• Переговорна процедура
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону

Сучасні шкільні меблі для початкових класів НУШ (ДК 021:2015 - 39160000-1 - Шкільні меблі)

Завершена

212 090.00 UAH без ПДВ
Номер: a66aaa7702e24db9b32e9e02869698d6
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-12-24-000013
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 24.12.2021 00:00
Автор: Північно-східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127020
Період моніторингу: 24.12.2021 13:46 - 20.01.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 24.12.2021 № 564 Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу від 25.08.2016 № 2, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 24.12.2021 № 564 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1. UA-2021-12-03-014508-c, 03.12.2021, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Адреса: Ukraine, Полтавська, Полтава
Контактна особа: Північно-східний офіс Держаудитслужби (Полтавська обл.), +38 (0 99) 678-30-63, gaborakdasy@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання вимог Постанови № 710 встановлено порушення пункту 4-1 Постанови № 710. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) вимогам Закону; наявності підстав для застосування переговорної процедури закупівлі; своєчасності укладання договору; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому Законом порядку, зокрема шляхом вжиття заходів недопущення порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 19 січня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710); відповідності повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон); наявності підстав для застосування переговорної процедури закупівлі; своєчасності укладання договору; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти Шишацької селищної ради (далі – замовник) на 2021 рік; протокольне рішення тендерного комітету замовника від 03.12.2021 № 66; повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) UA-2021-12-03-014508-c від 03.12.2021; тендерну документацію в частині технічних вимог та проектів договорів по відміненій закупівлі UA-2021-08-05-003671-a та частково відміненій за лотом № 1 UA-2021-07-20-006391- b; договір на закупівлю від 14.12.2021 № 529 з Громадською організацією «Євросоціум» на суму 212090,00 грн без ПДВ; додаткова угода від 15.12.2021 № 1 до договору від 14.12.2021 № 529; відповідь замовника на запит органу державного фінансового контролю, оприлюднена в електронній системі закупівель 11.01.2022. Моніторингом питання дотримання вимог Постанови № 710 в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель, встановлено. З метою з’ясування наявності ознак порушень органом державного фінансового контролю в ході моніторингу через електронну систему закупівель було надано запит замовнику щодо документального обґрунтування виконання вимог Постанови № 710. У своїй відповіді замовник зазначив: «Постанова Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 зі змінами несе виключно рекомендаційний характер, а Законом України «Про публічні закупівлі» такого обов’язку не передбачено. Обґрунтування було затверджено протоколом тендерного комітету від 03.12.2021 року, а так як відділ освіти не має власного веб-сайту, то дані не були опубліковані». Натомість пунктом 4-1 Постанови № 710 чітко визначено обов'язок «головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель». Таким чином, моніторингом питання дотримання вимог Постанови № 710 встановлено порушення пункту 4-1 Постанови № 710. Моніторингом встановлено, що за результатами проведеної переговорної процедури закупівлі між замовником та Громадською організацією «Євросоціум» укладено договір про закупівлю від 14.12.2021 № 529 з на суму 212090,00 грн без ПДВ. Моніторингом питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено, що відповідно пунктом 8.1. договору про закупівлю від 14.12.2021 № 529 визначено: місце поставки товару - додаток 2 до договору. Натомість в електронній системі закупівель замовником в порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону не оприлюднено додаток 2 до договору. Так, вказано нормою передбачено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Період усунення порушень: 19.01.2022 15:05 - 03.02.2022 00:00
Дата публікації висновку: 19.01.2022 15:05

Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності

Номер протоколу: 16/0002/2022/пр
Номер протоколу: 16/0001/2022/пр

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю) (відповідно до ч. 1 ст. 8 Закону "Про публічні закупівлі", далі - Закон). Моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії. Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі по предмету «Сучасні шкільні меблі для початкових класів НУШ» (ДК 021:2015: 39160000-1 — Шкільні меблі), очікуваною вартістю 212 090,00 грн (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-12-03-014508-c, було оприлюднено 24 грудня 2021 року. А 20 грудня 2021 року згідно закупівлі по предмету «Сучасні шкільні меблі для початкових класів НУШ» (ДК 021:2015: 39160000-1 — Шкільні меблі), очікуваною вартістю 212 090,00 грн (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-12-03-014508-c) БУЛО ПОВНІСТЮ ВИКОНАНО ВСІ ЗОБОВ’ЯЗАННЯ СТОРІН згідно договору №529. Додаємо копії платіжних доручень, які свідчать про повне виконання договору 20.12.2021 року. Цивільно-правові та господарсько-правові відносини між замовником та постачальником фактично закінчилися 20.12.2021 року, тому з урахуванням вищенаведеного, повідомляємо, що допущена помилка щодо неоприлюднення додатку №2 до договору №529 була проведена на етапі оприлюднення інформації про закупівлю, і могла бути усунена лише на вказаному етапі. Рішення ДАСУ про початок перевірки не зупиняє перебіг закупівлі, тому на виконання п.12 статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» уповноваженою особою було прозвітовано про виконання договору про закупівлю – протягом 20 робочих днів з дня виконання сторонами договору про закупівлю. Водночас станом на сьогодні вказане порушення не становить негативного впливу на бюджет, та не може бути усунене замовником у зв’язку із фактичним виконанням договору та припиненням договірних зобов’язань між сторонами відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про публічні закупівлі» 20 грудня 2021 року. Тому станом на сьогодні між замовником та постачальником не діють жодні цивільно-правові та господарсько-правові відносини, тому, на даному етапі вказані моменти, які не є суттєвими не можуть бути усунені, однак, у наступних, подальших закупівлях уповноваженою особою будуть враховані вказані зауваження та візьмуться до уваги основні індикатори ризику.
Дата публікації звіту: 25.01.2022 09:50

Запити/Пояснення