-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
код за ДК 021-2015 - 15220000-6 Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (Риба типу хек (філе хека промислового виготовлення), хек без голови, скумбрія с/м)
Завершена
4 100 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 41 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 41 000.00 UAH
Номер:
3e199815daf54140b88ce8674fb03540
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-06-07-000001
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
07.06.2022 00:00
Період моніторингу:
07.06.2022 12:51 - 02.07.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
07.06.2022 № 3-З
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, та на виконання доручення Держаудитслужби від 11 квітня 2022 року № 003100-18/2714-2022,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північного
офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Північного офісу
Держаудитслужби
07.06.2022 № 3-З
Витяг із переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі
UA-2021-12-08-015203-c, 08.12.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення частини третьої статті 10 Закону, пункту 8 Порядку № 1082.
За результатами аналізу питання повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 9 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення частини першої статті 16, пункту 14 частини другої статті 22, частини першої статті 26, частин дев’ятої, тринадцятої, п’ятнадцятої статті 29 та частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі встановлено порушення пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; надання відповіді на вимогу щодо усунення порушення під час проведення тендеру; укладення договору про закупівлю; внесення змін до договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, надалі не допускати таких порушень та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); надання відповіді на вимогу щодо усунення порушення під час проведення тендеру; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі; укладення договору про закупівлю; внесення змін до договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти Кропивницької міської ради (далі – Замовник); оголошення про проведення процедури відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 01.12.2021 (далі – тендерна документація); вимогу щодо усунення порушення під час проведення тендеру від 09.12.2021 та відповідь на неї від 12.12.2021; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ОПТТОРГ-К» (далі – ТОВ «ОПТТОРГ-К»); повідомлення про намір укласти договір; документи, надані переможцем відкритих торгів ТОВ «ОПТТОРГ-К» відповідно до частини шостої статті 17 Закону та вимог тендерної документації; договір про закупівлю від 10.01.2022 № 10; звіт про результати проведення закупівлі; додаткову угоду від 20.06.2022 № 2; повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю; пояснення та документи, отримані 10, 14 та 22 червня 2022 року від Замовника в електронній системі закупівель.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено, що на порушення частини третьої статті 10 Закону оголошення про проведення відкритих торгів у строки, встановлені у частині першій цієї статті, додатково не оприлюднене в електронній системі закупівель англійською мовою, тоді як очікувана вартість закупівлі 4 100 000,00 грн перевищувала суму, еквівалентну для товарів і послуг – 133 тисячам євро. Відповідно до частини третьої статті 10 Закону курс євро визначається згідно з офіційним курсом, установленим Національним банком України станом на дату оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, а саме: станом на 08 грудня 2021 року курс євро становив 30,72776 грн за 1 євро (https://bank.gov.ua). Оголошення про проведення процедури відкритих торгів оприлюднене українською мовою 08 грудня 2021 року та відповідно до пункту 8 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року № 1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 01 липня 2020 року за № 610/34893 (далі – Порядок 1082), одночасно мало б бути оприлюднене/розміщене англійською мовою.
За результатами аналізу питання повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю встановлено, що на порушення пункту 9 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформацію про умови надання забезпечення тендерних пропозицій. Зокрема, оголошення про проведення відкритих торгів UA-2021-12-08-015203-с містить інформацію про розмір забезпечення тендерних пропозицій – 123 000,00 грн, вид забезпечення тендерних пропозицій – банківська гарантія, а інформація про умови надання забезпечення тендерних пропозицій відсутня.
