• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Персональні комп’ютери

Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі відповідно до вимог, викладених в Додатку 1 Документації

Завершена

4 162 179.76 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 20 811.00 UAH
Номер: 4a5901aa84c94163aef6af72b1c8ab14
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-08-29-000009
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 26.08.2022 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 29.08.2022 11:57 - 20.09.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 26.08.2022 № 183 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 41 UA-2021-12-09-007342-c 09.12.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Заступник директора Департаменту моніторингу закупівель Лілія КРИВОНОС
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, vynohradov.monitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо надання інформації та документів у випадках передбачених Законом установлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питання щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 16 вересня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання інформації та документів у випадках передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державного підприємства «Міжнародний аеропорт «Бориспіль» (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію (зі змінами), затверджену рішенням уповноваженої особи від 08.12.2021 № 15-01/2-70, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «IT-Девелопмент», товариства з обмеженою відповідальністю «Смарт Технолоджіс» та товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія Кит Діджитал», протокол розгляду тендерних пропозицій від 18.01.2022, протокольне рішення уповноваженої особи від 02.02.2022 № 15-01/2-110, повідомлення про намір укласти договір від 02.02.2022, договір про закупівлю від 14.02.2022 №35.1-14/2.5-00003, пояснення на запит Держаудитслужби, отримані 05.09.2022 через електронну систему закупівель. Відповідно до вимог частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба 01.09.2022 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації та документів, зокрема, щодо визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. Замовник 05.09.2022 на зазначений запит Держаудитслужби повідомив, що очікувана вартість предмета закупівлі визначена на підставі статистичного аналізу загальнодоступної інформації про ціну предмета закупівлі, примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, та метода порівняння цін в комерційних пропозиціях отриманих, відповідно до запитів, від потенційних постачальників товарів даного типу та розрахована як середньоарифметична. При цьому, Замовник до зазначених пояснень щодо визначення очікуваної вартості предмета закупівлі не надав через електронну систему закупівель її документального підтвердження (комерційних пропозицій отриманих, відповідно до запитів, від потенційних постачальників товарів даного типу), чим порушив вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
Період усунення порушень: 19.09.2022 16:54 - 04.10.2022 00:00
Дата публікації висновку: 19.09.2022 16:54

Оскарження висновку в суді

Опис: /
Дата публікації: 03.10.2022 11:22
Дата відкриття провадження: 18.10.2022 00:00
Номер відкриття провадження: П/320/9450/22

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Заперечуємо проти доводів викладених у Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-12-09-007342-c (далі-Висновок). Інформацію та документи надані Замовником на запит вважаємо достатніми, посилання на порушення, яке на думку посадовця Державної аудиторської служби України (далі - Держаудитслужба) мало місце, не відповідає фактичним обставинам, Висновок підписано в порушення порядку визначеному нормативними актами. Щодо достатності наданої інформації Під час перевірки замовнику надіслано запит на пояснення від 01.09.2022, який містив, в тому числі, питання: Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість? В запиті не конкретизовано, які саме документи або інформацію та вимоги до документів, якими Замовник мав підтвердити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість. 05.09.2022 Замовником через електронну систему закупівель надана повна та ґрунтовна відповідь (інформація та документи) в тому числі на вищевказане питання. Згідно ч. 1 ст. 8 Закону Про публічні закупівлі (№ 922), моніторинг органами державного фінансового контролю проводиться відносно процедур закупівлі. Згідно ч. 6 ст. 8 Закону № 922, за результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі (далі - висновок), що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Згідно п. 4 ч. 7 ст. 8 Закону № 922, у висновку обов’язково зазначається опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівлі. Згідно п. 2 ч. ІІ Висновку, за результатами аналізу питання щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено. Таким чином для формування позитивного Висновку, наданої 05.09.22 інформації та доданих документів визнано достатнім. Одночасно з цим в результаті моніторингу посадовою особою Держаудитслужби зазначено, що Замовник до пояснень щодо визначення очікуваної вартості предмета закупівлі не надав через електронну систему закупівель її документального підтвердження (комерційних пропозицій отриманих, відповідно до запитів, від потенційних постачальників товарів даного типу), чим порушив вимоги частини п’ятої статті 8 Закону № 922. Замовника зобов’язано здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення. Дане твердження Держаудитслужби суперечить ст. 8 Закону № 922 та не має відношення до проведеної процедури закупівлі відносно якої проводився моніторинг. Щодо підпису Висновку Положенням про Державну аудиторську службу України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 43 (далі – Положення № 43) від 03 лютого 2016 року, визначено, що Держаудитслужба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України, який забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю. Відповідно до підпункту 3 пункту 4 Положення № 43 Держаудитслужба реалізує державний фінансовий контроль через здійснення державного фінансового аудиту; перевірки державних закупівель; інспектування (ревізії); моніторингу закупівель. Пунктом 7 Положення № 43 встановлено, що Держаудитслужба здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку міжрегіональні територіальні органи. Правові та організаційні засади здійснення фінансового контролю в Україні визначені Законом України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні (далі Закон №2939-ХІІ). Відповідно до положень статті 2 далі Закон №2939-ХІІ головними завданнями органу державного фінансового контролю є, зокрема, здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у суб`єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про закупівлі. Положеннями статті 5 вказаного Закону №2939-ХІІ визначено, що контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом, проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування. Статтею 8 Закону № 922 визначено, що моніторинг закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його територіальні органи. Рішення про початок моніторингу закупівлі приймає керівник органу державного фінансового контролю або його заступник за наявності однієї або декількох із таких підстав: 1) дані автоматичних індикаторів ризиків; 2) інформація, отримана від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель; 3) повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель; 4) виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель; 5) інформація, отримана від громадських об`єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону. За результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі (далі - висновок), що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання. Згідно з вимогами абз. 2 ч. 2 ст. 17 Закону України Про електронні довірчі послуги, органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації державної форми власності, державні реєстратори, нотаріуси та інші суб’єкти, уповноважені державою на здійснення функцій державного реєстратора, для засвідчення чинності відкритого ключа використовують лише кваліфікований сертифікат відкритого ключа, а для реалізації повноважень, спрямованих на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов’язків фізичної або юридичної особи відповідно до закону, застосовують виключно засоби кваліфікованого електронного підпису чи печатки, які мають вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на них даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання. Згідно п. 3, 4 розд. І Порядку заповнення форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі затвердженого наказом Міністерства фінансів України 08.09.20 року № 552, висновок складається у формі електронного документа і заповнюється відповідно до затвердженої Мінфіном форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі в електронній системі закупівель. Підпис та затвердження висновку здійснюється шляхом накладення кваліфікованого електронного підпису з дотриманням вимог законодавства в сфері електронного документообігу та електронних довірчих послуг. При перевірці підписів за допомогою ресурсу https://czo.gov.ua/verify виявлено, що висновок містить 2 кваліфікованих електронних підписи та 1 удосконалений електронний підпис, що є порушенням вказаних норм Законів та Порядку.
Дата публікації звіту: 21.09.2022 12:02

Запити/Пояснення