• Переговорна процедура
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону

Реконструкція будівлі комунального закладу "Дошкільний навчальний заклад №16 Вінницької міської ради" по вул. Миколи Зерова,12 в м. Вінниці. Коригування 2. Додаткові роботи.

виконання додаткових робіт

Завершена

9 297 337.00 UAH з ПДВ
Номер: 88f630fd294b4c17ad9d1fd04066bbe2
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-04-22-000003
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 22.04.2022 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913650
Період моніторингу: 22.04.2022 14:07 - 19.05.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 22.04.2022 №3-З Чернівці Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 190, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291, НАКАЗУЮ: 1. На виконання доручення Держаудитслужби, доведеного листом від 31.03.2022 № 003100-18/2580-2022 почати моніторинг процедур закупівель відповідно до додатку. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Павло ПЕРЕПІЧКА Витяг з Додатку до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області від 22 квітня 2022 року № 3-З № з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 3. UA-2021-12-09-005739-b від 09.12.2021 – Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області Катерина СКУТАР
Адреса: Ukraine, Чернівці
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 37) 255-28-80, olena9407@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами розгляду питання повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель встановлено порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону, пункту третього Порядку № 1082 та Постанови № 749. За результатами розгляду питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону. За результатами моніторингу встановлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови № 710. За результатами розгляду питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правомірності обрання та застосування переговорної процедури закупівлі на умовах передбачених законом, укладення договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи щодо: недопущення в подальшому виявлених порушень вимог пункту 8 частини шостої статті 40, пункту третього Порядку № 1082 та Постанови № 749, пункту 4-1 Постанови № 710 (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо); усунення виявленого порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону, зокрема, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель Додатку № 3 до договору підряду від 22.12.2021 № 22/12/21, та, протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 11 травня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правомірності обрання та застосування переговорної процедури закупівлі на умовах передбачених законом, повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, укладення договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту капітального будівництва Вінницької міської ради (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-12-09-005324-b); протокол переговорів уповноваженої особи Замовника від 09.12.2021 № 340; повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) від 09.12.2021 (далі – Повідомлення); договір підряду від 22.12.2021 № 22/12/21 (далі – Договір); додаткова угода до Договору від 28.12.2021 № 1; пояснення Замовника разом з документами, надані через електронну систему закупівель 03.05.2022. За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710) головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктів господарювання державного сектору економіки зобов’язано забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі та оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному веб сайті (або на офіційному веб сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. На запит про надання пояснень від 28.04.2022 Замовник не зазначив обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, а також власний веб сайт, на якому оприлюднена зазначена інформація а лише зазначив, що переговорну процедуру здійснено у зв’язку із виникненням додаткових аналогічних робіт (п.5 ст.40 Закону України «Про публічні закупівлі»), на підставі відкоригованої проектної документації, що затверджена в установленому порядку (висновок експертизи додається). Отже, Замовник на порушення вимоги пункту 4-1 Постанови № 710 не оприлюднив обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення інформації на власному веб сайті. За результатами аналізу питання повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель встановлено наступне. Відповідно до частини другої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у випадках, передбачених пунктами 1-7 частини другої статті 40 Закону. Згідно з частиною шостою статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити, зокрема, інформацію щодо умови застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до частини другої цієї статті та обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Так, у