-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Вершкове масло
Місцезнаходження замовника - 50071, Дніпропетровська обл., місто Кривий Ріг, вул. Володимира Великого, будинок 32. Категорія замовника - підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Вид закупівлі процедура закупівлі - для замовників, визначених у пунктах 1-3 частини першої статті 2 Закону, якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень (відкриті торги).
Завершена
3 099 250.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 496.25 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 496.25 UAH
Номер:
98199e1daa6f44f99f9731a95059680f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-11-01-000068
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
01.11.2022 00:00
Період моніторингу:
02.11.2022 09:45 - 24.11.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
01.11.2022 № 328
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 01.11.2022 № 328.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2021-12-09-000355-b, 09.12.2021. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення Держаудитслужби України №003100-18/6851-2022 від 05.09.2022.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Законувстановлено порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ПрАТ «КРИВОРІЗЬКИЙ МІСЬКМОЛОКОЗАВОД №1», визначення вказаного учасника переможцем тендеру та укладення з ним договору встановлено порушення вимог частини сьомої статті 33 Закону.
За результатами аналізу питання правомірності внесення змін до договору про закупівлю встановлено порушення норм пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору вимогам тендерної документації та умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні»та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення вимог частини сьомої статті 33 Закону шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ПрАТ «КРИВОРІЗЬКИЙ МІСЬКМОЛОКОЗАВОД №1» щодо розірвання договору.
Крім того, здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення в подальшому порушень вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації, а також норм пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону при внесенні змін до істотних умов договору про закупівлю.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні»та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення вимог частини сьомої статті 33 Закону шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ПрАТ «КРИВОРІЗЬКИЙ МІСЬКМОЛОКОЗАВОД №1» щодо розірвання договору.
Крім того, здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення в подальшому порушень вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації, а також норм пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону при внесенні змін до істотних умов договору про закупівлю.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Період усунення порушень:
25.11.2022 10:07 - 10.12.2022 00:00
Дата публікації висновку:
25.11.2022 10:07
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Замовником проведено роз`яснювальну бесіду з уповноваженою особою щодо обов`язку неухильного виконання вимог діючого законодавства, в тому числі вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та норм пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі», та зобов`язанню вживати заходів направлених на недопущення встановлених порушень у подальшому. 29.11.2022 опубліковано Додаткову угоду щодо розірвання договору від 28.11.2022. Скан копія угоди додається.
Дата публікації звіту:
29.11.2022 14:00
Запити/Пояснення
Номер:
6d41e528afdf4df5a0ca4b2dad9b3907
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
07.11.2022 13:54
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.11.2022 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2021-12-09-000355-b, яка проводилась відділом освіти виконкому Саксаганської районної у місті ради (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість ?
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Під час моніторингу встановлено, що за результатами проведеної закупівлі Замовником укладено з ПрАТ «КРИВОРІЗЬКИЙ МІСЬКМОЛОКОЗАВОД №1» договір про закупівлю від 19.01.2022 №7ВТ за предметом закупівлі «Вершкове масло» (далі – Договір №7ВТ).
Аналізом наявної у вільному публічному доступі інформації щодо здійснених платежів за вищевказаним договором (джерело інформації: дані Єдиного веб-порталу використання публічних коштів, https://spending.gov.ua) встановлено, що Замовником при проведенні платежів здійснено посилання на додаткові угоди від 25.01.2022 №1, від 28.02.2022 №2, від 09.05.2021 № 3, від 16.05.2022 №4, від 13.09.2022 №5 та від 27.10.2022 №6.
Водночас, в електронній системі закупівель опубліковані додаткові угоди від 25.01.2022 №1, від 16.05.2022 №4, від 13.09.2022 №5 та від 27.10.2022 №6, яка стосується договору від 19.01.2022 № 7ВТ.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3. Пояснити причини не опублікування вищезазначених додаткових угод № 2 та №3?
Крім того, до Договору №7ВТ укладено ряд угод щодо зміни ціни товару. Зокрема, додатковою угодою від 16.05.2022 №4 встановлено збільшення ціни на масло вершкове з 190,20 грн на 209,10 грн. за 1 кг.
Також, додатковою угодою від 13.09.2022 №5 встановлення збільшення ціни на масло вершкове з 209,10 грн на 229,80 грн за 1 кг.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
4. Надати відповідне документальне підтвердження щодо наявності фактичного коливання (зростання) ціни товару, що є предметом Договору №7ВТ на ринку та наявності підстав для збільшення ціни товару за додатковими угодами №4 та №5 до Договору №7ВТ?
