингу:
24.06.2022 12:43 - 20.07.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
23.06.2022 141
(дата) Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка в.о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 23.06.2022 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 23.06.2022 № 141
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
13. UA-2021-12-10-004916-b 10.12.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
В.о. заступника начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам Закону установлено порушення вимог пункту 19 частини другої та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено порушення вимог абзаців другого та третього пункту першого частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, дотримання законодавства під час внесення змін до договору - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 14 липня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), розгляду та оцінки тендерних пропозицій, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, дотримання законодавства під час внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2022 рік Управління освіти Прилуцької міської ради (далі - Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію із змінами, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника згідно з протоколом від 10.12.2021 № 60, протокол розгляду тендерних пропозицій від 14.01.2022, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерні пропозиції Комунального підприємства Прилуцької міської ради комбінат шкільного харчування «Шкільний» (далі – учасник-переможець) та Комунального підприємства «Броварське районне виробниче управління об’єднання шкільних їдалень» Броварської районної ради», протокол розкриття від 20.01.2021, протокол щодо прийняття рішення уповноваженої особи від 20.01.2022 № 71, повідомлення про намір укласти договір від 20.01.2022, договір від 31.01.2022 № 1, протокол від 02.02.2022 № 79 щодо прийняття рішення уповноваженої особи, додаткові угоди від 31.01.2022 № 1, від 25.03.2022 № 2, та від 31.03.2022 № 3, пояснення Замовника на запит Держаудитслужби, надане через електронну систему закупівель 29.06.2022 року.
Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що в абзаці шістнадцятому пункту 1 розділу 3, в пункті 2 розділу 5 тендерної документації та Додатку 3 до тендерної документації (файл «ДКТ послуги їдалень Управління освіти Прилуцької міської ради 2022 Нова редакція.doc») вказано перелік формальних помилок, який не відповідає вимогам встановленим Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710, зареєстрованого в Міністерстві юстиції 29.07.2020 за № 715/34998, та є порушенням Замовником пункту 19 частини другої статті 22 Закону.
Також, моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам Закону установлено, що в порушення вимог абзацу першого частини 3 статті 22 Закону у підпункті 3.11 пункту 3 розділу 5 тендерної документації вимагається дотримання учасниками норм чинного законодавства України, зокрема, Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 14.10.2014 року № 1702-VII, при тому, що зазначений нормативний документ втратив чинність.
Моніторингом питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що учасник-переможець Комунальне підприємство Прилуцької міської ради комбінат шкільного харчування «Шкільний» не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону та не відповідає вимогам встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону.
Так, пунктом 5 розділу 3 тендерної документації та пунктом 4 Додатку 2 до тендерної документації встановлено кваліфікаційний критерій «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю» з наданням Інформаційної довідки у довільній формі, що містить опис фінансової спроможності підприємства Учасника (не пізніше місячної давності) та документального підтвердження, а саме - фінансової звітності за 2020 рік згідно Розділу ІІ (склад та елементи фінансової звітності) Наказу Міністерству Фінансів України «Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності» № 73 від 07.02.2013.
Так, учасником-переможцем надана довідка в довільній формі про фінансову спроможність Комунального підприємства Прилуцької міської ради комбінат шкільного харчування «Шкільний» від 22.12.2021 № 306 разом з копіями квитанцій про отримання фінансової звітності Центром обробки електронних звітів Держстату України (файл «19.Довідка про фінансову спроможність, копії квитанцій, звіт про рух грошових коштів, баланс.pdf»). Однак, зазначений файл та в цілому тендерна пропозиція учасника-переможця не містить фінансової звітності за 2020 рік, що не відповідає вимогам пункту 5 розділу 3 тендерної документації, пункту 4 Додатку 2 до тендерної документації та кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону.
Крім того, згідно підпункту 3.7 пункту 3 розділу 5 тендерної документації встановлена вимога щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції інформації відповідно до Додатку 5 до тендерної документації у вигляді довідки встановленої форми «Відомості про учасника», в якій відображається інформація про: повну назву, код (ЄДРПОУ), правовий статус суб'єкта, організаційно-правову форму, форму власності, юридичну адресу, поштову адресу, телефон, факс, E-mail, місце та дату реєстрації, інформацію про персонал (чисельність), профілюючий напрямок діяльності, найменування банку, що обслуговує учасника, розрахунковий рахунок, МФО, прізвище, ім'я, по-батькові керівника.
Так, учасником-переможцем на виконання вищезазначеної вимоги надано довідку «Відомості про Учасника процедури закупівлі» від 22.12.2021 № 294 (файл «6.Відомості про Учасника.pdf») в якій не вказано правовий статус суб'єкта, організаційно-правову форму, форму власності, місце та дату реєстрації, інформацію про персонал (чисельність), що не відповідає вимогам підпункту 3.7 пункту 3 розділу 5 тендерної документації, Додатку 5 до тендерної документації та не відповідає вимогам, установленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону.
Таким чином, Замовником порушено вимоги абзаців другого та третього пункту першого частини першої статті 31 Закону, в частині не відхилення тендерної пропозиції учасника який не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону та не відповідає вимогам, установленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону.
