-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
код за ДК 021-2015 - 15510000-6 Молоко та вершки (Молоко (не менше 2,5 %), Молоко безлактозне (не менше 2,5%))
Молоко (не менше 2,5 %), Молоко безлактозне (не менше 2,5%).
Завершена
4 038 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 40 380.00 UAH
мін. крок: 1% або 40 380.00 UAH
Номер:
6c8f8953a28e46fd9310039d37cb9330
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-12-27-000028
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.12.2022 00:00
Період моніторингу:
29.12.2022 14:07 - 20.01.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
27.12.2022
№ 58-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 27.12.2022 № 58-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
7. UA-2021-11-30-010712-c Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо внесення змін до Договору установлено порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону та пункту 9.1.3 розділу 9 Договору.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, приведення істотних умов Договору до вимог законодавства у сфері закупівель (зокрема зменшення ціни молока (жирністю не менше 2,5 %) до рівня, визначеного додатковою угодою № 2 та, повернення зайво сплачених коштів (у разі здійснення постачання предмету закупівель з урахуванням змінених істотних умов Договору, що внесені додаткової угоди № 3), а також протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 12 січня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовані: договір про закупівлю від 04.01.2022 № 2 (далі - Договір), додаткові угоди від 30.05.2022 № 2, від 30.09.2022 № 3, від 30.12.2022 № 7 та від 02.01.2023 № 8, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 31.05.2022 року, від 30.09.2022 року, від 30.12.2022 та 04.01.2023, пояснення Управління освіти Кропивницької міської ради (далі – Замовник), отримані через електронну систему закупівель від 05.01.2023 та від 12.01.2023 із копіями документів.
Аналізом питання дотримання Замовником законодавства в частині внесення змін до договору встановлено, що за результатом проведення вказаної процедури закупівлі Замовником укладено Договір з ТОВ «ОПТТОРГ» (далі – Переможець), на загальну суму 4 035 000,00 грн. (з ПДВ).
Поряд з цим, між Замовником та Переможцем до Договору укладено додаткові угоди від 30.05.2022 № 2 та від 30.09.2022 № 3, якими внесено зміни до істотних умов вказаного Договору в частині збільшення ціни за одиницю предмету закупівель на підставі пункту 2 частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Слід зазначити, що пунктом 2 частини 5 статті 41 Закону встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії.
Поряд з цим, пунктом 9.1.3 розділу 9 Договору передбачено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, «зміни ціни за одиницю товару не більше як 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеного в договорі та відбудеться не раніше місяця з дня укладання договору».
В роз’ясненні Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 24.11.2020 року № 3304-04/69987-06 зазначено, що внесення змін до договору про закупівлю на підставі частини 5 статті 41 Закону має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим у спосіб, встановлений у договорі. При цьому інформацію щодо коливання ціни товару на ринку можуть надавати уповноважені на те згідно з законодавством органи, установи, організації.
Разом з тим, в залежності від коливання ціни сторони можуть як збільшувати ціну за одиницю товару так і зменшувати.
Слід відмітити, що у постановах Верховного суду від 23.01.2020 у справі № 907/788/18 та від 16.04.2019 у справі № 915/346/18 висловлено аналогічну правову позицію, а саме: внесення змін до договору про закупівлю можливе у випадку коливання ціни такого товару на ринку, в кожному окремому випадку у проміжок часу між укладенням договору та укладенням додаткової угоди № 1 та повинно обов’язково бути обґрунтованим і документально підтвердженим.
Аналогічна позиція з даного приводу зазначена у постанові Верховного Суду від 22.06.2022 у справі № 917/1062/21 щодо підтвердження наявності підстав, передбачених пунктом 2 частини 5 статті 41 Закону, які надають законодавчі підстави збільшення ціни за одиницю товару, шляхом документального підтвердження наявності коливання ціни товару на ринку в період з дати укладання договору до дати укладання додаткової угоди № 1, у період з дати укладання додаткової угоди № 1 та укладенням додаткової угоди № 2.
