-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
код за ДК 021:2015: 15540000-5 «Сирні продукти» (сир кисломолочний жирністю не менше 9%, Сир твердий жирністю не менше 50%, сир адигейський жирністю не менше 40%).
Завершена
1 346 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 730.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 730.00 UAH
Номер:
e67fc15de05643dcb5a545da5319f251
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-10-05-000014
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
05.10.2022 00:00
Період моніторингу:
05.10.2022 17:15 - 27.10.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
05.10.2022 № 43
Чернігів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Ірина БІЛАЗЕРСЬКА
Витяг з додатку
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
від 05.10.2022 № 43
Перелік процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 8. UA-2021-12-09-007132-a 09.12.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону та Наказу № 710.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону, повноти відображення інформації у річному плані відображення інформації та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та правомірності внесення змін до нього, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 26 жовтня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та правомірності внесення змін до нього, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального закладу «Центральноукраїнський науковий ліцей-інтернат Кіровоградської обласної ради» (далі - Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 09.12.2021 № 54, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиціі ФОП Нелюбов Володимир Володимирович та ФОП Вареха Валентина Вікторівна, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 30.12.2021 № 74, 75, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 30.12.2021, договір про закупівлю товару від 13.01.2022 № 6/22-тр, укладений між Замовником та ФОП Вареха Валентина Вікторівна, звіт про результати проведення процедури закупівлі від 13.01.2022, додаткові угоди від 20.01.2022 № 1, від 15.02.2022 № 2, від 19.04.2022 № 3 та від 26.07.2022 № 4, пояснення та документи Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, оприлюднені в електронній системі закупівель 12.10.2022.
Відповідно до пункту 19 частини другої статті 22 Закону України у тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. Водночас відповідно до пункту 11 частини першої статті 9 Закону, однією з функцій Уповноваженого органу є розроблення та затвердження, зокрема переліку формальних помилок. На виконання цієї вимоги Закону, вичерпний Перелік формальних помилок затверджений наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 (далі – Наказ № 710), зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29 липня 2020 року за № 715/34998.
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам законодавства встановлено, що опис формальних (несуттєвих) помилок, наведений в пункті 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника не відповідає вимогам Наказу № 710.
Період усунення порушень:
26.10.2022 16:37 - 09.11.2022 23:00
Дата публікації висновку:
26.10.2022 16:37
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
За результатами проведення Північним Офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі: код за ДК 021:2015: 15540000-5 «Сирні продукти» (сир кисломолочний жирністю не менше 9%, Сир твердий жирністю не менше 50%, сир адигейський жирністю не менше 40%) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2021-12-09-007132-a) 26.10.2022р в електронній системі було оприлюднено висновок про результати, яким встановлено порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону та Наказу №710. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону, повноти відображення інформації у річному плані відображення інформації та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору та правомірності внесення змін до нього, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом-порушень не встановлено. Щодо зобов’язання усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, у висновку зазначено що з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. Повідомляємо, що з метою недопущення порушень вимог Закону в майбутньому з уповноваженою особою проведено роз`яснювальну роботу та скеровано на навчання у сфері публічних закупівель. Також повідомляємо що в майбутніх закупівлях виявлені порушення будуть враховану та не будуть допущені.
Дата публікації звіту:
31.10.2022 14:51
Запити/Пояснення
Номер:
7593fbdc808645dc98f5e3f8693d0290
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
07.10.2022 12:52
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.10.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури відкритих торгів закупівлі сирних продуктів «(сир кисломолочний жирністю не менше 9%, Сир твердий жирністю не менше 50%, сир адигейський жирністю не менше 40%) (ДК 021:2015:15540000-5: Сирні продукти), очікуваною вартістю 1 346 000,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-12-09-007132-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», постала потреба в отриманні пояснення з наданням підтверджуючих документів, щодо коливання ціни на сир твердий жирністю не менше 50%, на підставі яких було внесено зміни до договору поставки від 13.01.2022 № 6/22-тр укладеного між Комунальним закладом «Центральноукраїнський науковий ліцей-інтернат Кіровоградської обласної ради» та ФОП Вареха Валентина Вікторівна шляхом укладання додаткової угоди від 26.07.2022 № 4.
Також просимо:
- надати інформацію, яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість;
- вказати кількість укладених додаткових угод до вищезазначеного договору (з наданням підтверджуючих документів).
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
b90966db747949078c83541b48161fa3
Назва:
ПОЯСНЕННЯ на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області у межах проведення моніторингу UA-M-2022-10-05-000014 закупівлі UA-2021-12-09-007132-a
Дата опублікування:
12.10.2022 11:45
Опис:
На виконання вимог, викладених у запиті Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області від 07 жовтня 2022 року оприлюдненого об 12:52:35, щодо закупівлі за номером ID: UA-2021-12-09-007132-a уповноважена особа Комунального закладу "Центральноукраїнський науковий ліцей-інтернат Кіровоградської обласної ради" надає пояснення.
Уповноважена особа Комунального закладу "Центральноукраїнський науковий ліцей-інтернат Кіровоградської обласної ради" повідомляє, що обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначення його очікуваної вартості здійснювалось відповідно до чинних нормативно-правових актів.
Так, враховуючи вимоги п. 31 частини першої ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою ст. 22 Закону, зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
На виконання вимог Закону 09 грудня 2021 року на веб-порталі Уповноваженого органу оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю товару: код за ДК 021:2015: 15540000-5 «Сирні продукти» (сир кисломолочний жирністю не менше 9%, Сир твердий жирністю не менше 50%, сир адигейський жирністю не менше 40%). Тендерна документація була розроблена відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі». Додатком 4 до тендерної документації передбачена інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі.
