-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 55320000-9 Послуги з організації харчування (послуги з харчування для закладів загальної середньої освіти м. Дніпра ДК 021:2015: 55320000-9 Послуги з організації харчування)
Завершена
2 592 985.60
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 964.93 UAH
мін. крок: 0.5% або 12 964.93 UAH
Номер:
445b98bacce24d72963c25fca9361b0f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-11-11-000014
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
10.11.2022 00:00
Період моніторингу:
11.11.2022 13:53 - 03.12.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
10.11.2022 № 44-З
Миколаїв
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8, та на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених в пункті 1 цього наказу.
3. Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедур закупівель оприлюднити в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області Сергія ЧЕРНОВОЛА від 10.11.2022.
Начальник Денис ЯКОВЛЄВ
Додаток
до наказу Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Миколаївській області
від 10.11.2022 № 44-З
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедур закупівель
№ 6 UA-2021-12-09-019620-c 09.12.2021
Начальник відділу контролю у сфері
закупівель Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Миколаївській області Сергій ЧЕРНОВОЛ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення пункту 2 та пункту 18 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення частини десятої статті 3 Закону, вимог абзацу другого пункту 1 частини першої та частини третьої статті 10 Закону, та як наслідок порушено вимоги абзацу другого частини третьої статті 20 Закону в частині встановлення строків подання тендерних пропозицій.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; внесення змін до тендерної документації; надання роз’яснень на звернення учасників закупівлі; розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору змісту тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України “Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні” та статтею 8 Закону України “Про публічні закупівлі”, зважаючи на відсутність механізму усунення порушень, Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення виявлених порушень, зокрема, шляхом забезпечення притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 02 грудня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); внесення змін до тендерної документації; надання роз’яснень на звернення учасників закупівлі; розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору змісту тендерної пропозиції переможця; внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2022 рік Департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради (далі – Замовник) (UA-P-2021-12-09-019885-с); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерна документація (далі – Тендерна документація або ТД), затверджена рішенням уповноваженої особи Замовника від 16.12.2021; перелік змін до закупівлі, протокол від 16.12.2021; вимога про усунення дискримінаційних умов ТД від учасника закупівлі ТОВ «Регіональна кейтерингова компанія» (номер вимоги – UA-2021-12-09-019620-c.c1); рішення Замовника на вимогу учасника від 15.12.2021; реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерна пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» (далі ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5»); протокол (рішення) уповноваженої особи про визначення переможця від 29.12.2021 № 209; повідомлення про намір укласти договір; договір про закупівлю послуг за публічні кошти від 10.01.2022 № 142 у; додаткові угоди від 13.05.2022 № 1, від 11.08.2022 № 2 та від 13.09.2022 № 3 до договору про закупівлю послуг за публічні кошти; повідомлення про внесення змін до договору від 13.05.2022, 11.08.2022 та від 13.09.2022; звіт про результати проведення процедури закупівлі; пояснення Замовника, розміщені в електронній системі закупівель 14.11.2022 та 30.11.2022.
За результатами моніторингу встановлено, що Замовник на порушення вимог пункту 2 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації не визначив для переможця торгів спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, встановлених статтею 17 Закону.
Так, згідно додатку 2 тендерної документації зазначено, що «відповідно до частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті», проте спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, вказаних у вищезазначеному додатку не визначено.
Крім того, встановлено, що на порушення вимог пункту 18 частини другої статті 22 Закону Замовник в тендерній документації не визначив вимогу про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю.
За результатами моніторингу процедури закупівлі також встановлено, що згідно інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, 09.12.2021 Замовником крім оголошення про проведення відкритих торгів за номером ID: UA-2021-12-09-019620-c, очікуваною вартістю 2 592 985,60 грн, 09.12.2021 оголошено ще 116 закупівель за процедурою “відкриті торги” на придбання предмета закупівлі за кодом ДК 021:2015: 55320000-9 – Послуги з організації харчування загальною очікуваною вартістю 152 351 275,80 гривень. Згідно з офіційним курсом, встановленим Національним банком України станом на дату оприлюднення в електронній системі закупівель оголошень про проведення відкритих торгів станом на 09.12.2021 курс євро становив 30,7698 грн, отже загальна очікувана вартість предмета закупівлі становить 4 951 324,86 євро, що перевищує суму, еквівалентну для товарів і послуг 133 тисячам євро.
Враховуючи викладене, на порушення вимог абзацу другого частини десятої статті 3 Закону Замовник здійснив поділ предмета закупівлі на частини з метою уникнення застосування положень частини третьої статті 10 Закону та оголосив процедуру відкритих торгів за номером ID: UA-2021-12-09-019620-с без застосування положень частини третьої статті 10 Закону. На порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої та частини третьої статті 10 Закону Замовник додатково не оприлюднив в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів за номером ID: UA-2021-12-09-019620-с англійською мовою. Як наслідок, Замовником встановлені строки для подання тендерних пропозицій з порушенням вимог абзацу другого частини третьої статті 20 Закону.
