-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 55320000-9 Послуги з організації харчування (послуги з харчування для закладів дошкільної освіти м. Дніпра ДК 021:2015: 55320000-9 Послуги з організації харчування)
Завершена
2 457 060.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 285.30 UAH
мін. крок: 0.5% або 12 285.30 UAH
Номер:
d9e6e3e2e34b49e3ba1b2be4eb41085a
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-11-15-000100
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
15.11.2022 00:00
Період моніторингу:
15.11.2022 20:07 - 07.12.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
15.11.2022 № 45-З
Миколаїв
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8, та на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених в пункті 1 цього наказу.
3. Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедур закупівель оприлюднити в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області Сергія ЧЕРНОВОЛА від 15.11.2022.
Начальник Денис ЯКОВЛЄВ
Додаток
до наказу Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Миколаївській області
від 15.11.2022 № 45-З
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедур закупівель
№ 7 UA-2021-12-04-000606-c 04.12.2021
Начальник відділу контролю у сфері
закупівель Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Миколаївській області Сергій ЧЕРНОВОЛ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення пункту 2 та пункту 18 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення частини десятої статті 3 Закону, вимог абзацу другого пункту 1 частини першої та частини третьої статті 10 Закону, та як наслідок порушено вимоги абзацу другого частини третьої статті 20 Закону в частині встановлення строків подання тендерних пропозицій.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; внесення змін до тендерної документації; розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору змісту тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 06 грудня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору змісту тендерної пропозиції переможця; внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2022 рік Департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради (далі – Замовник) (UA-2021-12-04-000606-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерна документація (далі – Тендерна документація або ТД), перелік змін до закупівлі, протоколи від 19.01.2022 та від 09.02.2022; реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» (далі – ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5»); протокол (рішення) уповноваженої особи про визначення переможця від 17.02.2022 № 1728; повідомлення про намір укласти договір; договір про закупівлю від 15.04.2022 № 348 Б (далі – договір про закупівлю); додаткові угоди від 26.05.2022 № 1, від 11.08.2022 № 2 та від 13.09.2022 № 3 до договору про закупівлю; повідомлення про внесення змін до договору від 26.05.2022, 11.08.2022 та від 13.09.2022; звіт про результати проведення процедури закупівлі; пояснення Замовника, розміщене в електронній системі закупівель 21.11.2022, 01.12.2022 та 02.12.2022.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ, не здійснювався.
За результатами моніторингу встановлено, що Замовник на порушення вимог пункту 2 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації не визначив для переможця торгів спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, встановлених статтею 17 Закону.
Так, згідно додатку 2 тендерної документації зазначено, що «відповідно до частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті», проте спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, вказаних у вищезазначеному додатку не визначено.
Крім того, встановлено, що на порушення вимог пункту 18 частини другої статті 22 Закону Замовник в тендерній документації не визначив вимогу про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю.
За результатами моніторингу процедури закупівлі також встановлено, що згідно інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, 04.12.2021 Замовником крім оголошення про проведення відкритих торгів за номером ID: UA-2021-12-04-000606-c, очікуваною вартістю 2 457 060,00грн, 04.12.2021 оголошено ще 187 закупівель за процедурою «відкриті торги» на придбання предмета закупівлі за кодом ДК 021:2015: 55320000-9 – Послуги з організації харчування загальною очікуваною вартістю 229 215 367,75 гривень. Згідно з офіційним курсом, встановленим Національним банком України станом на дату оприлюднення в електронній системі закупівель оголошень про проведення відкритих торгів станом на 04.12.2021 курс євро становив 30,9438 грн, отже загальна очікувана вартість предмета закупівлі становить 7 407 473,15 євро, що перевищує суму, еквівалентну для товарів 133 тисячам євро.
Враховуючи викладене, на порушення вимог абзацу другого частини десятої статті 3 Закону Замовник здійснив поділ предмета закупівлі на частини з метою уникнення застосування положень частини третьої статті 10 Закону та оголосив процедуру відкритих торгів за номером ID: UA-2021-12-04-000606-c без застосування положень частини третьої статті 10 Закону. На порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої та частини третьої статті 10 Закону Замовник додатково не оприлюднив в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів за номером ID: UA-2021-12-04-000606-c англійською мовою. Як наслідок, Замовником встановлені строки для подання тендерних пропозицій з порушенням вимог абзацу другого частини третьої статті 20 Закону.