За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону встановлено, що вона складена не у відповідності з вимогами Закону. На порушення пункту 14 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації не зазначено про кінцевий строк подання тендерних пропозицій. Згідно з поясненнями, отриманими від Замовника 14.06.2022 в електронній системі закупівель, інформація про кінцевий строк подання тендерних пропозицій (24.12.2021 15:41) міститься в оголошенні про проведення відкритих торгів UA-2021-12-08-015203-с. Проте, відповідно до пункту 14 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації крім іншого також зазначаються відомості про кінцевий строк подання тендерних пропозицій. Крім того, додаток 1 до тендерної документації містить умови та інформацію, яка не відповідає частині першій статті 16, частині першій статті 26, частинам дев’ятій, тринадцятій, п’ятнадцятій статті 29 та частині першій статті 31 Закону. Зокрема, у додатку 1 до тендерної документації міститься примітка: «*Замовник має право перевірити відповідність матеріально-технічної бази вимогам тендерної документації та інформації про неї, наданої учасниками у складі тендерної пропозиції на етапі визначення такого учасника переможцем торгів/або відхилення його пропозиції. В такому випадку учасник повинен сприяти огляду та забезпечити доступ до такої матеріально-технічної бази». Це не відповідає частині першій статті 26 Закону, згідно з якою тендерна пропозиція подається лише в електронному вигляді, частині першій статті 16 Закону, відповідно до якої замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними саме документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а не надання можливості фізичного доступу для огляду матеріально-технічної бази, та частинам дев’ятій, тринадцятій, п’ятнадцятій статті 29 Закону, відповідно до яких Замовник після оцінки тендерних пропозицій розглядає найбільш економічно вигідну з них на відповідність вимогам тендерної документації, за результатами розгляду визначає переможця та не може ініціювати будь-які переговори з учасником з питань внесення змін до змісту та ціни тендерної пропозиції. Також у пункті 6.8 додатку 1 до тендерної документації міститься вимога: «Надати гарантійний лист про те, що учасник зобов’язується до визначення переможця торгів, під час кваліфікації учасника з найбільш економічно-вигідною пропозицією, надати можливість Замовнику перевірити складські приміщення та автотранспорт, що буде використовуватися для обслуговування Замовника, з метою оцінки їх відповідності інформації, наданої в тендерній документації. У разі ненадання такої можливості Замовнику або виявлення незадовільного стану матеріально-технічної бази – Замовник має право відмовитися від підписання договору з переможцем торгів», що не відповідає частині першій статті 26 Закону, згідно з якою тендерна пропозиція подається лише в електронному вигляді, частинам дев’ятій, тринадцятій, п’ятнадцятій статті 29 цього Закону, якою визначено порядок розгляду тендерних пропозицій, який не передбачає фізичну перевірку матеріально-технічної бази або її огляд з метою визначення переможця процедури відкритих торгів, та частині першій статті 31 Закону, у якій визначено вичерпний перелік підстав для відхилення тендерної пропозиції. Пункт 6.9 додатку 1 до тендерної документації містить вимогу, яка не передбачена нормами Закону, а саме: учасник на вимогу замовника повинен надати зразки продукції у строк не пізніше 24 години після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі встановлено, що на порушення пункту 1 частини першої статті 31 Закону тендерна пропозиція учасника відкритих торгів ТОВ «ОПТТОРГ-К» не відхилена як така, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Відповідно до вимог пункту 2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації учасник у тендерній пропозиції повинен надати лист у довільній формі, в якому він інформує тендерний комітет щодо гарантування порядку формування своєї цінової пропозиції за середньоринковими цінами. У тендерній пропозиції ТОВ «ОПТТОРГ-К» надало лист від 20.12.2021 № 20/12/2021/9 про те, що вартість тендерної пропозиції та всі інші ціни будуть чітко визначені та що Замовник має право звернутися до учасника торгів або виробника продукції для підтвердження вартісних характеристик задля запобігання демпінгу учасником торгів. Водночас, лист довільної форми, в якому ТОВ «ОПТТОРГ-К» інформує тендерний комітет щодо гарантування порядку формування своєї цінової пропозиції за середньоринковими цінами, відсутній.
Період усунення порушень:
23.06.2022 10:35 - 12.07.2022 00:00
Дата публікації висновку:
23.06.2022 10:35
Оскарження висновку в суді
Опис:
Управління освіти Кропивницької міської ради повідомляє, що висновок від 23.06.2022 року Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області про моніторинг закупівлі код за ДК 021-2015 - 15220000-6 Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (Риба типу хек (філе хека промислового виготовлення), хек без голови, скумбрія с/м), ідентифікатор закупівлі UA-2021-12-08-015203-c, буде оскаржено до суду.
