-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 15221000-3 риба свіжоморожена – минтай, хек (за кодом ДК 021:2015: 15220000-6 Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені)
Завершена
2 772 825.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 14 000.00 UAH
Номер:
1bd808c585e54e53a5669be0cc4b9470
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-10-24-000147
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
24.10.2022 00:00
Період моніторингу:
25.10.2022 00:21 - 15.11.2022 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
24.10.2022 № 237
(дата)
м.Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка в.о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 24.10.2022 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
Від 24.10.2022 № 237
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
9 UA-2021-11-29-004394-b 29.11.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
В.о. заступника начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності його розміщення та виконання учасником ФОП Івановим О.Б. установлено порушення вимог частини шістнадцятої статті 29 Закону.
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції ФОП Іванова О.Б. установлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання вимог Постанови встановлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови № 710.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, внесення змін до тендерної документації, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, наявність підстав для внесення змін до договору та їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 08 листопада 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон), внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерної пропозиції, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності його розміщення та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, наявність підстав для внесення змін до договору та їх оприлюднення, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710), надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2022 рік Управління освіти адміністрації Московського району Харківської міської ради (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету протокол від 29.11.2021 № 357, реєстр отриманих тендерних пропозицій від 15.12.2021, тендерні пропозиції фізичної особи-підприємця Іванова Олега Борисовича (далі – ФОП Іванов О.Б.), фізичної особи-підприємця Провоторової Ірини Володимирівни (далі – ФОП Провоторова І.В.), повідомлення про усунення не відповідностей до 24.12.2021, протокол розкриття тендерних пропозицій від 15.12.2021, повідомлення про намір укласти договір від 24.12.2021, договір про закупівлю від 04.01.2022 № 12, пояснення Замовника, отримане через електрону систему закупівель 31 жовтня 2022 року.
За результатами моніторингу установлено, що в абзаці в) підпункту 2 пункту 5 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції Замовник установив вимогу щодо надання учасниками у складі тендерних пропозицій особистих медичних книжок (з відміткою медичного закладу про проходження медогляду) всіх вказаних у довідці про працівників відповідної кваліфікації водіїв автотранспортних засобів, експедиторів транспортних, вантажників, комплектувальників товарів.
Учасник ФОП Іванов О.Б. у складі тендерної пропозиції надав довідку про працівників від 10.12.2021 без номера, якою повідомив про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для участі в предметі закупівлі. При цьому, учасник ФОП Іванов О.Б. у складі тендерної пропозиції не надав особистої медичної книжки (з відміткою медичного закладу про проходження медогляду) водія автотранспортних засобів Кузнеця Миколи Івановича, чим не дотримав вимог абзацу в) підпункту 2 пункту 5 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції до тендерної документації. Поряд з цим, Замовник через електронну систему закупівель оприлюднив учаснику ФОП Іванову О.Б. повідомлення з вимогою про усунення зазначеної невідповідності (далі – Повідомлення) виявленої в інформації та документах, наданих на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію – надати особисту медичну книжку на водія автотранспортних засобів Кузнеця М.І.. Також, Замовник у Повідомленні передбачив шлях для усунення зазначеної невідповідності через надання особистої медичної книжки водія автотранспортних засобів Кузнеця М.І., зазначеного у довідці про працівників. Відповідно до частини 16 статті 29 Закону, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Отже, Замовник оприлюднює учаснику Повідомлення лише щодо документів, які надані у складі тендерної пропозиції такого учасника.
Однак, на порушення вимог частини шістнадцятої статті 29 Закону Замовник оприлюднив учаснику ФОП Іванову О.Б. Повідомлення з вимогою надання документу (особистої медичної книжки водія автотранспорт них засобів Кузнеця М.І.), яка відсутня у складі тендерної пропозиції останнього.
Отже, на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ФОП Іванову О.Б., як таку, що не відповідає кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 цього Закону та уклав з ним закупівельну угоду.
Відповідно до вимог частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східний офіс Держаудитслужби 26.10.2022 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень (інформації та документів), зокрема, щодо надання Замовником посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 Постанови № 710.
Замовник 31.10.2022 надав відповідь, в якій зазначив наступну інформацію «…Надаємо посилання на сторінку власного веб-сайту: salt-ruo.edu.kh.u.».
Проте зазначена сторінка, на яку посилається Замовник є головною сторінкою Замовника та інформація про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, бюджетне призначення, очікувану вартість предмета закупівлі на зазначеній сторінці відсутня.
