-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
код за ДК 021-2015 - 15320000-7- Фруктові та овочеві соки (Сік фруктовий (тетрапак), сік томатний (тетрапак), сік фруктово-ягідний (тетрапак), сік фруктовий (тетрапак) 0,2 л.)
Завершена
3 003 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 30 030.00 UAH
мін. крок: 1% або 30 030.00 UAH
Номер:
a10f7adff0224afca78384aa151e81ff
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-10-18-000028
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.10.2022 00:00
Період моніторингу:
18.10.2022 14:09 - 08.11.2022 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
18.10.2022 Одеса № 258
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 18.10.2022 та доповідна записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ельвіри ЛУЗАН від 18.10.2022.
Начальник Наталія СТОЯНОВА
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 18.10.2022 № 258
Витяг
з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель
унікальний номер дата оприлюднення
1 2 3 4 5
1 UA-2021-12-08-004805-c 08.12.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону встановлено порушення пункту 9 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону встановлено порушення вимог частини третьої статті 17 та пунктів 2, 11, 14 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у відповідності до вимог законодавства та своєчасність їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 31 жовтня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у відповідності до вимог законодавства та своєчасність їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти Кропивницької міської ради (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 01.12.2021 б/н (далі – ТД), тендерну пропозицію учасника товариство з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ОПТТОРГ-К», протокол розгляду тендерних пропозицій б/д б/н, оприлюднений в електронній системі закупівель 28.12.2021, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 28.12.2021, укладений договір про закупівлю від 10.01.2022 № 6, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю оприлюднені в електронній системі закупівель 20.06.2022, 21.06.2022, та 30.09.2022, додаткові угоди від 20.06.2022 № 2 та від 30.09.2022 № 3, пояснення та документи Замовника від 24.10.2022 отримані через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону встановлено наступне.
Відповідно до частини першої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів безоплатно оприлюднюється в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
Відповідно до пункту 9 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити наступну інформацію: розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати).
Проте, на порушення пункту 9 частини другої статті 21 Закону оприлюднене Замовником оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформацію щодо умов надання забезпечення тендерних пропозицій у той час, коли Замовник вимагає його надати.
За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону встановлено наступне.
Відповідно до пункту 2 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості - один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до частини третьої статті 17 Закону учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель.
Так, Замовником у пункті 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД зазначено, що «переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, визначених згідно Додатку 2».
Проте, на порушення частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону Замовником у ТД, у тому числі у Додатку 2 до ТД, не визначено для переможця процедури закупівлі способу документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстави, передбаченої частиною другою статті 17 Закону.
Також, відповідно до пунктів 11 та 14 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості - строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій; кінцевий строк подання тендерних пропозицій.
Проте, Замовником у пункті 4 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД зазначено, що «тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 днів», що не відповідає вимогам пункту 11 частини другої статті 22 Закону.
Також, Замовником у пункті 1 розділу «Подання та розкриття тендерної пропозиції» ТД зазначено, що «кінцевий строк подання тендерних пропозицій – час та дата зазначається системою автоматично», що не відповідає вимогам пункту 14 частини другої статті 22 Закону.
Слід зазначити, що пункти 1, 2 розділу «Порядок внесення змін та надання роз’яснень до тендерної документації» ТД викладені Замовником у редакції Закону до 19.04.2020.
Період усунення порушень:
31.10.2022 16:21 - 15.11.2022 00:00
Дата публікації висновку:
31.10.2022 16:21
Оскарження висновку в суді
Опис:
Управління освіти Кропивницької міської ради повідомляє, що висновок від 31.10.2022 року Управління Південного офісу Держаудитслужби (Одеська область) про моніторинг закупівлі код за ДК 021-2015 - 15320000-7- Фруктові та овочеві соки (Сік фруктовий (тетрапак), сік томатний (тетрапак), сік фруктово-ягідний (тетрапак), сік фруктовий (тетрапак) 0,2 л.)», ідентифікатор закупівлі UA-2021-12-08-004805-c, буде оскаржений до суду.
Дата публікації:
02.11.2022 16:22
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
0874c1ca52ff4852bf57e487c40481ba
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
19.10.2022 09:38
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.10.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів).
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Чи вносились Замовником зміни до договору про закупівлю від 10.01.2022 № 6 згідно з додатковою угодою № 1? У разі внесення змін до договору про закупівлю, просимо надати відповідну додаткову угоду.