Період усунення порушень:
02.12.2022 17:10 - 17.12.2022 00:00
Дата публікації висновку:
02.12.2022 17:10
Оскарження висновку в суді
Опис:
Інформуємо про подання до суду позовної заяви.
Дата публікації:
09.12.2022 16:50
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
a16849a3d48348b8857628fb01203e5c
Назва:
Надання пояснень, інформації та документів
Дата опублікування:
14.11.2022 08:35
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.11.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом ДК 021:2015: 55320000-9 Послуги з організації харчування (послуги з харчування для закладів загальної середньої освіти м. Дніпра ДК 021:2015: 55320000-9 Послуги з організації харчування) (ID: UA-2021-12-09-019620-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 та пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень з наступних питань.
Пропонуємо пояснити, яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обгрунтування технічних, якісних характеристик предмета закупівлі та його очікуваної вартості.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
402a8a908c1348d494642368735d8f94
Назва:
роз'яснення на зверення
Дата опублікування:
14.11.2022 12:43
Опис:
Очікувана вартість закупівлі ДК 021:2015: 55320000-9 Послуги з організації харчування (послуги з харчування для закладів загальної середньої освіти м. Дніпра ДК 021:2015: 55320000-9 Послуги з організації харчування) визначена у відповідності до Рішення про бюджет Дніпровської міської територіальної громади на 2022 рік щодо формування кошторисних призначень, та спожитих дітоднів за віковими категоріями у закладі освіти. Технічні та якісні характеристики визначено на підставі Постанови КМУ від 24 березня 2021 р №305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку».
У відповідності до ч. 4 постанови Кабінету Міністрів України № 710 від 11.10.2016 р. «Про ефективне використання бюджетних коштів» оприлюднення обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті для органів місцевого самоврядування є рекомендованим, тобто, не обов’язковим.
Номер:
64c541ec29dd46ad828e6f72828034e2
Назва:
Надання пояснень та інформації
Дата опублікування:
25.11.2022 12:25
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.12.2022 00:00
Опис:
Згідно інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, 09.12.2021 Замовником, крім оголошення про проведення відкритих торгів за номером ID: UA-2021-12-09-019620-с, очікуваною вартістю 2 592 985,60 грн, 09.12.2021 оголошено ще 116 закупівель за процедурою «відкриті торги» і за кодом ДК 021:2015: 55320000-9 – Послуги з організації харчування загальною очікуваною вартістю 152 351 275,80 гривень. Згідно з офіційним курсом, установленим Національним банком України станом на дату оприлюднення в електронній системі закупівель оголошень про проведення відкритих торгів станом на 09.12.2021 курс євро становив 30,7698 грн, отже очікувана вартість закупівель становить 4 951 324,86 євро, що перевищує суму, еквівалентну для товарів 133 тисячам євро.
Враховуючи викладене, прошу пояснити причини відсутності в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів за номером ID: UA-2021-12-09-019620-с відповідно з нормами частини третьої статті 10 Закону (оприлюднення оголошення про закупівлю додатково англійською мовою)?
Пояснення та інформацію необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
9742eff5032b4796b86e0969e3d53315
Назва:
Роз'яснення на звернення
Дата опублікування:
30.11.2022 10:00
Опис:
Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Згідно з частиною першою статті 4 Закону закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Відповідно до частини 10 статті 3 Забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом. Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів/спрощених закупівель або застосування цього Закону, зокрема положень частини третьої статті 10 цього Закону. Згідно з частиною першою статті 13 Закону Закупівлі можуть здійснюватися шляхом застосування однієї з таких конкурентних процедур: відкриті торги; торги з обмеженою участю; конкурентний діалог. Разом з тим відповідно до частини першої статі 20 Закону відкриті торги є основною процедурою закупівлі. Таким чином, замовник може проводити декілька процедур закупівель, передбачених статтею 13 Закону у поточному році за одним і тим же предметом закупівлі, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує відповідні вартісні межі, встановлені в абзацах другому і третьому частини першої статті 3 Закону в межах єдиної процедури. Крім цього, згідно ч. 3 ст. 10 ЗУ «Про публічні закупівлі» Оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну: - для товарів і послуг - 133 тисячам євро; - для робіт - 5 150 тисячам євро. З урахуванням надання послуг організації харчування відповідно до Постанови КМУ «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24 березня 2021 р. № 305 шляхом залучення аутсорсингової компанії на виробничих потужностях закладів освіти технічно неможливо об’єднати виробничий процес усіх закладів освіти, оскільки у розумінні ЗУ «Про безпечність та якість харчових продуктів» харчоблок кожного закладу освіти є окремим виробництвом закритого циклу. Враховуючи вищевикладене, а також, з метою ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції та з метою залучення максимально великої кількості учасників, було прийняте рішення, щодо поділу предмета закупівлі на частини в межах єдиної процедури закупівлі.