Відповідно до абзаців другого та третього пункту першого частини першої статті 31 Закону, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону та не відповідає вимогам, установленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону.
Однак, на порушення абзаців другого та третього пункту першого частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію Комунального підприємства Прилуцької міської ради комбінат шкільного харчування «Шкільний», визначив його переможцем процедури закупівлі та уклав з ним договір про закупівлю від 31.01.2022 № 1, додаткові угоди від 31.01.2022 № 1, від 25.03.2022 № 2, та від 31.03.2022 № 3.
Період усунення порушень:
14.07.2022 19:42 - 29.07.2022 00:00
Дата публікації висновку:
14.07.2022 19:42
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання висновку Державної аудиторської служби Північно-Східного офісу Держаудитслужби України від 14.07.2022 (закупівля № UA-2021-12-10-004916-b) повідомляємо, що з огляду на встановлені правопорушення законодавства у сфері публічних закупівель та з огляду на те, що Державна аудиторська служба Північно-Східного офісу Держаудитслужби України не конкретизувала яких саме заходів потрібно вжити, управлінням освіти Прилуцької міської ради здійснено заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому.
1. Притягнуто до дисциплінарної відповідальності, фахівця з публічних закупівель Свистуна Олександру Володимировичу, шляхом оголошення догани, (наказ начальника управління освіти Прилуцької міської ради від 21.07.2022 №91).
2. Зобов’язано фахівця з публічних закупівель Свистуна О. В. пройти навчання у сфері публічних закупівель, для недопущення в подальшому подібних порушень.
Дата публікації звіту:
21.07.2022 16:35
Запити/Пояснення
Номер:
149780436ca7484e8b31eb318c1cd3ef
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
27.06.2022 20:41
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.07.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Виконання додаткових будівельних робіт по об’єкту: «Послуги їдалень Deaner service (ДК 021:2015: 55510000-8 - Послуги їдалень)» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2021-12-10-004916-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або на сторінку офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення з приводу вищевикладеного необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
Номер:
5879c36887eb436d9913fc1997b94d32
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
29.06.2022 08:59
Опис:
Відповідно до Запиту Держаудитслужби України - 27.06.2022 20:41 «Послуги їдалень Deaner service (ДК 021:2015: 55510000-8 - Послуги їдалень)» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2021-12-10-004916-b) повідомляю наступне:
- обґрунтування розміру витрат та очікувана вартість предмету закупівлі розрахована виходячи згідно мережі учнів та дітей на 2021-2022 н.р., та відповідно до рішення виконавчого комітету Прилуцької міської ради Чернігівської області від 07 грудня 2021року №395 «Про погодження вартості безоплатного гарячого харчування в закладах дошкільної, загальної середньої освіти м. Прилуки на 2022 рік», та зі змінами від 21 грудня 2021року № 415 Про внесення змін до рішення виконавчого комітету міської ради від 07 грудня 2021 року № 395 «Про погодження вартості безоплатного гарячого харчування в закладах дошкільної, загальної середньої освіти м. Прилуки на 2022 рік».
- технічні та якісні характеристики предмета закупівлі розроблялись виходячи з того, що послуга з організації харчування повинна повністю відповідати фізіологічній потребі дитячого організму у поживних речовинах та енергії відповідно до віково-статевих особливостей, а також вимогам санітарного законодавства та нормам харчування, встановленим постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305.
Виконання норм харчування здійснюється у межах відповідних бюджетних призначень.
При виконанні послуг учасник повинен дотримуватися вимог чинних законодавчих актів, а саме:
- Податкового кодексу України, Бюджетного кодексу України, Господарського кодексу України, Цивільного кодексу України;
- Спільного наказу Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства освіти і науки України від 01.06.2005 № 242/329 «Про затвердження Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах», у тому числі у п.14 Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах, – відповідальність за безпеку і якість продуктів харчування та продовольчої сировини, готової продукції покладається на постачальника, організацію (підприємство), що забезпечує харчування учнів, відповідно до Закону України "Про якість та безпечність харчових продуктів та продовольчої сировини";
- Постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку»;
- Наказу Міністерства охорони здоров’я України від 23.07.2002 № 280 «Щодо організації проведення обов'язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв і організацій, діяльність яких пов'язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб»;
- Закону України від 23.12.1997 № 771/97-ВР «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» (із змінами та доповненнями);
- Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин» від 18.05.2017 № 2042-VIII (із змінами);
- Закону України «Про дитяче харчування» від 14.09.2006 № 142-V (із змінами);
- Порядку проведення державної реєстрації потужностей, ведення державного реєстру потужностей операторів ринку та надання інформації з нього заінтересованим суб’єктам, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 10.02.2016 № 39;
- Порядку надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх навчальних закладах та професійно-технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладення податком на додану вартість, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 116 від 02 лютого 2011 року (із змінами).