Дата публікації:
27.06.2022 09:42
Дата відкриття провадження:
18.07.2022 00:00
Номер відкриття провадження:
340/3169/22
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
9e7e69f201fe41118e6c15d02fe794fd
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
07.06.2022 15:44
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.06.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі риби (ДК 021:2015 – 15220000-6 – Риба, рибне філе та інше м'ясо риби морожені), інформацію про яку опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-12-08-015203-с, та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснень із питань:
- чи забезпечено відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель? Якщо так, то надайте посилання;
- як та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість цієї закупівлі;
- чому оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі (відкриті торги) додатково не оприлюднене в електронній системі англійською мовою, якщо очікувана вартість цієї закупівлі перевищує суму, еквівалентну 133 тисячам євро, згідно з офіційним курсом євро, встановленим на Національним банком України станом на дату оприлюднення оголошення про проведення процедури відкритих торгів (08 грудня 2021 року)?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
ed73e85383004ddd8cb0de58c2de179e
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
10.06.2022 11:09
Опис:
Доброго дня!
Обґрунтування розміру бюджетного призначення по закупівлі «ДК 021:2015 – 15220000-6 – Риба, рибне філе та інше м'ясо риби морожені» здійснено відповідно до цін наданих Кіровоградською регіональною торгово-промисловою палатою.
Потреба у закупівлі зумовлена необхідністю забезпечення безперебійного харчування дітей в навчальних та дошкільних закладах Управління освіти Кропивницької міської ради. Придбання «Риби, рибного філе та іншого м'яса риби морожені», дозволить забезпечити повноцінний розвиток дитячого організму завдяки виконанню норм харчування.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та його очікувана вартість знаходяться на сайті Управління освіти Кропивницької міської ради http://osvita-mrk.gov.ua/. У зв’язку із введенням в Україні воєнного стану вся інформація в тому числі щодо публічних закупівель закрита.
Закупівеля за номером ID: UA-2021-12-08-015203-с (код за ДК 021-2015 - 15220000-6 Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (Риба типу хек (філе хека промислового виготовлення), хек без голови, скумбрія с/м) з очікуваною вартістю 4 100 000 грн. проводилась за типом процедури – відкриті торги.
Згідно статті 10. Оприлюднення інформації про закупівлю Закону України «Про публічні закупівлі» - Оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну: для товарів і послуг - 133 тисячам євро; для робіт - 5 150 тисячам євро. Курс євро визначається згідно з офіційним курсом, установленим Національним банком України станом на дату оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі.
Так, 06.12.2021 року Замовником, а саме управлінням освіти Кропивницької міської ради опубліковано план закупівлі (UA-P-2021-12-06-015166-c) за код ДК 021-2015 - 15220000-6 Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (Риба типу хек (філе хека промислового виготовлення), хек без голови, скумбрія с/м), з плановою сумою закупівлі 4 100 000 грн.
Згідно Повідомлення Національного банку України від 06.12.2021 року (офіційний курс гривні щодо іноземних валют на дату 06.12.2021) офіційний курс на дану дату становить 30,8277, тобто, якщо очікувана вартість закупівлі станом на 06.12.2021 року перевищує суму, еквівалентну для товарів (у даній закупівлі предметом закупівлі є товар) – 133000 євро, потрібно додатково оприлюднювати інформацію англійською мовою. Еквівалентна сума складає на 06.12.2021 року 4 100 084,10 грн. (133 000 х 30,8277). А очікувана вартість закупівлі за код ДК 021-2015 - 15220000-6 Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (Риба типу хек (філе хека промислового виготовлення), хек без голови, скумбрія с/м) складає 4 100 000 грн., тобто на 84,10 грн. менше еквівалентної суми. Замовником вірно обрано процедуру закупівлі за код ДК 021-2015 - 15220000-6 Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (Риба типу хек (філе хека промислового виготовлення), хек без голови, скумбрія с/м) – відкриті торги.
