-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
какао-порошок, цукерки шоколадні в асортименті
очікувана вартість закупівлі
Завершена
1 792 710.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1.5% або 26 890.00 UAH
мін. крок: 1.5% або 26 890.00 UAH
Номер:
497e5bab44b7447aa14ec9a551fa092d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-11-15-000097
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
15.11.2022 00:00
Період моніторингу:
15.11.2022 20:05 - 07.12.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
15.11.2022 № 45-З
Миколаїв
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8, та на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених в пункті 1 цього наказу.
3. Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедур закупівель оприлюднити в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області Сергія ЧЕРНОВОЛА від 15.11.2022.
Начальник Денис ЯКОВЛЄВ
Додаток
до наказу Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Миколаївській області
від 15.11.2022 № 45-З
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедур закупівель
№ 3 UA-2021-12-06-015630-c 06.12.2021
Начальник відділу контролю у сфері
закупівель Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Миколаївській області Сергій ЧЕРНОВОЛ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання внесення змін до договору встановлено порушення пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності умов тендерної документації вимогам Закону, внесення змін до тендерної документації, своєчасності надання роз'яснень на вимоги учасників щодо усунення порушень, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору змісту тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом визнання недійсною додаткову угоду від 09.08.2022 № 1 до договору на поставку товарів (продуктів харчування) від 21.01.2022 № 23-ВТ, з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та з урахуванням статті 217 Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів направлених на виконання зобов'язань, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 05 грудня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); внесення змін до тендерної документації; своєчасності надання роз'яснень на вимоги учасників щодо усунення порушень; розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору змісту тендерної пропозиції переможця; внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2022 рік Комунального закладу «Дніпропетровський фаховий коледж спорту» Дніпропетровської обласної ради» (далі – Замовник) (ID плану: UA-P-2021-12-06-016108-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи (протокол від 06.12.2021 № 2) із змінами, внесеними рішенням уповноваженої особи (протокол від 10.12.2021 № 1); вимоги учасника про усунення порушення та рішення Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерні пропозиції учасників Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРИДНІПРОВСЬКА ПЕРЛИНА» та Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛАВЕРНА СМАК» (далі – ТОВ «ЛАВЕРНА СМАК»); протоколи розгляду тендерних пропозицій від 29.12.2021 № 5, від 10.01.2022 № 1 та № 2; повідомлення про намір укласти договір; договір на поставку товарів (продуктів харчування) від 21.01.2022 № 23-ВТ (далі – Договір поставки); додаткова угода від 09.08.2022 № 1; пояснення, надані Замовником 21.11.2022 через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що до Договору поставки вносились зміни щодо істотних умов договору в частині збільшення ціни за одиницю товару.
Так, додатковою угодою від 09.08.2022 № 1 до Договору поставки збільшено ціну за одиницю товару, а саме: цукерок шоколадних в асортименті за 1 кг з ПДВ з 134,82 грн до 148,14 або на 10 %.
Згідно оприлюдненої додаткової угоди зазначені зміни вносились на підставі пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
У поясненнях, наданих 21.11.2022 через електронну систему закупівель, Замовник надав лист ТОВ «ЛАВЕРНА СМАК» від 01.08.2022 № 0108/7 та листи Головного управління статистики у Дніпропетровській області від 11.01.2022 № 06-11/85-22 та № 06-11/62-22, від 11.07.2022 № 06-11/1473-22, від 13.07.2022 № 06-11/1494-22 щодо споживчих цін за грудень 2021 року та червень 2022 року (далі – Листи щодо споживчих цін).
Надані Замовником Листи щодо споживчих цін не містять дані щодо коливання на ринку цін на цукерки шоколадні в асортименті в період з дати підписання Договору поставки до дати внесення змін, тобто не підтверджує наявність умов, передбачених пунктом 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
Крім того, в наданих до пояснення Листах щодо споживчих цін зазначено, що наведені середні ціни є первинною базою для розрахунків індексів споживчих цін і відповідно до мети спостереження не призначені для інших цілей, зокрема для оцінки тендерних пропозицій та визначення переможців під час проведення торгів згідно з процедурами, встановленими Законом України «Про публічні закупівлі».
Отже, у Замовника відсутнє документальне підтвердження, що збільшення ціни за одиницю товару згідно з додатковою угодою від 09.08.2022 № 1 відбулось пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку.