Також, Верховним Судом у складі суддів об`єднаної палати Касаційного господарського суду в постанові від 18.06.2021 року у справі № 927/491/19, щодо збільшення ціни за одиницю товару на підставі пункту 2 частини 4 статті 36 Закону (в редакції Закону до 19.04.2020 року), зазначено, що «обмеження 10% застосовується як максимальний ліміт щодо зміни ціни, визначеної в договорі, незалежно від того, як часто відбуваються такі зміни (кількість підписаних додаткових угод)».
Відповідно до Додатку № 1 (Специфікація) до Договору, предметом вказаного Договору є закупівля: молока та молока безлактозного (жирністю не менше 2,5 %), в кількості 150 000 л та 1000 л відповідно, за ціною 26,64 грн/л та 39,00 грн/л.
В той же час, вищевказаними додатковими угодами внесено наступні зміни до Договору, а саме:
- відповідно до додаткової угоди від 30.05.2022 № 2 ціна молока (жирністю не менше 2,5 %) зросла з 26,64 грн/л до 29,30 грн/л, або на 9,98% у порівнянні із умовами Договору про закупівлю;
- відповідно до додаткової угоди від 30.09.2022 № 3 ціна молока (жирністю не менше 2,5 %) зросла з 26,64 грн/л до 30,90 грн/л, або на 15,99 % у порівняні з умовами Договору за результатами торгів, та відповідно зросла з 29,30 грн/л до 30,90 грн/л, або на 5,46 % у порівняні з умовами додаткової угоди від 30.05.2022 № 2.
Відповідно до наданих Замовником копій документів та пояснення, підстави внесення змін до істотних умов відповідно до додаткових угод від 30.05.2022 № 2 та від 30.09.2022 року № 3 до Договору, Замовником обгрунтовуються висновками Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати від 24.05.2022 № В-203 та від 26.09.2022 року № В-359.
Аналізом коливання ціни на молоко встановлено, що ціна на молоко на ринках м. Кропивницького, відповідно до наданих висновків Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати від 24.05.2022 № В-203 та 26.09.2022 року № В-359 становила: станом на 04.01.2022 - 25,20 грн, на 23.05.2022 - 28,17 грн, на 30.05.2022 - 26,30 грн, на 23.09.2022 - 27,82 гривень.
При цьому, ціна на молоко в Договорі (04.01.2022) становить 26,64 грн, в додатковій угоді від 30.05.2022 № 2 - 29,30 грн, в додатковій угоді від 30.09.2022 № 3 - 30,90 грн, тобто ціна на молоко в Договорі та вказаних вище додаткових угодах є вищою за ринкову.
Крім цього, ціна на ринку на молоко станом на 23.05.2022 є вищою за ціни станом на 30.05.2022 (дату підписання додаткової угоди від 30.05.2022 № 2) та 23.09.2022, що вказані у висновку Кіровоградської торгово-промислової палати від 26.09.2022 № В-359, який є підставою для укладення додаткової угоди від 30.09.2022 № 3.
Однак, моніторингом встановлено, що Замовником не вживалися заходи щодо зменшення ціни молока з врахуванням вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону.
Враховуючи вищевикладене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до Договору встановлено, що Замовником на порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону та пункту 9.1.3 розділу 9 Договору, внаслідок укладання додаткової угоди від 30.09.2022 № 3 до Договору збільшено ціну на молоко, при фактичному зменшенні ціни такого товару на ринку, а також укладено додаткову угоду № 3 з перевищенням максимального ліміту визначеного пункту 2 частини 5 статті 41 Закону.
Період усунення порушень:
12.01.2023 21:31 - 27.01.2023 00:00
Дата публікації висновку:
12.01.2023 21:31
Оскарження висновку в суді
Опис:
Управління освіти Кропивницької міської ради повідомляє, що висновок від 12.01.2023 року Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області про моніторинг закупівлі код за ДК 021-2015 - 15510000-6 Молоко та вершки (Молоко (не менше 2,5 %), Молоко безлактозне (не менше 2,5%)), ідентифікатор закупівлі UA-2021-11-30-010712-c, буде оскаржений до суду.
Дата публікації:
17.01.2023 08:32
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
2ac26e07ab9b4e09a1bf2145aa02f016
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
02.01.2023 11:03
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.01.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «код за ДК 021-2015 - 15510000-6 Молоко та вершки (Молоко (не менше 2,5 %), Молоко безлактозне (не менше 2,5%))» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-11-30-010712-c) та відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснення та документів до наступних питань.
