-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія «ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія»
Завершена
2 080 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 400.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 400.00 UAH
Номер:
29cf87f8bf934e7b94f900e8f0582638
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-06-20-000031
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
20.06.2022 00:00
Період моніторингу:
20.06.2022 15:40 - 14.07.2022 00:00
Статус:
Порушення не виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
20.06.2022 № 16-з
Хмельницький
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02 липня 2018 року № 189,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Начальник Анатолій МАРЦЕНЮК
Додаток до наказу від 20.06.2022 № 16-з
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
1
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
Особа,
відповідальна за здійснення моніторингу
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
2
UA-2021-11-26-003441-c 26.11.2021 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель Шинкаренко Г.В.
В.о. начальника відділу контролю у сфері закупівель Ганна КОВАЛЬЧУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації щодо закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства під час внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення – порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 11 липня 2022 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації щодо закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства під час внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2022 рік Сатанівської селищної ради (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 26.11.2021 № 37, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 13.12.2021, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ХМЕЛЬНИЦЬКЕНЕРГОЗБУТ», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 14.12.2021 № 38, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 14.12.2021, договір про постачання електричної енергії споживачу від 30.12.2021 № 20400100 (далі – Договір), додатки до Договору, додаткову угоду від 27.01.2022 № 1 до Договору, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 27.01.2022, пояснення від 30.06.2022, отримані від Замовника через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель.
Період усунення порушень:
11.07.2022 14:46 - 15.07.2022 00:00
Дата публікації висновку:
11.07.2022 14:46
Запити/Пояснення
Номер:
cc48ba6dca70464581f903c032ea7f13
Назва:
Про надання інформації (пояснень, документів)
Дата опублікування:
27.06.2022 09:31
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.07.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі електричної енергії (ДК 021:2015: 09310000-5: Електрична енергія) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-11-26-003441-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) із наступних питань:
1. Вами укладено додаткову угоду №1 від 27.01.2022 до Договору №20400100 від 30.12.2021 року із постачальником ТОВ «ХМЕЛЬНИЦЬКЕНЕРГОЗБУТ» на підставі пункту 7 частини п’ятої статті 41 Закону.
Згідно з пунктом 7 частини п’ятої статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни.
Водночас, внесення таких змін до договору про закупівлю має бути обґрунтованим та документально підтвердженим.
В зв’язку з вищевикладеним, для уточнення питань, що виникли в ході моніторингу, прошу надати відповідну інформацію (пояснення) щодо документального підтвердження, а саме: які обґрунтування та документи були використані при укладанні додаткової угоди №1 від 27.01.2022 до Договору №20400100 від 30.12.2021?
2. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
bd0124d95acb4021a009e86e484d7dbe
Назва:
Відповідь на запит від 27.06.2022
Дата опублікування:
30.06.2022 11:25
Опис:
Замовник розглянув Ваш запит від 27.06.2022.
На виконання вимог ч.5 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» надаємо відповідні пояснення.
Так, 26 листопада 2021 року Замовником було оголошено процедуру «відкриті торги» на очікувану вартість щодо закупівлі Електричної енергії (ДК 021:2015: 09310000-5: Електрична енергія) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-11-26-003441-c).
Фінансування закупівлі здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету.
І. За результатами проведення процедури закупівлі Замовником укладено договір про постачання електричної енергії споживачу № 20400100 від 30 грудня 2021 року з ТОВ «ХМЕЛЬНИЦЬКЕНЕРГОЗБУТ».
Умови внесення змін до Договору визначені ч.5 ст.41 ЗУ «Про публічні закупівлі», п.7 ч.5 ст.41 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначено, що Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім як «зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни».
Замовник враховуючи вказану норму Закону передбачив внесення змін до істотних умов Договору, зокрема п. 5.7 Розділу 5 (ЦІНА, ПОРЯДОК ОБЛІКУ ТА ОПЛАТИ ЕЛЕКТРИЧНОЇ ЕНЕРГІЇ) Договору № 20400100 від 30.12.2021, зокрема визначено наступне:
«5.7. На виконання п.7 ч.5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» Сторони домовились, що зміна умов цього Договору допускається у випадку зміни регульованих цін (тарифів) і нормативів, які є складовими ціни електричної енергії, а саме, у випадку зміни регульованих цін (тарифів) на послуги з передачі та/або розподілу електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП, що включені у вартість Товару з цим Договором.
5.7.1. У випадку зміни тарифу на передачу та/або тарифу на розподіл електричної енергії постановою НКРЕКП або рішенням іншого уповноваженого органу влади, Сторони вносять відповідні зміни в Додаток №1 до Договору, шляхом укладання додаткової угоди до Договору та викладенням Додатку № 1 в новій редакції.
