• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія на заклади освіти Коростенської міської територіальної громади

Електрична енергія на заклади освіти Коростенської міської територіальної громади

Завершена

5 758 295.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 57 582.95 UAH
Номер: 807a8c2013a04636b0a42463d9f78fcd
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-11-10-000022
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 10.11.2022 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919579
Період моніторингу: 10.11.2022 11:10 - 02.12.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 10.11.2022 № 51-З Житомир Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 10.11.2022 №51-З. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 17. UA-2021-12-10-016652-c Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Житомир
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 97) 024-92-47, ekonsevych@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено порушення вимог пункту 17 частини 2 статті 22 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо внесення змін до договору установлено порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону та пункту 13.6 розділу 13 Договору. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації відповідно до вимог Закону, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, дотримання вимог постанови № 710, розгляду тендерних пропозицій учасників ТОВ «Житомиргаз Збут», ТОВ «Енергоінвестпроект», ТОВ «Енерджі Трейд Груп», ТОВ «Укр Газ Ресурс», ТОВ «Житомирська Обласна Енергопостачальна Компанія» та ДП «ЕводаТрейд» КП «Луцькводоканал», своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому шляхом забезпечення притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення вимог пункту 17 частини 2 статті 22 Закону, приведення істотних умов Договору до вимог законодавства у сфері закупівель (зокрема зменшення ціни предмета закупівлі до рівня, визначеного Договором за результатами проведення процедури закупівель без урахування змін внесених додатковими угодами від 16.05.2022 № 1, від 16.05.2022 № 2, від 22.09.2022 № 4, від 22.09.2022 № 5, від 20.10.2022 № 6, від 20.10.2022 № 7), та повернення зайво сплачених коштів (у разі здійснення постачання предмету закупівель з урахуванням змінених істотних умов Договору внесених додатковими угодами 16.05.2022 № 1, від 16.05.2022 № 2, від 22.09.2022 № 4, від 22.09.2022 № 5, від 20.10.2022 № 6, від 20.10.2022 № 7), а також протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 01 грудня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі - постанова № 710), розгляд тендерних пропозицій, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Відділу освіти виконавчого комітету Коростенської міської ради (далі -Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою, тендерна документація, тендерні пропозиції учасників ТОВ «Житомиргаз Збут», ТОВ «Енергоінвестпроект», ТОВ «Енерджі Трейд Груп», ТОВ «Укр Газ Ресурс», ТОВ «Житомирська Обласна Енергопостачальна Компанія», тендерна пропозиція переможця ДП «ЕводаТрейд» КП «Луцькводоканал» (далі-Переможець), протокол розгляду тендерних пропозицій від 14.01.2022, рішення колегії АМКУ від 14.02.2022 № 3051, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.02.2022, повідомлення про намір укласти договір від 21.02.2022, договір про закупівлю від 04.03.2022 № 18 (далі-Договір), додаткові угоди від 16.05.2022 № 1 та № 2, від 01.09.2022 № 3, від 22.09.2022 № 4 та № 5, від 20.10.2022 № 6 та № 7, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 16.05.2022, від 01.09.2022, від 22.09.2022 та від 20.10.2022, пояснення Замовника з копіями документів отримані через електронну систему закупівель від 15.11.2022 року. За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам Закону установлено, що в порушення вимог пункту 17 частини 2 статті 22 Закону, в підпункті 2.3 пункту 2 розділу І тендерної документації Замовника, відсутня інформація щодо посад осіб, уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками (Зубрицька О. О. та Павленко В. М.). Аналізом питання дотримання Замовником законодавства в частині внесення змін до договору встановлено, що за результатом