1. Надайте інформацію щодо стану виконання договору від 04.01.2022 № 2, зокрема, кількості поставленої продукції та суму оплати за поставлений товар, з наданням відповідних копій первинних документів, які підтверджують вказану інформацію (видаткові накладні, товарно-транспортні накладні, платіжні доручення, тощо).
2.Відповідно до ч. 5 ст. 41 Закону, істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Таким чином, однією з підстав внесення змін до істотних умов договору в частині збільшення ціни товару за одиницю до 10 відсотків є саме підтвердження сторонами договору коливання ціни товару в бік збільшення.
В ході проведення моніторингу встановлено, що відповідно до інформації розміщеної в електронній системі закупівель Управління освіти Кропивницької міської ради , додатковими угодами від 30.05.2022 № 2, від 30.09.2022 №3 до договору від 04.01.2022 № 2, укладеного з ТОВ «Оптторг-К», сторонами внесено зміни до істотних умов договору в частині збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків.
Враховуючи вищевикладене, просимо надати інформацію та обґрунтування щодо законодавчих підстав укладання додаткових угоди від 30.05.2022 № 2, від 30.09.2022 № 3, до вказаного договору, з наданням відповідного документального підтвердження.
Пояснення та копії документів (за наявності) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
95058aa81369434facdac5f2656f09d6
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
05.01.2023 10:26
Опис:
Доброго дня!
Звертаємо Вашу увагу, що на дане питання Управлінням освіти надавалась відповідь від 9 грудня 2022 року, а саме:
Пояснення
Доброго дня! Щодо надання копій документів по виконанню Договору № 2 від 04.01.2022 року, а саме: накладні/акти приймання-передачі товару, платіжні доручення, банківські виписки, повідомляємо наступне. Законом України «Про публічні закупівлі» не передбачено висвітлення даних документів в електронній системі закупівель. Управління освіти Кропивницької міської ради не заперечує проти надання зазначеної документації по даній закупівлі, але в зв’язку з великим об’ємом інформації (тільки платіжних доручень 3 233 шт.) та враховуючи енергетичну ситуацію в країні надсилаємо інформаційну довідку на вашу електронну адресу, rtyugh555@gmail.com. Обґрунтуванням щодо законних підстав укладання додаткової угоди № 2 від 30.05.2022 року до договору № 2 від 04.01.2022 року, та коливанням цін на товар є висновок Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати від 24.05.2022 року № В-203 (додається) та лист ТОВ «ОПТТОРГ-К» від 27.05.2022 року (додається). Згідно висновку Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати від 24.05.2022 року № В-203 завданням № 5 є: Цінова інформація про середню ринкову вартість на продукти харчування з чітко вказаними відсотками коливання станом на 04.01.2022 рік, 10.01.2022 рік, 21.02.2022 рік та 23.05.2022 рік . Ще раз наголошуємо, що в таблиці №1 висновку, чітко вказані відсотки коливання. Обґрунтуванням щодо законних підстав укладання додаткової угоди № 3 від 30.09.2022 року до договору № 2 від 04.01.2022 року, та коливанням цін на товар є висновок Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати від 26.09.2022 року № В-359 (додається) та лист ТОВ «ОПТТОРГ-К» від 26.09.2022 року (додається). Згідно висновку Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати від 26.09.2022 року В -359 завданням № 5 є: Цінова інформація про середню ринкову вартість на продукти харчування з чітко вказаними відсотками коливання на 26.09.2022 року, та станом на вказані дати, вказати процент коливання ціни за дані періоди. Ще раз наголошуємо, що в таблиці №1 висновку, чітко вказані відсотки коливання. Відповідь на запитання надаємо в термін вказаний електронною системою закупівель (скріншот додається).
9 груд 2022 10:47
Додатково надаємо перелік вказаних за текстом документів.
Довідку від 05.01.2023 року за № 48/1-01-12 та довідку від 08.12.2022 року № 3434/1-01-12 надсилаємо на електронну адресу rtyugh555@gmail.com
Номер:
065a874044fe4e86a66e365deab883be
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
09.01.2023 12:59
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.01.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «код за ДК 021-2015 - 15510000-6 Молоко та вершки (Молоко (не менше 2,5 %), Молоко безлактозне (не менше 2,5%))» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-11-30-010712-c) та відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснення та документів до наступних питань.