3. Відповідно до додаткових угод від 20.06.2022 № 2 та від 30.09.2022 № 3 до договору про закупівлю від 10.01.2022 № 6 (далі – Договір) Замовником збільшено ціни за одиницю товару.
Відповідно до частини 5 статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім в тому числі такого випадку як збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії.
Враховуючи те, що Договір між Замовником та товариством з обмеженою відповідальністю «ОПТТОРГ-К» укладено 10.01.2022 за ціною за одиницю товару, визначеною у Договорі, а додаткові угоди № 2 та № 3 до Договору щодо збільшення ціни за одиницю товару укладені 20.06.2022 та 30.09.2022 відповідно, надайте пояснення (інформацію та документальне підтвердження), яким чином Замовник переконався саме у коливанні ціни товару на ринку, як того вимагає частина 5 статті 41 Закону, у проміжок часу – між укладанням Договору та додаткової угоди від 20.06.2022 № 2, між укладанням додаткової угоди від 20.06.2022 № 2 та додаткової угоди від 30.09.2022 № 3?
Надайте відповідне документальне підтвердження щодо саме коливання ціни товару на ринку, що підтверджує підстави збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у кожному вищезазначеному випадку.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
327bb4c8643e48acbbcafaab7d1cac42
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
24.10.2022 09:46
Опис:
Доброго дня!
Обґрунтування розміру бюджетного призначення по закупівлі «код за ДК 021-2015 – 15320000-7- Фруктові та овочеві соки (Сік фруктовий (тетрапак), сік томатний (тетрапак), сік фруктово-ягідний (тетрапак), сік фруктовий (тетрапак) 0,2 л.)».
Здійснено відповідно до цін наданих Кіровоградською регіонального торгово-промисловою палатою.
Потреба у закупівлі зумовлена необхідністю забезпечення безперебійного харчування дітей в навчальних та дошкільних закладах Управління освіти Кропивницької міської ради. Придбання Соків фруктових (тетрапак), соків томатних (тетрапак), соків фруктово-ягідних (тетрапак), соки фруктові (тетрапак) 0,2 л.), дозволить забезпечити повноцінний розвиток дитячого організму завдяки виконанню норм харчування.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та його очікувана вартість знаходяться на сайті Управління освіти Кропивницької міської ради http://osvita-mrk.gov.ua/. У зв’язку із введенням в Україні воєнного стану вся інформація в тому числі щодо публічних закупівель закрита.
Додатковою угодою № 1 від 16.05.2022 року, були внесені зміни, а саме
у пункт 4.7 розділу 4. «Права та обов’язки сторін» договору зазначено: «Покупець має право зменшувати обсяг закупівлі товарів та загальну вартість цього договору залежно від реального фінансування видатків, а також вносити зміни до цього Договору у зв’язку із застосуванням положень ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі», тоді як внесення змін до Закону регламентуються статтею 41 Закону. Додаток: (додаткова угода 1 від 16.05.2022 року). В зв’язку з тим, що даною додатковою угодою не змінювались істотні умови договору, дана додаткова угода не висвітлювалась в системі (додається).
Обґрунтуванням коливання ціни товару на ринку під час укладання додаткової угоди від 20.06.2022 №2 до договору від 10.01.2022 №6 про закупівлю фруктових та овочевих соків є висновок Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати від 15.06.2022 року № В-230, та лист ТОВ «ОПТТОРГ-К» від 15.06.2022 року про підвищення ціни на товар в зв’язку із зміною ціни товару та підвищенням відпускних цін виробників на продукцію. (додається).
Окрім того, зазначаємо, що додаткова угода №2 від 20.06.2022 року, яка була розміщена в системі 20.06.2022 року має технічну (механічну) помилку в графі найменування продукції, а саме, замість назви сік фруктовий необхідно вказати сік фруктово-ягідний (тетрапак), в зв’язку з чим вважати правильним найменування продукції фруктово-ягідний (тетрапак). Правильний варіант розміщено в системі 21.06.2022 року. Протокол про виправлення технічної (механічної) помилки від 21.06.2022 року (додається)
Обґрунтуванням коливання ціни товару на ринку під час укладання додаткової угоди від 30.09.2022 №3 до договору від 10.01.2022 №6 про закупівлю фруктових та овочевих соків є висновок Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати від 26.09.2022 року № В-359, та лист ТОВ «ОПТТОРГ-К» від 26.09.2022 року про підвищення ціни на товар в зв’язку із зміною ціни товару та підвищенням відпускних цін виробників на продукцію. (додається).