Номер:
86909f0177be40d8b6548550c599484b
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
09.06.2022 10:53
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.06.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі риби (ДК 021:2015 – 15220000-6 – Риба, рибне філе та інше м'ясо риби морожені), інформацію про яку опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-12-08-015203-с, та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснень із питань:
- чому оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформацію про умови надання забезпечення тендерних пропозицій;
- чому тендерна документація, затверджена рішенням тендерного комітету від 01.12.2021, не містить інформацію про кінцевий строк подання тендерних пропозицій;
- відповідно до яких норм Закону у пункті 2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації міститься така вимога: «Протягом 1 робочого дня з дня завершення аукціону учасник, пропозиція якого визначена електронною системою закупівель найбільш економічно-вигідною повинен завантажити в електронну систему закупівель цінову пропозицію (Додаток 5)»;
- відповідно до яких норм Закону у додатку 1 до тендерної документації міститься примітка: «*Замовник має право перевірити відповідність матеріально – технічної бази вимогам тендерної документації та інформації про неї, наданої учасниками у складі тендерної пропозиції на етапі визначення такого учасника переможцем торгів/або відхилення його пропозиції. В такому випадку учасник повинен сприяти огляду та забезпечити доступ до такої матеріально-технічної бази» та у пункті 6.8 додатку 1 до тендерної документації міститься вимога: «Надати гарантійний лист про те, що учасник зобов’язується до визначення переможця торгів, під час кваліфікації учасника з найбільш економічно-вигідною пропозицією, надати можливість Замовнику перевірити складські приміщення та автотранспорт, що буде використовуватися для обслуговування Замовника, з метою оцінки їх відповідності інформації, наданої в тендерної документації. У разі ненадання такої можливості Замовнику або виявлення незадовільного стану матеріально-технічної бази - Замовник має право відмовитися від підписання договору з переможцем торгів», якщо згідно з частиною першою статті 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді, порядок її розгляду визначено у статті 29 цього Закону, якою не передбачено огляд чи фізичний доступ замовника до матеріально-технічної бази, а вичерпний перелік підстав для відхилення тендерної пропозиції визначений у статті 31 Закону;
- відповідно до яких норм Закону пункт 6.9 додатку 1 до тендерної документації містить вимогу, що учасник на вимогу замовника повинен надати зразки продукції у строк не пізніше 24 години після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю;
- чому тендерна пропозиція ТОВ «ОПТТОРГ-К» не відхилена, якщо у тендерній пропозиції цього учасника відкритих торгів відсутні сканкопії оригіналів особистих медичних книжок завідувача складом Ланчуковського М.М., вантажника Лещенка В.Я., чим не виконано вимоги пункту 2.2 додатку 1 до тендерної документації щодо надання таких медичних книжок з відміткою про проходження медогляду на працівників учасника/перевізника, які будуть залучені до постачання предмета закупівлі;
- чому тендерна пропозиція ТОВ «ОПТТОРГ-К» не відхилена, якщо у тендерній пропозиції цього учасника відкритих торгів відсутній лист в довільній формі, в якому учасник інформує тендерний комітет щодо гарантування порядку формування своєї цінової пропозиції за середньо-ринковими цінами, чим не виконано вимоги пункту 2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
913459a2b395438581286e18938c3a9f
Назва:
Пояснення Замовника
Дата опублікування:
14.06.2022 10:33
Опис:
Доброго дня!
Управління освіти Кропивницької міської ради надає пояснення на запитання у межаж проведення моніторингу:
1. Щодо питання «чому оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформацію про умови надання забезпечення тендерних пропозицій»
Закупівля за номером ID: UA-2021-12-08-015203-с (код за ДК 021-2015 - 15220000-6 Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (Риба типу хек (філе хека промислового виготовлення), хек без голови, скумбрія с/м) з очікуваною вартістю 4 100 000 грн. проводилась за типом процедури – відкриті торги. Згідно статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі» ( Інформування про проведення відкритих торгів), оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити наступну інформацію, зокрема, розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати). Уважно розглянувши ОГОЛОШЕННЯ про проведення відкритих торгів UA-2021-12-08-015203-c, встановлено, що замовником, а саме управлінням освіти Кропивницької міської ради заповнено всі графи оголошення. Так в графі - Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників, Замовником зазначено яким саме чином надаються забезпечення пропозицій учасників, це є банківська гарантія. В графі - Розмір надання забезпечення пропозицій учасників, Замовником зазначено - 123000 UAH.
2. Щодо питання «чому тендерна документація, затверджена рішенням тендерного комітету від 01.12.2021 , не містить інформацію про кінцевий строк подання тендерних пропозицій».
З статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі» ( Інформування про проведення відкритих торгів) - Дата і час розкриття тендерних пропозицій, крім випадку, встановленого пунктом 10 частини першої цієї статті, та дата і час проведення електронного аукціону визначаються електронною системою закупівель автоматично в день оприлюднення замовником оголошення про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель. Закупівля за номером ID: UA-2021-12-08-015203-с (код за ДК 021-2015 - 15220000-6 Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (Риба типу хек (філе хека промислового виготовлення), хек без голови, скумбрія с/м) з очікуваною вартістю 4 100 000 грн. проводилась за типом процедури – відкриті торги. ОГОЛОШЕННЯ про проведення відкритих торгів UA-2021-12-08-015203-c містить Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 24 грудня 2021 15:41, який визначено електронною системою закупівель автоматично.