Враховуючи вищевикладене, Замовник на порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону уклав додаткову угоду від 09.08.2022 № 1 з ТОВ «ЛАВЕРНА СМАК» за відсутності законодавчо визначених підстав для збільшення ціни за одиницю товару.
Період усунення порушень:
05.12.2022 13:29 - 20.12.2022 00:00
Дата публікації висновку:
05.12.2022 13:29
Оскарження висновку в суді
Опис:
23.03.2023 рок (вихідний № 06/221 ід 22.03.2023) КОМУНАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ СПОРТУ» ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» до Дніпропетровського обласного адміністративного окружного суду подано позовну заяву про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу закупівлі. Заяві призначено унікальний номер справи 160/5762/23 від 23.03.2023. За усною інформацією, отриманою у канцеляріїї Дніпропетровського обласного адміністративного окружного суду номер провадження 5762/23
Дата публікації:
27.03.2023 21:49
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
14/02/2023пр
Дата відкриття провадження:
24.03.2023 00:00
Номер відкриття провадження :
932/2673/23
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.3]
Запити/Пояснення
Номер:
eb1f6f09a3df45b6a432a23085a3929c
Назва:
Запит про надання пояснень, інформації, документів
Дата опублікування:
16.11.2022 14:01
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.11.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «ДК 021:2015:15840000-8: Какао; шоколад та цукрові кондитерські вироби» та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 та пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень та інформації з наступного питання.
Пропонуємо пояснити, яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також просимо надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних, якісних характеристик предмета закупівлі та його очікуваної вартості.
Пояснення та інформацію необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
13e03d6eafd443a9a825886d283fa361
Назва:
Відповідь на звернення Держаудитслужби України
Дата опублікування:
21.11.2022 22:03
Опис:
Пояснення, інформація та документи надаються на звернення Держаудитслужби України про проведення моніторингу процедури закупівлі какао-порошок, цукерки шоколадні в асортименті за кодом класифікатора ДК 021:2015: 15840000-8: Какао; шоколад та цукрові кондитерські вироби (номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі UA-2021-12-06-015630-c)
Номер:
87c0424b61f54c75bd75a0438df97f82
Назва:
Запит про надання пояснень, інформації, документів
Дата опублікування:
16.11.2022 14:04
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.11.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «ДК 021:2015:15840000-8: Какао; шоколад та цукрові кондитерські вироби» та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 та пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень, інформації та документів з наступного питання.
Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Комунальним закладом «Дніпропетровський фаховий коледж спорту» Дніпропетровської обласної ради» укладено Договір на поставку товарів (продуктів харчування) від 21.01.2022 № 23-ВТ з ТОВ «ЛАВЕРНА СМАК», до якого додатковою угодою від 09.08.2022 № 1, внесені зміни до його істотних умов на підставі пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону, а саме: збільшено ціну за одиницю товару до 10 відсотків.
У зв’язку з наведеним вище, пропоную надати інформацію та документи, що підтверджують наявність підстав для збільшення ціни за одиницю товару додатковою угодою від 09.08.2022 № 1 у відповідності до вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
fcd9e96ab7de43e8b4e252dc0d1dbe89
Назва:
Відповідь на звернення Держаудитслужби України
Дата опублікування:
21.11.2022 22:08
Опис:
Пояснення, інформація та документи надаються на звернення Держаудитслужби України про проведення моніторингу процедури закупівлі какао-порошок, цукерки шоколадні в асортименті за кодом класифікатора ДК 021:2015: 15840000-8: Какао; шоколад та цукрові кондитерські вироби (номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі UA-2021-12-06-015630-c)
Номер:
8d318fe42e8f4ad3bbbb2cbd69a3e148
Назва:
Аргументовані заперечення
Дата опублікування:
12.12.2022 19:18
Опис:
Доброго дня!
КОМУНАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ СПОРТУ» ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» (далі – Коледж, заклад) досконало вивчено висновок ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.) (далі – Управління) від 05 грудня 2022 року, в якому визначено, що у закупівлі какао-порошок, цукерки шоколадні в асортименті за кодом класифікатора ДК 021:2015: 15840000-8: Какао; шоколад та цукрові кондитерські вироби (номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі UA-2021-12-06-015630-c) (далі – процедура закупівлі какао, шоколаду та цукрових кондитерських виробів) «Встановлено порушення законодавства в частині внесення змін до договору про закупівлю (укладання додаткових угод)».
