-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 55320000-9 Послуги з організації харчування (послуги з харчування для закладів загальної середньої освіти м. Дніпра ДК 021:2015: 55320000-9 Послуги з організації харчування)
Завершена
1 764 592.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 822.96 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 822.96 UAH
Номер:
f6802c6c41a04ed78ad19854524a2a24
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-09-16-000010
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
16.09.2022 00:00
Період моніторингу:
16.09.2022 15:18 - 08.10.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В РІВНЕНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
16.09.2022 № 46
м. Рівне
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 187, доручення Державної аудиторської служби України від 05.09.2022 № 003100-18/6851-2022,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до Додатку 1, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у Додатку 1 до цього наказу.
3. Контроль за виконання даного наказу залишаю за собою.
Начальник Управління Західного
офісу Держаудитслужби в
Рівненській області Анатолій КАРП’ЮК
Додаток 1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області від 16.09.2022 № 46
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
9 UA-2021-12-09-010999-c 09.12.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю у сфері
закупівель Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Рівненській області Віктор ГРИГОРУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання порядку оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог частини десятої статті 3 Закону та як наслідок частини третьої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації про публічну закупівлю, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів та вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22 вересня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII із змінами (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департамент гуманітарної політики Дніпровської міської ради (далі – Замовник) на 2022 рік за номером ID: UA-P-2021-12-09-010932-c; оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію (зі змінами), затверджена рішенням уповноваженої особи від 16.12.2021, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію учасника ТОВ «Контракт Продрезерв 5», протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол (рішення) уповноваженої особи про визначення переможця № 59 від 29.12.2021, повідомлення про намір укласти договір від 29.12.2021, Договір № 69у про закупівлю послуг за публічні кошти від 10.01.2022 (далі – Договір), Додаткова угода №1 від 13.05.2022 до Договору, Додаткова угода № 2 від 11.08.2022, Додаткова угода № 3 від 13.09.2022 до Договору, пояснення Замовника отримане через електронну систему закупівель 21.09.2022.
За результатами аналізу питання дотримання порядку оприлюднення інформації про закупівлю, встановлено наступне.
Відповідно до частини десятої статті 3 Закону забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом.
Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів/спрощених закупівель або застосування цього Закону, зокрема положень частини третьої статті 10 цього Закону.
Відповідно до частини третьої статті 10 Закону оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну для товарів і послуг - 133 тисячам євро.
Курс євро визначається згідно з офіційним курсом, установленим Національним банком України станом на дату оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі.
Згідно з інформацією розміщеною в електронній системі закупівель Замовником 04 грудня та 09 грудня 2021 року оприлюднені оголошення про проведення двох конкурентних процедур закупівель за процедурою відкритих торгів ID: UA-2021-12-09-019606-с, UA-2021-12-09-015471-с, UA-2021-12-09-010999-с та UA-2021-12-04-000919-с на закупівлю послуг за одним і тим же предметом закупівлі, а саме згідно з ДК 021:2015:55320000-9 Послуги з організації харчування очікуваною вартістю 1760142,00 грн; 1746860,80 грн, 1918132,80 грн, 1764592,00 грн відповідно.
Офіційний курс євро до гривні за інформацією Національного банку України станом на 03 грудня 2021 року – 30,9438 грн, на 09 грудня 2021 року – 30,7698 гривень. Враховуючи курс євро на 03.12.2021 та 09.12.2021очікувана вартість закупівель ID: UA-2021-12-09-019606-с, UA-2021-12-09-015471-с, UA-2021-12-09-010999-с та UA-2021-12-04-000919-с перевищує суму еквівалентну 133 тисячам євро. Слід зазначити, що згідно плану закупівель Замовника за номерами ID: UA-P-2021-12-09-019891-c, UA-P-2021-12-09-015751-c, UA-P-2021-12-09-010932-c та UA-P-2021-12-04-000926-c орієнтовний початок проведення процедур закупівель – грудень 2021 року.
Враховуючи вищевикладене, Замовником розміщено в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів ID: UA-2021-12-09-019606-с, UA-2021-12-09-015471-с, UA-2021-12-09-010999-с та UA-2021-12-04-000919-с (предмет закупівель згідно ДК 021:2015: 55320000-9 Послуги з організації харчування) загальною очікуваною вартістю 7189727,60 грн, з недотриманням вимог частини десятої статті 3 Закону та як наслідок частини третьої статті 10 Закону.
Слід зазначити, що Замовником визначено переможцем процедури закупівлі учасника ТОВ «Контракт Продрезерв 5» пропозиція якого є найбільш економічно вигідною, та прийнято рішення про намір укласти договір з ним.
Між Замовником та переможцем торгів ТОВ «Контракт Продрезерв 5» укладено Договір № 69у про закупівлю послуг за публічні кошти від 10.01.2022 на суму 1762917,60 грн без ПДВ.