3. Щодо питання «відповідно до яких норм Закону у пункті 2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації міститься така вимога: «Протягом 1 робочого дня з дня завершення аукціону учасник, пропозиція якого визначена електронною системою закупівель найбільш економічно-вигідною повинен завантажити в електронну систему закупівель цінову пропозицію (Додаток5)»
Враховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону, зокрема інструкцію з підготовки тендерних пропозицій, перелік критеріїв оцінки та методику оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію. У свою чергу, відповідно до частини першої статті 29 Закону оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, шляхом застосування електронного аукціону. Перелік критеріїв оцінки визначений частиною третьою статті 29 Закону. Так, окрім ціни та/або вартості життєвого циклу іншими критеріями оцінки можуть бути: умови оплати, строк виконання, гарантійне обслуговування, передача технології та підготовка управлінських, наукових і виробничих кадрів, застосування заходів охорони навколишнього середовища та/або соціального захисту, які пов’язані із предметом закупівлі. Водночас звертаємо увагу, що цей перелік нецінових критеріїв не є вичерпним. Таким чином, замовники, окрім ціни або вартості життєвого циклу можуть застосовувати й інші критерії оцінки.
4. Щодо питання «відповідно до яких норм Закону у додатку 1 до тендерної документації міститься примітка: «*Замовник має право перевірити відповідність матеріально – технічної бази вимогам тендерної документації та інформації про неї, наданої учасниками у складі тендерної пропозиції на етапі визначення такого учасника переможцем торгів/або відхилення його пропозиції. В такому випадку учасник повинен сприяти огляду та забезпечити доступ до такої матеріально-технічної бази» та у пункті 6.8 додатку 1 до тендерної документації міститься вимога: «Надати гарантійний лист про те, що учасник зобов’язується до визначення переможця торгів, під час кваліфікації учасника з найбільш економічно-вигідною пропозицією, надати можливість Замовнику перевірити складські приміщення та автотранспорт, що буде використовуватися для обслуговування Замовника, з метою оцінки їх відповідності інформації, наданої в тендерної документації. У разі ненадання такої можливості Замовнику або виявлення незадовільного стану матеріально-технічної бази - Замовник має право відмовитися від підписання договору з переможцем торгів», якщо згідно з частиною першою статті 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді, порядок її розгляду визначено у статті 29 цього Закону, якою не передбачено огляд чи фізичний доступ замовника до матеріально-технічної бази, а вичерпний перелік підстав для відхилення тендерної пропозиції визначений у статті 31 Закону;»
Відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник може вимагати від Учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Законом передбачено обов’язковий документальний спосіб підтвердження учасником своєї відповідності кваліфікаційним критеріям. Водночас Законом віддано на розсуд замовника кількість кваліфікаційних критеріїв, які той має встановити. Зазначено лише, що їх має бути не менше одного й вони можуть обиратися та встановлюватися замовником, залежно від специфіки предмету закупівлі. Такий кваліфікаційний критерій як наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій характеризує можливість учасника використовувати задля поставки товару, надання послуги, виконання робіт певні потужності, які можуть перебувати не тільки у власності, а й в оренді (суборенді), праві господарського відання тощо. Тому учасник має підтвердити, що правові підстави використання ним того чи іншого об’єкту матеріально-технічної бази дозволяють використовувати його для поставки товару, надання послуг або виконання робіт, які є предметом закупівлі. Що стосується статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі», то цією статтею чітко передбачено - Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо: учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 цього Закону. Саме для того, щоб перевірити достовірна інформація чи ні, Замовником і встановлена умова про право перевірити. Завдяки їй, Замовник має змогу уникнути недобросовісних постачальників.
5. Щодо питання «відповідно до яких норм Закону пункт 6.9 додатку 1 до тендерної документації містить вимогу, що учасник на вимогу замовника повинен надати зразки продукції у строк не пізніше 24 години після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю»
Відповідно до підпункту 6.12 пункту 6 Додатку 1 до тендерної документації на вимогу Замовника, учасник зобов’язується надати зразки продукції у строк не пізніше 24 години після оприлюднення наміру укласти договір. Замовник залишає за собою право вимагати проведення досліджень на відповідність щодо якості та безпеки товару (в акредитованій лабораторії). Витрати Замовника на лабораторні дослідження в повному обсязі відшкодовує Постачальник. У випадку встановлення факту невідповідності товару технічним та іншим характеристикам товару, Замовник має право дискваліфікувати учасника, який надав неякісний зразок товару. Дана вимога обумовлена необхідністю постачання закладам освіти м. Кропивницького якісного товару.