У Коледжу є аргументовані заперечення щодо зазначеного висновку.
У висновку зазначено, що у листах Головного управління статистики у Дніпропетровській області щодо споживчих цін зазначено, що наведені середні ціни є первинною базою для розрахунків індексів споживчих цін і відповідно до мети спостереження не призначені для інших цілей, зокрема для оцінки тендерних пропозицій та визначення переможців під час проведення торгів згідно з процедурами, встановленими Законом України «Про публічні закупівлі». Слід звернути Вашу увагу, що Коледжем ціни, зазначені в листах Головного управління статистики у Дніпропетровській області, не застосовувались для оцінки тендерних пропозицій та не застосовувались для визначення переможців під час проведення торгів згідно з процедурами, встановленими Законом України «Про публічні закупівлі». Зазначені у листах Головного управління статистики у Дніпропетровській області ціни використовувались Коледжем для розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі (лист Уповноваженого органу від 20.08.2019 №3301-04/34980-06) та, у подальшому, у відповідності до роз’яснень Уповноваженого органу з питань державних закупівель (далі - Уповноважений орган), для порівняння коливання цін на продукти харчування. Згідно з роз’ясненням Уповноваженого органу від 27.10.2016 №3302-06/34307-06 одним з органів, що може підтвердити коливання цін продуктів на ринку є Державна служба статистики України.
Відповідно до Положення про Державну службу статистики України (далі - Держстат України), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.09.2014 № 481, Держстат України є спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузі статистики, одним з основних завдань якого є реалізація державної політики у сфері статистики. Держстат України відповідно до покладених на нього завдань, зокрема організовує і проводить статистичні спостереження за соціально-економічними та демографічними явищами і процесами, екологічною ситуацією в Україні та її регіонах шляхом збирання форм державної статистичної звітності та проведення спеціально організованих статистичних спостережень.
Як зазначено у роз’ясненні Мінекономрозвитку України від 27.10.2016 №3302-06/34307-06, перелік органів, установ, організацій, які уповноважені надавати відповідну інформацію щодо коливання ціни товару на ринку, не є вичерпним.
Відповідно до п.2 ч.5 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII у редакції від 05.12.2021 року (далі - Закон України «Про публічні закупівлі») збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару.
Таким чином, п.2 ч.5 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі», як і договір від 21.01.2022 №23-ВТ укладений з ТОВ «ЛАВЕРНА СМАК» не містить методики визначення коливання ціни товару на ринку, а також переліку органів, що можуть надавати документальне підтвердження такого коливання.
З огляду на викладене, висновок Управління щодо того, що коливання цін цукерок шоколадних в асортименті повинне охоплювати період з дати підписання договору до дати внесення змін не підтверджено нормами Закону України «Про публічні закупівлі», а також умовами договору від 21.01.2022 №23-ВТ.
Разом з цим, у висновку Управління зазначено наступне: «Надані Замовником Листи щодо споживчих цін не містять дані щодо коливання на ринку цін на цукерки шоколадні в асортименті в період з дати підписання Договору поставки до дати внесення змін, тобто не підтверджує наявність умов, передбачених пунктом 2 частини п’ятої статті 41 Закону.». У поясненні Управлінню Коледжем надано довідку Головного управління статистики у Дніпропетровській області від 11.01.2022, в якій визначено, що ціна на цукерки шоколадні в асортименті за грудень 2021 року становила 127,71 грн/кг. Також Коледжем надано довідку Головного управління статистики у Дніпропетровській області від 13.07.2022, в якій визначено, що ціна на цукерки шоколадні в асортименті за червень 2021 року становила 169,15 грн/кг. Відсоток коливання цін за 90 днів становить 32,45%. Додатковою угодою ціну на цукерки шоколадні в асортименті у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» підвищено у межах 10 відсотків – на 9,88 відсотка з 134,82 грн/кг до 148,14 грн/кг.
Повідомляємо, що на дату укладення договору про закупівлю та внесення до нього змін, довідки Головного управління статистики у Дніпропетровській області від 11.01.2022 та від 13.07.2022 являлися останніми документами, виданими вказаним органом статистики, що містили інформацію стосовно цін цукерок шоколадних в асортименті та могли підтвердити їх коливання на ринку.
Коледж звертається до Управління врахувати дані заперечення до висновку та переглянути рішення Управління, з яким Коледж жодним чиним не згоден.