Відповідно до п.10 ч.1 ст.10 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: договір про закупівлю, всі додатки та додаткові угоди до договору - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Враховуючи вищевикладене, поясніть чи підписували додаткові угоди № 1, № 4, № 5, № 6 до договору від 04.01.2022 року № 2? Якщо так, то надайте завірені належним чином копіїї вказаних вище додаткових угод.
Пояснення та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
87131cd7e5d84e47b6761680320b09e7
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
12.01.2023 08:44
Опис:
Доброго дня!
Зміни до договору від 04.01.2022 року № 2 вносились, а саме:
Додатковою угодою №1 від 16.05.2022 року договору №2 від 04.01.2022 року, були внесені зміни, до пункту 4.7 розділу 4. «Права та обов’язки сторін» договору зазначено: «Покупець має право зменшувати обсяг закупівлі товарів та загальну вартість цього договору залежно від реального фінансування видатків, а також вносити зміни до цього Договору у зв’язку із застосуванням положень ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі», тоді як внесення змін до Закону регламентуються статтею 41 Закону. Додаток: (додаткова угода 1 від 16.05.2022 року).
Додатковою угодою № 4 від 06.10.2022 року до договору № 2 від 04.01.2022 року, зменшено бюджетні зобов’язання за даним договором на 2000000,00 грн. (додається).
Додатковою угодою № 5 від 09.12.2022 року до договору № 2 від 04.01.2022 року, зменшено бюджетні зобов’язання на 350 000,00 грн. (додається).
Додатковою угодою угоди № 6 від 26.12.2022 року до договору № 2 від 04.01.2022 року, зменшено бюджетні зобов’язання на 157 597,70 грн. (додається).
В зв’язку з тим, що даними додатковими угодами не змінювались істотні умови договору, вони не висвітлювалась в системі.
Номер:
cae5f82654f94fdb9ad66463aa18a3ab
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
09.01.2023 15:42
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.01.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «код за ДК 021-2015 - 15510000-6 Молоко та вершки (Молоко (не менше 2,5 %), Молоко безлактозне (не менше 2,5%))» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-11-30-010712-c) та відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснення та документів.
1. Надайте інформацію щодо стану виконання договору від 04.01.2022 № 2, зокрема, кількості поставленої продукції та суму оплати за поставлений товар, з наданням відповідних копій первинних документів, які підтверджують вказану інформацію (видаткові накладні, товарно-транспортні накладні, платіжні доручення, тощо).
Пояснення та копії документів (за наявності) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
0b86321d973248e9a3dc4edef4fbdfa6
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
12.01.2023 09:46
Опис:
Доброго дня!
Щодо надання копій документів по виконанню Договору № 2 від 04.01.2022 року, а саме: видаткові накладні, товарно-транспортні накладні, платіжні доручення, тощо, повідомляємо наступне. Законом України «Про публічні закупівлі» не передбачено висвітлення даних документів в електронній системі закупівель. Управління освіти Кропивницької міської ради не заперечує проти надання зазначеної документації по даній закупівлі, але в зв’язку з великим об’ємом інформації (тільки платіжних доручень 3 562 шт.) та враховуючи енергетичну ситуацію в країні надсилаємо інформаційну довідку № 48/1-01-12 від 05.01.2023 року на вашу електронну адресу, rtyugh555@gmail.com. та 80685185512@ukr.net.
Окрім того звертаємо Вашу увагу, що дана інформація направлялась на вашу електронну адресу, rtyugh555@gmail.com. 05 січня 2023 року.
Номер:
12c5fcb8482d4f6c85545a172d53d96b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-11-17-000026
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.11.2022 00:00
Період моніторингу:
17.11.2022 15:01 - 09.12.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
17.11.2022
№ 53-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 17.11.2022 №53-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
21. UA-2021-11-30-010712-c Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог Закону встановлено порушення пункту 9 частини 2 статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено порушення вимог частини 3 статті 17 та пункту 2 частини 2, абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, дотримання вимог постанови № 710, розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ОПТТОРГ-К», своєчасності надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, - порушень не встановлено.