Очікувана вартість визначена відповідно до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» від 18.02.2020 №275 виходячи з моніторингу цін на ринку такого товару.
Щодо розміру бюджетного призначення: відповідно до статті 4 Закону планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель. Закупівля здійснюється відповідно до змін до річного плану. Затверджено кошторис на 2022 рік, в якому зокрема передбачаються видатки на оплату продуктів харчування.
Щодо надання посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, повідомляємо наступне.
Положеннями статті 19 Конституції України визначено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Положеннями Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 року № 710 (із змінами) (надалі - Постанова) затверджено заходи щодо ефективного та раціонального використання державних коштів.
Підпунктом 1 пункту 4 Постанови рекомендовано органам місцевого самоврядування затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Пунктом 4-1 Постанови передбачено забезпечення Головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів:
- обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
- оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Відповідно до частини 4 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» відносини, пов`язані із сферою публічних закупівель, регулюється виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, встановлених цим Законом. Зміни до цього Закону можуть вноситися виключно законом про внесення змін до цього Закону. Якщо для реалізації положень поданого проекту закону про внесення змін до цього Закону необхідні законодавчі зміни до інших законодавчих актів, такі зміни викладаються в розділі «Прикінцеві положення» проекту закону про внесення змін до цього Закону.
Статтею 10 Закону визначено порядок оприлюднення інформації про закупівлю та інформацію, яка підлягає оприлюдненню.
Так, до інформації, що підлягає оприлюдненню згідно статті 10 Закону, не входить оприлюднення (розміщення) на власному веб-сайті інформації щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмету закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості по закупівлі.
Таким чином, пункт 4-1 постанови КМ України від 11.10.2016 року №710 має рекомендаційний характер.
Оскільки вказана постанова КМУ не належить до законодавства про закупівлі, відповідальність за її порушення у рамках Закону України «Про публічні закупівлі» не настає, зазначеного висновку уповноважена особа Замовника дійшла на підставі постанови Третього апеляційного адміністративного суду від «06» вересня 2022 року справа № 280/7700/21.
Разом з тим, надаємо посилання на сторінку веб-сайту https://portal.prolisok.org/obgrunt_zakupivel/ інформацію щодо процедур закупівель на виконання п. 41 Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» із змінами внесеними Постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 р. № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710».
Щодо кількості укладених додаткових угод до договору зазначаємо наступне.
Договірні відносини регулюються Цивільним та Господарським кодексами України.
Частиною першою статті 629 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) встановлено, що договір є обов'язковим для виконання сторонами.
Строком договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права і виконати свої обов'язки відповідно до договору згідно з частиною першою статті 631 ЦК України.
Статтею 651 ЦК України визначено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору.
Частиною 7 статті 180 Господарського кодексу України передбачено, що строк дії господарського договору - це час, впродовж якого існують господарські зобов'язання сторін, що виникли на основі цього договору.
Між тим, відповідно до статті 638 ЦК України договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору.
Істотними умовами договору є:
- умови про предмет договору;
- умови, визначені законодавством як істотні або є необхідними для договорів даного виду (тобто умови, що визначені істотними ЦКУ, ГКУ, спеціальними законами чи підзаконними нормативно-правовими актами, виданими уповноваженими органами на їх виконання);
- усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї зі сторін має бути досягнуто згоди.
Великою Палатою Верховного Суду від 01.06.2021 у справі № 910/12876/19 було зазначено, що свобода договору, як одна з принципових засад цивільного законодавства, є межею законодавчого втручання у приватні відносини сторін.
Необхідно зазначити, що свобода договору передбачає не лише право сторін вільно виявляти волю на вступ у договірні відносини, але включає також можливість визначати зміст договору, у тому числі і визначати способи забезпечення договірних зобов’язань та гарантії прав сторін. Така свобода обмежується рамками чинних нормативних актів, звичаїв ділового обороту, а дії сторін повинні відповідати вимогам розумності, добросовісності та справедливості.
Законом встановлено імперативну норму, згідно з якою зміна істотних умов договору про закупівлю може здійснюватись виключно у випадках, визначених частиною 5 статті 41 Закону.
Отже, частина 5 статті 41 Закону — це імперативна норма, яка містить вісім підстав внесення змін до істотних умов договору про закупівлю — це виключний перелік підстав, а тому замовники не можуть вносити зміни до істотних умов договору про закупівлю в будь-яких інших випадках.
При зміні істотних умов договору про закупівлю, визначених статтею 41 Закону, замовник повинен оприлюднити в електронній системі закупівель повідомлення про відповідні зміни. До неістотних умов договору про закупівлю Закон вимог щодо оприлюднення не встановлює.
Враховуючи, що Додаткова угода №2 від 15 лютого 2022 року, Додаткова угода №3 від 19 квітня 2022 року не містять змін до істотних умов договору про закупівлю, які визначені у статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі», замовником не оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення про відповідні зміни (додаткові угоди додаються до пояснень).
Тобто, між Замовником та Постачальником укладено чотири додаткові угоди до Договору про закупівлю товарів за державні кошти № 6/22-тр від 13 січня 2022 року, які додаються до пояснення.
Щодо коливання ціни на сир твердий жирністю не менше 50% повідомляємо, що Постачальником надано Висновок за результатом цінового Моніторингу №В-271, який складено на підставі Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні», та на підставі якого було внесено зміни до договору поставки від 13.01.2022 № 6/22-тр укладеного між Комунальним закладом «Центральноукраїнський науковий ліцей-інтернат Кіровоградської обласної ради» та ФОП Вареха Валентина Вікторівна шляхом укладання додаткової угоди від 26.07.2022 № 4 (Висновок додається до пояснень).