проведення вказаної процедури закупівлі Замовником укладено Договір про закупівлю електричної енергії з Переможцем, на загальну суму 3 392 416,00 грн. (з ПДВ), відповідно до умов якого ціна електричної енергії, у тому числі диверсифіковані (ціни) становить 2,95 грн. за 1 кВт/год., з ПДВ, при цьому відповідно до пункту 1.2 вказаної додаткової угоди загальний обсяг постачання електричної енергії становить 1 151 659 кВт./год. Поряд з цим, між Замовником та Переможцем укладено додаткові угоди від 16.05.2022 № 1, від 16.05.2022 № 2, від 01.09.2022 № 3, від 22.09.2022 № 4, від 22.09.2022 № 5, від 20.10.2022 № 6, від 20.10.2022 № 7 до Договору, якими внесено зміни до істотних умов вказаного Договору в частині збільшення ціни за одиницю предмету закупівель на підставі пункту 2 частини 5 статті 41 Закону. Так, відповідно до умов вищевказаних додаткових угод сторонами внесено наступні зміни до умов Договору, а саме: - відповідно до додаткової угоди від 16.05.2022 № 1 сторони виклали пункт 1 Додатку № 2 до Договору в такій редакції: «Ціна електричної енергії, у тому числі диверсифіковані (ціни) становить 3,23 грн. за 1 кВт/год., з ПДВ, при цьому відповідно до пункту 1.2 вказаної додаткової угоди загальний обсяг постачання електричної енергії становить 1 050 283,59 кВт./год, тоді як згідно з пунктом 2 додаткової угоди остання набирає чинності з 01.04.2022 і є невід`ємною частиною Договору; - відповідно до додаткової угоди від 16.05.2022 № 2 сторони виклали пункт 1 Додатку № 2 до Договору в такій редакції: «Ціна електричної енергії, у тому числі диверсифіковані (ціни) становить 3,40 грн. за 1 кВт/год., з ПДВ, при цьому відповідно до пункту 1.2 вказаної додаткової угоди загальний обсяг постачання електричної енергії становить 997 769,41 кВт./год., тоді як згідно з пунктом 2 додаткової угоди остання набирає чинності з 01.04.2022 і є невід`ємною частиною Договору; - відповідно до додаткової угоди від 01.09.2022 № 3 сторони виклали пункт 1 Додатку № 2 до Договору в такій редакції: «Ціна електричної енергії, у тому числі диверсифіковані (ціни) становить 3.655грн.за 1 кВт/год., з ПДВ, при цьому відповідно до пункту 1.2 вказаної додаткової угоди загальний обсяг постачання електричної енергії становить 928 157,59 кВт./год., тоді як згідно з пунктом 2 додаткової угоди остання набирає чинності з 01.07.2022 і є невід`ємною частиною Договору; - відповідно до додаткової угоди від 22.09.2022 № 4 сторони виклали пункт 1 Додатку № 2 до Договору в такій редакції: «Ціна електричної енергії, у тому числі диверсифіковані (ціни) становить 4,016845 грн.за 1 кВт/год., з ПДВ, при цьому відповідно до пункту 1.2 вказаної додаткової угоди загальний обсяг постачання електричної енергії становить 844 547,39 кВт./год., тоді як згідно з пунктом 2 додаткової угоди остання набирає чинності з 01.08.2022 і є невід`ємною частиною Договору; - відповідно до додаткової угоди від 22.09.2022 № 5 сторони виклали пункт 1 Додатку № 2 до Договору в такій редакції: «Ціна електричної енергії, у тому числі диверсифіковані (ціни) становить 4,0975 грн.за 1 кВт/год., з ПДВ, при цьому відповідно до пункту 1.2 вказаної додаткової угоди загальний обсяг постачання електричної енергії становить 827 923,36 кВт./год., тоді як згідно з пунктом 2 додаткової угоди остання набирає чинності з 01.08.2022 і є невід`ємною частиною Договору; - відповідно до додаткової угоди від 20.10.2022 № 6 сторони виклали пункт 1 Додатку № 2 до Договору в такій редакції: «Ціна електричної енергії, у тому числі диверсифіковані (ціни) становить 4,5031 грн.за 1 кВт/год., з ПДВ, при цьому відповідно до пункту 1.2 вказаної додаткової угоди загальний обсяг постачання електричної енергії становить 753 351,24 кВт./год., тоді як згідно з пунктом 2 додаткової угоди остання набирає чинності з 01.09.2022 і є невід`ємною частиною Договору; - відповідно до додаткової угоди від 20.10.2022 № 7 сторони виклали пункт 1 Додатку № 2 до Договору в такій редакції: «Ціна електричної енергії, у тому числі диверсифіковані (ціни) становить 4,7235 грн.