• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Будівництво дошкільного навчального закладу по вулиці Володимира Момота, 46-а в м. Бориспіль Київської області (коригування) ДК 021:2015 - 45210000-2 - Будівництво будівель

Завершена

45 192 417.29 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 451 924.00 UAH
Номер: 3f45c2ecf52a418aaf7c0a4218f3ea41
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-01-26-000029
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 26.01.2022 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 26.01.2022 14:01 - 17.02.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 26.01.2022 № 13 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з перелікутпроцедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 22 UA-2021-12-09-002919-b 09.12.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, savchenko.monitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ПрАТ «БКБМ» установлено порушення вимог абзацу другого пунктів 1 та 2 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю, внесення змін до умов договору та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яке є значущим через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за Договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 15 лютого 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, внесення змін до умов договору та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель управління капітального будівництва Бориспільської міської ради, (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 09.12.2021 (протокол № 216), зі змінами затвердженими рішенням уповноваженої особи від 24.12.2021 (протокол № 225), тендерну пропозицію приватного акціонерного товариства «Бориспільський комбінат будівельних матеріалів» (далі – ПрАТ «БКБМ»), протокол розгляду тендерних пропозицій, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, повідомлення про намір укласти договір від 10.01.2022, договір підряду від 21.01.2022 № 6 (далі – Договір), укладений між Замовником та ПрАТ «БКБМ», додаткову угоду від 21.01.2022 № 1 до Договору, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія АМКУ) від 24.12.2021 № 28368-р/пк-пз, відповіді Замовника, надані 03.02.2022 та 04.02.2022 через електронну систему закупівель на запит Держаудитслужби, пояснення Замовника надані з власної ініціативи. Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Колегії АМКУ, не здійснювався. За результатами моніторингу установлено, що відповідно підпункту 5.2. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації Замовника для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати всі документи згідно переліку, вказаного нижче, зокрема інформацію та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (надається згідно з додатком 1 до цієї тендерної документації). Так, згідно з пунктом 1 таблиці додатку 1 до тендерної документації Замовника учасник на виконання вимог статті 16 Закону повинен надати довідку в довільній формі з інформацією щодо наявної матеріально-технічної бази та обладнання та підтверджуючі документи щодо користування. Учасник процедури закупівлі ПрАТ «БКБМ» у своїй тендерній пропозиції надав довідку від 30.12.2021 № 1076 щодо наявної матеріально-технічної бази та обладнання з інформацією, зокрема про використання під час виконання робіт за предметом закупівлі підіймача колісного Genie GS-3384, підйомника ножничного типу Haulotte compact 10, екскаватора JCB JS220LC, що залучатимуться субпідрядником приватним акціонерним товариством «Агробудмеханізація». Також учасник процедури закупівлі ПрАТ «БКБМ» надав підтверджуючі документи щодо користування вказаним обладнанням, а саме свідоцтва про реєстрацію машин серії ЕЕ № 102629, серії ЕЕ № 116978 та серії АБ № 342093. Водночас відповідно до вказаних свідоцтв власником підіймача колісного Genie GS-3384 та підйомника ножничного типу Haulotte compact 10 є ТОВ «Балтік-форкліфт». При цьому у свідоцтві про реєстрацію екскаватора JCB JS220LC відсутня сторінка з інформацією про найменування власника. Відповідно до пункту 4 таблиці додатку 1 до тендерної документації Замовника учасник на виконання вимог статті 16 Закону повинен надати, зокрема копії форми № 2 «Звіт про фінансові результати» та форми № 3 «Звіт про рух грошових коштів» за звітний період 2020 року з відміткою податкової служби, а в разі якщо документ подається в електронному вигляді, з документом, що підтверджує подачу даної звітності. Учасник процедури закупівлі ПрАТ «БКБМ» у своїй тендерній пропозиції надав форми № 2 «Звіт про фінансові результати» та форми № 3 «Звіт про рух грошових коштів» за 2020 рік з зазначенням печатки «електронний підпис». При цьому вказаний учасник не надав