-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
(Код за ДК 021:2015 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) «Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О26067 Садгора - Горішні Шерівці - Задубрівка на ділянках км 0+000 - км 2 + 700 та км 4 + 850 - 5+800 (окремими ділянками)»
Місцезнаходження замовника: 58002, Чернівецька область, м. Чернівці, вул. Грушевського, 1. Категорія замовника: відповідно до частини 4 статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі" (зі змінами) - 1) органи державної влади та органи місцевого самоврядування, зазначені у пункті 1 частини першої статті 2 Закону. Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська.
Завершена
40 100 448.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 200 502.24 UAH
мін. крок: 0.5% або 200 502.24 UAH
Номер:
346d4b5c84d041c2ba8672dd5936b6db
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-04-22-000018
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.04.2022 00:00
Період моніторингу:
22.04.2022 23:18 - 19.05.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
НАКАЗ
22.04.2022 109
(дата)
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка в.о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 21.04.2022 року
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від _22.04.2022__ № __109___
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
6 UA-2021-11-29-015351-c 29.11.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
В.о. заступника начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності оприлюднення інформації про закупівлю, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності надання пояснень (інформації, документів) у випадках передбачених Законом, дотримання вимог Постанови № 710) -- порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які (яке) є значущим через необ’єктивне та упереджене визначення переможця спрощених торгів із застосуванням електронної системи закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 05 травня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності оприлюднення інформації про закупівлю, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності надання пояснень (інформації, документів) у випадках передбачених Законом, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління інфраструктури, капітального будівництва та експлуатації доріг Чернівецької обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2022 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 26.11.2021 (зі змінами від 28.12.2021), тендерні пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ШБУ - 77» (далі – ТОВ «ШБУ - 77») та Товариства з обмеженою відповідальністю «ПБС» (далі – ТОВ «ПСБ»), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розгляду тендерних пропозицій, рішення уповноваженої особи Замовника від 03.02.2022 № 14 про визначення переможця, повідомлення про намір укласти договір від 03.02.2022 року, договір від 04.04.2022 №11-ДГ (далі – Договір), пояснення Замовника на запити Північно-східного офісу Держаудитслужби надані 27.04.2022 року та 02.05.2022 року через електронну систему закупівель.
За наслідками моніторингу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що учасник ТОВ «ПБС» не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Так, пунктом 1 додатку 7 до тендерної документації передбачено надання учасником у складі тендерної пропозиції листа-згоди на обробку персональних даних.
При цьому, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ПБС» надано протокол загальних зборів учасників ТОВ «ПБС» від 30.06.2017 №30/06/2017, який містить ідентифікаційний код та паспортні дані Непик І.В. та Колибабюк Г.І., а також рішення єдиного учасника ТОВ «ПБС» від 27.04.2021 №27/04/2021.
Однак згода на збір та обробку персональних даних від вищезазначених осіб у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ПБС» відсутня.
Відповідно до абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Однак, на порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ПБС», як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, допустив до оцінки
Крім того, за наслідками моніторингу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що учасник ТОВ «ШБУ - 77» не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Так, пунктом 1 додатку 7 до тендерної документації встановлена вимога надання листа-згода на обробку персональних даних.
При цьому, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ШБУ - 77» надано рішення одноособового учасника від 09.04.2020 №0904/20, яке містить ідентифікаційний код та паспортні дані Білоуса А.В.
Однак згода на збір та обробку персональних даних від вищезазначеної особи у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ШБУ - 77» відсутня.
Відповідно до абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Однак, на порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ШБУ - 77», як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, допустив до оцінки, а також визначив переможцем та уклав з ним Договір.
Відповідно до пунктів 2 та 3 частини другої статті 32 Закону, тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій у процедурі відкритих торгів, у разі якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, а також відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з цим Законом.