за 1 кВт/год., з ПДВ, при цьому відповідно до пункту 1.2 вказаної додаткової угоди загальний обсяг постачання електричної енергії становить 718 199,64 кВт./год., тоді як згідно з пунктом 2 додаткової угоди остання набирає чинності з 01.09.2022 і є невід`ємною частиною Договору. Слід відмітити, що відповідно до пункту 13.6 розділу 13 Договору встановлено умову, що зміни до вказаного Договору можуть бути внесенні у випадках передбачених згідно статті 41 Закону. Разом з тим, частиною 5 статті 41 Закону встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії (пункт 2 частини 5 статті 41 Закону). Слід зазначити, що в роз’ясненні Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 24.11.2020 року № 3304-04/69987-06 зазначено, що внесення змін до договору про закупівлю на підставі частини 5 статті 41 Закону має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим у спосіб, встановлений у договорі. При цьому інформацію щодо коливання ціни товару на ринку можуть надавати уповноважені на те згідно з законодавством органи, установи, організації. Разом з тим, в залежності від коливання ціни сторони можуть як збільшувати ціну за одиницю товару так і зменшувати. Слід відмітити, що у постанові Верховного Суду від 16.04.2019 у справі № 915/346/18 висловлено аналогічну правову позицію щодо підтвердження наявності підстав, передбачених пунктом 2 частини 4 статті 36 Закону (в редакції Закону до 19.04.2020), які надають законодавчі підстави збільшення ціни за одиницю товару, шляхом документального підтвердження наявності коливання ціни товару на ринку в кожному окремому випадку у проміжок часу між укладенням договору та укладенням додаткової угоди № 1, у проміжок часу між укладенням додаткової угоди № 1 та укладенням додаткової угоди № 2. Аналогічна позиція з даного приводу зазначена у постанові Верховного Суду від 22.06.2022 у справі № 917/1062/21 щодо підтвердження наявності підстав, передбачених пунктом 2 частини 5 статті 41 Закону, які надають законодавчі підстави збільшення ціни за одиницю товару, шляхом документального підтвердження наявності коливання ціни товару на ринку в період з дати укладання договору до дати укладання додаткової угоди № 1, у період з дати укладання додаткової угоди № 1 та укладенням додаткової угоди № 2. Крім того, Верховним Судом України у складі суддів об`єднаної палати Касаційного господарського суду в постанові від 18.06.2021 року у справі № 927/491/19 висловлено позицію щодо можливості та кількості внесення змін до договору в частині збільшення ціни за одиницю товару: «передбачена законодавством про публічні закупівлі норма застосовується, якщо відбувається значне коливання (зростання ціни) на ринку, яке робить для однієї сторони договору його виконання вочевидь невигідним, збитковим. Для того, щоб за таких обставин не був розірваний вже укладений договір і щоб не проводити новий тендер, закон дає можливість збільшити ціну, але не більше як на 10 %. Інше тлумачення відповідної норми Закону № 922 нівелює, знецінює, робить непрозорою процедуру відкритих торгів. Верховний Суд вважає, що обмеження 10 % застосовується як максимальний ліміт щодо зміни ціни, визначеної в договорі, незалежно від того, як часто відбуваються такі зміни (кількість підписаних додаткових угод)». Відповідно до наданих Замовником копій документів та пояснення, підстави внесення змін до істотних умов відповідно до вище вказаних додаткових угод до Договору Замовником обґрунтовується листами ДП «ЕводаТрейд» КП «Луцькводоканал» від 11.04.2022 № 270, від 10.08.2022 № 341, від 13.09.2022 № 379 та 05.10.2022 № 398, інформаційними довідками Хмельницької торгово-промислової палати від 11.08.2022 № 22-05/545, від 12.09.2022 № 22-05/636, від 03.10.2022 № 22-05/731, витягами з сайту оператора ринку (https://www.oree.com.ua) з інформацією про середньозважені ціни купівлі-продажу електричної енергії на ринку «на добу наперед» та внутрішньо добовому ринку за лютий, березень, червень, липень, серпень 2022 року та витягом з сайту оператора ринку (https://www.oree.com.ua) з інформацією про середньозважені ціни та акцептовані обсяги на РДН та на ВДР за вересень 2021 року, серпень та вересень 2022 року. За результатами аналізу дотримання законодавства при укладанні додаткових угод від 16.05.2022 № 1 та № 2 встановлено, що інформаційна довідка з Хмельницької торгово-промислової палати від 11.08.2022 № 22-05/545, не підтверджує коливання