Період усунення порушень:
06.12.2022 14:26 - 21.12.2022 00:00
Дата публікації висновку:
06.12.2022 14:26
Оскарження висновку в суді
Опис:
висновок буде оскаржено до суду
Дата публікації:
13.12.2022 18:36
Дата відкриття провадження:
26.12.2022 00:00
Номер відкриття провадження:
160/20368/22
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
c788633a4a104568a34ef5703e5fc3b1
Назва:
Запит про надання пояснень, інформації та документів
Дата опублікування:
16.11.2022 09:05
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.11.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «ДК 021:2015:55320000-9 — Послуги з організації харчування» (ІД: UA-2021-12-04-000606-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 та пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень та інформації з наступного питання.
Пропонуємо пояснити, яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також просимо надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних, якісних характеристик предмета закупівлі та його очікуваної вартості.
Пояснення та інформацію необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
2e6fb92fc93b48409da75d8363fef4e4
Назва:
надання пояснень
Дата опублікування:
21.11.2022 21:08
Опис:
Розмір бюджетного призначення та очікувана вартість закупівлі ДК 021:2015: 55320000-9 Послуги з організації харчування (послуги з харчування для закладів дошкільної освіти м. Дніпра ДК 021:2015: 55320000-9 Послуги з організації харчування) визначена у відповідності до Рішення про бюджет Дніпровської міської територіальної громади на 2022 рік щодо формування кошторисних призначень, та спожитих дітоднів за віковими категоріями у закладі освіти. Технічні та якісні характеристики визначено на підставі Постанови КМУ від 24 березня 2021 р №305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» .
У відповідності до ч. 4 постанови Кабінету Міністрів України № 710 від 11.10.2016 р. «Про ефективне використання бюджетних коштів» оприлюднення обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті для органів місцевого самоврядування є рекомендованим, тобто, не обов’язковим.
Номер:
0fa77926d9954184a1574f6342ac9f82
Назва:
Запит про надання пояснень, інформації, документів
Дата опублікування:
29.11.2022 22:46
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
03.12.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «ДК 021:2015: 55320000-9 – Послуги з організації харчування (послуги з харчування для закладів дошкільної освіти м. Дніпра ДК 021:2015: 55320000-9 – Послуги з організації харчування)» та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6, пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень та інформації з наступного питання.
Згідно з розміщеною в електронній системі закупівель інформацією, Замовником 04.12.2021 крім оголошення про проведення відкритих торгів за номером ID UA-2021-12-04-000606-c очікуваною вартістю 2 457 050,00 грн, оголошено ще 187 закупівель за процедурою «відкриті торги» за предметом «ДК 021:2015: 55320000-9 – Послуги з організації харчування» загальною очікуваною вартістю 229 215 367,75 гривень.
Згідно з офіційним курсом, установленим Національним банком України станом на дату оприлюднення в електронній системі закупівель оголошень про проведення відкритих торгів – 04.12.2021 курс євро становив 30,9438 гривень. Отже, очікувана вартість всіх закупівель за предметом «ДК 021:2015: 55320000-9 – Послуги з організації харчування» становить 7 407 473,15 євро, що перевищує встановлену в частині третій статті 10 Закону суму еквівалентну для послуг – 133 тисяч євро.
Враховуючи викладене, пропоную пояснити причини відсутності в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів за номером ID UA-2021-12-04-000606-c відповідно до норм частини третьої статті 10 Закону (оприлюднення оголошення про закупівлю додатково англійською мовою)?
Пояснення та інформацію необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
b3c58f996058401bbdc2cc27779100db
Назва:
надання пояснень
Дата опублікування:
01.12.2022 15:56
Опис:
1. Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Згідно з частиною першою статті 4 Закону закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
Відповідно до частини 10 статті 3 Забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом. Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів/спрощених закупівель або застосування цього Закону, зокрема положень частини третьої статті 10 цього Закону.
