• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

код за ДК 021-2015 - 15220000-6 Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (Риба типу хек (філе хека промислового виготовлення), хек без голови, скумбрія с/м)

Завершена

4 100 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 41 000.00 UAH
Номер: 3e199815daf54140b88ce8674fb03540
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-06-07-000001
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 07.06.2022 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40919584
Період моніторингу: 07.06.2022 12:51 - 02.07.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 07.06.2022 № 3-З Черкаси Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, та на виконання доручення Держаудитслужби від 11 квітня 2022 року № 003100-18/2714-2022, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби 07.06.2022 № 3-З Витяг із переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі UA-2021-12-08-015203-c, 08.12.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Черкаська, Черкаси
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Черкаська обл.), +38 (0 47) 263-16-14, tkachenko.monitoring@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення частини третьої статті 10 Закону, пункту 8 Порядку № 1082. За результатами аналізу питання повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 9 частини другої статті 21 Закону. За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення частини першої статті 16, пункту 14 частини другої статті 22, частини першої статті 26, частин дев’ятої, тринадцятої, п’ятнадцятої статті 29 та частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі встановлено порушення пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; надання відповіді на вимогу щодо усунення порушення під час проведення тендеру; укладення договору про закупівлю; внесення змін до договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, надалі не допускати таких порушень та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); надання відповіді на вимогу щодо усунення порушення під час проведення тендеру; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі; укладення договору про закупівлю; внесення змін до договору про закупівлю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти Кропивницької міської ради (далі – Замовник); оголошення про проведення процедури відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 01.12.2021 (далі – тендерна документація); вимогу щодо усунення порушення під час проведення тендеру від 09.12.2021 та відповідь на неї від 12.12.2021; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ОПТТОРГ-К» (далі – ТОВ «ОПТТОРГ-К»); повідомлення про намір укласти договір; документи, надані переможцем відкритих торгів ТОВ «ОПТТОРГ-К» відповідно до частини шостої статті 17 Закону та вимог тендерної документації; договір про закупівлю від 10.01.2022 № 10; звіт про результати проведення закупівлі; додаткову угоду від 20.06.2022 № 2; повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю; пояснення та документи, отримані 10, 14 та 22 червня 2022 року від Замовника в електронній системі закупівель. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено, що на порушення частини третьої статті 10 Закону оголошення про проведення відкритих торгів у строки, встановлені у частині першій цієї статті, додатково не оприлюднене в електронній системі закупівель англійською мовою, тоді як очікувана вартість закупівлі 4 100 000,00 грн перевищувала суму, еквівалентну для товарів і послуг – 133 тисячам євро. Відповідно до частини третьої статті 10 Закону курс євро визначається згідно з офіційним курсом, установленим Національним банком України станом на дату оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, а саме: станом на 08 грудня 2021 року курс євро становив 30,72776 грн за 1 євро (https://bank.gov.ua). Оголошення про проведення процедури відкритих торгів оприлюднене українською мовою 08 грудня 2021 року та відповідно до пункту 8 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року № 1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 01 липня 2020 року за № 610/34893 (далі – Порядок 1082), одночасно мало б бути оприлюднене/розміщене англійською мовою. За результатами аналізу питання повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю встановлено, що на порушення пункту 9 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформацію про умови надання забезпечення тендерних пропозицій. Зокрема, оголошення про проведення відкритих торгів UA-2021-12-08-015203-с містить інформацію про розмір забезпечення тендерних пропозицій – 123 000,00 грн, вид забезпечення тендерних пропозицій – банківська гарантія, а інформація про умови надання забезпечення тендерних пропозицій відсутня. За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону встановлено, що вона складена не у відповідності з вимогами Закону. На порушення пункту 14 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації не зазначено про