5.7.2 Додаткова угода про внесення змін до Договору в частині зміни тарифу має містити інформацію про зміну Базової ціни Товару (стовпчик 7 таблиці Додатку №1), що сталась у зв’язку зі зміною тарифу на передачу електричної енергії та/або розподілу електричної енергії. Базова ціна Товару в такій додатковій угоді визначається як сума стовпчиків 4, 5 та 6 таблиці Додатку № 1. Ціна Товару без ПДВ та без Тарифів (стовп. 4 таблиці Додатку № 1) в такій додатковій угоді визначається згідно підписаного сторонами Договору або згідно даних вказаних в подальших додаткових угодах до Договору.
5.7.3. Додаткова угода про внесення змін до Договору має містити посилання на дату та номер документу, яким змінено тариф на передачу та/або тарифу на розподіл електричної енергії, дату (період) з якої такий тариф починає діяти, а також розмір встановленого тарифу у стовпчиках 5 та/або 6 таблиці Додатку № 1 до Договору.»
Керуючись умовами Договору та ЗУ «Про публічні закупівлі», за зверненням Постачальника (Лист № 108 від 27.01.2022 – Додається) між Замовником та Постачальником було укладено ДУ №1 від 27.01.2022 про зміну тарифу на послуги з розподілу та передачі електричної енергії з 01.01.2022, яка містить посилання на постанову НКРЕКП №2611 від 17.12.2021 та постанову НКРЕКП №2454 від 01.12.2021 (копія Постанов додається).
Вказані Постанови про встановлення нових тарифів набрали чинності з 01 січня 2022 року.
Також, додатково зазначаємо, що під час подання своєї пропозиції Постачальником ТОВ «ХМЕЛЬНИЦЬКЕНЕРГОЗБУТ», використовувалися ціни та тарифи діючі (чинні) на момент подання пропозиції, а саме станом на 12.12.2021 (копія реєстру поданих пропозицій додається). Крім того, вказані тарифи діяли станом на дату укладення Договору № 20400100 від 30.12.2021.
ІІ. Під час визначення очікуваної вартості Замовником було враховано положення наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі». Положення, вказану методику згідно інформаційного листа МЕРТУ № 3301-04/34980-06 від 20.08.2019, замовники можуть застосовувати для визначення очікуваної вартості предмета закупівлі товарів, робіт, та послуг, які закуповують за Законом.
Очікувана вартість визначена з врахуванням потреби в товарах (номенклатура, кількісні та якісні показники тощо) на підставі аналізу фактичного використання електричної енергії для забезпечення діяльності закладів та установ замовника у минулих періодах та з урахуванням запланованих поточних завдань замовника.
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі обумовлено аналізом споживання (річного та місячного) електричної енергії за календарний рік (бюджетний період) 2021 рік. Замовником здійснено розрахунки очікуваної вартості товарів / послуг методом порівняння ринкових цін відповідно до примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275.
При цьому розрахунок очікуваної вартості проводився згідно з аналізом цін електропостачальників на електричну енергію на дату формування очікуваної вартості предмета закупівлі. До ціни електричної енергії включена вартість електричної енергії, закупованої електропостачальником на оптовому ринку електричної енергії (внутрішньодобовому ринку або ринку електричної енергії на добу наперед), послуги з передачі електричної енергії, послуги з розподілу електричної енергії (відповідно до пунктів 1.2.6 та 4.31 Правил роздрібного ринку електроенергії, затверджених постановою НКРЕКП №312 від 14.03.2018, передбачено внесення Замовником (Споживачем) плати за послуги з передачі та розподілу електричної енергії ОСП через Учасника (Постачальника), а також включення сум оплати послуг систем оператора в платіжні документи), націнка електропостачальників та всі визначені законодавством податки та збори.
Закупівля електричної енергії, технічні та якісні характеристики предмета закупівлі регулюються та встановлюються Законом України «Про ринок електричної енергії», Правилами роздрібного ринку електричної енергії, затвердженими постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 № 312, Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, Кодексом системи розподілу, затвердженим постановою Національної комісії регулювання електроенергетики та комунальних послуг України від 14.03.2018 № 310 (далі – КСР), Порядком забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання, затвердженим постановою НКРЕКП від 12.06.2018 № 375, та іншими нормативно- правовими актами, що стосуються предмета закупівлі.
Щодо розміру бюджетних призначень повідомляємо наступне. Замовником проведено закупівлю на очікувану вартість фінансування на 2022 рік, адже Закон не містить обмежень щодо проведення закупівель до затвердження кошторису бюджетної установи.
ІІІ. Щодо посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі повідомляємо наступне.
Звертаємо Вашу увагу, що Законом, зокрема, пунктом 14 частини 1 статті 1 чітко визначено поняття «моніторинг процедури закупівлі» як процедуру здійснення аналізу дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
В свою чергу, положення абзацу 1 частини 4 статті 3 Закону, передбачається, що відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюється виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, встановлених цим Законом. Вимога щодо надання посилання на сторінку веб-сайту не може бути предметом здійснення моніторингу процедури закупівлі.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
На підставі вищевикладеного, повідомляємо, що Замовником дотримано усіх вимог чинного законодавства у сфері публічних закупівель, а також принципів здійснення закупівель, закріплених у ст. 5 Закону.