ціни товару, що є предметом закупівлі на ринку в сторону її збільшення в період між датою укладання Договору та датою уведення в дію додаткової угоди №1 (з 04.03.2022 по 01.04.2022) та в період між датою уведення в дію додаткової угоди № 1 та датою уведення в дію додаткової угоди № 2 (з 01.04.2022 по 01.04.2022), оскільки лише несе інформацію про зростання середньозваженої ціни електричної енергії ринок «на добу наперед» в період з квітня по липень 2022. Разом з тим, вказана довідка Хмельницької торгово-промислової палати від 11.08.2022 № 22-05/545 підтверджує коливання ціни товару на ринку в період між укладанням Договору, уведенням в дію додаткових угод № 1та № 2 та датою уведення в дію додаткової угоди № 3 (з 01.04.2022 по 01.07.2022) та відповідно підтверджує підстави укладання додаткової угоди № 3 щодо збільшення ціни за одиницю товару, що є предметом закупівлі. За результатами аналізу дотримання законодавства при укладанні додаткової угоди від 22.09.2022 № 4 встановлено, що інформаційна довідка Хмельницької торгово-промислової палати від 12.09.2022 № 22-05/636 не підтверджує коливання ціни товару, що є предметом закупівлі на ринку в сторону її збільшення в період між датою укладання датою уведення в дію додаткової угоди № 3 (з 01.07.2022 по 01.08.2022) та в період між датою уведення в дію додаткової угоди № 4, оскільки лише несе інформацію про зростання середньозваженої ціни електричної енергії ринок «на добу наперед» в період з липня по серпень 2022 включно. За результатами аналізу дотримання законодавства при укладанні додаткових угод від 22.09.2022 № 5 та від 20.10.2022 № 7 встановлено, що вказані угоди укладені без документального підтвердження інформації щодо коливання ціни товару на ринку в сторону збільшення його ціни в період між датою уведення в дію додаткової угоди № 4 та датою уведення в дію додаткової угоди № 5 (з 01.08.2022 по 01.08.2022) та, в період між датою уведення в дію додаткової угоди № 6 та датою уведення в дію додаткової угоди № 7 (з 01.09.2022 по 01.09.2022) від уповноважених на те згідно з законодавством органів, установ, організації. Поряд з тим, в ході моніторингу також встановлено, що Замовником шляхом укладання Додаткових від 16.05.2022 № 1, від 16.05.2022 № 2, від 01.09.2022 № 3, від 22.09.2022 № 4, від 22.09.2022 № 5, від 20.10.2022 № 6, від 20.10.2022 № 7 внесено зміни до істотних умов Договору, якими зменшено обсяги закупівлі електричної енергії на 433 459,36 кВт./год.та збільшено при цьому ціну електричної енергії за 1 кВт/год з урахуванням ПДВ на 60,30 %. Отже, враховуючи вищевикладене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що Замовником на порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону та пункту 13.6 розділу 13 Договору, до Договору укладено додаткові угоди від 16.05.2022 № 1, від 16.05.2022 № 2, від 22.09.2022 № 4 та № 5 та від 20.10.2022 № 7 на збільшення ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання ціни товару на ринку в сторону збільшення його ціни та, з перевищенням максимального ліміту щодо зміни ціни передбаченого пунктом 2 частини 5 статті 41 Закону, а також укладено додаткову угоду від 20.10.2022 № 6 з перевищенням максимального ліміту щодо зміни ціни передбаченого пунктом 2 частини 5 статті 41 Закону.
Період усунення порушень: 02.12.2022 20:26 - 17.12.2022 00:00
Дата публікації висновку: 02.12.2022 20:26

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відповідно до висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 02 грудня 2022 року по моніторингу закупівлі UA-2021-12-10-016652-c ДК 021:2015:09310000-5 Електрична енергія «Електрична енергія на заклади освіти Коростенської міської територіальної громади», з метою недопущення порушення Закону України «Про публічні закупівлі». ВИРІШИЛА: 1. Розглянуто вимогу, вжито заходів: - направлено звернення до Постачальника ДП «ЕВОДА Трейд» КП «Луцькводоканал» щодо проведення перерахунку та поверненя зайво нарахованих коштів; - здійснено перерахунок та надано Постачальнику. 2. Контроль, в межах повноважень, з виконання висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області та недопущення недоліків в подальшому.
Дата публікації звіту: 07.12.2022 13:30

Запити/Пояснення