Тобто, посилання Замовника не містить інформацію про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Отже Замовник на порушення вимог пункту 4-1 Постанови № 710 не оприлюднив обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
Період усунення порушень:
08.11.2022 20:49 - 23.11.2022 00:00
Дата публікації висновку:
08.11.2022 20:49
Оскарження висновку в суді
Опис:
ПОЗОВНА ЗАЯВА
про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу закупівель направлена до Харківського окружного адміністративного суду 22.11.2022р
Дата публікації:
22.11.2022 14:30
Дата відкриття провадження:
29.11.2022 00:00
Номер відкриття провадження:
520/10392/22
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Заперечення Замовника - Управління освіти
адміністрації Cалтівського району Харківської міської ради,
щодо висновку від 08.11.2022 року за результатом моніторингу
в закупівлі UA-2021-11-29-004394-b
В результаті проведення моніторингу закупівлі «Система телеметричного контролю промислового обладнання (комплект)» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2021-11-29-004394-b) 08.11.2022 року Північно-східним офісом Держаудитслужби оприлюднений висновок з тезами про те, що Замовник повинен оприлюднювати учаснику Повідомлення про усунення невідповідностей пропозиії лише щодо документів, які надані у складі тендерної пропозиції такого учасника. Через це, Північно-східним офісом Держаудитслужби зроблено як ми вважаємо необгрунтоване твердження, що в порушення вимог ч. 16 ст. 29 Закону Замовник оприлюднив учаснику ФО-П Іванову О.Б. Повідомлення з вимогою надання документу (особистої медичної книжки водія автотранспорт них засобів Кузнеця М.І.), яка відсутня у складі тендерної пропозиції останнього. А також наведене необгрунтоване твердження, що в порушення вимог абз. 2 п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ФОП Іванову О.Б., як таку, що не відповідає кваліфікаційному критерію, установленому ст. 16 Закону та уклав з ним закупівельну угоду.
Замовник заперечує щодо законності та обгрунтованості вказаного вище висновку Північно-східного офісу Держаудитслужби.
Тендерна пропозиція учасника відкритих торгів фізичної особи-підприємця Іванова Олега Борисовича (далі – ФОП Іванов О.Б.) не відхилена з підстави невиконання вимоги абз. “в” пп. 2 п. 5 розділу Інструкція з підготовки тендерної документації. А саме, учасником надано документ про проходження медичного огляду (особистої медичної книжки) на найманого працівника - водія автотранспортних засобів Ткаченка І.М., якого не було в довідці учасника про наявність працівників відповідної кваліфікації від 10.12.2021. Натомість, учасником не надано документ про проходження медичного огляду (особистої медичної книжки) водієм автотранспортних засобів Кузнецем Миколою Івановичем в складі тендерної пропозиції, інформація про якого зазначена в довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації від 10.12.2021 без номера.
Вимоги абз. “в” пп. 2 п. 5 розділу Тендерної документації (ТД) Інструкція з підготовки тендерної документації відносяться до таких, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до ст. 16 Закону. Отже, їх невиконання не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції без оприлюднення замовником повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель (п. 1 абз. 2 ч. 16 ст. 29 ЗУ “Про публічні закупівлі”).
На виконання такої вимоги замовника (з 23.12.2021 12:59 до 24.12.2021 12:59) учасником ФОП Іванов О.Б. завантажено 23.12.2021 о 20:08 в розділ “Документи до пропозиції вкладені на "Кваліфікації" файл “Кузнець_М.І..pdf” з кваліфікованим електронним підписом (файл “Кузнець_М.І..pdf.p7s”), що містить особисту медичну книжку - документ про проходження медичного огляду водієм автотранспортних засобів Кузнецем Миколою Івановичем, інформація про якого зазначена в довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації від 10.12.2021 без номера.
Таким чином, виконання учасником в передбачений законом строк повідомлення замовника з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону виключає як підставу для відхилення цієї тендерної пропозиції факт ненадання учасником ФОП Іванов О.Б. в складі тендерної пропозиції документу про проходження медичного огляду (особистої медичної книжки) водієм автотранспортних засобів Кузнецем Миколою Івановичем.
Твердження висновку Північно-східного офісу Держаудитслужби про те, що Замовник повинен оприлюднювати учаснику Повідомлення про усунення невідповідностей пропозиії лише щодо документів, які надані у складі тендерної пропозиції такого учасника не є законним, а саме не засноване на обмеженні чи забороні конкретної норми чинного законодавства. А є лише довільним тлумаченням положень ч. 16 ст. 29 Закону.
Контролюючим органом не враховано, що у випадку коли учасник відповідно до вимог ТД не подав інформацію та/або документи, що стосуються кваліфікаційних критеріїв згідно зі ст. 16 Закону, замовник зобов’язаний надавати час на усунення невідповідностей, а учасник має право завантажити будь-які, навіть тільки-но зроблені чи отримані, документи/інформацію. Така позиція, наприклад, неодноразово продемонстрована адміністративною колегією АМК України, як органом оскарження.