Питання дотримання Замовником законодавства у частині внесення змін до договору про закупівлю щодо дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору не є можливим.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, та відсутності механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом забезпечення притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення норм частини 3 статті 17, пункту 9 частини 2 статті 21 пункту 2 частини 2, абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 08 грудня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідність вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі - постанова № 710), розгляд тендерних пропозицій, своєчасність надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Управління освіти Кропивницької міської ради (далі - Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація, затверджена рішенням тендерного комітету Замовника від 30.11.2021 року, тендерна пропозиція учасника ТОВ «ОПТТОРГ-К», протокол розгляду тендерних пропозицій від 21.12.2021 року, повідомлення про намір укласти договір від 21.12.2021 року, договір про закупівлю від 04.01.2022 № 2, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 24.11.2022 року.
За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що в порушення вимог абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, Замовником в пункті 4.7 розділу 4 проєкту договору (Додаток № 3 до тендерної документації) встановлено умову щодо можливості зменшувати обсяг закупівлі товарів та загальну вартість цього договору залежно від реального фінансування видатків, а також вносити зміни до цього Договору на підставі статті 36 Закону (в редакції до 19.04.2020), що втратила чинність.
Відповідно до пункту 2 частини 2 статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості - один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до частини 3 статті 17 Закону учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель.
Так, Замовником у пункті 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД зазначено, що «переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, визначених згідно Додатку 2».
Проте, на порушення частини 3 статті 17 та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону Замовником у тендерній документації та Додатку 2 до тендерної документації, не визначено для переможця процедури закупівлі способу документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстави, передбаченої частиною 2 статті 17 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону встановлено наступне.
Відповідно до частини 1 статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів безоплатно оприлюднюється в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
Відповідно до пункту 9 частини 2 статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити наступну інформацію: розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати).
Проте, на порушення пункту 9 частини 2 статті 21 Закону оприлюднене Замовником оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформацію щодо умов надання забезпечення тендерних пропозицій у той час, коли Замовник вимагає його надати.
В ході контрольного заходу посадовою особою органу державного фінансового контролю направлено запит від 06.12.2022 про надання пояснень та копій документів щодо законодавчих підстав внесення зміни до істотних умов договору (в частині збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків).
Слід зазначити, що станом на 08.12.2022 (дата закінчення моніторингу) на запит посадової особи органу державного фінансового контролю вищевказані пояснення та документи Замовником не надано, у зв’язку з чим питання дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору дослідити не є можливим.
Період усунення порушень:
12.12.2022 16:44 - 27.12.2022 00:00
Дата публікації висновку:
12.12.2022 16:44
Оскарження висновку в суді
Опис:
Управління освіти Кропивницької міської ради повідомляє, що висновок від 12.12.2022 року Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області про моніторинг закупівлі код за ДК 021-2015 - 15510000-6 Молоко та вершки (Молоко (не менше 2,5 %), Молоко безлактозне (не менше 2,5%)), ідентифікатор закупівлі UA-2021-11-30-010712-c, буде оскаржений до суду.
Дата публікації:
14.12.2022 10:20
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
3eddfd287f45438ab7241fb9993ff5ae
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
22.11.2022 14:50
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
26.11.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету: «код за ДК 021-2015 - 15510000-6 Молоко та вершки (Молоко (не менше 2,5 %), Молоко безлактозне (не менше 2,5%))» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-11-30-010712-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів), яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість.
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
2f9d4105d4494e70b918507fff9ee8eb
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
24.11.2022 13:19
Опис:
Доброго дня!
Обґрунтування розміру бюджетного призначення по закупівлі «код за ДК 021-2015 –15510000-6 Молоко та вершки (Молоко (не менше 2,5 %), Молоко безлактозне (не менше 2,5%))», здійснено відповідно до цін наданих Кіровоградською регіонального торгово-промисловою палатою. Висновок В-854 (додається).
Потреба у закупівлі зумовлена необхідністю забезпечення безперебійного харчування дітей в навчальних та дошкільних закладах Управління освіти Кропивницької міської ради. Придбання (Молоко (не менше 2,5 %), Молоко безлактозне (не менше 2,5%))), дозволить забезпечити повноцінний розвиток дитячого організму завдяки виконанню норм харчування.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та його очікувана вартість знаходяться на сайті Управління освіти Кропивницької міської ради http://osvita-mrk.gov.ua/.