документ, що підтверджує подачу даної звітності в електронному вигляді, чим не дотримався вимог пункту 4 таблиці додатку 1 до тендерної документації Замовника. Проте, на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ПрАТ «БКБМ» як такого, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону, та уклав з ним Договір. Згідно з пунктом 3 розділу V тендерної документації Замовника, учасник повинен надати скановану копію з оригіналу документа в кольоровому вигляді ліцензії учасника на використання програмного комплексу АВК-5 (або аналог) у власному виробництві дійсної на дату розкриття тендерної пропозиції. При цьому, документи, що не передбачені чинним законодавством України для суб’єктів підприємницької діяльності та фізичних осіб, не подаються учасниками в складі своєї пропозиції (у разі відсутності документів учасник повинен надати замість нього пояснювальну записку у відповідності з додатком № 7 з зазначенням підстави не надання документа з посиланням на законодавчі акти). Учасник процедури закупівлі ПрАТ «БКБМ» у своїй тендерній пропозиції надав довідку субпідрядника товариства з обмеженою відповідальністю «Авітон» (далі – ТОВ «Авітон») про наявність обладнання та матеріально-технічної бази з зазначенням у власності АВК-5 та оборотно-сальдову відомість ТОВ «Авітон» за 01.01.2021-24.12.2021 з обліком програмного забезпечення «Експерт-кошторис» ПРО та «Календарне планування». Однак, учасник процедури закупівлі ПрАТ «БКБМ» у своїй тендерній пропозиції не надав ліцензію учасника на використання програмного комплексу АВК-5 (або аналог) або пояснювальну записку (у разі відсутності ліцензії), чим не дотримався вимог пункту 3 розділу V тендерної документації Замовника. Проте, на порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ПрАТ «БКБМ», як таку, що не відповідає іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, та уклав з ним Договір.
Період усунення порушень: 18.02.2022 16:44 - 05.03.2022 00:00
Дата публікації висновку: 18.02.2022 16:44

Оскарження висновку в суді

Опис: Позовна заява від 27.04.2022 № 03-08/129 про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2021-12-09-002919-b подана Управлінням капітального будівництва Бориспільської міської ради до Київського окружного адміністративного суду
Дата публікації: 29.04.2022 16:29
Дата відкриття провадження: 18.05.2022 00:00
Номер відкриття провадження: П/320/4425/22

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: БОРИСПІЛЬСЬКА МІСЬКА РАДА КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ Управління капітального будівництва вул. Київський Шлях, 27 м. Бориспіль Київської обл. 08302 E-mail: ukb_borispol@ukr.net тел. 6-36-61 24.02.2022 № 03-08/112 На №_____від_______ ДЕРЖАВНІЙ АУДИТОРСЬКІЙ СЛУЖБІ УКРАЇНИ Заперечення на висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2021-12-09-002919-b Управління капітального будівництва Бориспільської міської ради (надалі – УКБ), розглянувши висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2021-12-09-002919-b Державної аудиторської служби України (надалі – Держаудитслужба, ДАСУ), який 18.02.2022 16:44 опубліковано через електронну систему закупівель у межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт по об’єкту: Будівництво дошкільного навчального закладу по вулиці Володимира Момота, 46-а в м. Бориспіль Київської області (коригування) ДК 021:2015 - 45210000-2 - Будівництво будівель (UA-2021-12-09-002919-b), ID моніторингу:UA-M-2022-01-26-000029, повідомляє наступне. За результатами проведеного моніторингу (аналіз питання розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ПрАТ «БКБМ») у висновку Держаудитслужби зазначено про порушення Замовником абз.2 п. 1 частини 1, абз.2 п. 2 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII. Розділом 3 констатуючої частини Висновку Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за Договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Замовник вважає, що вищевказаний висновок Держаудитслужби не відповідає реальним обставинам, є необґрунтованим та таким, що підлягає скасуванню, з наступних підстав. За результатами моніторингу установлено, що відповідно підпункту 5.2. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації Замовника для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати всі документи згідно переліку, вказаного нижче, зокрема інформацію та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (надається згідно з додатком 1 до цієї тендерної документації). Так, згідно з пунктом 1 таблиці додатку 1 до тендерної документації Замовника учасник на виконання вимог статті 16 Закону повинен надати довідку в довільній формі з інформацією щодо наявної матеріально-технічної бази та обладнання та підтверджуючі документи щодо користування. Учасник процедури закупівлі ПрАТ «БКБМ» у своїй тендерній пропозиції надав довідку від 30.12.2021 № 1076 щодо наявної матеріально-технічної бази та обладнання з інформацією, зокрема про використання під час виконання робіт за предметом закупівлі підіймача колісного Genie GS-3384, підйомника ножничного типу Haulotte compact 10, екскаватора JCB JS220LC, що залучатимуться субпідрядником приватним акціонерним товариством «Агробудмеханізація». Також учасник процедури закупівлі ПрАТ «БКБМ» надав підтверджуючі документи щодо користування вказаним обладнанням, а саме свідоцтва про реєстрацію машин серії ЕЕ № 102629, серії ЕЕ № 116978 та серії АБ № 342093. Водночас відповідно до вказаних свідоцтв власником підіймача колісного Genie GS-3384 та підйомника ножничного типу Haulotte compact 10 є ТОВ «Балтік-форкліфт». При цьому у свідоцтві про реєстрацію екскаватора JCB JS220LC відсутня сторінка з інформацією про найменування власника. Щодо свідоцтв про реєстрацію підіймача колісного Genie GS-3384 та підйомника ножничного типу Haulotte compact 10, екскаватора JCB JS220LC, Переможцем повідомлено Замовника про технічну помилку та надано на заміну актуальні свідоцтва про реєстрацію. Відповідно до п. 19 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме – технічні помилки та описки тощо, допущення яких учасниками в тендерних пропозиціях не призведе до відхилення їх пропозицій. Згідно з п. 1.10. ТД Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме технічні помилки та описки, окрім випадків коли технічні помилки та описки призводять до невідповідності тендерної пропозиції учасника технічним вимогам замовника (наприклад: формальна (несуттєва) помилка та описка є орфографічна чи граматична помилка). Суттєвою помилкою є помилка у технічній частині, в якій зазначається відповідність тому чи іншому критерію технічних вимог замовника. Таким чином, істотне значення для визнання помилок формальними (несуттєвими) є здатність впливати на зміст пропозиції, нівелювати технічний потенціал або конкурентоздатність учасника. Слід зазначити, що ПрАТ «БКБМ» у своїй тендерній пропозиції надав довідку від 30.12.2021 № 1076 щодо наявної матеріально-технічної бази та обладнання з інформацією, крім використання під час виконання робіт за предметом закупівлі підіймача колісного Genie GS-3384, підйомника ножничного типу Haulotte compact, що залучатимуться субпідрядником ПрАТ «Агробудмеханізація», у витягу з оборотно-сальдової відомості по рахункам 105 за 20 грудня 2021, зазначені Телескопічний підйомник Haulotte H23TPX (автогідропідіймач висота підйому 28 м), автокран 10-20тТ-СЗИЛ 133 ГЯ КС-3575А, кран гусеничний ДЕК-251, кран гусеничний КС-6471 40т, навантажувач Амкадор 342В, навантажувач фронтальний та інші механізми, власником яких є безпосередньо Учасник, отже згідно з наданими ПрАТ «БКБМ документами, переліку наявних у нього машин, механізмів та устаткування достатньо для виконання робіт за предметом закупівлі. Крім того, Учасником (Переможцем) у складі ТД надано Гарантійний лист від 20.12.2021 № 1057 про можливість Замовнику перевірити складські приміщення, автотранспорт та іншу матеріально-технічну базу, яка буде використовуватись. З суті зазначених у висновку порушень не випливає невідповідність тому чи іншому критерію технічних вимог, а є лише несуттєвими помилками і не впливають на якість виконання робіт Переможцем. Враховуючи викладене вище, зазначені Держаудитслужбою зауваження не є суттєвими та такими, що впливають на зміст та спроможність виконання укладеного Договору закупівлі, а тому не є такими, що призводять до його недійсності/нікчемності. Згідно з пунктом 3 розділу V тендерної документації Замовника, учасник повинен надати скановану копію з оригіналу документа в кольоровому вигляді ліцензії учасника на використання програмного комплексу АВК-5 (або аналог) у власному виробництві дійсної на дату розкриття тендерної пропозиції. При цьому, документи, що не передбачені чинним законодавством України для суб’єктів підприємницької діяльності та фізичних осіб, не подаються учасниками в складі своєї пропозиції (у разі відсутності документів учасник повинен надати замість нього пояснювальну записку у відповідності з додатком № 7 з зазначенням підстави не надання документа з посиланням на законодавчі акти). Учасник процедури закупівлі ПрАТ «БКБМ» у своїй тендерній пропозиції надав довідку субпідрядника товариства з обмеженою відповідальністю «Авітон» (далі – ТОВ «Авітон») про наявність обладнання та матеріально-технічної бази з зазначенням у власності АВК-5 та оборотно-сальдову відомість ТОВ «Авітон» за 01.01.2021-24.12.2021 з обліком програмного забезпечення «Експерт-кошторис» ПРО та «Календарне планування». Однак, учасник процедури закупівлі ПрАТ «БКБМ» у своїй тендерній пропозиції не надав ліцензію учасника на використання програмного комплексу АВК-5 (або аналог) або пояснювальну записку (у разі відсутності ліцензії), чим не дотримався вимог пункту 3 розділу V тендерної документації Замовника. Відповідно Розділу V. Оцінка тендерної пропозиції, п. 3 Інша інформація, Учасник процедури закупівлі надає Замовнику скановану з оригіналу та завірену підписом і печаткою (у разі застосування) уповноваженої особи наступну документацію : - договірну ціну; - пояснювальну записку до договірної ціни; - локальні кошториси (мають бути складені відповідно до технічного завдання); - об’єктні кошториси; - підсумкову відомість ресурсів до договірної ціни; - розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису; - розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів та/або вартості оренди машино-години орендованої будівельної техніки; - розрахунок показників загальновиробничих та адміністративних витрат, обчислених на підставі положень КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва», виходячи зі структури цих витрат на підставі бухгалтерських даних за попередній звітний період з урахуванням потужностей учасника з обов’язковим застосуванням розрахункових показників у складі договірної ціни; - розрахунок кошторисної заробітної плати (згідно з Порядком розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів, затвердженим Наказом Мінрегіону від 20.10.2016 № 281 (зі змінами)); - розрахунки до договірної ціни на витрати, які включені до вартості пропозиції (розрахунок прибутку, розрахунок податку на додану вартість, тощо); - календарний план-графік виконання робіт. Пропозиція технічним вимогам, встановленим замовником до цієї тендерної документації, має бути розрахована у програмному комплексі АВК-5, або у іншому програмному ліцензійному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків. Надати скановану копію з оригінала документа в кольоровому вигляді Ліцензії учасника на використання Програмного комплексу АВК-5 (або аналог) у власному виробництві, дійсної на дату розкриття тендерних пропозицій. Учасник процедури закупівлі ПрАТ «БКБМ» у своїй тендерній пропозиції надав скановану з оригіналу та завірену підписом і печаткою уповноваженої особи наступну документацію: - договірну ціну, яка розрахована в програмному комплексі АВК - 5 (3.6.3) - пояснювальну записку до договірної ціни; - локальні кошториси (мають бути складені відповідно до технічного завдання); - об’єктні кошториси; - підсумкову відомість ресурсів до договірної ціни; - розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису; - розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів та/або вартості оренди машино-години орендованої будівельної техніки; - розрахунок показників загальновиробничих та адміністративних витрат, обчислених на підставі положень КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва», виходячи зі структури цих витрат на підставі бухгалтерських даних за попередній звітний період з урахуванням потужностей учасника з обов’язковим застосуванням розрахункових показників у складі договірної ціни; - розрахунок кошторисної заробітної плати (згідно з Порядком розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів, затвердженим Наказом Мінрегіону від 20.10.2016 № 281 (зі змінами)); - розрахунки до договірної ціни на витрати, які включені до вартості пропозиції (розрахунок прибутку, розрахунок податку на додану вартість, тощо); - календарний план-графік виконання робіт. Враховуючи викладене, зазначені Держаудитслужбою зауваження не є суттєвими та такими, що впливають на зміст та спроможність виконання укладеного Договору закупівлі, а тому не є такими, що призводять до його недійсності/нікчемності. Відповідно до пункту 4 таблиці додатку 1 до тендерної документації Замовника учасник на виконання вимог статті 16 Закону повинен надати, зокрема копії форми № 2 «Звіт про фінансові результати» та форми № 3 «Звіт про рух грошових коштів» за звітний період 2020 року з відміткою податкової служби, а в разі якщо документ подається в електронному вигляді, з документом, що підтверджує подачу даної звітності. Учасник процедури закупівлі ПрАТ «БКБМ» у своїй тендерній пропозиції надав форми № 2 «Звіт про фінансові результати» та форми № 3 «Звіт про рух грошових коштів» за 2020 рік з зазначенням печатки «електронний підпис». При цьому вказаний учасник не надав документ, що підтверджує подачу даної звітності в електронному вигляді, чим не дотримався вимог пункту 4 таблиці додатку 1 до тендерної документації Замовника. Згідно ТД Додаток 1 учасник повинен надати: - копія форми № 1 “Баланс” за звітний період 2020 рік та останній квартал з початку звітного періоду 2021 року з відміткою податкової служби, а в разі якщо документ подається в електронному вигляді, з документом, що підтверджує подачу даного балансу, фізична особа – підприємець подає фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва за 2020 рік та останній квартал з початку звітного періоду 2021 року (у разі, якщо ведення такого документу не передбачено законодавством – пояснювальна записка у відповідності з Додатком № 7 до тендерної документації з зазначенням обґрунтованих обставин); - копія форми № 2 “Звіт про фінансові результати” за звітний період 2020 рік та останній квартал з початку звітного періоду 2021 року з відміткою податкової служби, а в разі якщо документ подається в електронному вигляді, з документом, що підтверджує подачу даного, для фізичних осіб (підприємців) - фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва або копію декларації про одержані доходи за 2020 рік та останній квартал з початку звітного періоду 2021 року (які перебувають на загальній системі оподаткування) або копія звіту по єдиному податку за 2020 рік та останній квартал з початку звітного періоду 2021 року (які перебувають на спрощеній системі оподаткування), а в разі якщо документ подається в електронному вигляді, з документом, що підтверджує подачу даної звітності (у разі, якщо ведення такого документу не передбачено законодавством – пояснювальна записка у відповідності з Додатком № 7 до тендерної документації з зазначенням обґрунтованих обставин); - копія форми № 3 “Звіт про рух грошових коштів” за звітний період 2020 рік з відміткою податкової служби, (у разі, якщо ведення такого документу не передбачено законодавством – пояснювальна записка у відповідності з Додатком №7 до цієї тендерної документації з зазначенням обґрунтованих обставин), а в разі якщо документ подається в електронному вигляді, з документом, що підтверджує подачу даної звітності. Суб’єкти малого підприємства господарської діяльності, для яких встановлюється скорочена за показниками фінансова звітність у складі балансу та звіту про фінансові результати, надають інформацію з посиланням на норми відповідних законодавчих актів України про те, що їх фінансова звітність не містить звіту про рух грошових коштів; - копія форми № 4 “Звіт про власний капітал” за звітний період 2020 рік та останній квартал з початку звітного періоду 2021 року (у разі наявності). Оборот за попередній рік повинен становити не менше ніж очікувана вартість закупівлі. Учасник ПрАТ «Бориспільський комбінат будівельних матеріалів» в своїй тендерній пропозиції надав фінансову звітність за 2020 рік, а саме: - Баланс (звіт про фінансовий стан) на 31.12.2020 р. з відмоткою документ прийнято, квитанція №2; - Звіт про фінансові результати (звіт про сукупний дохід) за 2020 р. з відмоткою документ прийнято; - Звіт про рух грошових коштів (за прямим методом) за 2020 р. з відмоткою документ прийнято; - Звіт про власний капітал за 2020 р. з відмоткою документ прийнято; Учасник ПрАТ «Бориспільський комбінат будівельних матеріалів» в своїй тендерній пропозиції надав фінансову звітність за ІІІ квартал 2021 рік, а саме: - Баланс (звіт про фінансовий стан) на 30.09.2021 р. з відмоткою документ прийнято, квитанція №2; - Звіт про фінансові результати (звіт про сукупний дохід) за 9 місяців 2021 р. з відмоткою документ прийнято, квитанція №2; - Звіт про рух грошових коштів (за прямим методом) за 9 місяців 2021 р. з відмоткою документ прийнято, квитанція №2; - Звіт про власний капітал за 9 місяців 2021 р. з відміткою про те, що документ прийнято, квитанція №2. Відповідно до п. 1 ч. 7 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» у висновку обов’язково зазначаються найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі. Проте, ДАСУ зазначено місцезнаходження замовника не в повному обсязі (не зазначено поштовий індекс замовника відповідно до офіційних даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань. Відповідно до п. 3 ч. 1 розділу III «Порядок заповнення констатуючої частини форми висновку» у пункті 1 зазначаються опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого(их) за результатами моніторингу процедури закупівлі, із зазначенням: структурної одиниці нормативно-правового акта, норми якої порушено, його виду, найменування суб’єкта нормотворення, дати прийняття та його реєстраційного індексу (крім законів), заголовка, а в разі відсилання до зареєстрованого нормативно-правового акта - також дати і номера його державної реєстрації в Міністерстві юстиції України. Під час зазначення структурної одиниці закону зазначається лише її заголовок (крім законів про внесення змін); найменування та реквізитів документів, на підставі яких зроблено висновок про наявність порушення (у разі потреби також деталізуються суть та обставини допущення порушення). ДАСУ складено висновок з порушенням п. 1 ч. 7 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII; ч. 1 розділу II «Порядок заповнення вступної частини форми висновку», п. 3 ч. 1 розділу III «Порядок заповнення констатуючої частини форми висновку» Порядку заповнення форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 08 вересня 2020 року № 552. Проте, у констатуючій частині висновку Держаудитслужби описано порушення законодавства у сфері публічних закупівель без зазначення найменування суб’єкта нормотворення. Вищевикладені факти свідчать про протиправність висновку, спростовують та доводять безпідставність висновку Держаудитслужби про невідповідність Переможця кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII. Щодо зобов’язання про усунення порушення Відповідно до розділу 3 констатуючої частини Висновку Замовника зобов’язано здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за Договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Звертаємо увагу, що ані Законом України «Про публічні закупівлі», ані Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» не визначено повноважень Держаудитслужби зобов`язувати за результатом здійсненого моніторингу закупівлі її замовника вчиняти дії щодо припинення зобов’язань за договором на закупівлю. Зокрема, такі повноваження відсутні і у статтях 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», на які здійснено посилання у пункті 3 оскаржуваного Висновку. У спірному висновку контролюючий орган стверджує лише про невідповідність тендерної пропозиції переможця закупівлі вимогам тендерної документації, у зв`язку з чим зобов’язує замовника припинити зобов’язання за договором. Натомість, за результатами моніторингу закупівлі Держаудитслужбою не встановлено порушень при визначенні замовником предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», своєчасності укладання договору про закупівлю, внесення змін до умов договору та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Держаудитслужбою не обґрунтовано такий спосіб усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, як припинення зобов’язань за Договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та не зазначено причинно-наслідкового зв`язку між встановленими порушеннями і розірванням договору. Крім того, усунення виявлених у процесі проведення моніторингу недоліків тендерної пропозиції переможця закупівлі у запропонований контролюючим органом спосіб, а саме шляхом розірвання договору, призведе до порушення прав та інтересів третьої особи ПрАТ «БКБМ» та матиме негативні наслідки для Замовника, що є непропорційним у співвідношенні з виявленими недоліками. Повідомляємо про те, що Замовник не має жодних юридичних підстав та можливостей, в межах чинного законодавства, виконати вимоги Північного офісу Держаудитслужби про розірвання договору. Окрім того, відповідно до вимог статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених Законом. Частиною 1 статті 651 Цивільного кодексу України передбачено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Частиною 1 статті 188 Господарського кодексу України визначено, що зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Тобто, в Управління капітального будівництва Бориспільської міської ради відсутні законні підстави для розірвання договору в односторонньому порядку. Такий захід реагування у вигляді зобов’язання розірвати укладений договір про закупівлю є виключним заходом, обрання якого можливе у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу у вигляді неефективного, незаконного, нецільового використання бюджетних коштів. Статтею 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» передбачено права органу державного фінансового контролю, зокрема, пред’являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов’язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства. Проте ні вказаним Законом, ні іншим нормативно-правовим актом безпосередньо не встановлено право органів фінансового контролю вимагати розірвання договорів про закупівлю. Крім того, відповідно до статті 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї зі сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є, відповідно, розірваним або зміненим. Висновок Держаудитслужби не відповідає критерію пропорційності, оскільки вимога припинити зобов’язання за Договором про закупівлю з переможцем публічної закупівлі, який сумлінно виконується сторонами, може призвести до безпідставного порушення майнових прав сторін договору про