Повідомленні Замовник зазначив умову застосування переговорної процедури закупівлі за предметом: «Реконструкція будівлі комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад №16 Вінницької міської ради» по вул. Миколи Зерова, 12 в м. Вінниця. Коригування 2. Додаткові роботи» відповідно до пункту п’ятого частини другої статті 40 Закону, а саме: якщо після укладення договору про закупівлю у замовника виникла необхідність у закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника. Можливість і умови таких додаткових робіт чи послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, який укладений за результатами проведення тендера. Закупівля додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення тендера. Проте, в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі Повідомлення відсутні експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, що не відповідає вимогам пункту восьмого частини шостої статті 40 Закону. Також, відповідно до пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 (далі – Порядок № 1082), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником/ ЦЗО/учасником/постачальником / органом оскарження / органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника/ЦЗО/учасника/постачальника / органу оскарження / органів державного фінансового контролю. Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис (далі – КЕП) посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку. Згідно з Порядком використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 19.09.2018 р. № 749 (далі — Постанова № 749), підписувачі - представники державної установи (далі – Підписувачі) використовують виключно кваліфіковані сертифікати відкритих ключів Підписувачів та захищені носії особистих ключів (пункт 4 Порядку). У кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа Підписувача додатково до ідентифікаційних даних фізичної особи, яка є працівником державної установи, зазначаються ідентифікаційні дані відповідної державної установи (найменування та ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України). Також, відповідно до Постанови № 749 ідентифікація Підписувача та підтвердження цілісності даних в електронній формі, з якими пов’язаний КЕП, здійснюються шляхом перевірки КЕП. КЕП вважаються такими, що пройшли перевірку та отримали підтвердження, якщо, серед іншого, під час проведення перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі КЕП, у тому числі на захищеному носієві особистого ключа у випадках, передбачених пунктом 4 Порядку. На відміну від КЕП, під час перевірки удосконаленого електронного підпису (далі – УЕП) за допомогою кваліфікованого сертифіката відкритого ключа надається підтвердження того, що особистий ключ не зберігається в засобі КЕП (тобто тип носія особистого ключа не захищений), про що зазначено у Вимогах до удосконалених електронних підписів та печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, і до надання електронних довірчих послуг, пов’язаних з їх створенням, перевіркою, підтвердженням та зберіганням, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 №193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів». З огляду на зазначене, уповноважена особа для розміщення інформації в електронній системі закупівель повинна використовувати виключно КЕП (на захищеному носієві особистого ключа), який повинен бути виданим на фізичну особу, яка працює в юридичній особі (державній установі). Так, під час перевірки електронного підпису уповноваженої особи Замовника на сайті центрального засвідчувального органу Міністерства цифрової трансформації України за посиланням https://czo.gov.ua/verify отримано такі дані щодо електронного підпису: тип носія особистого ключа – «Незахищений», тип підпису – «Удосконалений», сертифікат – «Кваліфікований». Таким чином, уповноваженою особою Замовника річний план закупівель, оголошення про проведення переговорної процедури закупівлі, повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю і зміни до нього, повідомлення про внесення змін до договору оприлюднено та підписано з накладанням удосконаленого електронного підпису, що не відповідає вимогам пункту третього Порядку № 1082 та Постанови № 749. Також, між Замовником та Приватним підприємством «Б.В.В.-БУД» (далі – ПП «Б.В.В.-БУД») укладено договір підряду від 22.12.2021 № 22/12/21 (далі – Договір) загальною вартістю 9 297 337,00 гривень. Відповідно до пункту 20.9 Договір повинен містити Додатки до договору, які є невід’ємною частиною цього Договору. Проте, Замовник разом із Договором не оприлюднив Додаток № 3 «Акт про передачу проектної документації Підряднику», чим порушив вимоги пункту десятого частини першої статті 10 Закону, відповідно до змісту якого Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, договір про закупівлю та всі додатки до нього протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Період усунення порушень: 11.05.2022 15:53 - 26.05.2022 00:00
Дата публікації висновку: 11.05.2022 15:53