У зв’язку із введенням в Україні воєнного стану вся інформація в тому числі щодо публічних закупівель частково закрита
Номер:
bda81abe541a4bdcb1e705c3541d49b5
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
06.12.2022 21:02
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.12.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «код за ДК 021-2015 - 15510000-6 Молоко та вершки (Молоко (не менше 2,5 %), Молоко безлактозне (не менше 2,5%))» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-11-30-010712-c) та відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснення та документів до наступних питань.
1. Надайте інформацію щодо стану виконання договору від 04.01.2022 № 2, зокрема, кількості поставленої продукції та суму оплати за поставлений товар, з наданням відповідних копій первинних документів, які підтверджують вказану інформацію (видаткові накладні, товарно-транспортні накладні, платіжні доручення, тощо).
2.Відповідно до ч. 5 ст. 41 Закону, істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Таким чином, однією з підстав внесення змін до істотних умов договору в частині збільшення ціни товару за одиницю до 10 відсотків є саме підтвердження сторонами договору коливання ціни товару в бік збільшення.
В ході проведення моніторингу встановлено, що відповідно до інформації розміщеної в електронній системі закупівель Управління освіти Кропивницької міської ради , додатковими угодами від 30.05.2022 № 2, від 30.09.2022 №3 до договору від 04.01.2022 № 2, укладеного з ТОВ «Оптторг-К», сторонами внесено зміни до істотних умов договору в частині збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків.
Враховуючи вищевикладене, просимо надати інформацію та обґрунтування щодо законодавчих підстав укладання додаткових угоди від 30.05.2022 № 2, від 30.09.2022 № 3, до вказаного договору, з наданням відповідного документального підтвердження.
Пояснення та копії документів (за наявності) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
f9a94784dd1146dfab98ee34b6c504f3
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
09.12.2022 10:47
Опис:
Доброго дня!
Щодо надання копій документів по виконанню Договору № 2 від 04.01.2022 року, а саме: накладні/акти приймання-передачі товару, платіжні доручення, банківські виписки, повідомляємо наступне. Законом України «Про публічні закупівлі» не передбачено висвітлення даних документів в електронній системі закупівель.
Управління освіти Кропивницької міської ради не заперечує проти надання зазначеної документації по даній закупівлі, але в зв’язку з великим об’ємом інформації (тільки платіжних доручень 3 233 шт.) та враховуючи енергетичну ситуацію в країні надсилаємо інформаційну довідку на вашу електронну адресу, rtyugh555@gmail.com.
Обґрунтуванням щодо законних підстав укладання додаткової угоди № 2 від 30.05.2022 року до договору № 2 від 04.01.2022 року, та коливанням цін на товар є висновок Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати від 24.05.2022 року № В-203 (додається) та лист ТОВ «ОПТТОРГ-К» від 27.05.2022 року (додається).
Згідно висновку Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати від 24.05.2022 року № В-203 завданням № 5 є:
Цінова інформація про середню ринкову вартість на продукти харчування з чітко вказаними відсотками коливання станом на 04.01.2022 рік, 10.01.2022 рік, 21.02.2022 рік та 23.05.2022 рік . Ще раз наголошуємо, що в таблиці №1 висновку, чітко вказані відсотки коливання.
Обґрунтуванням щодо законних підстав укладання додаткової угоди № 3 від 30.09.2022 року до договору № 2 від 04.01.2022 року, та коливанням цін на товар є висновок Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати від 26.09.2022 року № В-359 (додається) та лист ТОВ «ОПТТОРГ-К» від 26.09.2022 року (додається).
Згідно висновку Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати від 26.09.2022 року В -359 завданням № 5 є:
Цінова інформація про середню ринкову вартість на продукти харчування з чітко вказаними відсотками коливання на 26.09.2022 року, та станом на вказані дати, вказати процент коливання ціни за дані періоди. Ще раз наголошуємо, що в таблиці №1 висновку, чітко вказані відсотки коливання.
Відповідь на запитання надаємо в термін вказаний електронною системою закупівель (скріншот додається).