Відповідно до позиції АМКУ, якщо учасник подав хоч якісь документи в частині підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям та/або права підпису, він має безумовне право виправити помилки в цій частині, зокрема шляхом завантаження документів, яких не вистачає. Якщо згідно з рішеннями АМКУ у ТП учасника наявні невідповідності в документах, щодо яких передбачено право виправлення, Замовник зобов’язаний надати такому учаснику право їх виправити.
Іншими словами, якщо Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, то він розміщує повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Отже, щоб учасник мав можливість виправити невідповідності в інформації та/або документах, замовник повинен виявити такі невідповідності. При цьому, законодавець розмежовує:
- документи та/або інформацію, подані учасником, й
- інформація та/або документи, подання яких є вимогою тендерної документації.
За таких умов Закон передбачає можливість виправлення недоліків як у документах, наданих учасником, так і в документах, які вимагав Замовник у тендерній документації. При цьому, відсутність документа, надання якого є вимогою ТД, є невідповідністю інформації, що вимагалась ТД.
Крім вказаного, численні рішення судів першої та апеляційної інстанції свідчать про те, що сам державний орган - Держаудитслужба, нерідко був підтриманий судами в позиції саме про те, що ч. 16 ст. 29 Закону №922-VIII передбачено вчинення замовником дій щодо розміщення повідомлення в електронній системі закупівель з вимогою про усунення невідповідностей і у випадку встановлення невідповідності у документах, подання яких вимагалося тендерною документацією.
Згідно із ч. 9 ст. 26 Закону, учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Таким чином, положення ч. 16 ст. 29 Закону №922-VIII мають бути застосовані, також, у випадку необхідності надання уточнюючих або нових документів.
Враховуючи викладене вище, а також факт дострокового припинення на даний час дії договору за результатом даної закупівлі, просимо врахувати наші заперечення та скасувати висновок для уникнення марного витрачання бюджетних коштів на судові збори та оплату правової допомоги адвоката, а також для недопущення неефективного застосування людських ресурсів.
Дата публікації звіту:
15.11.2022 09:32
Запити/Пояснення
Номер:
802eddd7cf5c45bf91ec4590013076ae
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
26.10.2022 17:49
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
31.10.2022 23:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Система телеметричного контролю промислового обладнання (комплект)» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2021-11-29-004394-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Чому тендерна пропозиція учасника відкритих торгів фізичної особи-підприємця Іванова Олега Борисовича (далі – ФОП Іванов О.Б.) не відхилена, якщо ним не виконано вимоги абзацу в підпункту 2 пункту 5 Інструкції з підготовки тендерної документації, та не надано документ про проходження медичного огляду (особистої медичної книжки) водієм автотранспортних засобів Кузнецем Миколою Івановичем, інформація про якого зазначена в довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації від 10.12.2021 без номера (далі – Довідка).
Слід зазначити, що на вимогу Замовника про усунення ФОП Іванновим О.Б. невідповідностей в частині відсутності документа про проходження медичного огляду (особистої медичної книжки) водієм автотранспортних засобів Кузнецем Миколою Івановичем, учасник на електронному майданчику в пропозиціях приєднує документи Ткаченка І.М., інформація про якого у Довідці відсутня.
2. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
a61d5212dcdc425f883474bdce8dc6fc
Назва:
Відповідь
Дата опублікування:
31.10.2022 13:04
Опис:
1.Тендерна пропозиція учасника відкритих торгів фізичної особи-підприємця Іванова Олега Борисовича (далі – ФОП Іванов О.Б.) не відхилена з підстави невиконання вимоги абзацу в підпункту 2 пункту 5 Інструкції з підготовки тендерної документації, а саме учасником не надано документ про проходження медичного огляду (особистої медичної книжки) водієм автотранспортних засобів Кузнецем Миколою Івановичем в складі тендерної пропозиції, інформація про якого зазначена в довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації від 10.12.2021 без номера. Вимоги абзацу в підпункту 2 пункту 5 Інструкції з підготовки тендерної документації відносяться до таких, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону. Отже, їх невиконання не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції без оприлюднення замовником повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель (п. 1 абз. 2 ч. 16 ст. 29 ЗУ “Про публічні закупівлі”).
На виконання такої вимоги замовника (з 23.12.2021 12:59 до 24.12.2021 12:59) учасником ФОП Іванов О.Б. завантажено 23.12.2021 о 20:08 в розділ “Документи до пропозиції вкладені на "Кваліфікації" файл “Кузнець_М.І..pdf” з кваліфікованим електронним підписом (файл “Кузнець_М.І..pdf.p7s”), що містить особисту медичну книжку - документ про проходження медичного огляду водієм автотранспортних засобів Кузнецем Миколою Івановичем, інформація про якого зазначена в довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації від 10.12.2021 без номера.
