-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Устаткування для операційних блоків
Завершена
1 290 472.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 452.36 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 452.36 UAH
Номер:
0f3ecbb0d45a485196699fb14893dc8f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-10-05-000018
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
05.10.2022 00:00
Період моніторингу:
05.10.2022 17:13 - 27.10.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
05.10.2022 № 43
Чернігів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Ірина БІЛАЗЕРСЬКА
Витяг з додатку
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
від 05.10.2022 № 43
Перелік процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 12. UA-2021-11-30-003285-b 30.11.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору − порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує вжити заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п'яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 26 жовтня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «2-а міська поліклініка м. Львова» (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену 30.11.2021 (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій та протокол розкриття тендерних пропозицій від 21.12.2021, протокол засідання тендерного комітету від 21.12.2021 № 1, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «Волиньфармімпекс» (далі – ТОВ «Волиньфармімпекс»), повідомлення про намір укласти договір від 21.12.2021, договір про закупівлю товарів від 05.01.2022 № 1, укладений Замовником з ТОВ «Волиньфармімпекс» (далі – Договір), повідомлення про внесення змін до договору, додаткова угода від 31.03.2022 № 1 до Договору.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що пунктом 1.4. частини 3.1 розділу 3 тендерної документації для учасників процедури закупівлі установлено вимогу, якою визначено, що «під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів, що вимагаються згідно п. 1.5. цієї документації.».
Частиною третьою статті 12 Закону передбачено, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Удосконалений електронний підпис - електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис.
Відповідно до роз’яснення Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 № 1/06-3-1587, якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий підпис не може вважатися кваліфікованим (кваліфікованим електронним підписом є такий, за результатами перевірки якого відображається інформація: «тип підпису: кваліфікований», «тип носія особистого ключа: захищений»).
За результатами перевірки електронного підпису, накладеного на тендерну пропозицію ТОВ «Волиньфармімпекс», на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) сервісом створення та проведення перевірки надано результат, відповідно до якого «тип носія особистого ключа: незахищений», «тип підпису: удосконалений», а отже тендерна пропозиція ТОВ «Волиньфармімпекс» підписана удосконаленим електронним підписом.
Враховуючи вищевикладене та з огляду на те, що Замовником у тендерній документації визначена конкретна вимога до учасників щодо накладення саме кваліфікованого електронного підпису, дана тендерна пропозиція не відповідала вимогам пункту 1.4. частини 3.1 розділу 3 тендерної документації.
Отже, Замовник на порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «Волиньфармімпекс» як таку, що не відповідала іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, та допустив її до оцінки, а також уклав з ТОВ «Волиньфармімпекс» Договір.
Період усунення порушень:
26.10.2022 16:33 - 09.11.2022 23:00
Дата публікації висновку:
26.10.2022 16:33
Оскарження висновку в суді
Опис:
Висновок моніторингу оскаржено до суду. Номер провадження повідомимо після його відкриття.