5. Надати до моніторингу інформацію та відповідні підтверджуючі документи (рахунки, акти приймання-передачі, накладні, платіжні доручення тощо) щодо обсягів отриманого та оплаченого Замовником товару за Договором № 7ВТ?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
3c93bab69ca74c6b9e732ba00e514f59
Назва:
Надання пояснення
Дата опублікування:
10.11.2022 15:30
Опис:
1.На запитання органу державного фінансового контролю щодо моніторингу процедури, інформацію про яку оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-12-09-000355-b повідомляємо. 1. Щодо питання про те, яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість зазначаємо наступне. Предметом вищезазначеної закупівлі є: Вершкове масло (ДК 021:2015: 15530000-2 — Вершкове масло) в обсязі 13 475 кілограм - Масло вершкове жирністю не менше 72,5%, фасоване 1/180, 1/200, яке є необхідними для забезпечення харчування дітей в закладах освіти Саксаганського району міста Кривого Рогу. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, специфікація розроблена з урахуванням встановлених на законодавчому рівні вимог до харчування дітей в закладах освіти та діючих стандартів з виробництва. Кількісні показники предмету закупівлі визначені виходячи з планової кількості дітей, які харчуються в закладах освіти замовника та відповідно до норм споживання згідно з затвердженим примірним двотижневим меню. Відповідно до специфікації та кількісних показників предмета закупівлі (Додаток 4 до тендерної документації) технічні та якісні характеристики до предмета закупівлі визначені на підставі вимог таких документів: 1) ДСТУ ISO 22000:2019 Системи управління безпечністю харчових продуктів; 2) ДСТУ ISO 14001:2015 Система екологічного управління; 3) ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю; 4) Наказ МОН України та МОЗ України від 17.04.2006 року № 298/227 «Про затвердження інструкції з організації харчування дітей у дошкільних закладах»; 5) Наказ МОН України та МОЗ України від 15.08.2006 року № 620/563 «Щодо невідкладних заходів з організації харчування дітей у дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах»; 6) Закон України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997 року № 771/97-ВР (зі змінами). Очікувану вартість предмета закупівлі було визначено Замовником керуючись положеннями Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки,торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 (далі – Методика). Зокрема, Замовником відповідно до розділу ІІ Методики було здійснено визначення потреби в предметі закупівлі (кількісні та якісні показники тощо) на підставі аналізу планової кількості дітей, які харчуються в закладах освіти замовника та з урахуванням норм споживання відповідно до примірного двотижневого меню, погодженого з Криворізьким міським управлінням Головного управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області та затвердженого відділом освіти виконкому Саксаганської районної у місті ради. В подальшому було здійснено аналіз ринку з використанням загальнодоступної інформації щодо ціни, яка міститься у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронній системі закупівель "Prozorro", дані офіційних статистичних видань тощо). Відповідно до розділу ІІІ Методики розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі здійснювався на підставі методу порівняння ринкових цін із використанням загальнодоступної відкритої інформації. Для порівняння використовувались дані офіційних статистичних видань, а саме: середні ціни на основні продукти харчування та споживчі товари по Дніпропетровській області, розміщені на офіційному веб-сайті Дніпропетровської обласної державної адміністрації за посиланням https://adm.dp.gov.ua/gromadyanam/pamyatki-ta-poradi/byudzhet/monitoring-cin Відповідно до положень п. 1 розділу ІІІ Методики очікувана ціна за одиницю визначалась, як середньоарифметичне значення масиву цін по кожній позиції товару за вересень, жовтень та листопад, за такою формулою: Цод = (Ц1 +… + Цк) / К,де: Цод – очікувана ціна за одиницю; Ц1, Цк – ціни, отримані з відкритих джерел інформації, приведені до єдиних умов;К – кількість цін, отриманих з відкритих джерел інформації. Розмір бюджетного призначення розраховано виходячи із середніх цін на відповідну продукцію, очікуваної (планової) кількості дітей, які харчуються в закладах освіти замовника та норм споживання згідно з затвердженим примірним двотижневим меню. Щодо розміру бюджетного призначення: на момент початку процедури закупівлі бюджетні призначення не були затверджені, закупівля оголошена на очікувану вартість. Щодо питання про надання посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) повідомляємо. 2. Відповідно до положень п. 4-1 вищевказаної постанови надаємо посилання на сторінку з інформацією щодо оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі та іншої інформації https://docs.google.com/document/d/1No7D9ZfPndl7aElEL5elt4vZt4EN99MQ/edit?usp=sharing&ouid=111057035940810554893&rtpof=true&sd=true .
3. Щодо причини не опублікування додаткових угод № 2 та №3, повідомляємо, що згідно п.15.10 Договору дані угоди укладені у зв’язку з внесенням змін до реквізітів Замовника. Згідно Закону України «Про публічні закупівлі» та умов Договору, зміни є несуттєвими, тому не потребують публікації у системі «ProZorro». До пояснення додаємо Файл 1 – «Додаткові угоди.pdf» ( скан копія додаткової угоди №2 та №3).