Таким чином, виконання учасником в передбачений законом строк повідомлення замовника з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону виключає як підставу для відхилення цієї тендерної пропозиції факт ненадання учасником ФОП Іванов О.Б. в складі тендерної пропозиції документу про проходження медичного огляду (особистої медичної книжки) водієм автотранспортних засобів Кузнецем Миколою Івановичем.
2.Відомо, що 19.12.2020 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710» (Постанови).
Відповідно до п. 4 постанови постанов Кабінету Міністрів України від 11.10.2016р. № 710, її вказівки для замовника - структурного підрозділу органу місцевого самоврядування - Управління освіти адміністрації Московського району Харківської міської ради мають рекомендаційний, а не обов’язковий характер. Адже наведений пункт зазначає: рекомендувати з урахуванням затверджених цією постановою заходів: 1) органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Рекомендації носять необов’язковий, факультативний характер, за їх невиконання в принципі покарати неможливо.
Крім того, невиконання Управлінням освіти адміністрації Московського району Харківської міської ради відповідних положень постанови, а саме запроваджених нею додаткових заходів підвищення ефективності використання державних коштів, не тягне жодної відповідальності. Оскільки адміністративна відповідальність за правопорушення у сфері закупівель настає за статтею 164-14 КУпАП «Порушення законодавства про закупівлі». Але Постанови не належать до законодавства про публічні закупівлі.
Постанови не мають загальнообов’язкового характеру оскільки не є нормативно правовими актами - не зареєстровані в Міністерстві юстиції України.
Відповідно до частини 4 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (Закон) відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюються виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, установлених цим Законом. Зміни до цього Закону можуть вноситися виключно законом про внесення змін до цього Закону. Якщо для реалізації положень поданого проекту закону про внесення змін до цього Закону необхідні законодавчі зміни до інших законодавчих актів, такі зміни викладаються в розділі «Прикінцеві положення» (перехідні положення) проекту закону про внесення змін до цього Закону.
Таким чином, оскільки ані Постанова № 1266, ані в цілому Постанова № 710 не належать до законодавства про закупівлі, за невиконання встановлених ними вимог щодо обґрунтування та оприлюднення інформації з питань закупівель відповідальність за статтею 164-14 КУпАП наставати не може.
Відповідно до частини 1 статті 117 Конституції України Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов’язковими до виконання. Саме «в межах своєї компетенції» постанови і розпорядження «є обов’язковими до виконання».
Згідно із частиною 1 статті 49 Закону України «Про Кабінет Міністрів України», Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, видає обов’язкові для виконання акти – постанови і розпорядження. Тобто, акти Уряду дійсно обов’язкові до виконання, однак лише тоді, коли видані в межах компетенції, і ця компетенція визначена в актах вищої юридичної сили - Конституції України, законах та актах Президента України та парламенту, за умови, що вони прийняті відповідно до Конституції та законів України.
Але Постанова № 1266 та Постанова № 710 зазіхнули на порядок здійснення закупівель у частині обґрунтування рішень деяких замовників щодо технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, а також щодо порядку оприлюднення інформації, що стосується публічних закупівель. Однак вище вже зазначено, що згідно з частиною 4 статті 3 Закону про публічні закупівлі відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюються виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, установлених цим Законом.
Компетенція Кабінету Міністрів України у сфері публічних закупівель чітко визначена Законом. Уряд уповноважений визначити особливості створення та діяльності централізованих закупівельних організацій, структуру, порядок формування та використання електронних каталогів, вимоги до системи електронного обміну документами з використанням методів ідентифікації, порядок авторизації електронних майданчиків тощо (частини 13 і 15 статті 11, пункт 3 частини 5, частина 7 статті 12 Закону). Тож ніде в Законі немає норми про делегування Кабінету Міністрів України повноважень на встановлення додаткових вимог щодо обґрунтування рішень замовників чи публікації інформації у сфері публічних закупівель.
З огляду на викладене, Постанови в частині запровадження для розпорядників бюджетних коштів заходів підвищення ефективності використання державних коштів у сфері публічних закупівель видана Кабінетом Міністрів України з перевищенням повноважень.
Викладене вище та обгрунтоване нормами чинного законодавства виключає обов’язок Управління освіти адміністрації Московського району Харківської міської ради керуватись в своїх діях та рішеннях положеннями постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710» як джерелами імперативних вказівок в сфері планування, оприлюднення та проведення процедур публічних закупівель.
Надаємо посилання на сторінку власного веб-сайту: salt-ruo.edu.kh.ua