Дата публікації:
09.11.2022 22:25
Дата відкриття провадження:
07.12.2022 00:00
Номер відкриття провадження:
380/16381/22
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ЗАПЕРЕЧЕННЯ ДО ВИСНОВКУ ПРО РЕЗУЛЬТАТИ МОНІТОРИНГУ
26.10.2022 р. ПІВНІЧНИМ ОФІСОМ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (далі по тексту – орган держфінконтролю) оприлюднено висновок про результати моніторингу) (ID моніторингу: UA-M-2022-10-05-000018), щодо закупівлі - Устаткування для операційних блоків: (Ендоскопічний монітор (код НК: 32245 - Медичний монітор / легке кріплення); Ендоскопічна відеокамера (код НК: 35958 - Ендоскоп-відеокамера); Освітлювач ендоскопічний (код НК: 35158 Джерело світла ендоскопічне, з живленням від мережі); Помпа іригаційна (код НК: 36122 - Система гістероскопічна для іригації / інсуфляції); Електричний коагулятор (код НК:44776– Електрохірургічна система); Ендоскопічна стійка приладова (код НК: 35124 - Стійка для медичної техніки); Жорсткий ендоскоп для гістероскопа (код НК: 37084 - Жорсткий телескоп ендоскопа); Зовнішній тубус для гістероскопа (код НК: 37086 - Жгутна ендоскопічна оболонка); Внутрішній тубус, з каналом для гістероскопа (код НК: 37086 - Жгутна ендоскопічна оболонка); Біопсійний затискач для гістероскопа (код НК: 38661 - Жорсткі ендоскопічні захватні щипці, багаторазові); Ножиці для гістероскопа (код НК: 46421 - Жорсткі ендоскопічні ножиці); Затискач за типом «ловилка» для гістероскопа (код НК: 38661 - Жорсткі ендоскопічні захватні щипці, багаторазові); Щіточка (код НК: 35979 - Щітка для очищення ендоскопа, багаторазового використання); Адаптер (код НК: 37090 - Ендоскоп монтажний адаптер); Одноразовий захисний чохол для кабелю та голівки ендоскопічної камери (код НК: 43970 - Стерильний чохол для кабеля/провода/датчика/зонда); Ковпачок для інструментального каналу ендоскопічних тубусів (код НК: 61713 - Ущільнювач для лапароскопічної гільзи, багаторазового використання); Резектоскоп, що складається (код НК: 35301 - Резектоскоп); Жорсткий ендоскоп (код НК: 37084 - Жорсткий телескоп ендоскопа) (ID закупівлі: UA-2021-11-30-003285-b). Згідно тексту даного висновку орган держфінконтролю зазначив про наявність порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі по тексту - Закон), та не відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «Волиньфармімпекс». За результатами проведеного моніторингу орган держфінконтролю зобов’язує замовника вжити заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п'яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення.
Відповідно до абз. 2 ч. 8 ст. 8ЗУ «Про публічні закупівлі»передбачено, що: «Протягом 5-ти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або АРГУМЕНТОВАНІ ЗАПЕРЕЧЕННЯ до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.».
Враховуючи дане положення Закону та Висновок про результати моніторингу закупівлі - UA-2021-11-30-003285-b, комунальне некомерційне підприємство «2-а міська поліклініка м. Львова» надає аргументовані заперечення до висновку.
Повідомляємо, що ми категорично не погоджуємося із описаними у висновку порушеннями та із описаними заходами щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору.
1. Щодо першого зауваження про накладення учасником-переможцем на тендерну пропозицію удосконаленого електронного ключа.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до абзацу 2 статті 1 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" від 26.01.1993 № 2939-ХІІ (далі - Закон № 2939-ХІІ) орган державного фінансового контролю у своїй діяльності керується Конституцією України, Бюджетним кодексом України, цим Законом, іншими законодавчими актами, актами Президента України та Кабінету Міністрів України.
Згідно з частиною 2, 3 статті 2 Закону № 2939-ХІІ державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, інспектування, перевірки-закупівель та моніторингу закупівлі, порядок проведення яких встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Частина перша статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) передбачає, що здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників закупівлі здійснюються серед іншого за такими принципами: максимальна економія, ефективність та пропорційність.
Відповідно до частини третьої статті 12 Закону, під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій/пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".
У відповідності до пункту 12, частини 1 статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги», електронний підпис - електронні дані, які додаються підписувачем до інших електронних даних або логічно з ними пов`язуються і використовуються ним як підпис.
Згідно пункту 23, частини 1 статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги», кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Відповідно до ч. 5. Перехідних положень ЗУ "Про електронні довірчі послуги" передбачено: "5. Електронний цифровий підпис та посилений сертифікат відкритого ключа, що його підтверджує, видані відповідно до вимог Закону України "Про електронний цифровий підпис" до набрання чинності цим Законом, використовуються користувачами електронних довірчих послуг, кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг, які продовжують їх обслуговувати, відповідно як кваліфікований електронний підпис та кваліфікований сертифікат електронного підпису до закінчення строку дії посиленого сертифіката відкритого ключа, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим Законом".
