-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія
Завершена
4 680 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 23 400.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 23 400.00 UAH
Номер:
879691a89ef2446282c9dc4ff8fb0299
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-01-27-000038
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.01.2022 00:00
Період моніторингу:
28.01.2022 09:46 - 19.02.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
27.01.2022 № 50
Луцьк
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 184 (із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291).НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Віктор ГАЛЬЧУК
Додаток №1
до наказу Західного офісу Держаудитслужби
від 27.01.2022 №50
Перелік процедур закупівель для моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області.
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2021-12-08-002421-c від 12.08.2021. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі - Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю та відповідність оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону встановлено порушення норм пункту першого частини першої та частини третьої статті 10, абзацу другого частини третьої статті 20 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, повноти відображення закупівлі у річному плані; відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону; відповідності тендерної документації вимогам Закону – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо відміни торгів відповідно до пункту 2 частини 1 статті 32 Закону, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 07 лютого 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); відповідності тендерної документації вимогам Закону.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунальної установи «Управління Будинком Волинської обласної ради» (далі – замовник) на 2022 рік; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи замовника від 08.12.2021 №1-4 (далі – тендерна документація).
Відповідно до частини третьої статті 10 Закону оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну для товарів і послуг – 133 тисячам євро. Згідно абзацу другого частини третьої статті 20 Закону у разі якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, строк для подання тендерних пропозицій не може бути менше, ніж 30 днів з дня його оприлюднення.
Курс євро визначається згідно з офіційним курсом, установленим Національним банком України станом на дату оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі.
Офіційний курс гривні щодо Євро станом на 08.12.2021 становив 30,7277 гривень. Замовником 08.12.2021 оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів очікуваною вартістю 4 680 000,00 грн, що становить 152305,57 Євро (4 680 000,00/30,7277).
Однак, Замовником не оприлюднено додатково оголошення англійською мовою та встановлено строк для подання тендерних пропозицій менше 30 днів з дня його оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Отже, Замовником порушено норми пункту першого частини першої та частини третьої статті 10, абзацу другого частини третьої статті 20 Закону, оголошення англійською мовою не оприлюднене одночасно з основним оголошенням та встановлено строк для подання тендерних пропозицій менше 30 днів з дня його оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 32 Закону Замовник відміняє торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Період усунення порушень:
07.02.2022 16:34 - 22.02.2022 00:00
Дата публікації висновку:
07.02.2022 16:34
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Інформація про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Інформація про замовника: Комунальна установа «Управління будинком Волинської обласної ради» 43027 м. Луцьк, Київський майдан,9 ЄДРПОУ 42159289
Інформація про предмет закупівлі: Електрична енергія (09310000-5) (код ДК 021:2015: 09310000-5 – Електрична енергія)
Очікувана вартість закупівлі 4680000 грн.
Ідентифікатор закупівлі UA-2021-12-08-002421-с
ID f9cb470905654ca0a04ade789d19bef2
Ідентифікатор плану UA-P-2021-12-08-002623-c
Застосована процедура закупівлі: Відкриті торги Замовник визнає, що порушено норми пункту першого частини першої та частини третьої статті 10, абзацу другого частини третьої статті 20 Закону, оголошення англійською мовою не оприлюднене одночасно з основним оголошенням та встановлено строк для подання тендерних пропозицій менше 30 днів з дня його оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Відповідно до Висновку про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю та відповідність оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону встановлено порушення норм пункту першого частини першої та частини третьої статті 10, абзацу другого частини третьої статті 20 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, повноти відображення закупівлі у річному плані; відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону; відповідності тендерної документації вимогам Закону – порушень не встановлено.
Зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо відміни торгів відповідно до пункту 2 частини 1 статті 32 Закону, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Замовник надає інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. На момент оприлюднення рішення про наявність порушень законодавства у сфері публічних закупівель, Замовником укладено договір про закупівлю з учасником який визнаний переможцем торгів відповідно частини 6 статті 33 Закону, так як процедура закупівлі на період проведення перевірки закупівлі не зупиняється. Відповідно до частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Так, відповідно до частини другої статті 215 ЦК України недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається. У випадках, встановлених цим Кодексом, нікчемний правочин може бути визнаний судом дійсним. Разом з тим, згідно з частиною першою статті 236 ЦК України нікчемний правочин або правочин, визнаний судом недійсним, є недійсним з моменту його вчинення.
При цьому перелік підстав для відміни торгів зазначений у статті 32 Закону та є вичерпним. У свою чергу, відповідно до частини другої статті 19 Закону звіт про результати проведення процедури закупівлі автоматично формується електронною системою закупівель та оприлюднюється протягом одного дня після оприлюднення замовником договору про закупівлю на веб-порталі Уповноваженого органу. Таким чином, виходячи зі змісту статті 19 Закону, звіт про результати проведення процедури закупівлі є підсумковим документом, який фіксує завершення процедури закупівлі та містить інформацію щодо дати укладення договору про закупівлю.
Також оскільки договір №23-22/298 про постачання/закупівлю електричної енергії було укладено відповідно в період січень – лютий за цим Договором Постачальник (ТОВ "ВОЛИНЬЕЛЕКТРОЗБУТ") продав електричну енергію Споживачу (КУ«Управління будинком Волинської обласної ради») для забезпечення потреб електроустановок Споживача, а Споживач зобов’язаний оплатити Постачальнику вартість використаної (купованої) електричної енергії згідно з умовами цього Договору.
Слід звернути увагу, що з моменту укладення Договору та протягом його дії наше підприємство керується виключно нормами чинного законодавства України, а саме: статтею 651 Цивільного кодексу України, статтею 188 Господарського кодексу України, Законом, Правилами роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 року № 312 (зі змінами) (далі – Правила), іншими нормативно-правовими актами та умовами Договору. Зокрема, Правила регулюють взаємовідносини, які виникають під час купівлі-продажу електричної енергії між електропостачальником та споживачем, а також їх взаємовідносини з іншими учасниками роздрібного ринку електричної енергії та є обов’язковими для виконання. В тому числі зміна або розірвання договору про постачання електричної енергії споживачу здійснюється у порядку, визначеному законодавством України, Правилами та умовами договору та передбачає відповідальність за дотримання умов договору та цих Правил щодо припинення або часткового обмеження електропостачання, розірвання договору та внесення змін до нього.
Окрім того хочемо відмітити, що наша установа забезпечує діяльність Волинської обласної ради та Волинської облдержадміністрації. Порушення умов поставки електричної енергії, в тому числі її припинення, може призвести до зупинення роботи органів законодавчої та виконавчої влади Волинської області. Ото ж (відміни торгів) дострокове розірвання (припинення) Договору тягне за собою блокування роботи державних органів влади.
Виходячи з вище викладеного, керуючись Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України, Законом України «Про публічні закупівлі», Законом України «Про ринок електричної енергії», Правилами роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року № 312 (зі змінами), іншими нормативно-правовими актами та умовами Договору комунальна установа «Управління будинком Волинської обласної ради» звернулась до переможця відкритих торгів ТОВ «"ВОЛИНЬЕЛЕКТРОЗБУТ» про розірвання договору та в подальшому зобов’язується здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо відміни торгів відповідно до пункту 2 частини 1 статті 32 Закону.
Дата публікації звіту:
11.02.2022 10:40