4. Щодо питання законодавчих підстав укладання зазначених додаткових угод до вказаного договору повідомляємо, що згідно п.3.8. Договору №7ВТ від 19.01.22 Постачальник може звернутися до Замовника із заявою про зміну ціни за одиницю Товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого Товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання Договору про закупівлю / внесення змін до такого Договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Звернення Постачальника оформляється письмово із обов’язковим долученням документального підтвердження та обґрунтування збільшенню ціни такого товару на ринку, в тому числі документального підтвердження від Головного управлінням статистики у Дніпропетровській області або територіальним підрозділом Торгово-промислової палати у місті Кривий Ріг. Можливі наступні заяви про зміну ціни за одиницю товару не більш як на 10 відсотків у випадку і при умові, передбаченими Договором, можуть бути подані Постачальником на адресу Замовника не раніше ніж через 90 календарних днів з дати попереднього звернення Постачальника про зміну ціни за одиницю товару. Коливання ціни товару в бік зменшення або збільшення визначається довідкою середніх споживчих цін на продовольчі товари в торговій мережі та на ринках Дніпропетровської області, наданою Головним управлінням статистики у Дніпропетровській області або територіальним підрозділом Торгово-промислової палати у місті Кривий Ріг. З моменту підписання договору пройшло більше 90 днів (а саме 6 місяців)- дата договору 19.01.2022, дата першої додаткової угоди про підвищення ціни ( Додаткова угода №4) - 16.05.2022. З моменту першої додаткової угоди про підвищення ціни ( Додаткова угода №4)- дата угоди 16.05.2022, дата другої додаткової угоди про підвищення ціни ( Додаткова угода №5) - 13.09.2022 Замовником отримано листи щодо збільшення ціни від Замовника та довідки середніх споживчих цін на продовольчі товари в торговій мережі та на ринках Дніпропетровської області, наданою Головним управлінням статистики у Дніпропетровській області ( Файл 2- «Листи.pdf», Файл 3 – «Довідка середніх споживчих цін за січень.pdf», Файл 4 – «Довідка середніх споживчих цін за квітень.pdf», Файл 5 – «Довідка середніх споживчих цін за серпень.pdf»). Слід зазначити, що встановлені нові ціни згідно додаткових угод від 16.05.2022 та 13.09.2022 не перевищують базового значення середніх цін по Дніпропетровській області, які надає Головне управлінням статистики у Дніпропетровській області на момент укладання угод і в наступних після підвищення цін місяців ( Файл 6 – «Довідка середніх споживчих цін за травень.pdf», Файл 7 – «Довідка середніх споживчих цін за вересень.pdf).
5. Щодо інформації та підтверджуючих документів (рахунки, акти приймання-передачі, накладні, платіжні доручення тощо) щодо обсягів отриманого та оплаченого Замовником товару, що передбачені договором від 19.01.2022 року № 7ВТ, надаємо: Файл 8 – «Платіжні доручення.pdf», Файл 9 – «Рахунки, накладні.pdf».
Слід зазначити, що додатковою угодою №6 від 27.10.2022 зменшено обсяги закупівлі в повному об’ємі, які залишились після другого підвищення цін (Додаткова угода №5 від 13.09.2022)та станом на 28.10.2022 договір вичерпано.
Номер:
303f41035abc4ebeb78192f9910b8d59
Назва:
Надання роз`яснень
Дата опублікування:
28.11.2022 09:31
Опис:
Додатковою угодою №6 від 27.10.2022 сторони зменшили обсяги закупівлі. Станом на 25.11.2022 договірні зобов’язання сторонами виконанні в повному обсязі. Надходження платежів за договором з 27.10.2022 не відбувається, тобто договір вичерпаний. Згідно висновку моніторингу постає питання доцільності розірвання договору. Чи можливо змінити статус договору на «Виконаний» в системі «ProZorro», як один з способів виконання висновку моніторингу?
Номер:
daaad26624d34131b48c575ec2451b11
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
28.11.2022 14:59
Опис:
Західний офіс Держаудитслужби, за результатами опрацювання опублікованого Замовником звернення за роз’ясненням щодо висновку, повідомляє наступне.
У зобов’язальній частині висновку за результатами моніторингу процедури закупівлі UA-2021-12-09-000355-b, з врахуванням встановлених порушень та наявності додаткової угоди №6 від 27.10.2022 до укладеного договору, якою зменшено обсяги закупівлі, вказано на необхідність здійснити заходи щодо усунення порушення вимог частини сьомої статті 33 Закону шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України.
Слід зазначити, що відповідно до п.14.2 договору від 19.01.2022 №7ВТ вказаний договір діє до 31.12.2022, але в будь-якому випадку до повного виконання сторонами своїх обов’язків за даним договором.
Таким чином, дія договору від 19.01.2022 №7ВТ триває до 31.12.2022.
Одночасно зазначаємо, що при аналізі опублікованого в електронній системі закупівель 25.11.2022 висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-12-09-000355-b встановлено невідповідність інформації у пункті 1 розділу ІІ цього висновку, що може бути спричинено технічним збоєм при завантаженні висновку. У зв'язку з відсутністю технічної можливості внести зміни до змісту опублікованого висновку про результати моніторингу додатково додаємо висновок про результати моніторингу за процедурою закупівлі UA-2021-12-09-000355-b у PDF файлі.