Окрім того варто зазначити, що на момент проведення відкритих торгів та відповідно до постанови Кабінет Міністрів України від 3 березня 2020 р. № 193 "Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів" діяло положення, згідно з яким було забезпечено можливість використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів (далі - експериментальний проект). Експериментальний проект реалізувався до дня набрання чинності змінами до Закону України “Про електронні довірчі послуги” щодо врегулювання використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, але не пізніше ніж до 5 березня 2022 року.
Відповідності до Закону України «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 року № 2155-VIII, удосконалений електронний підпис - електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов`язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов`язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувана та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов`язаний цей електронний підпис. Відповідно до цього ж Закону : кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Згідно Постанови КМУ №193 удосконалені електронні підписи можуть використовуватися користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри. Заборона щодо використання удосконалених електронних підписів та відповідно обов’язок застосовувати виключно засоби кваліфікованого електронного підпису стосувалась наступного: використання кваліфікованих електронних підписів чи печаток органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями державної форми власності, державними реєстраторами, нотаріусами та іншими суб`єктами, уповноваженими державою на здійснення функцій державного реєстратора, а також кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг і центральним засвідчувальним органом; застосування виключно засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, які мають вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на них даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання (захищених носіїв особистих ключів); використання кваліфікованих електронних підписів чи печаток на об`єктах критичної інформаційної інфраструктури для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб, якщо використання електронних довірчих послуг для таких цілей пов`язане з високим ризиком для інформаційної безпеки, що визначається власниками відповідних інформаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем; вчинення в електронній формі правочинів, що підлягають нотаріальному посвідченню та/або державній реєстрації у випадках, установлених законом. Отже, а ні Замовник, а ні учасник-переможець до вище вказаних винятків, коли обов’язково потрібно використовувати тільки кваліфікований електронний підпис, не відносились.
В листі Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 за № 1/06-3-1587 щодо роз’яснення законодавства у сфері електронних довірчих послуг, зазначалось, що при перевірці електронного цифрового підпису на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип носія – незахищений, тип підпису – удосконалений, то такий підпис не може вважатися кваліфікованим. Проте, звертаємо вашу увагу, що термін “захищений носій особистих ключів” визначений лише в "Порядку використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 вересня 2018 р. № 749. Крім відповідно до п. 2 зазначеного Положення підписувач це представник державної установи - працівник державної установи, що створює електронний підпис для реалізації повноважень, спрямованих на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов’язків фізичної або юридичної особи відповідно до закону тобто зазначене положення не розповсюджується на комерційні установи та комунальні підприємства. Зазначений термін “захищений носій особистих ключів” також відсутній в нормативному акті якій є вищим за своєю юридичною силою, а саме в законі «Про електронні довірчі послуги». Також варто наголосити, що відповідно до "Положення про Міністерство цифрової трансформації України", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 вересня 2019 р. № 856 в повноваження вищезазначеного міністерства не входить роз'яснення чи трактування нормзаконодавства.
Отже, з 07.11.2020 по 05.03.2022 підприємства недержавної форми власності мали право використовувати удосконалені електронні підписи чи печатки, які базувалися на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів. Таким чином, даними нормами визначено право учасників публічних закупівель підписання тендерні пропозиції удосконаленими електронними підписами.
Оскільки чинним законодавством було визначено право учасників публічних закупівель підписання тендерних пропозицій удосконаленими електронними підписами, замовник під час розгляду пропозицій правомірно дійшов висновку, що учасником-переможцем під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створені та подані з урахуванням положень Закону України «Про електронні довірчі послуги».
2. Щодо зазначення у висновку органу держфінконтролю зобов’язання здійснити заходи щодо усунення порушення шляхом розірвання договору.
