-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Сир сичужний від 50 % жирності та сир кисломолочний від 9 % жирності
Завершена
3 432 530.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 163.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 17 163.00 UAH
Номер:
3b56a62603bf4efea5b5e0e2d9df1033
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-10-24-000117
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
24.10.2022 00:00
Період моніторингу:
24.10.2022 17:08 - 14.11.2022 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
24.10.2022
№ 49-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 24.10.2022 №49-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
3. UA-2021-12-07-000535-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель встановлено порушення вимог пункту 3 Порядку № 1082.
За результатами аналізу, питання відповідності тендерної документації вимогам законодавства у сфері публічних закупівель встановлено порушення абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, дотримання вимог постанови № 710, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ФУД ТОРГ 2020», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель та відсутності механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення вимог пункту 3 Порядку № 1082, абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 09 листопада 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Управління освіти Шосткинської міської ради (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація, тендерна пропозиція переможця ТОВ «ФУД ТОРГ 2020», протокол про рішення уповноваженої особи та повідомлення про намір укласти договір від 28.12.2021 року, договір про закупівлю від 13.01.2022 року № 15-2022, додаткові угоди від 23.07.2022 року № 1 та від 24.10.2022 року № 2, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 25.07.2022 та від 24.10.2022, пояснення Замовника від 27.10.2022 року та від 02.11.2022 року надане через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу розміщення інформації про закупівлю у відповідності до вимог законодавства у сфері публічних закупівель встановлено, що відповідно до вимог пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за №610/34893 (далі - Порядок №1082), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника.
Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку.
За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону.
Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис.
Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису).
Слід зазначити, що в листі Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 за № 1/06-3-1587 щодо роз’яснення законодавства у сфері електронних довірчих послуг, зазначено, що «якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим».
Однак, проведеною під час моніторингу перевіркою накладених Замовником електронних підписів (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що після внесення Замовником інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (річний план закупівель, оголошення про проведення відкритих торгів), на них накладено удосконалений електронний цифровий підпис посадової особи Замовника Сергейко Наталії Олександрівни (тип носія особистого ключа – незахищений, тип підпису - удосконалений, сертифікат - кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом, чим не дотримано вимоги пункту 3 Порядку № 1082.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що у пункті 5 розділу І тендерної документації встановлено умову, що учасник, зокрема, повинен гарантувати дотримання у своїй діяльності вимог Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 14 жовтня 2014 № 1702-VII, при тому що зазначений нормативний акт втратив чинність 28.04.2020, чим не дотримано вимоги абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону.
Період усунення порушень:
09.11.2022 18:04 - 24.11.2022 00:00
Дата публікації висновку:
09.11.2022 18:04
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
За висновками моніторингу процедури закупівлі UA-2021-12-07-000535-a встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель механізм усунення яких відсутній, а саме:
- накладений удосконалений електронний цифровий підпис посадової особи Замовника Сергейко Наталії Олександрівни.
Щодо даного порушення необхідно зазначити, що згідно Постанови Кабінету Міністрів України № 300 від 17.03.2022 «Деякі питання забезпечення безперебійного функціонування системи надання електронних довірчих послуг» (зі змінами) на період воєнного стану на території України та протягом шести місяців з дня його припинення чи скасування дозволяється використання електронних підписів чи печаток, що базуються на сертифікатах відкритого ключа, виданих кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг без відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки, користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри, крім вчинення в електронній формі правочинів, що підлягають нотаріальному посвідченню та/або державній реєстрації у випадках, установлених законом, та випадках, пов’язаних з високим ризиком для інформаційної безпеки, що визначається власниками відповідних інформаційних та інформаційно-комунікаційних систем з урахуванням обмежень, установлених абзацом другим частини другої статті 17 Закону України «Про електронні довірчі послуги».
- в тендерній документації зазначений нечинний нормативний документ помилково.
Викладені у висновку моніторингу порушення взяті до відома.
Дата публікації звіту:
14.11.2022 10:37
Запити/Пояснення
Номер:
c8df7b886bb3473c97ddfb2123218086
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
26.10.2022 13:59
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
31.10.2022 23:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Сир сичужний від 50 % жирності та сир кисломолочний від 9 % жирності» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-12-07-000535-a) та відповідно до ч. 5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», постала потреба в отриманні пояснення та документів до наступних питань.
Поясніть, яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість?
Також надайте посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
b60643b0cbe94789ba2d1f642f6c83ee
Назва:
Відповідь
Дата опублікування:
27.10.2022 09:37
Опис:
Обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі знаходиться на порталі управління освіти Шосткинської міської ради osvita.shostka-rada.gov.ua
Номер:
0024835f261c4212a8aa8530680eb1d2
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
02.11.2022 09:59
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.11.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Сир сичужний від 50 % жирності та сир кисломолочний від 9 % жирності » (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель) за номером ID: UA-2021-12-07-000535-a) та відповідно до пунктів 6, та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні інформації та копії документів.
1.Відповідно до ч. 5 ст. 41 Закону, істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Таким чином, однією з підстав внесення змін до істотних умов договору в частині збільшення ціни товару за одиницю до 10 відсотків є саме підтвердження сторонами договору коливання ціни товару в бік збільшення.
В ході проведення моніторингу встановлено, що відповідно до інформації розміщеної в електронній системі закупівель Управління освіти Шосткинської міської ради, додатковою угодою від 25.07.2022 року № 1 до договору від 13.01.2022 року № 15-2022, укладеного з ТОВ «ФУД ТОРГ 2020», сторонами внесено зміни до істотних умов договору в частині збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків.
Враховуючи вищевикладене, просимо надати інформацію та обґрунтування щодо законодавчих підстав укладання додаткової угоди від 25.07.2022 року № 1, до вказаного договору, з наданням відповідного документального підтвердження, зокрема, документального підтвердження щодо коливання ціни сирних продуктів на ринку в сторону збільшення (внесення змін до істотних умов договору у відповідності до вимог п. 2 ч. 5 ст. 41 Закону).
2. Також постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів), яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість
Пояснення та копії документів необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
04979ff45c8d422eb9fca988c5aa0ef0
Назва:
Відповідь
Дата опублікування:
02.11.2022 11:31
Опис:
Управління освіти Шосткинської міської ради м. Шостка сумської області уклали Додаткову угоду № 1 від 25 липня 2022 року до Договору № 15-2022 від 13 січня 2022 року у відповідності до статті 41 пункт 5 п.п. 2 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року в редакції Закону № 114-IX від 19.09.2019 року яка набрала чинності від 19.04.2020 року.