Згідно з частиною першою статті 13 Закону Закупівлі можуть здійснюватися шляхом застосування однієї з таких конкурентних процедур: відкриті торги; торги з обмеженою участю; конкурентний діалог.
Разом з тим відповідно до частини першої статі 20 Закону відкриті торги є основною процедурою закупівлі.
Таким чином, замовник може проводити декілька процедур закупівель, передбачених статтею 13 Закону у поточному році за одним і тим же предметом закупівлі, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує відповідні вартісні межі, встановлені в абзацах другому і третьому частини першої статті 3 Закону в межах єдиної процедури.
Крім цього, згідно ч. 3 ст. 10 ЗУ «Про публічні закупівлі» Оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну:
- для товарів і послуг - 133 тисячам євро;
- для робіт - 5 150 тисячам євро.
З урахуванням надання послуг організації харчування відповідно до Постанови КМУ «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24 березня 2021 р. № 305 шляхом залучення аутсорсингової компанії на виробничих потужностях закладів освіти технічно неможливо об’єднати виробничий процес усіх закладів освіти, оскільки у розумінні ЗУ «Про безпечність та якість харчових продуктів» харчоблок кожного закладу освіти є окремим виробництвом закритого циклу.
Враховуючи вищевикладене, а також, з метою ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції та з метою залучення максимально великої кількості учасників, було прийняте рішення, щодо поділу предмета закупівлі на частини в межах єдиної процедури закупівлі.
Номер:
20a5c78bbd264fa1901a4c51c3d5b6eb
Назва:
Запит про надання пояснень, інформації, документів
Дата опублікування:
30.11.2022 09:44
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.12.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «ДК 021:2015: 55320000-9 – Послуги з організації харчування (послуги з харчування для закладів дошкільної освіти м. Дніпра ДК 021:2015: 55320000-9 – Послуги з організації харчування)» та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6, пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень та інформації з наступного питання.
Відповідно до підпункту 4.1 договору про закупівлю послуг за публічні кошти, укладеного 15.04.2022 за № 348Б (далі – Договір): «Строк (термін) надання послуг: з моменту укладання договору до 30.06.2022 року».
Додатковою угодою від 26.05.2022 № 1 до Договору змінено його істотну умову, а саме, строк (термін) надання послуг, та викладено підпункт 4.1 договору в наступній редакції: «4.1. Строк (термін) надання послуг: 03.01.2022 – 28.09.2022 рр.».
Тобто, відповідно до змін Договір передбачає можливість оплати за отримані послуги в період з 03.01.2022 до дати укладання договору.
Зважаючи на вищенаведене, пропонуємо пояснити, на якій підставі було змінено початок строку (терміну) надання послуг за Договором на 03.01.2022.
Пояснення (інформацію та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
c7ee01485655401caaf31e4139cc1915
Назва:
надання пояснень
Дата опублікування:
02.12.2022 22:29
Опис:
Враховуючи об’єми закупівель замовника по даному коду ДК 021:2015: 55320000-9 Послуги з організації харчування, під час публікації додаткової угоди було допущено технічну помилку.
Внесені зміни після публікації додаткових угод в електронній системі закупівель та накладання електронного кваліфікованого підпису, неможливе через відсутність технічної можливості, потрібно тільки розміщувати будь-які додатки до договору. Тому враховуючи вищезазначене, щодо даного договору будь-які зміни не вносились, замовник не має технічної можливості виправити плутаницю, яка сталася між схожими договорами в електронній системі.
У зв’язку із впровадженням воєнного стану, керуючись Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» (із змінами, внесеними згідно з Указами Президента України від 14.03.2022 № 133/2022, від 18.04.2022 № 259/2022, від 17.05.2022 № 341/2022, від 12.08.2022 № 573/2022) та підтвердженням настання форс-мажорних обставин листом ТПП України № 2024/02.0-7.1 від 28.02.2022 р., що в свою чергу є надзвичайними, невідворотними та об’єктивними обставинами, щодо неможливості надання інформації щодо стану виконання договору. У Замовника немає технічної можливості надати підтверджуючі документи, оскільки працює дистанційно на підставі Наказу Департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради від 12.09.2022 року № 170-к.