Згідно даного Закону, тендерна документація – документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках. Згідно частини 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник може встановлювати такі кваліфікаційні критерії: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів. При цьому слід зазначити, що тендерна документація може містити як весь перелік таких критеріїв, так і один або декілька. Разом з тим зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеним критеріям, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону. Тому, встановленого законодавством вичерпного переліку документів, що надаються для документального підтвердження вимог статті 16 Закону не має. А отже, замовник самостійно визначає перелік документів на підтвердження кваліфікаційних критеріїв, виходячи з специфіки предмету закупівлі. Із вищенаведеного вбачається, що вимога тендерної документації щодо надання зразків продукції у строк не пізніше 24 години після оприлюднення наміру укласти договір, забезпечить Замовнику впевненість в якості товару, підтвердить відповідність якісних документів, поданих Учасником в закупівлю, та унеможливить поставку неякісного товару постачальником.
6. Щодо питання «чому тендерна пропозиція ТОВ «ОПТТОРГ-К» не відхилена, якщо у тендерній пропозиції цього учасника відкритих торгів відсутні сканкопії оригіналів особистих медичних книжок завідувача складом Ланчуковського М.М., вантажника Лещенка В.Я., чим не виконано вимоги пункту 2.2 додатку 1 до тендерної документації щодо надання таких медичних книжок з відміткою про проходження медогляду на працівників учасника/перевізника, які будуть залучені до постачання предмета закупівлі».
В тендерній пропозиції учасника ТОВ «ОПТОРГ-К» наявні сканкопії оригіналів оригіналів особистих медичних книжок завідувача складом Ланчуковського М.М., вантажника Лещенка В.Я.
7. Щодо питання: «чому тендерна пропозиція ТОВ «ОПТТОРГ-К» не відхилена, якщо у тендерній пропозиції цього учасника відкритих торгів відсутній лист в довільній формі, в якому учасник інформує тендерний комітет щодо гарантування порядку формування своєї цінової пропозиції за середньо-ринковими цінами, чим не виконано вимоги пункту 2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації»
В тендерній пропозиції учасника ТОВ «ОПТОРГ-К» наявний лист в довільній формі щодо гарантування порядку формування своєї цінової пропозиції.
Номер:
45a4386a2c0442efbc793cf56beb7784
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
20.06.2022 16:13
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
24.06.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі риби (ДК 021:2015 – 15220000-6 – Риба, рибне філе та інше м'ясо риби морожені), інформацію про яку опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-12-08-015203-с, та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснень із питань:
- які зміни були внесені до договору про закупівлю від 10.01.2022 № 10 згідно з додатковою угодою № 1? Просимо надати додаткову угоду № 1;
- чи змінено обсяги постачання продукції згідно з додатковою угодою від 20.06.2022 № 2?
- що стало підставою для внесення змін до договору про закупівлю від 10.01.2022 № 10 згідно з додатковою угодою від 20.06.2022 № 2? Просимо надати документи, які обґрунтовують необхідність внесення цих змін до договору про закупівлю.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
9add40e41a3e4012852b13f4ba5c4307
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
22.06.2022 13:18
Опис:
Доброго дня!
Згідно додаткової угоди №1 в договір № 10 від 10.01.2022 року були внесені зміни, а саме
у пункт 4.7 розділу 4. «Права та обов’язки сторін» договору зазначено: «Покупець має право зменшувати обсяг закупівлі товарів та загальну вартість цього договору залежно від реального фінансування видатків, а також вносити зміни до цього Договору у зв’язку із застосуванням положень ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі», тоді як внесення змін до Закону регламентуються статтею 41 Закону. Додаток: (додаткова угода 1 від 16.05.2022 року).
Обсяги постачання продукції згідно з додатковою угодою від 20.06.2022 №2 не змінювались.
Підставою для внесення змін до договору про закупівлю від 10.01.2022 №10 згідно з додатковою угодою від 20.06.2022 № 2 став лист постачальника та висновок Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати. (Додається.)