Період усунення порушень:
09.05.2022 17:57 - 24.05.2022 00:00
Дата публікації висновку:
09.05.2022 17:57
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
29 листопада 2021 року на офіційному порталі оприлюднення інформації про публічні закупівлі України ProZorro Управлінням інфраструктури, капітального будівництва та експлуатації доріг Чернівецької обласної державної адміністрації було опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з публікацією англійською мовою «(Код за ДК 021:2015 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) «Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О26067 Садгора - Горішні Шерівці - Задубрівка на ділянках км 0+000 - км 2 + 700 та км 4 + 850 - 5+800 (окремими ділянками)» (Code according to DK 021: 2015 45230000-8 Construction of pipelines, communication lines and power lines, highways, roads, airfields and railways; leveling of surfaces) «Current average repair of the public highway of local significance O26067 Sadgora - Horishni Sherivtsi - Zadubrivka on the sections km 0 + 000 - km 2 + 700 and km 4 + 850 - 5 + 800 (separate sections)»» (далі – Закупівля).
04 квітня 2022 року за результатами здійснення Закупівлі між Товариством з обмеженою відповідальність «ШБУ-77» та Управлінням інфраструктури, капітального будівництва та експлуатації доріг Чернівецької обласної державної адміністрації було укладено Договір № 11-ДГ від 04 квітня 2022 року на закупівлю послуг з Поточного середнього ремонту автомобільної дороги загального користування місцевого значення О26067 Садгора - Горішні Шерівці - Задубрівка на ділянках км 0+000 - км 2 + 700 та км 4 + 850 - 5+800 (окремими ділянками)».
22 квітня 2022 року Північно-східним офісом Держаудитслужби було прийнято рішення (Наказ № 109 від 22.04.2022 р.) про проведення моніторингу Закупівлі, з підстав виявлення органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Рішення про початок моніторингу оприлюднено у ЦБД «ProZorro» 22 квітня 2022 23:18 год.
09 травня 2021 року Північно-східним офісом Держаудитслужби у ЦБД «ProZorro» оприлюднено Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-11-29-015351-c (надалі – Висновок), з яким Управління інфраструктури, капітального будівництва та експлуатації доріг Чернівецької обласної державної адміністрації не погоджується з підстав його необґрунтованості, невідповідності об’єктивній дійсності та вимогам нормативно-правових актів з питань публічних закупівель.
Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі є безпідставним і необґрунтованим та та є неможливим до виконання з наступних підстав.
Згідно констатуючої частини Висновку:
1. «За наслідками моніторингу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що учасник ТОВ «ПБС» не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Так, пунктом 1 додатку 7 до тендерної документації передбачено надання учасником у складі тендерної пропозиції листа-згоди на обробку персональних даних. При цьому, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ПБС» надано протокол загальних зборів учасників ТОВ «ПБС» від 30.06.2017 №30/06/2017, який містить ідентифікаційний код та паспортні дані Непик І.В. та Колибабюк Г.І., а також рішення єдиного учасника ТОВ «ПБС» від 27.04.2021 №27/04/2021. Однак згода на збір та обробку персональних даних від вищезазначених осіб у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ПБС» відсутня.
Відповідно до абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Однак, на порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ПБС», як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, допустив до оцінки Крім того, за наслідками моніторингу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що учасник ТОВ «ШБУ
- 77» не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Так, пунктом 1 додатку 7 до тендерної документації встановлена вимога надання листа-згода на обробку персональних даних. При цьому, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ШБУ - 77» надано рішення одноособового учасника від 09.04.2020 №0904/20, яке містить ідентифікаційний код та паспортні дані Білоуса А.В. Однак згода на збір та обробку персональних даних від вищезазначеної особи у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ШБУ - 77» відсутня.
Відповідно до абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Однак, на порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ШБУ - 77», як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, допустив до оцінки, а також визначив переможцем та уклав з ним Договір.
Відповідно до пунктів 2 та 3 частини другої статті 32 Закону, тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій у процедурі відкритих торгів, у разі якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, а також відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з цим Законом.»