закупівлю. Критерій пропорційності передбачає, що не було дотримано справедливої рівноваги (балансу) між інтересами держави (суспільства), пов’язаними з втручанням, та інтересами особи, яка так чи інакше страждає від втручання. Справедлива рівновага передбачає наявність розумного співвідношення (обґрунтованої пропорційності) між метою, визначеною для досягнення, та засобами, які використовуються. Таким чином, вимога Держаудитслужби про зобов’язання замовника вжити заходів щодо припинення зобов’язань за Договором про закупівлю з переможцем закупівлі не спрямована на досягнення легітимної мети та не є співмірною з нею, оскільки суть виявлених порушень жодним чином не зачіпає бюджетні інтереси. У висновку про результати моніторингу закупівлі взагалі не йде мова про неефективне, незаконне, нецільове тощо використання бюджетних коштів, що не узгоджується з вимогою Держаудитслужби про розірвання укладеного за результатами публічної закупівлі договору про закупівлю. Зазначені у висновку Держаудитслужби невідповідності тендерної пропозиції вимогам тендерної документації не мали жодного впливу на результати закупівлі, який визначений за умовою найбільш вигідної ціни. Зауваження Держаудитслужби носять суто формальний характер, оскільки жодне з них не пов’язано із забезпеченням ефективного та прозорого здійснення закупівель, створенням конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобіганням проявам корупції у цій сфері, розвитком добросовісної конкуренції. Розірвання укладеного договору про закупівлю щодо виконання будівельних робіт призведе до затягування строків будівництва об’єкта, яке триває понад 5 років з вини недобросовісних підрядників, та неможливості забезпечення належних умов отримання дошкільної освіти, що є неприйнятним та неприпустимим з огляду на необхідність додержання прав та інтересів мешканців міста. При цьому внаслідок розірвання договору про закупівлю, укладеного за результатами тендеру, виникне необхідність у проведенні нового тендеру, на який необхідно буде витрати додатковий час, і протягом вказаного періоду мешканці міста не будуть забезпечені належними умовами надання освітніх послуг. Отже, з огляду на судову практику (аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 10.12.2019 у справі № 160/9513/18, від 11.06.2020 у справі № 160/6502/19, від 12.08.2019 у справі № 160/11304/19, від 05.03.2020 у справі № 640/467/19, від 26.11.2020 у справі № 160/11367/19, від 10.12.2020 у справі № 160/6501/19), висновок не відповідає критерію «пропорційності», оскільки вимога розірвати договір про закупівлю, який сумлінно виконується сторонами, може призвести до безпідставного порушення майнових прав сторін договору про закупівлю. Як вбачається зі змісту висновку, замовника зобов’язано вжити заходи щодо розірвання договору про закупівлю та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення вказаного висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та / або документи, що свідчать про усунення вказаних порушень Закону, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Пропонуючи такий варіант усунення порушення як припинення зобов’язань за Договором про закупівлю та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення вказаного висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення вказаних порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, Держаудитслужбою не враховано, що у Замовника не було реальної та законної можливості розірвати договір про закупівлю в односторонньому порядку у зв’язку з прийняттям оскаржуваного висновку. З врахуванням викладених обставин, вважаємо Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі та викладені в ньому вимоги - необґрунтованими, протиправними, безпідставними, і такими, що не відповідають вимогам чинного законодавства. Замовник скористався наданим йому правом та надає аргументовані заперечення до оскаржуваного Висновку. Враховуючи безпідставність та недоведеність порушень, викладених у Висновку, повідомляємо Держаудитслужбу про незгоду з результатами моніторингу закупівлі та про намір його оскарження в порядку, визначеному ч. 10 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі». В.о. начальника управління Оксана РІШОВСЬКА В. Ворушило (04595) 6-36-61 У зв’язку із запровадженням воєнного стану в Україні відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 “Про введення воєнного стану в Україні”, частини другої статті 9 Закону України “Про правовий режим воєнного стану”, Листа Торгово-промислової палати України від 28.02.2022 № 2024/02.0-7.1 у Замовника не було можливості опублікувати Заперечення на висновок моніторингу у встановлені строки.
Дата публікації звіту: 19.04.2022 15:44

Запити/Пояснення