Період усунення порушень:
22.09.2022 17:08 - 07.10.2022 00:00
Дата публікації висновку:
22.09.2022 17:08
Оскарження висновку в суді
Опис:
Інформуємо про подання позовної заяви до суду
Дата публікації:
19.10.2022 15:47
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
d59332ee00044bf68a73cf4c7d10e28a
Назва:
Запит Замовнику про надання пояснення
Дата опублікування:
19.09.2022 16:42
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.09.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету ДК 021:2015: 55320000-9 Послуги з організації харчування (послуги з харчування для закладів загальної середньої освіти м. Дніпра ДК 021:2015: 55320000-9 Послуги з організації харчування) (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-12-09-010999-с) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р № 43, постала потреба в отриманні наступних пояснень.
Відповідно до частини десятої статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом.
Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів/спрощених закупівель або застосування цього Закону, зокрема положень частини третьої статті 10 цього Закону.
Відповідно до частини третьої статті 10 Закону оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну для товарів і послуг - 133 тисячам євро.
Курс євро визначається згідно з офіційним курсом, установленим Національним банком України станом на дату оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі.
Згідно з інформацією розміщеною в електронній системі закупівель Замовником 04 грудня та 09 грудня 2021 року оприлюднені оголошення про проведення чотирьох конкурентних процедур закупівель за процедурою відкритих торгів ID: UA-2021-12-04-000919-с , UA-2021-12-09-019606-с, UA-2021-12-09-015471-с та UA-2021-12-09-010999-с на закупівлю послуг за одним і тим же предметом закупівлі, а саме згідно з ДК 021:2015:55320000-9 Послуги з організації харчування очікуваною вартістю 1760142,00 грн; 1746860,80 грн, 1918132,80 грн, 1764592,00 грн відповідно.
Офіційний курс євро до гривні за інформацією Національного банку України станом на 04 грудня та 09 грудня 2021 року – 30,7698 гривень. Враховуючи курс євро на 04.12.2021 та 09.12.2021 сума еквівалентна 133 тисячам євро на вказану дату складає 4092383,40 гривень.
Отже, очікувана вартість закупівель ID: UA-2021-12-04-000919-с , UA-2021-12-09-019606-с, UA-2021-12-09-015471-с та UA-2021-12-09-010999-с перевищує суму еквівалентну 133 тисячам євро.
Враховуючи вищевикладене, поясніть чому Вами розміщено в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів ID: UA-2021-12-04-000919-с , UA-2021-12-09-019606-с, UA-2021-12-09-015471-с та UA-2021-12-09-010999-с (предмет закупівель згідно ДК 021:2015: 55320000-9 Послуги з організації харчування) загальною очікуваною вартістю 7189727,60 грн, з недотриманням вимог частини десятої статті 3 Закону та як наслідок частини третьої статті 10 Закону?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень просимо долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
5c322839fbf5433bbb3e63f827a450ef
Назва:
відповідь на пояснення
Дата опублікування:
21.09.2022 09:36
Опис:
Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Згідно з частиною першою статті 4 Закону закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
Відповідно до частини 10 статті 3 Забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом. Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів/спрощених закупівель або застосування цього Закону, зокрема положень частини третьої статті 10 цього Закону.
Згідно з частиною першою статті 13 Закону Закупівлі можуть здійснюватися шляхом застосування однієї з таких конкурентних процедур: відкриті торги; торги з обмеженою участю; конкурентний діалог.
Разом з тим відповідно до частини першої статі 20 Закону відкриті торги є основною процедурою закупівлі.
Таким чином, замовник може проводити декілька процедур закупівель, передбачених статтею 13 Закону у поточному році за одним і тим же предметом закупівлі, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує відповідні вартісні межі, встановлені в абзацах другому і третьому частини першої статті 3 Закону в межах єдиної процедури.
Крім цього, згідно ч. 3 ст. 10 ЗУ «Про публічні закупівлі» Оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну:
- для товарів і послуг - 133 тисячам євро;
- для робіт - 5 150 тисячам євро.
З урахуванням надання послуг організації харчування відповідно до Постанови КМУ «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24 березня 2021 р. № 305 шляхом залучення аутсорсингової компанії на виробничих потужностях закладів освіти технічно неможливо об’єднати виробничий процес усіх закладів освіти, оскільки у розумінні ЗУ «Про безпечність та якість харчових продуктів» харчоблок кожного закладу освіти є окремим виробництвом закритого циклу.
Враховуючи вищевикладене, а також, з метою ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції та з метою залучення максимально великої кількості учасників, було прийняте рішення, щодо поділу предмета закупівлі на частини в межах єдиної процедури закупівлі.