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Департаментом капітального будівництва Вінницької ради розглянуто висновок про результати моніторингу, на що повідомляю наступне. 1. Щодо порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» - неоприлюднення додатку №3 до договору підряду відбулося помилково і на теперішній час він оприлюднений в електронній системі. 2. Щодо невідповідності вимог пункту третього Порядку № 1082 та Постанови № 749 - Для забезпечення дотримання вимог Порядку використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 19.09.2018 р. № 749, департаментом капітального будівництва ВМР підготовлено ряд документів для отримання електронного підпису уповноваженої особи, який би відповідав чинному законодавству України, зокрема, для підписання електронних документів на електронному майданчику публічних закупівель. Однак, враховуючи, те що Указом Президента в країні введено воєнний стан, а також те що отримання електронного підпису є платним (отримання носія особистого ключа), а органам Держказначейства Постановою Кабінету Міністрів України №590 заборонено проводити будь-які платежі, пов’язані з оплатою даних послуг, наразі неможливе його отримання. Враховуючи вищевикладене, департаментом проводиться робота щодо забезпечення уповноваженої особи відповідним електронним підписом. 3. Щодо невідповідності вимог пункту 8 частини шостої статті 40 - обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснено на підставі проєктно-кошторисної документації, розробленої ТОВ «Подільський проектний інститут», яка отримала позитивний експертний звіт ТОВ «Інженерно-будівельне бюро» від 09 грудня 2021 року № 05-0769. Розмір бюджетного призначення визначається на підставі рішення Вінницької міської ради відповідно до обсягу видатків бюджету розвитку, які спрямовуються на будівництво об’єкта у бюджетному періоді. Очікувана вартість предмета закупівлі визначається на підставі примірної методики визначення очікуваної вартості, затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, а саме абзацу 2 пункту 4 розділу 3: очікувана вартість закупівлі робіт з будівництва, капітального ремонту та реконструкції визначається з урахуванням ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293. Очікувану вартість визначено на підставі сумарного показника коштів зведеного кошторисного розрахунку на виконання додаткових будівельних робіт, а саме: Глава 1-9: + Прибуток + Адміністративні + Ризики + Інфляція. Розміщення усіх розділів проектної документації на електронному майданчику є неможливим. Тому разом з оголошенням про проведення переговорної процедури закупівлі було розміщено позитивний експертний звіт ТОВ «Інженерно-будівельне бюро» від 09 грудня 2021 року № 05-0769, який містить технічні, якісні та кількісні характеристики об’єкту, тобто предмета закупівлі. Також характеристика об’єкту будівництва (вартість) наведена в протоколі переговорів №340 від 09.12.2021р., який розміщено разом з оголошенням про закупівлю. 4. Щодо невідповідності вимог пункту 4-1 Постанови № 710 - повідомляємо, що департамент капітального будівництва ВМР не має власного веб-сайту через недостатність фінансової спроможності для його розробки та функціонування, тому для розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі, користується наданою йому можливістю оприлюднювати обґрунтування на веб-сайті Вінницької міської ради. На підставі вищезазначеного, за фактом наданої можливості у доступі та використанні офіційного веб-сайту Вінницької міської ради, Департаментом капітального будівництва було встановлено віджет на сайті vmr.gov.ua, для виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266. На момент оголошення закупівлі, Замовник ще не мав доступу до веб-сайту Вінницької міської ради, тому не мав можливості оприлюднювати обґрунтування, виключно з технічних причин. Також надано можливість автоматичного відображення інформації, яку замовник розміщує у власному електронному кабінеті та яка відображається у системі Prozorro. Відповідно до положення пункту 14 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами), моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. Так, виходячи з вищезазначеного відсутність оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі не являється фактом порушення законодавства саме у сфері закупівель. Законом України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) не передбачено зобов’язання та порядку оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, тому Замовник своїми діями не порушив норм чинного законодавства у сфері публічних закупівель. Разом з тим повідомляємо, що з огляду на встановлені невідповідності щодо дотримання законодавства у сфері публічних закупівель, департаментом капітального будівництва Вінницької міської ради здійснюються заходи щодо недопущення в подальшому виявлених порушень та невідповідностей, шляхом направлення уповноваженої особи на додаткове навчання (відвідування семінарів) з питань публічних закупівель.
Дата публікації звіту: 25.05.2022 14:50

Запити/Пояснення