Також не погоджуємось із зазначеними у висновку органом держфінконтролю зобов’язання здійснити заходи щодо усунення порушення шляхом розірвання договору. З даного приводу повідомляємо, що ВІДСУТНІ законні на те підстави щодо розірвання укладеного договору, взаємні права та обов’язки сторін згідно якого належним чином виконані. Оскільки, відповідно до ст. 651 ЦКУ договір може бути розірвано тільки за взаємною згодою сторін / або з підстав передбачених договором (чи законом) / або за рішенням суду у разі істотного порушення договору другою стороною. Після укладання договору з ТОВ «Волиньфармімпекс» відсутні будь-які істотні порушення умов договору, а також відсутні інші підстави для розірвання, що передбачались безпосередньо в договорі.
Окрім того, звертаємо вашу увагу на позицію судів, щодо аналогічних вимог органів держфінконтролю розірвати договір. Так, згідно постанови Сьомого апеляційного адміністративного суду від 07.09.2020 р. по справі 120/1297/20-а (посилання - https://www.uacourt.openregister.info/administratyvni-spravy-z-01-01-2019-40000/spravy-z-pryvodu-realizatsiyi-derzhavnoyi-polityky-u-sferi-ekonomiky-ta-publichnoyi-finansovoyi-polityky-zokrema-shchodo-40073/zdiysnennya-publichnykh-zakupivel-z-nykh-40080?document=91353402) зокрема суд зазначає: «Також суд погоджується із висновком суду першої інстанції про те, що зобов`язавши позивача вжити заходів щодо розірвання договору, укладеного за результатами проведених торгів, відповідач порушив принцип пропорційності та ДІЯВ БЕЗ ЛЕГІТИМНОЇ МЕТИ. Так, у Рішенні від 25.01.2012 №3-рп/2012 (справа № 1-11/2012) Конституційний Суд України зазначив, що одним із елементів верховенства права є принцип пропорційності, який у сфері соціального захисту означає, зокрема, що заходи, передбачені в нормативно-правових актах, повинні спрямовуватися на досягнення легітимної мети та мають бути співмірними з нею. Обмеження конституційних прав повинно відповідати принципу пропорційності: інтереси забезпечення охорони прав і свобод людини і громадянина, власності, громадського порядку та безпеки тощо можуть виправдати правові обмеження прав і свобод тільки в разі адекватності соціально обумовленим цілям. Принцип пропорційності є універсальним і незмінним гарантом захисту основних прав і свобод людини за допомогою збалансованого обмеження прав і свобод та забезпечення гармонії в суспільстві. Вимога мінімальності державно-правового впливу на суспільні відносини означає, що засоби повинні бути якнайменш обтяжливими для суб`єктів права. В умовах правової держави заборона надмірного державного втручання у свободу особи розглядається як аксіоматична вимога: держава має право обмежувати право людини тільки тоді, коли це дійсно необхідно, і тільки в такому обсязі, в якому її заходи будуть співмірними з поставленою метою. Іншими словами, у цій сфері проголошується і діє принцип пропорційності (розмірності, адекватності).Відтак, під час розгляду справи щодо оскарження висновку Управлінням Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 04.03.2020 складеного за результатом моніторингу закупівлі UA-2020-01-03-000635-a, суд повинен керуватися принципом пропорційності та враховувати співмірність між виявленим порушенням замовником торгів та засобами його усунення, що визначений суб`єктом владних повноважень.
Враховуючи все вище викладене вважаємо, що тендерний комітет діяв виключно у правовому полі. При проведення відкритих торгів враховано усі вимоги ЗУ «Про публічні закупівлі»; належним чином розглянуто подані тендерні пропозиції; правомірно обрано переможця та підписано договір за результатами процедури закупівлі. Відповідно відсутні підстави для виконання вимог, що зазначені у висновку органі держфінконтролю.
Також повідомляємо про те, що ваш Висновок за результатами проведеного моніторингу буде оскаржено в суді у встановлені Законом строки.
Дата публікації звіту:
02.11.2022 20:31