Учасники процедури закупівлі повинні:
- надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним вимогам та дотримуватись діючих стандартів ДСТУ 4281:2004 інших систем безпечності та якості під час виробництва та обігу харчових продуктів (ч. 6 ст. 20 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктах»). Послуги повинні надаватись відповідно до ст. 21 Закону України «Про загальну середню освіту», ст. 35 Закону України «Про дошкільну освіту», ст. 5 «Про охорону дитинства», Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям», «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», постанови КМУ від 19.06.2002 року № 856 «Про організацію харчування окремих категорій учнів у загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладах» до предмета закупівлі-послуг їдалень:
- надати довідку (інформацію) в довільній формі про наявність спеціалізованого автотранспорту у достатній кількості, копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу або договори оренди/суборенди, лізингу/сублізингу транспортного засобу копію медичної довідки водіїв, та скан-копію договору на санітарну обробку транспортних засобів учасника та останнього акту здачі-приймання наданих послуг за таким договором;
- надати копії санітарних паспортів на харчоблоки підприємств де надаються послуги харчування;
- надати довідку (інформацію) в довільній формі про наявність централізованих складських приміщень, де зберігається товар та сировина відповідно до санітарний норм зберігання, холодильного, морозильного та технологічного обладнання, в достатній кількісті, яка відповідає зберіганню товару, інвентарю та підтвердити правовий статус набуття(володіння, користування) такого обладнання ( договір на право власності або оренди/суборенди, або лізингу/сублізингу або акти прийому передачі) ;
- надати довідку (інформацію) в довільній формі про проходження медичного огляду та скан-копії особових медичних книжок працівників з відмітками про проходження ними обов’язкового прифілактичного медичного огляду, відповідно до Наказу МОЗ України від 21.02.2013 № 150, які здійснюють харчування дітей в закладах освіти учасника;
- примірне чотиритижневе сезонне меню для дітей у закладах дошкільної освіти, учнів у закладах загальної середньої освіти, погоджене з територіальним органом Держпродспожив служби (згідно постанови КМУ від 24.03.2021р. №305);
- надати довідку (інформацію) в довільній формі про наявність в штаті інженера-технолога громадського харчування з досвідом роботи по організації харчування дітей (копія диплому, копія трудової книжки зі стажем роботи не менше п’яти років);
- надати довідку (інформацію) в довільній формі про наявність у штаті кухарів дитячого харчування з досвідом роботи по організації харчування дітей у закладах освіти (копії дипломів, копії трудових книжок або наказів про призначення на посаду/сумісництво або цивільно-привові угоди або інші документи, передбачені законодавством, які підтверджують наявність правових відносин учасника процедури закупівлі з відповідними працівниками);
- надати довідку (інформацію) в довільній формі про повірку терезів на харчоблоках навчальних закладів та скан – копію останнього Акту виконання повірки вагів;
- надати скан-копію державної реєстрації потужностей з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів на право здійснення діяльності, затвердженого наказом Мінагрополітики від 10.02.2016р. №39;
- надати скан-копію актів, складених за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин, затвердженого Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України.
- надати скан-копії посвідчень з електробезпеки з групою допуску не нижче ніж ІІ працівників, які здійснюють харчування дітей в закладах освіти;
- надати гарантійний лист що організація харчування буде здійснюватися лише на харчоблоках та в їдальнях навчальних закладах Замовника;
- відповідно до ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» Учасник повинен надати скан копії експлуатаціїних дозволів для потужностей з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження, які є операторами ринку, та несуть відповідальність за дотримання вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів;
- надати копії посвідчень якості, сертифікатів якості на продовольчий товар та сировину;
- скан-копію чинного договору вивезення та утилізації відходів;
Також в роботі використовувався порадник «Здійснюємо якісні закупівлі харчування для закладів освіти: Порадник для уповноважених осіб, які здійснюють закупівлі харчування для ЗЗСО та ЗДО / Нос О. /
за заг. ред. Протасової Н., Полторак В., Жабенко Л., Пуцової А. – К. : Швейцарсько-український проєкт DECIDE – «Децентралізація для розвитку демократичної осві-ти», 2021. – 44 с.»
https://hromady.org/wp-content/uploads/2022/02/Здійснюємо-якісні-закупівлі-харчування-для-закладів-освіти.pdf
- Постанова Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку»: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/305-2021-%D0%BF#Text%E2%80%99
- рішення виконавчого комітету Прилуцької міської ради Чернігівської області від 07 грудня 2021року №395 «Про погодження вартості безоплатного гарячого харчування в закладах дошкільної, загальної середньої освіти м. Прилуки на 2022 рік»: https://pryluky.cg.gov.ua/web_docs/5612/2021/01/docs/395%202021.doc
- зміни від 21 грудня 2021року № 415 Про внесення змін до рішення виконавчого комітету міської ради від 07 грудня 2021 року № 395 «Про погодження вартості безоплатного гарячого харчування в закладах дошкільної, загальної середньої освіти м. Прилуки на 2022 рік»: https://pryluky.cg.gov.ua/web_docs/5612/2021/01/docs/415%202021.doc
- посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі: http://www.uopmr.gov.ua/data/documents/Obgruntuvannya-vitrat.docx