Відповідно до п. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються такі відомості: один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Згідно із п. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 1 Додатку 7 до Тендерної документації у складі тендерної документації Учасник надає Лист-згоду на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних.
ТОВ «ШБУ-77» у складі своєї тендерної пропозиції завантажило файл «41 Лист-згода персональні дані.PDF» у якому знаходиться Лист-згода на обробку персональних даних №Т-3830 від 28 грудня 2021 року.
ТОВ «ПБС» у складі своєї тендерної пропозиції завантажило файл «Лист-згода на обробку даних.pdf» у якому знаходиться Лист-згода на обробку персональних даних №04/01-12-к від 04.01.2022 року.
Таким чином, учасниками закупівлі виконано вимоги тендерної документації та надано листи згода на обробку персональних даних, а тому висновок зроблений у мотивувальній частині Висновку від 09 травня 2022 року є безпідставним.
Щодо тверджень, зроблених у Висновку від 09 травня 2022 року щодо необхідності надати Лист-згоду на обробку персональних даних від осіб персональні дані яких зазначені у складі тендерної пропозиції не відповідає вимогам Тендерної документації, що підтверджується рішеннями розгляду Колегії АМКУ з оскарження публічних закупівель відображені в рішенні №21725-р/пк-пз від 23.09.2021 року та № 1009-р/пк-пз від 18.01.2022 року, де встановлено, що листи-зобов’язання надаються тільки при наявності наступних вимог тендерної документації – «надаватя Листа-згоди від всіх осіб, персональні дані яких відкриті та зазначені у тендерній пропозиції учасника».
З огляду на зазначену вище інформацію Висновок від 09 травня 2022 року не грунтується на законних обставинах та є необгрунтованим та не підлягає до виконання.
Відповідно до ч. 6 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі, що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання.
Форма висновку та порядок його заповнення визначені наказом Міністерства фінансів України від 08.09.2020 № 552 «Про затвердження форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі та порядку його заповнення» (далі – Порядок № 552).
Розділами ІІ та ІІІ цього Порядку визначено порядок заповнення вступної та констатуючої частин форми висновку. Зокрема, відповідно до п. 3 розділу ІІІ, зазначено, що у разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель пункт 3 має містити посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якого орган державного фінансового контролю зобов’язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також зобов’язання щодо їх усунення.
Відповідно до ч. 7 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» у висновку обов’язково зазначаються:
1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі;
2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності) та його очікувана вартість;
3) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у разі застосування переговорної процедури закупівлі;
4) опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівлі;
5) зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
У висновку може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю.
У пункті 3 констатуючої частини оспорюваного висновку Північно-східний офіс Держаудитслужби, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового закупівель контролю в Україні», зобов’язує Управління інфраструктури, капітального будівництва та експлуатації доріг Чернівецької обласної державної адміністрації серед іншого вжити заходів щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору.
З приводу обраного Північно-східним офісом заходу реагування щодо усунення порушень у сфері публічних закупівель у вигляді зобов’язання Управління інфраструктури, капітального будівництва та експлуатації доріг Чернівецької обласної державної адміністрації розірвати укладений договір, слід зазначити наступне.
У висновку про результати моніторингу закупівлі Північно-східний офіс Держаудитслужби посилається на приписи статті 5 та статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю».
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом України «Про публічні закупівлі», проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування.
Статтею 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» передбачено права органу державного фінансового контролю, зокрема, пред`являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства.
Слід зауважити, що ні статею 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», ні нормами ст. 5 вказаного Закону, на які посилається Північно-східний офіс Держаудитслужби, а ні іншими нормативно-правовими актами безпосередньо не встановлено ні повноваження органів фінансового контролю зобов’язувати суб’єктів господарювання до розірвання господарського договору, ні право таких органів вимагати розірвання господарських договорів.