кінцевий строк подання тендерних пропозицій. Згідно з поясненнями, отриманими від Замовника 14.06.2022 в електронній системі закупівель, інформація про кінцевий строк подання тендерних пропозицій (24.12.2021 15:41) міститься в оголошенні про проведення відкритих торгів UA-2021-12-08-015203-с. Проте, відповідно до пункту 14 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації крім іншого також зазначаються відомості про кінцевий строк подання тендерних пропозицій. Крім того, додаток 1 до тендерної документації містить умови та інформацію, яка не відповідає частині першій статті 16, частині першій статті 26, частинам дев’ятій, тринадцятій, п’ятнадцятій статті 29 та частині першій статті 31 Закону. Зокрема, у додатку 1 до тендерної документації міститься примітка: «*Замовник має право перевірити відповідність матеріально-технічної бази вимогам тендерної документації та інформації про неї, наданої учасниками у складі тендерної пропозиції на етапі визначення такого учасника переможцем торгів/або відхилення його пропозиції. В такому випадку учасник повинен сприяти огляду та забезпечити доступ до такої матеріально-технічної бази». Це не відповідає частині першій статті 26 Закону, згідно з якою тендерна пропозиція подається лише в електронному вигляді, частині першій статті 16 Закону, відповідно до якої замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними саме документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а не надання можливості фізичного доступу для огляду матеріально-технічної бази, та частинам дев’ятій, тринадцятій, п’ятнадцятій статті 29 Закону, відповідно до яких Замовник після оцінки тендерних пропозицій розглядає найбільш економічно вигідну з них на відповідність вимогам тендерної документації, за результатами розгляду визначає переможця та не може ініціювати будь-які переговори з учасником з питань внесення змін до змісту та ціни тендерної пропозиції. Також у пункті 6.8 додатку 1 до тендерної документації міститься вимога: «Надати гарантійний лист про те, що учасник зобов’язується до визначення переможця торгів, під час кваліфікації учасника з найбільш економічно-вигідною пропозицією, надати можливість Замовнику перевірити складські приміщення та автотранспорт, що буде використовуватися для обслуговування Замовника, з метою оцінки їх відповідності інформації, наданої в тендерній документації. У разі ненадання такої можливості Замовнику або виявлення незадовільного стану матеріально-технічної бази – Замовник має право відмовитися від підписання договору з переможцем торгів», що не відповідає частині першій статті 26 Закону, згідно з якою тендерна пропозиція подається лише в електронному вигляді, частинам дев’ятій, тринадцятій, п’ятнадцятій статті 29 цього Закону, якою визначено порядок розгляду тендерних пропозицій, який не передбачає фізичну перевірку матеріально-технічної бази або її огляд з метою визначення переможця процедури відкритих торгів, та частині першій статті 31 Закону, у якій визначено вичерпний перелік підстав для відхилення тендерної пропозиції. Пункт 6.9 додатку 1 до тендерної документації містить вимогу, яка не передбачена нормами Закону, а саме: учасник на вимогу замовника повинен надати зразки продукції у строк не пізніше 24 години після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі встановлено, що на порушення пункту 1 частини першої статті 31 Закону тендерна пропозиція учасника відкритих торгів ТОВ «ОПТТОРГ-К» не відхилена як така, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Відповідно до вимог пункту 2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації учасник у тендерній пропозиції повинен надати лист у довільній формі, в якому він інформує тендерний комітет щодо гарантування порядку формування своєї цінової пропозиції за середньоринковими цінами. У тендерній пропозиції ТОВ «ОПТТОРГ-К» надало лист від 20.12.2021 № 20/12/2021/9 про те, що вартість тендерної пропозиції та всі інші ціни будуть чітко визначені та що Замовник має право звернутися до учасника торгів або виробника продукції для підтвердження вартісних характеристик задля запобігання демпінгу учасником торгів. Водночас, лист довільної форми, в якому ТОВ «ОПТТОРГ-К» інформує тендерний комітет щодо гарантування порядку формування своєї цінової пропозиції за середньоринковими цінами, відсутній.
Період усунення порушень: 23.06.2022 10:35 - 12.07.2022 00:00
Дата публікації висновку: 23.06.2022 10:35

Оскарження висновку в суді

Опис: Управління освіти Кропивницької міської ради повідомляє, що висновок від 23.06.2022 року Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області про моніторинг закупівлі код за ДК 021-2015 - 15220000-6 Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (Риба типу хек (філе хека промислового виготовлення), хек без голови, скумбрія с/м), ідентифікатор закупівлі UA-2021-12-08-015203-c, буде оскаржено до суду.
Дата публікації: 27.06.2022 09:42
Дата відкриття провадження: 18.07.2022 00:00
Номер відкриття провадження: 340/3169/22

Запити/Пояснення