Відповідно до ч. 1 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених Законом.
Договір № 11-ДГ від 04 квітня 2022 року укладений у чіткій послідовності за результатами процедури закупівлі та у чіткій відповідності вимогам Конституції України, Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України та Закону України «Про публічні закупівлі».
Згідно ст. 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим.
Частиною 1 ст. 179 Господарського кодексу України (далі - ГК України) передбачено, що майново-господарські зобов’язання, які виникають між суб’єктами господарювання або між суб’єктами господарювання і не господарюючими суб’єктами - юридичними особами на підставі господарських договорів, є господарсько-договірними зобов’язаннями.
Зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором (ч. 1 ст. 188 ГК України).
Відповідно до ст. 202 ГК України - господарське зобов’язання припиняється: виконанням, проведеним належним чином; зарахуванням зустрічної однорідної вимоги або страхового зобов’язання; у разі поєднання управненої та зобов’язаної сторін в одній особі; за згодою сторін; через неможливість виконання та в інших випадках, передбачених цим Кодексом або іншими законами. Господарське зобов’язання припиняється також у разі його розірвання або визнання недійсним за рішенням суду.
Отже, з вищезазначеного вбачається, що господарський договір, укладений між юридичними особами може бути розірваний лише за згодою сторін або у судовому порядку, але для цього повинні бути причини такого розірвання.
Згідно ст. 43 Закону України «Про публічні закупівлі» договір про закупівлю є нікчемним у разі:
1) якщо замовник уклав договір про закупівлю до/без проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі згідно з вимогами цього Закону;
2) укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону;
3) укладення договору в період оскарження процедури закупівлі відповідно до статті 18 цього Закону;
4) укладення договору з порушенням строків, передбачених частинами п’ятою і шостою статті 33 та частиною сьомою статті 40 цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 цього Закону.
Як передбачено ч. 6 ст. 33 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів. З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (ч. 5 ст. 33 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Відповідно до ч. 4 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім вичерпного переліку випадків, встановлених ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до положеньп.п. д) п. 6.2.7 Договору № 11-ДГ від 04 квітня 2022 року Замовник може призупинити дію цього Договору або Договір може бути розірваний односторонньо за ініціативою Замовника за таких обставин:
- відсутність подальшої потреби в закупівлі послуг;
- відсутність фінансування за цим Договором;
- відставання з вини Підрядника щодо строків надання послуг більш ніж на один місяць, якщо таке відставання не пов’язане з відсутністю фінансування (несвоєчасністю його здійснення);
- неодноразове (два і більше рази) порушення Підрядником будівельних норм і правил, безпеки руху, інших нормативних документів, передбачених п. 1.3. цього Договору;
- порушення умов Договору, зокрема щодо якості послуг (робіт) та матеріалів, строків їх надання (виконання).
Таким чином, за умови виконання підрядником умов договору, Управління інфраструктури, капітального будівництва та експлуатації доріг Чернівецької обласної державної адміністрації позбавлене права ініціювати його розірвання.
Тобто, відсутні як правові так і договірні підстави для розірвання укладеного договору Управлінням інфраструктури, капітального будівництва та експлуатації доріг Чернівецької обласної державної адміністрації та, як наслідок, право Північно-східного офісу Держаудитслужби вимагати розірвання договору, оскільки в такому випадку Північно-східний офіс Держаудитслужби вимагає від Замовника вчинити дії в порушення закону та договірних умов.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 1 ст. 12 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» службові особи органів державного фінансового контролю зобов’язані суворо додержувати Конституції України, законів України, прав та інтересів громадян, підприємств, установ і організацій, що охороняються законом.
А отже, вимога щодо розірвання договору, викладена у висновку про результати моніторингу закупівлі, є протиправною, оскільки не відповідає вимогам статті 19 Конституції України, ч. 1 ст. 12 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні».
Дата публікації звіту:
16.05.2022 16:50
Запити/Пояснення
Номер:
897c5fd0b8c7400b8cb75a5fcaaa4554
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
26.04.2022 12:52
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
30.04.2022 00:00
Опис:
Керівнику
Управління інфраструктури, капітального
будівництва та експлуатації доріг Чернівецької
обласної державної адміністрації
Запит про надання пояснень
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі «Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) «Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О26067 Садгора - Горішні Шерівці - Задубрівка на ділянках км 0+000 - км 2 + 700 та км 4 + 850 - 5+800 (окремими ділянками)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-11-29-015351-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення з приводу вищевикладеного необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснення може бути долучене їх документальне підтвердження.
Головний державний аудитор
відділу контролю у сфері закупівель Яна ДЕЙКАЛОВА
Номер:
ed6ee99bcc4e4e16b0266669e3a1ee52
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
29.04.2022 09:56
Опис:
По 1 питанню: яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до діючих норм і правил у дорожньому будівництві, на підставі ДСТУ Б В.2.7-119:2011, ДБН В.2.3-4:2015, СОУ 42.1-37641918-117:2014. Обґрунтування розміру бюджетного призначення: головою Чернівецької обласної державної адміністрації 10 листопада 2021 року №1295-р затверджений перелік об’єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонтів автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам за бюджетною програмою 3131090 у 2021 році, відповідно до якого бюджетне призначення по даному предмету закупівлі становить 101 769,00 гривень. Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі: очікувана вартість визначена з урахуванням ДСТУ Б Д.1.1.-1.2013 «Правила визначення вартості будівництва», СОУ 42.1-37641918-050:2018 «Порядок визначення вартості капітального ремонту автомобільних доріг загального користування (державного та місцевого значення)», а також Галузевих виробничих норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування, та складає: 40 100 448,00 грн з ПДВ. Технічні, якісні характеристики та очікувана вартість предмета закупівлі підтверджені розробленою проектно-кошторисною документацією та затверджені експертним звітом №26-0516/03-21 від 19.11.2021 року. Інформація щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, оприлюднена на веб-сайті Чернівецької обласної державної адміністрації. (https://bukoda.gov.ua/chernivecka-oda/structure/upravlinnya-infrastrukturi-kapitalnogo-budivnictva-ta-ekspluataciyi-dorig/obgruntuvannya-potrebi-zakupivli).
Номер:
aea0ffc6b503400cbdcc1f10a2bca94a
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
27.04.2022 20:22
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
04.05.2022 00:00
Опис:
Керівнику
Управління інфраструктури, капітального
будівництва та експлуатації доріг Чернівецької
обласної державної адміністрації
Запит про надання пояснень
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі «Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) «Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О26067 Садгора - Горішні Шерівці - Задубрівка на ділянках км 0+000 - км 2 + 700 та км 4 + 850 - 5+800 (окремими ділянками)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-11-29-015351-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1.При проведенні процедури закупівлі, відповідно до протоколу уповноваженої особи Замовника від 03 лютого 2022 року № 14, прийнято рішення про визначення переможцем торгів ТОВ "ШБУ-77"(далі - учасник - переможець). Замовником на сайті ProZorro опубліковано 03 лютого 2022 року повідомлення про намір укласти договір з учасником - переможцем торгів та 06 квітня 2022 року укладений договір.
Відповідго до пункту 6 статті 33 Закону, Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів.
Просимо надати обґрунтовані пояснення, на підставі чого виникла необхідність продовжити строк для укладання до 60 днів та надати відповідні документи.
Пояснення з приводу вищевикладеного необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснення може бути долучене їх документальне підтвердження.
Номер:
7121cfa667814c3b8e983c4ecafcd447
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
02.05.2022 16:57
Опис:
Рішення про необхідність продовження строку для укладання договору до 60 днів прийнято протоколом уповноваженої особи від 23.02.2022 №27 з метою виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 р. № 641 «Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (із змінами), та у зв’язку з службовою необхідністю.